Een man met een masker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:36

Als het jou belemmert in het les hebben van deze man en je je naar voelt als hij in de buurt is omdat jij weet van zijn verleden (of denkt te weten van zijn verleden) waarom heb je het daar dan niet eens over met hem? Hij is de enige die weet hoe het zit ...

Het zou jammer zijn als deze "wetenschap" in de weg staat van een "normale" verstandhouding, die er zo te lezen was totdat er in zijn verleden werd gegraven.

SCC

Re: Een man met een masker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:55

beste TS.

ik ken ook iemand die als 30/35 jarige vast heeft gezeten voor kindermisbruik. die beste man heeft er van geleerd en nu is hij inmiddels ook rond de 70 jaar en heeft enorm veel spijt dat hij die domme dingen heeft gedaan in zijn jongere jaren.
het ergste wat hij vind is dat iedereen hem maar blijft oordelen terwijl het niet meer hoeft.

ik heb het hem ooit persoonlijk gevraagd (was wel een vriendin bij) of het verhaal wat op internet stond inderdaad klopte. en hoe de vork dus in de steel zat. hij was blij dat ik de eerste was die hem niet zomaar lukraak veroordeelde. hij was gewoon ongelukkig omdat door dat van "vroeger" nu zijn leven kapot is.

mijn tip is: vraag hem gewoon hoe het zit. aan de hand daarvan kun je altijd nog beslissen wat je doet ! ;)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 01:10

kan ook zijn dat hij ietswat onschuldig in de bak heeft gezeten, en dat het allemaal niet zo erg is geweest als wat jij gehoord of gelezen hebt. dus inderdaad met twijfel vraag het hem gewoon, dan weet je zijn kant van het verhaal ook.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 01:31

Hoe sta jij hierin TS. waarom voel je je ongemakkelijk bij hem sinds je het weet,
Is het omdat je zelf kwetsbaar voelt bij hem in de buurt. (ik zag er op mijn 21e ook uit als 15)
Maw heb je angst dat hij zich ook aan jou zou kunnen vergrijpen?
Of wordt je er ongemakkelijk van dat je iemand moet vertrouwen, (in een instructeur moet je immers in een bepaalde mate vertrouwen) waarvan dat je weet dat ie zoiets verkeerd heeft gedaan, dus dat je eigenlijk voor je zelf niet meer loyaal aan hem kan zijn.
Wat zit je het meest dwars dat je nu zo zenuwachtig van hem wordt dat als je les van hem krijgt?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 01:34

Daar zou ik niet vanuit gaan.
Maar ik denk wel dat het goed is hem ernaar te vragen, waarschijnlijk is hij er juist blij mee. Het is echt enorm vervelend als er zo'n 'verhaal' rond gaat, iedereen het weet maar iedereen de schijn ophoud en niemand het lef heeft ernaar te vragen, je voelt dat natuurlijk wel aan.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 03:49

Sorry, maar ik deel de mening van de bokkers hier echt niet.
Iemand die kinderen heeft misbruikt, wil ik nooit van mijn leven iets mee te maken hebben. Nooit. Overigens ook niet met iemand die volwassenen heeft misbruikt. Bah.
Heeft de arme man levenslang? Prima, degene(n) die misbruikt is/zijn ook namelijk.
De "beste" man had ook hulp kunnen zoeken, voordat hij zijn plannetjes ten uitvoer bracht.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 05:09

Je hebt je informatie van een zadelmaakster die jouw vriendin wat heeft verteld, die vertelde het vervolgens aan jou en jij bent gaan zoeken op het internet. Vervolgens merk je op dat hij nu slechts op een bootje woont, terwijl hij vroeger kennelijk een manege had. Tja... hoe zeker ben je van je zaak?
Je voelt je er zo ongemakkelijk bij dat je het wil gaan delen met anderen ( zo zet de mogelijke roddel zich voort) en daarbij is niet alleen je eigen omgeving genoeg - nee, je opent er een schaduwaccount voor om zoveel mogelijk reacties te krijgen en naar alle waarschijnlijkheid hoop je misschien zelfs op steun voor wat jij 'gelooft'.
Moet hij jou verantwoording afleggen als de maatschappij hem al gestraft heeft als dit allemaal al waar is wat er beweerd wordt? Heeft de man jou iets aangedaan? Zelfs als het waar is: wat win je erbij opeens aan ieders bel te gaan hangen? Je zou voorlopig je ogen kunnen ophouden ipv 'brand!! ' te gaan gillen, alert blijven en hem uit de weg gaan. En met je lessen bij hem stoppen.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 06:12

