bokt mama's help !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:52

Dat probleem lang geleden ook gehad met de oudste, die energie voor tien had. Bij hem hielp het om gewoon erg laat te gaan slapen en hem geen middagdutje meer te laten doen. Al was het wel slopend inderdaad. Ons derde kind, kon ook nooit slapen. Omdat ik degene was die altijd op stond (mijn partner hoorde de kinderen nooit) brak me dat totaal op. Ik heb haar toen bij ons in bed genomen. Zo hebben we drie jaar geslapen, op die manier kon ik tenminste slapen en gelukkig sliep zij dan wel. Na die drie jaar vond ik het wel genoeg en is ze eigenlijk zonder problemen in haar eigen bed gaan slapen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:58

Mijn oudste dochter, nu 30, werd toen ze een jaar was ook iedere nacht wakker.
Zodra ik mijn matras aanraakte om naar bed te gaan werd zij wakker en aangezien mijn man in de horeca werkte stond ik daar alleen voor.
Ze verdomde om dan in haar eigen bed te slapen dus heb haar, mede omdat ik het zoooo zat was, bij mij in bed genomen en het probleem was over en moeders kon ook slapen.
Ik pakte haar dan op en legde haar gelijk bij mij dus niet eerst drinken o.i.d. want je moet het ook niet te leuk maken.
Was trouwens toendertijd heel wat als je je kind niet netjes in hun eigen bedje liet slapen maar daar had ik maling aan.

Chipke

Re: bokt mama's help !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:16

Nog liever laten gillen als ze bij je ligt, dan ergens alleen in een kamer. Dat gillen gaat wel over, ze leert heus wel om zich naast jou neer te vlijen... troost bieden Door er te zijn. Neem ze bij je en ze leert het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:23

Ik zou middag dutje ook inkorten , vreselijk je kind bij je in bes. Je hebt ook een leven , nachtlampje een idee? Dan os het ook niet zo donker , bed verplaatsen? Misschien staat ie niet 'goed' , 7x tante weet het ondertussen wel pff

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:25

Oké misschien niet een reactie die je wilt horen of vrolijk van word. Maar ik was ook een slechte slaper als baby en dat is helaas nooit over gegaan . Tegenwoordig heb ik zelfs speciale medicijnen om te kunnen slapen en dan nog slaap ik niet meer dan 6 uur per nacht...

Chipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:29

Rebecca schreef:
Ik zou middag dutje ook inkorten , vreselijk je kind bij je in bes. Je hebt ook een leven , nachtlampje een idee? Dan os het ook niet zo donker , bed verplaatsen? Misschien staat ie niet 'goed' , 7x tante weet het ondertussen wel pff

Is je leven dan voorbij wanneer je eigen kindje bij je slaapt? Je hebt meer levenskwaliteit als je beiden lekker slaapt met kindje bij je, dan met een lastig kindje dat elke nacht moet wenen om zijn/haar mama en waardoor mams met een schuldgevoel rondloopt en wss slecht slaapt...

Chipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:30

Rebecca schreef:

Is je leven dan voorbij wanneer je eigen kindje bij je slaapt? Je hebt meer levenskwaliteit als je beiden lekker slaapt met kindje bij je, dan met een lastig kindje dat elke nacht moet wenen om zijn/haar mama en waardoor mams met een schuldgevoel rondloopt en wss slecht slaapt...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:35

Tuurlijk moet je er wat aandoen als je kind echt alleen maar naar mama verlangt. Maar zo te horen is het kindje van ts meer aan het keten dan dat ze mama bij zich wil hebben, want bij mama in bed gaat ze ook lopen gillen.
Als het verlatingsangst zou zijn, zou ze wel verder slapen als ze bij mama mag liggen.

En zo was mijn broertje ook, kreeg te veel energie van een middagdutje en dat kwam er midden in de nacht weer uit. En zulke j inderen hebnen we op stage ook veel gehad.
Middagslaapje eruit of inkorten en dan hebben ze s nacht ook niet zoveel behoefte aan spelen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:35

Wat ontzettend vervelend. Het vraagt wel even wat doorzettingsvermogen wat heel moeilijk is als je al zo moe bent maar.
Wat je kan proberen is zodra ze wakker wordt haar even troosten, terug in bed leggen, zeggen: je gaat nu slapen, en er naast gaan zitten op de grond, geen oogcontact, niks zeggen gewoon aanwezig zijn. Geen speelgoed flesjes oid in bed. Als ze gaat staan dan haar weer neerleggen en op rustige toon zeggen dat het bedtijd is.
En naast haar blijven zitten tot ze slaapt.
Dit kan de eerste paar echt lang duren, 2 uur is niet gel. maar de tijd zal zeker steeds korter worden

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:45

Rebecca schreef:

Vreselijk een kind bij je in bed? Dan moet je geen kinderen nemen. Ik heb tot me 5e jaar bij mijn ouders in bed geslapen. Waarom? Omdat ik bang was in mijn eigen kamer. Hoe mijn ouders me het geleerd hebben? Mij in me slaap overleggen in mijn eigen bed en moeders die dan bij me slaapt. Ben toen vanzelf aan mijn eigen kamer gewend geraakt.

