Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rebecca schreef:Ik zou middag dutje ook inkorten , vreselijk je kind bij je in bes. Je hebt ook een leven , nachtlampje een idee? Dan os het ook niet zo donker , bed verplaatsen? Misschien staat ie niet 'goed' , 7x tante weet het ondertussen wel pff
Rebecca schreef:Ik zou middag dutje ook inkorten , vreselijk je kind bij je in bes. Je hebt ook een leven , nachtlampje een idee? Dan os het ook niet zo donker , bed verplaatsen? Misschien staat ie niet 'goed' , 7x tante weet het ondertussen wel pff
Gillbo schreef:Wat ontzettend vervelend. Het vraagt wel even wat doorzettingsvermogen wat heel moeilijk is als je al zo moe bent maar.
Wat je kan proberen is zodra ze wakker wordt haar even troosten, terug in bed leggen, zeggen: je gaat nu slapen, en er naast gaan zitten op de grond, geen oogcontact, niks zeggen gewoon aanwezig zijn. Geen speelgoed flesjes oid in bed. Als ze gaat staan dan haar weer neerleggen en op rustige toon zeggen dat het bedtijd is.
En naast haar blijven zitten tot ze slaapt.
Dit kan de eerste paar echt lang duren, 2 uur is niet gel. maar de tijd zal zeker steeds korter worden
Ben het helemaal met je eens. Iris82 schreef:Rebecca schreef:Ik ben vast anders opgevoed , moet er niet aan denken dat mijn ouders 5 kinderen in bed nemen. Onzin
Wacht maar totdat je radeloos bent van het slaapgebrek. De theorie is altijd beter te behappen dan de praktijk.

Toothless schreef:[naam] schreef:Ik ben vast anders opgevoed , moet er niet aan denken dat mijn ouders 5 kinderen in bed nemen. Onzin
Dus als je kleine het prettig vind om bij je te slapen, laat je het gewoon in bed liggen onder het mom van: 'ja uuh ik heb ook nog een leven?''
Just askin'
Toothless schreef:Iris82 schreef:Wacht maar totdat je radeloos bent van het slaapgebrek. De theorie is altijd beter te behappen dan de praktijk.
Toothless schreef:Vreselijk een kind bij je in bed? Dan moet je geen kinderen nemen. Ik heb tot me 5e jaar bij mijn ouders in bed geslapen. Waarom? Omdat ik bang was in mijn eigen kamer. Hoe mijn ouders me het geleerd hebben? Mij in me slaap overleggen in mijn eigen bed en moeders die dan bij me slaapt. Ben toen vanzelf aan mijn eigen kamer gewend geraakt.
Wat een onzin zeg.
Gillbo schreef:Toothless schreef:
Nee hoor, het is maar wat jezelf wil.
Hier ook nooit een kind in bed, wordt sowieso keten.
Maar dan nog, ik blij bij ze zoals ik hier boven al beschreef maar wél in het eigen bed.
Ik vind het belangrijk dat een kind een goede nachtrust heeft maar ook mijn eigen nachtrust is belangrijk. Dat hoef je niet opzij te zetten.
Als mijn kind elke dag wil ontbijten met hagelslag en pasta leer ik het ook dat er andere alternatieven zijn