@Jannepaull, waarom twijfel je aan de goede bedoelingen van TS? Als ze om aandacht verlegen zat dan had ze dit verhaal nu al wel met groot drama in de omgeving kunnen rondvertellen. Daar heeft ze bokt niet voor nodig.
Ik vind het ook allemaal niet niks. Ik begrijp de zadelmaakster wel dat ze het bekend maakt. TS en vriendin zijn toch een stuk jonger dan de man waar het om gaat, misbruik heeft vaak met macht te maken, en niet altijd met sex en leeftijd, dus misschien heeft ze alleen maar willen waarschuwen.
TS heeft veroordelingsfeiten gevonden op internet, dus dan heeft het vergrijp ook plaatsgevonden. Ik denk dat TS voor zichzelf moet uitmaken of ze nu ze deze kennis heeft hem nog kan zien zoals voordat ze dit allemaal wist. Wil ze hem nog als instructeur. Vertrouwt ze hem nog. Als dat zo is dan kan ze blijven lessen, en moet ze de man maar zo goed mogelijk in zijn waarde laten.
Ik zou daar niet met zo'n man over willen praten. Het is gebeurd. Daar doe je nu niks meer aan.
Ik zou er persoonlijk wel met de eigenaar van de paarden over praten. Waarschijnlijk is hij ouder en kent hij de veroordelingszaak nog van toen het is gebeurd. Of hij bewust gekozen heeft CP weer te laten meedraaien in de samenleving door met hem te werken als instructeur. En of hij niet bang is voor herhaling. Dit is maar één persoon die het ook echt aangaat. Dan kan ze voor de rest van haar omgeving dit verhaal stilhouden als ze dat voor de positie van de man wenselijker vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 06:22

Tja hoewel ik zelf in jou positie waarschijnlijk precies het zelfde zou reageren denk ik wel dat je er goed aan doet om je gevoel uit te gaan spreken.
Niet over de persoon gaan praten maar met hem in gesprek gaan.
Dat zal geen makkelijk gesprek gaan worden want het is niet zomaar even iets wat je tussen neus en lippen door zegt.
Het is niet iets voor gezellig bij de koffie.
Er hangt namelijk wel een smet over en iets waar de maatschappij je keihard op afreserveert praat je niet gemakkelijk over.
Het is wel een lastige maar ik zou het niet meteen bespreekbaar maken met de persoon die het goed kan vinden met de instructeur.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 08:30

Zoals al anderen hier gezegd hebben, hij heeft zn straf uitgezeten.

Als je je er zelf ongemakkelijk bij voelt dan kun je stoppen met je lessen of je kunt ook inderdaad met hem het gesprek aangaan om te kijken hoe zijn verhaal is.

Als je besluit door te gaan met de lessen en het niet met hem te bespreken dan opletten hoe de situatie op stal is. Op dit moment is het zo (als ik het goed begrijp) dat jullie daar zijn met de eigenaar en soms deze man. Er zijn dus waarschijnlijk geen kinderen/pubers/kwetsbare jonge meiden bij jullie op stal aanwezig die 'gevaar' zouden kunnen lopen. Mocht dat wel het geval zijn dan zeker je ogen open houden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:48

vosjevos schreef:
@Jannepaull, waarom twijfel je aan de goede bedoelingen van TS? Als ze om aandacht verlegen zat dan had ze dit verhaal nu al wel met groot drama in de omgeving kunnen rondvertellen. Daar heeft ze bokt niet voor nodig.

Je leest dat op een manier die ik NIET bedoelde. Ik geef ook geen oordeel over de goede bedoelingen van de anonieme schrijfster. Ik geef een opsomming van een aantal feiten die tot haar 'ongemakkelijke' gevoel leiden. In dat spiegeltje mag ZIJ herkennen wat ze wil - maar ook een waarschuwing om je niet te laten meeslepen, er een eigen mening en oordeel op na te houden. Dat mag je wel verwachten van een 21-jarige.

