Laptop heeft thee gedronken..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:55

Was meer zo van zou ik dus niet doen :')

Ylvy

Re: Laptop heeft thee gedronken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:57

Zeer sarcastische opmerking volgens mij :')
Een oven en een laptop zorgen voor een mooie vuurwerkshow volgens mij.
Dus als ie echt kapot is kun je dat doen als je frustratie kwijt wilt.
*enige gevolgen ben ik niet aansprakelijk voor*

Vaak, als toetsen het niet doen, of een usbpoort, of ethernetingang.. wat dan ook wat op het moederbord aangesloten is en in contact is geweest met water, is kapot bij het moederbord :j Wachten is dus het enige wat je kunt.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 22:13

Oh oeps, dat had ik niet door, blond momentje.

Dan gaan we inderdaad maar wachten...
Ylvy schreef:
wat dan ook wat op het moederbord aangesloten is en in contact is geweest met water, is kapot bij het moederbord :j

En is het dan kapot kapot, of repareerbaar kapot?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:16

Vaak echt kapot kapot.
Waterschade is zo goed als niet repareerbaar.
Het moederbord bestaat uit ontelbare kleine componenten en ook een soort draadjes die met elkaar verbonden zijn. Als het dus echt kortsluiting heeft verbrand gaat dat dus kapot.
Maar je kan dus geluk hebben dat er niets kapot is gegaan, maar daarom moet je het dus lang genoeg laten drogen.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:52

Ik heb ook ooit thee laten vallen over mijn Acer. Niet een klein beetje, maar ook nog het hele kopje :') Ik heb hem meteen met een handdoek zo droog mogelijk proberen te krijgen en daarna de föhn erop gezet. Hij doet het nog steeds prima... :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:50

Gewone oven geeft geen vuurwerk, microgolf oven/magnetron wel maar een gewone oven niet. En bij een magnetron bepaal je het aantal watt, niet de graden dus ging om een gewone oven. Die smelt m of fikt m hoogstens op maar geen knetters.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:54

Is wel leuker O:)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:57

Hhaha die naam van dit topic lol.
Maar nu even zonder gein weet niet hoe je verzekering is of alles in huis is meeverzekerd kun je daar niet eens vragen of de het vergoeden.
Vind het wel jammer voor je maar vraag eens naar bij je verzekering.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 00:03

Ik was op mijn werk toen het gebeurde, dus geen idee hoe dat zit. Ik werk daar via een uitzendbureau.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:03

Claimen bij de inboedelverzekering?

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:12

offtopic: d.m.v oven en/of vriezer zijn echt al een paar laptops gered. Ik keek ook een beetje raar op toen mn vader het moederboard (?) in de oven stopte. Is helaas wel echt laaaatste redmiddel, want dat kan goed misgaan := Ik denk trouwens dat het niet werkt bij theeschade.

ontopic: Heb je een inboedelverzekering/verzekering voor je laptop ts? Ik zou me daar even in verdiepen als ik jou was. Vaak krijg je wel wat terug als je niet vaak bij de verzekering aanklopt. succes!

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 01:05

Iris82 schreef:
Claimen bij de inboedelverzekering?

Ja hoor dat kan bij onze verzekering wel. :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 01:29

Mijn Acer lust ook graag thee. Met honing.... :\
Ik werk nu met een los toetsenbord. Er zitten namelijk heel veel toetsen aan elkaar geplakt binnenin.
Mijn USB doet het gelukkig wel anders had ik echt een nieuwe moeten kopen....

