Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:09

Ja, ook wij gaan verhuizen. Nu nog niet, waarschijnlijk volgend jaar voorjaar pas. We gaan iets verder dan de gemiddelde verhuizer, we gaan namelijk naar Canada verhuizen. Nu dus bezig met uitzoeken wat het kost om alles mee te nemen, beslissen wat wel en niet meegaat, en dan ons huis te koop zetten.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:24

Een woonboot is de verzamelnaam maar een woonark is een betonnenbak waar een woning op gebouwd is en een woonboot is een boot omgebouwd tot woning

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 21:40

Vjestagirl: Oh, nog even afwachten dan inderdaad.

BarryPlopper, dankje, weer wat geleerd :)

Kleinvosje: Wow! Dat is nogal wat, naar Canada! Dat zal helemaal een grote onderneming worden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:42

Ja inderdaad. We zijn er al 3 jaar mee bezig en weten nu net dat we ook echt mogen. Een major onderneming met gezin van 4, hond, paard en inboedel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:42

Ik ga verhuizen :) , huizen worden gesloopt . Mei word ik 23 , ik krijg begin mei voorrang op ALLE woningen van die woningcorporatie + een bonus 5800 voor inrichting :o . Maakt je best nederig , huis is nu voor maximaal 1000 ingericht wie weet wat ik dan kan

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 21:43

Kleinvosje, heel gaaf hoor! Gefeliciteerd met het goede nieuws ;)

Rebecca, wat een fantastisch nieuws!! Dat zal vast een fijn gevoel geven!
Laatst bijgewerkt door RiannaB op 25-03-15 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:44

Dankjewel. Het is nog steeds wel onwerkelijk hoor. Vooral de gedachte dat we nu dit jaar allerlei dingen 'voor het laatst' gaan doen in Nederland.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 21:46

Ja, kan ik me goed voorstellen. Ik heb dat zelfs al als ik hier in de buurt rondloop/-rij, met het idee dat ik er volgende maand niet meer rondloop. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:55

Wow Canada , gaaf joh! .

ja die gedachten , niet meer bij een drukke weg straks de trein niet meer horen elke dag. Lijkt me gek :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:54

Ik ben ook aan t verhuizen. Ik hoop er over 2 maanden in te kunnen. Nu is alles eruit gesloopt en nu kunnen we heel langzaam op gaan bouwen.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 23:12

Jij hebt de komende tijd dus ook nog wel veel te doen, moonsprakle.

Wij hebben net even een paar verhuisdozen geregeld :D Een uur geleden reageerde ik op een advertentie op Marktplaats en nu liggen ze hier in de woonkamer. Ik ga morgen dus meteen maar beginnen met de boekenkasten uitruimen en misschien wat andere kleine spullen in dozen doen.

En ik heb vandaag een extra sterke HG kalkweg gehaald, om ook maar eens de vele kalk op onze douchedeurtjes weg te krijgen. We hebben het natuurlijk zo ver laten komen dat het heel hardnekkig is... Maar als we het appartement moeten opleveren moet het natuurlijk wel weer helemaal spik en span zijn..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:14

Succes mooonsparkle :)! Wat ga je allemaal veranderen of verbouwen?

Emigreren, wauw wat een stap zeg. Vanwaar Canada?

Rebecca wat fijn zeg dat je en een ander huis krijgt en een mooi geldbedrag! Wat moet / wil je kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:23

Scheelt ik hoef niks meer op te leveren , komt anti kraak in na mij :)

Plien eigenlijk alles :P , goh weet niet waar te beginnen. Enige wat mee gaat zijn dingen als Fornuis-Koelkast-Vriezer-Stelling uit de berging , erg sterk ding- Wasmachine (die al tijden vervangen moet worden maar gaat eerst mee)-Bed (voor logeerkamer , ik moet nog een nieuw bed hebben) - Salontafel en vloerkleed , Vakjeskast, Fauteuil , Tv , Poef en de kapstok :) En natuurlijk de konijnen met hun uitzet enn de poezen met uitzet

Zo ik zoek nog : Nieuwe bank , nieuwe tv kast , nieuwe eettafel met nieuwe stoelen , ik huur een schilder in , nieuwe vloeren , kast in de slaapkamer die heb ik nu niet - heb nog 2 rolgordijnen in de berging , maar nieuw kan ook - nieuwe krabpaal , badkamer meubels en iets van fitness apparatuur :P

Toch ik denk dat ik best wat overhoud , ik dub of rijbewijs of electrische fiets wil (heb in dit dorp vrijwilligerswerk waar ik erg blij mee ben , is maar 12 km maar is nog een pokkenend :P).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:31

Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Maar ik denk dat 5800 euro zo op is als ik naar je wensenlijstje kijk.. En dan zou ik ook liever iets meer uitgeven aan spullen waar je lang mee vooruit kunt :)!
Ons spaarpotje is nu wel aardig leeg,maar we kunnen als het goed is jaren doen met onze spullen!