Wat een onzin zeg.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:46

Gillbo schreef:
Wat ontzettend vervelend. Het vraagt wel even wat doorzettingsvermogen wat heel moeilijk is als je al zo moe bent maar.
Wat je kan proberen is zodra ze wakker wordt haar even troosten, terug in bed leggen, zeggen: je gaat nu slapen, en er naast gaan zitten op de grond, geen oogcontact, niks zeggen gewoon aanwezig zijn. Geen speelgoed flesjes oid in bed. Als ze gaat staan dan haar weer neerleggen en op rustige toon zeggen dat het bedtijd is.
En naast haar blijven zitten tot ze slaapt.
Dit kan de eerste paar echt lang duren, 2 uur is niet gel. maar de tijd zal zeker steeds korter worden

Mijn vader had altijd z'n hand op me hoofd en sliep naast me wiegje :D Ben het helemaal met je eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:46

Ik ben vast anders opgevoed , moet er niet aan denken dat mijn ouders 5 kinderen in bed nemen. Onzin

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:48

Rebecca schreef:
Ik ben vast anders opgevoed , moet er niet aan denken dat mijn ouders 5 kinderen in bed nemen. Onzin

Dus als je kleine het prettig vind om bij je te slapen, laat je het gewoon in bed liggen onder het mom van: 'ja uuh ik heb ook nog een leven?''

Just askin'

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:50

Rebecca schreef:

Wacht maar totdat je radeloos bent van het slaapgebrek. De theorie is altijd beter te behappen dan de praktijk. :+

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:52

Iris82 schreef:
Wacht maar totdat je radeloos bent van het slaapgebrek. De theorie is altijd beter te behappen dan de praktijk. :+

_/-\o_

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:05

Iris82 schreef:
Rebecca schreef:

Rebecca je hebt vast zelf nog geen kinderen die niet slapen.

Idd iris!

Hier ook vaak zat bij ons in bed geslapen, wij hadden het idee, de nacht is om te slapen, maakt niet uit waar. Niet om te spelen. niet te gezellig maken, geen entertainment :)
Overigens is het ook nog eens heel gezellig wakker worden smorgens.
Nu slaapt ze alleen nog maar bij ons als ze ziek is, verder wil ze graag in dr eigen bed.

Maar ts ik denk dat ik in jou geval sowieso het middagslaapje zou halveren en kijken hoe dat gaat!
Laatst bijgewerkt door D_Travis op 28-03-15 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:06

onze jongste wilde ook nooit slapen, overdag niet maar zeker in de nacht niet.

Na werkelijk alles geprobeerd te hebben hebben we zijn slaapkamer volledig veranderd. Bedje aan de andere kant, kledingkast naar de andere kant van de kamer, schilderijtjes van de muur gehaald enz. Direct de eerste nacht heeft hij doorgeslapen :-0

Hij was toen 14 maamd oud en inmiddels 4 jaar en 3 maanden en slaapt heerlijk in zijn eigen bed op zijn eigen kamer!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:21

Toothless schreef:
Iris82 schreef:

_/-\o_

Dat inderdaad :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:29

Toothless schreef:
[naam] schreef:

Dus als je kleine het prettig vind om bij je te slapen, laat je het gewoon in bed liggen onder het mom van: 'ja uuh ik heb ook nog een leven?''

Just askin'

Niet perse het hoort in haar bed te liggen , mama heeft een bed en jij ook.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:34

Toothless schreef:
Iris82 schreef:

_/-\o_

Nee hoor, het is maar wat jezelf wil.
Hier ook nooit een kind in bed, wordt sowieso keten.
Maar dan nog, ik blij bij ze zoals ik hier boven al beschreef maar wél in het eigen bed.
Ik vind het belangrijk dat een kind een goede nachtrust heeft maar ook mijn eigen nachtrust is belangrijk. Dat hoef je niet opzij te zetten.
Als mijn kind elke dag wil ontbijten met hagelslag en pasta leer ik het ook dat er andere alternatieven zijn
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 28-03-15 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:38

Toothless schreef:
Vreselijk een kind bij je in bed? Dan moet je geen kinderen nemen. Ik heb tot me 5e jaar bij mijn ouders in bed geslapen. Waarom? Omdat ik bang was in mijn eigen kamer. Hoe mijn ouders me het geleerd hebben? Mij in me slaap overleggen in mijn eigen bed en moeders die dan bij me slaapt. Ben toen vanzelf aan mijn eigen kamer gewend geraakt.

Wat een onzin zeg.