Citaat:
Of hij bewust gekozen heeft CP weer te laten meedraaien in de samenleving door met hem te werken als instructeur. En of hij niet bang is voor herhaling. Dit is maar één persoon die het ook echt aangaat. Dan kan ze voor de rest van haar omgeving dit verhaal stilhouden als ze dat voor de positie van de man wenselijker vind.

Het feit dat jij opeens initialen vermeldt: goede bedoelingen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:56

Ik persoonlijk zou niets meer met deze man te maken willen hebben.
Voor mij is het miss. wat makkelijker,omdat ik zelf slachtoffer ben van kindermisbruik.
Slachtoffers hebben Levenslang!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:58

Heeft hij iets bij jou gedaan?
Zoniet let dan gewoon goed op en doe er verder niks mee.

Ik huur een stuk land van een man en hier gaan geruchten dat hij een wietplantage had en weet ik wat allemaal.

Ik kan het echter goed met hem vinden en hij doet veel voor me als ik hulp nodig heb met iets.
En ik mag er heel goedkoop staan.

Ik doe dan dus ook niks met de geruchten,ik zelf heb geen problemen met hem.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:59

Maar een wietplantage kan je niet vergelijken met kindermisbruik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:04

Heel simpel: Of je kan er niet mee leven, voelt je er niet prettig bij en je gaat stoppen met lessen.
Of je bent gewoon volwassen en gaat met hem praten. Dat je iets dwars zit en dat je dat uitgepraat wilt hebben. Dan kan hij ook zijn kant van het verhaal vertellen. En dan kan je altijd besluiten om alsnog te vertrekken of hem te accepteren met zijn verleden en te blijven lessen.

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:12

Volg je gevoel TS, voor ons is het onmogelijk om in te schatten.
Ik vind dat je niet iemand mag afrekenen op het verleden. Stel dit is 20 of 30 jaar geleden, iemand kan echt wel veranderen in zo'n periode.
Al is kindermisbruik wel iets om alert op te blijven.
Je kan het hem altijd vragen op een goed moment. Dat je de verhalen gehoord hebt, dat je hem niet af wil rekenen op zijn verleden en dat je graag zijn kant van het verhaal wil horen?

Als er signalen zijn die erop wijzen dat hij nog steeds op dingen uit is, dan vind ik het een ander verhaal. Maar dat lees ik niet terug in je verhaal.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:17

Ik keur welke vorm van misbruik nooit goed. No way. Maar...praatjes en" van horen zeggen " en "gelezen op internet" of vroeger een manege nu een bootje. . Tja zo kun jjodelen of iemand veroordelen op "van horen zeggen "oid. Daar zou je een vertekend beeld van kunnen krijgen. Mischien een idee om deze man aan te spreken op "het horen zeggen/gelezen op internet" en zijn verhaal aan te horen, fan jouw (ongezouten) mening /gevoel te geven en wie weet komt er dan wat ruimte in je gevoel tov deze man.

Want als je je naar blijft voelen op welke manier dan ook zal het op lange termijn toch stuk lopen zowel de relatie tussen jullie als je prestaties te paard want je schrijft zelf dat deze ook de spanning voelen.

Ik wens je succes en luister naar je gevoel...JIJ moet een manier vinden in deze situatie
One way or the other

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:30

gohya schreef:
Ik persoonlijk zou niets meer met deze man te maken willen hebben.
Voor mij is het miss. wat makkelijker,omdat ik zelf slachtoffer ben van kindermisbruik.
Slachtoffers hebben Levenslang!

Ik ook, en zo denk ik er ook over.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:31

inowa schreef:
Heeft hij iets bij jou gedaan?
Zoniet let dan gewoon goed op en doe er verder niks mee.

Ik huur een stuk land van een man en hier gaan geruchten dat hij een wietplantage had en weet ik wat allemaal.

Ik kan het echter goed met hem vinden en hij doet veel voor me als ik hulp nodig heb met iets.
En ik mag er heel goedkoop staan.

Ik doe dan dus ook niks met de geruchten,ik zelf heb geen problemen met hem.

Wietplantage is wel even iets anders dan misbruiken.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:46

Aangezien je nu al deze stappen al hebt gezet en beschrijft dat je je niet fijn voelt bij hem, denk ik dat je beter kan stoppen met lessen daar. Je komt over alsof je er ontzettend onzeker over bent, en dat begrijp ik volledig want het is niet niks. Wel ben ik ook benieuwd hoe lang het geleden is dat het is gebeurd. De man is kennelijk al op leeftijd, dus het kan ook dat hij het in zijn jonge jaren heeft gedaan. Tuurlijk is het nog steeds super erg, maar hij kan ook zijn leven gebeterd hebben.