Edit: verkijk je niet op de kleine kosten. Ik heb geloof ik wel 25 kassabonnen van de praxis waarbij we gemiddeld de 40 a 70 euro per keer uitgaven. Als je die allemaal bij elkaar optelt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:37

Ja wil wel een goed merk wasmachine , goed investeren in kwaliteit :) . Pff ja die kleine dingen tikken aan , daarom ook een schilder kost wat maar kan dan weer even mee. Gek eigenlijk heb nog nooit zoveel geld gehad , heb een bewindvoerder sinds kort dus ik zal ook moeten praten als brugman .

15 april 2de bijeenkomst dan een afspraak maken voor huisbezoek en dan op jacht naar een huisje!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:40

Op schilderen kan je dan m.i wel besparen. Ben je zelf een beetje handig of heb je een handige kennis? Beetje witten enzo is niet moeilijk! Ik zou dan die euro's in een goed bed of wasmachine stoppen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:46

Ik ben niet handig, dit huis zit allemaal nog wit en geel tusse het groen en bruin :P , ik bak er niks van _O-

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:48

Plien91 schreef:
Emigreren, wauw wat een stap zeg. Vanwaar Canada?

Omdat we weg willen uit Nederland en Europa. We zijn het spuugzat dat er elke keer maar weer meer financiele ellende bijkomt, hogere belastingen, meer regelgeving etc. Klinkt allemaal overdreven, maar als je alles bij elkaar optelt is het gewoon niet leuk meer om hier te wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:51

Canada heb je daar wel kansen? , hoe zit het daar kwa werkkansen?

Wel duur leven geloof ik

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:54

Nee, dat dure valt nog wel mee, redelijk vergelijkbaar. Sommige dingen iets duurder, andere weer goedkoper. Qua werkkansen zit het wel goed, mijn man is ICT-er en aan de hand daarvan hebben we de aanvraag ingediend. Zij beroep stond op de zgn beroepenlijst, wat betekent dat ze daar een tekort aan mensen in hebben. Zelf heb ik mijn instructeursdiploma niveau 4, waar ze daar ook blij mee zijn. Ik verwacht niet dat het veel problemen zal opleveren om een baan te vinden.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 08:17

Rebecca, ik zou inderdaad ook 'besparen' op het schilderen. Gewoon zelf potten kopen (die zijn al duur genoeg) en aan de slag. Misschien nog hulptroepen oproepen om te helpen? Dan houd je weer meer geld over voor andere dingen.

Kleinvosje, klinkt goed. En nu is het natuurlijk heel mooi dat jullie nu eindelijk concretere plannen kunnen gaan maken. Hebben jullie al een huis op het oog etc?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:20

RiannaB schreef:
Rebecca, ik zou inderdaad ook 'besparen' op het schilderen. Gewoon zelf potten kopen (die zijn al duur genoeg) en aan de slag. Misschien nog hulptroepen oproepen om te helpen? Dan houd je weer meer geld over voor andere dingen.

Nou als ik 1 ding heb geleerd van mijn vorige verbouwing dan is het wel dat ik nooit meer ga besparen op verf. Nooit meer Flexa of andere bouwmarktverf in mijn huis. Je wilt echt niet weten wat het verschil is met een Sikkens of Sigma. Dit keer ga ik dus besparen op andere dingen maar niet meer op verf.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 08:43

Klopt. Ik bedoelde ook besparen door niet helemaal een schilder te laten komen, maar door het zelf te doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:45

RiannaB schreef:
Klopt. Ik bedoelde ook besparen door niet helemaal een schilder te laten komen, maar door het zelf te doen.

Ah oke. Ja dat doe ik ook. Alleen een schilder voor de buitenkant maar binnen doen we zelf. Maar wel met goede verf.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:48

Na toch veel verhuisd te zijn ben ik tot de conclusie gekomen dat een verhuis bedrijf echt elke euro waard is. Wel even goed vergelijken hoor want er zit een hoop prijs verschil in. Ze zijn op tijd hebben de juiste spullen bij zich en werken razend snel. Voor vrienden en familie die zich nuttig willen maken heb ik altijd nog wel een ander klusje.