Brrr wat krijg ik een naar gevoel hierbij zeg.
Ten eerste kinderen neem je niet die krijg je als je veel geluk hebt!!
Ten tweede samen slapen is niet altijd de oplossing, je kind vertrouwen geven dat het in het eigen bed veilig kan slapen kan op vele andere manieren.
Ik zou me eerder afvragen waarom mijn kind tot zijn 5e jaar bang is? Is de slaapkamer wel geschikt voor het kind of geef je je kind wel genoeg zelf vertrouwen mee. Daarvoor hoef je echt niet samen te slapen

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:40

Hoi TS , ik ben moeder van 2 kinderen . De oudste is 12 jaar , de eerste 1.5 jaar van zijn leven was het in de nacht een grote ramp . Meneertje-lief kwam om de 2 uur heel de nacht door. Hij kon niet uit een flesje drinken en kreeg lang borstvoeding dat in de nacht ook door ging. Hij brulde ook alles bij elkaar en maakte gebruikt van alle aandacht die hij in de nacht kon krijgen. Daarna ging het door slapen wel beter maar dan was hij weer heel vroeg wakker.

Mijn jongste zoontje is 2 jaar en een schat van een peuter . In zijn baby tijd sliep hij al gauw goed door , het is maar zelden dat hij midden in de nacht wakker wordt.

Het is heel vervelend als je geen goede nacht rust hebt , het is een zware tijd hoe lang het ook nog kan duren maar het gaat eens een keertje over.

Misschien heb ik wel een tipje voor : Hoe ligt hij/zij te slapen in bedje ? Met zijn/haar hoofd na het noorden of oosten gelegd ? Men zegt dat dit beste manier is om goed te kunnen slapen.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:59

Mijn jongens hebben ook beide zo'n periode gehad rond die leeftijd, deels verlatingsangst deels eigen willetje ontdekken. Vooral de oudste, wat een drama was dat. OP een gegeven moment weet je zelf niet meer waar je het zoeken moet. Hoe wij het hier aan hebben gepakt:
Stap 1 Zorg voor een uitgebreid slaapritueel die je iedere avond herhaalt. Badje (met eventueel lavendel olie, maakt slaperig), pj aan, gordijnen dicht, boekje lezen, knuffels een kus geven, enz. Duidelijk zeggen papa en mama zijn beneden/in de kamer ernaast, lekker slapen morgen weer leuke dingen doen. knuffels is bij je. Deur dicht.
Stap 2 bij de eerste keer wakker worden (of helemaal niet willen slapen) deur weer open, even bijzitten en kalmeren, vragen wat er is en eventueel laten drinken/plassen/knuffelen/spoken verjagen. Rustig uitleggen dat dit de laatste keer is en hij nu echt moet gaan slapen.
Stap 3 Bij het volgende drama, op de gang of in de kamer blijven zitten. Iedere keer als de kleine opstaat/bed uit komt terug leggen en zelf weer op een vaste plek terug gaan zitten. Blijf kalm, niets zeggen, helemaal stil zijn en geen lichten aan. De eerste dagen duurt dit lang, is vermoeiend en moeilijk maar uiteindelijk werkt het super goed. Al bij de 2de dag snapte onze jongste zoon het prima, de oudste duurde iets langer maar die was ook erg dramatisch en wat ouder. En onthoud dat als je in de laatste fase toegeeft je daarna 2x zo lang bezig bent! Bij ons heeft dit super geholpen en nu hebben we twee kids die super makkelijk slapen, waar we ook zijn. Ik kan niet slapen als een van de kids bij ons in bed ligt dus dat was nooit een optie, dat gebeurd alleen bij erg ziek zijn. Heel veel sterkte ts en vriend want ik weet hoe zwaar het kan zijn!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:32

Gillbo schreef:
Toothless schreef:

_/-\o_

Nee hoor, het is maar wat jezelf wil.
Hier ook nooit een kind in bed, wordt sowieso keten.
Maar dan nog, ik blij bij ze zoals ik hier boven al beschreef maar wél in het eigen bed.
Ik vind het belangrijk dat een kind een goede nachtrust heeft maar ook mijn eigen nachtrust is belangrijk. Dat hoef je niet opzij te zetten.
Als mijn kind elke dag wil ontbijten met hagelslag en pasta leer ik het ook dat er andere alternatieven zijn

Ja maar dat is precies de reden uiteindelijk.
Soms slaapt een kind niet in z'n eigen bed, en dus zou het de hele tijd huilen en slaap je zelf ook niet.
Dan wil het wel eens helpen om wel eens samen te slapen zodat iedereen slaapt.

Dat werkt uiteraard ook niet altijd maar als je helemaal op bent ben je blij dát je eindelijk slaapt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:45

tja dat kan helpen maar dan moet je er wel achter staan dat je een kind in je bed wil. En opmerkingen als: dan moet je geen kinderen nemen, slaan dan helemaal nergens op.
Ik vind dat mijn kinderen in hun eigen bed moeten slapen, net als ik slaap in mijn eigen bed.
Daar hoeft een ander niet voor mij te bepalen dat ik dat wel moet doen.
Dan kost het maar wat meer energie en tijd maar ik leer mijn kinderen graag dan ze in hun eigen bed slapen.

Een kind went aan structuren en of dat nou bij de ouders in bed is of in het eigen bed, het is maar waar je ze aan laat wennen