Als het je lukt om jezelf te herpakken, dan kan je vanaf nu altijd met het idee bij hem zijn en er op anticiperen. Dus dat je niet alleen bij hem bent enzo. Zodat je zeker weet dat je nooit het slachtoffer wordt van dit.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:03

Jannepauli schreef:
vosjevos schreef:

Je leest dat op een manier die ik NIET bedoelde. Ik geef ook geen oordeel over de goede bedoelingen van de anonieme schrijfster. Ik geef een opsomming van een aantal feiten die tot haar 'ongemakkelijke' gevoel leiden. In dat spiegeltje mag ZIJ herkennen wat ze wil - maar ook een waarschuwing om je niet te laten meeslepen, er een eigen mening en oordeel op na te houden. Dat mag je wel verwachten van een 21-jarige.

Citaat:
Of hij bewust gekozen heeft CP weer te laten meedraaien in de samenleving door met hem te werken als instructeur. En of hij niet bang is voor herhaling. Dit is maar één persoon die het ook echt aangaat. Dan kan ze voor de rest van haar omgeving dit verhaal stilhouden als ze dat voor de positie van de man wenselijker vind.

Het feit dat jij opeens initialen vermeldt: goede bedoelingen?

Ik zag wel dat er verder veel nuance zat in wat jij had geschreven, maar ik vond het juist zo goed dat TS juist voor verschillende opinies dit topic had geopend.

Er zit in derdaad een fout in mijn tekst. CP is geen initiaal, maar staat voor contactpersoon. Een afkorting die ik gebruik om met collega's over klanten te praten die met ons bedrijf contact heeft gehad. (in de betekenis van de betreffende persoon (CP) vroeg dit en dat etc. Het was natuurlijk vroeg in de ochtend geschreven, toen ik het terug las zag ik de fout ook maar kon ik het niet meer verbeteren. Goed dat jij het zag. Maar voor de goede orde ik ken TS niet en ik weet al helemaal niet over wie dit gaat.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:42

Cinderella schreef:
Sorry, maar ik deel de mening van de bokkers hier echt niet.
Iemand die kinderen heeft misbruikt, wil ik nooit van mijn leven iets mee te maken hebben. Nooit. Overigens ook niet met iemand die volwassenen heeft misbruikt. Bah.
Heeft de arme man levenslang? Prima, degene(n) die misbruikt is/zijn ook namelijk.
De "beste" man had ook hulp kunnen zoeken, voordat hij zijn plannetjes ten uitvoer bracht.

Nou inderdaad.. Als je daar meerdere keren toe in staat ben, zoiets zit, het zijn echt geen paar 'foutjes' van vroeger. De engerd.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:52

Ts hoe en wat met betrekking tot deze man kan ik je geen advies in geven. Zelf zou ik er met hem over praten. En misschien m'n conclusie trekken om geen contact meer te willen. Maar dat wel op basis van het verhaal uit eerste hand. De zadel mevrouw zou ik zowiezo gelijk uit m'n adresboek schrappen. Zulke sensatie roddeltypes hoef ik niet om me heen. Die ouwehoeren over iedereen dus ook over jou.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:57

Als je het echt goed met deze man kunt vinden en het blijft knagen, zou ik gewoon een gesprek met hem aangaan. Misschien is zijn kant van het verhaal wel heel anders dan je hebt gehoord en gelezen. En misschien blijkt er juist uit zijn verhaal dat je afstand doet. Ik zou in elk geval zelf met hem gaan praten, maarja, dat ben ik.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:05

Het ligt echt wel dieper dan misbruik denk ik. Waarom deed deze persoon het? Was hij een pedofiel? Wat heeft hij gedaan? Is hij zelf misschien ook misbruikt geweest? Is hij mentaal in orde?
Maar van de andere kant kan ik me niet voorstellen dat een pedofiel ooit beter kan worden. Hij kan zich misschien inhouden, maar voor hoelang? Ik zou echter gewoon blijven... Ik weet persoonlijk te weinig over hem zeg maar en jij hebt goede ervaringen. Dus wie weet welke verhalen er zijn, er zijn altijd twee kanten.