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 09:13

Ik heb even nagevraagd en we hebben inderdaad een inboedelverzekering, maar dit is ten eerste op het werk gebeurd en daarnaast zegt mijn vader dat ze dan naar de dagwaarde kijken van de laptop. Omdat hij bijna 3 jaar oud is, zegt hij dat de laptop dan sowieso afgeschreven is ...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:24

Als zeer ervaren waterschade en laptop reparatienerd ( :P ) het volgende:

-Wat is het typenummer van je Acer? Dan kan ik kijken wat een vervangend moederbord kost
-Heeft je laptop een ExpressCard aansluiting? Eventueel is daar nog een en ander mee te doen, aangezien hier ook separate USB-controllers voor te krijgen zijn. Kan ik evt ook opzoeken adhv het typenummer van de laptop
-Als je USB poorten het niet meer doen kan dit meerdere redenen hebben:

1. Kortsluiting in USB controller
2. Kortsluiting in voedingscircuit
3. Defecte USB controller als gevolg van kortsluiting
4. Zekering USB controller (kleine kans dat die in het circuit opgenomen zit) is doorgebrand door optie 1,2,3

Ik heb behoorlijk wat ervaring met waterschade in laptops, dus wil best een poging voor je wagen. Contact kan via PB :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 20:27

Thanks voor je reactie, ik ga even uitzoeken wat het antwoord is op je vragen. Zijn die 4 punten volgens jou te fixen?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:29

Ik ben een van de weinigen die nog op component niveau repareert ipv gelijk het moederbord te wisselen. Er is altijd een kans dat het niet lukt (want waterschade kan onomkeerbaar zijn) maar meestal is het de moeite wel waard om er naar te kijken.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 13:21

Ik heb mijn laptop weer terug en wilde meteen een back-up maken, maar bedacht me dat ik de externe harde schijf natuurlijk niet kan aansluiten :)*

Iemand een idee hoe ik nu het beste een back-up kan maken? Het gaat om enkele honderden gb's dus dingen als Wetransfer en Dropbox gaan helaas niet..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:25

via bluetooth geen mogelijkheden? Via een netwerkverbinding overzetten naar een pc waar je wel usb hebt? (weet uberhaupt niet of dat mogelijk is?)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:32

Hmmm...mijn laptop heeft een paar dagen geleden kattenpis in zn gezicht gekregen...:(
Hij doet het helemaal niet meer, heb hem al,open gehad, maar volgens mij is de pis werkelijk overal tussen gekropen. (Domme ik had de laptop ondersteboven laten liggen, dus poeslief heeft het lekker door de gaatjes onderin naar binnen kunnen stralen...)

Heb je geen externe schijf op een netwerk TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:38

Leg 'm in de droge de rijst. Gewoon een hele tijd, een week ofzo. Daarna doet 'ie het waarschijnlijk wel weer.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:09

Picobello om wat voor laptop gaat het? Merk/type?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 14:10

Externe schijf op netwerk aansluiten is gelukt, dus ik ga gauw alles overzetten. Je weet maar nooit wat er nog gebeurt.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:23

Het is Dell vostro. Ik heb hem na het schoonmaken aangehad, hij begint met opstarten, maar zodra je welcome to windows ziet floept ie uit. Hij riekt nog naar pis, dus allicht heb ik niet alles schoon gekregen. Als ik tijd heb nog maar eens alles er uit halen. Vervelende is dat kattepis geen water is en ontzettend plakkerig....

Fijn dat het gelukt is TS!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:38

:(:)
MissCharlie schreef:
Ik heb hem (nog) niet uit elkaar gehaald, daar heb ik geen kennis van. Laat staan het terug in elkaar zetten!

Het IT mannetje op mijn werk zei inderdaad dat ik hem juist uit moest laten omdat hij anders kortsluiting geeft.. Maar, hij stond aan op het moment van theedrinken ('ontspanning'kruidenthee, die ik NOOIT meer ga drinken :+ ) en ik heb ook nog eens meteen de muis en dergelijke eruit getrokken zodat ik de laptop op z'n kant kon zetten, en dat had ik waarschijnlijk niet moeten doen...

En degene naar wie ik hem vandaag heb gebracht heeft de usb poorten staan föhnen heb ik begrepen. Heeft niet geholpen.

Dat is wel een héle vervelende bijwerking van die thee.