Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
).amy_luna schreef:Het verhuizen valt best mee ja, maar ik heb slechte ervaring er mee.
In het verlenden ben ik in 3 jaar tijd zo'n 15 keer verhuisd (pleegegezinnen en gescheiden ouders), daardoor kan ik er nu slecht mee omgaan.
Dus daarom wil ik ook liever een vast plekje voor de komende jaren.
Roosch schreef:Sorry maar ik kan hier slecht tegen. "Wil ik niet, kan ik niet.." Ga de post of kranten rondbrengen of iets dergelijks, callcenters zoeken vaak regelmatig mensen. Het is een luxe dat je die tijd voor een (neem ik aan) leuke prijs bij je oom hebt kunnen wonen.
Het motto in mijn onderschrift heeft mij al ver kunnen brengen, ik hoop het anderen ook kan helpen.
Mij lijkt het vrij simpel. Inkomen vergroten --> kans op leuke woonplek vergroten. Zo'n plek als jij zoekt waar je minimaal 5 jaar kan blijven is reëel mits je je inkomen wat kan vergroten. Anders zal er inderdaad vrij weinig overblijven behalve studentenhuizen en antikraak (waar niks mee is hoor).
Dat je straks wat meer huurtoeslag krijgt is mooi meegenomen maar zie dat als een extraatje, niet als vast inkomen. Dat kan namelijk ook zomaar veranderen.
Citaat:Da's wel vervelend, en ik snap dat het moeilijk is. Maar het voordeel is dat je nu op jezelf bent. Voor mij was 'thuis' snel te regelen met een bed en internet. Een paar vriendelijke lichtjes erbij, en je hebt al snel een stekje voor jezelf, en dan is het veel minder belangrijk tussen welke bakstenen dat plekje van jou is. Dat zit deels in jou en niet in waar je woont zeg maar.
Als je moet samenwonen met anderen, en al helemaal in situaties waarin je je ook nog moet schikken naar andermans regels is dat toch weer heel anders.
Esme_ schreef:via http://www.sjht.nl worden zowel kamers als zelfstandige eenheden aangeboden, de wachttijd is daar niet lang volgens mij. Ik woonde via hun in een 2 kamer appartement van 50 m2 aan de Langelermaatweg, voor 350e pm.
amy_luna schreef:En de eis dat ik daar minimaal 5 jaar wil blijven vind eigenlijk vrij normaal.
.Doubtless schreef:amy_luna schreef:En de eis dat ik daar minimaal 5 jaar wil blijven vind eigenlijk vrij normaal.
Op jouw leeftijd met een deels inkomen vind ik dat helemaal niet normaal.
Fijn dat je familie je in ieder geval onderdak biedt, dan kom je dus niet per juni op straat te staan.
Ik ben wel benieuwd naar een reactie op Gypsy's "Koop breekt geen huur". Dat zou betekenen dat je helemaal niet hoef te verhuizen?
diesel83 schreef:Je oom heeft het in november aangegeven wat heb je in die maanden tot nu dan gedaan? Krijg nu een beetje de indruk dat je het zelf zo lang heb laten liggen?
Stond je al ingeschreven bij de woning stichting? Of ben je dat nu ineens gaan doen? Er staan altijd een aantal jaar voor voordat je in aanmerking komt..
Ik lees hier veel anti kraak dat is een oplossing en anders rondkijken/vragen of je ergens op kamers kan...soms staan er wel eens dingen op mp of bij de supermarkt op zo'n adverteerbord.
amy_luna schreef:Roosch schreef:Sorry maar ik kan hier slecht tegen. "Wil ik niet, kan ik niet.." Ga de post of kranten rondbrengen of iets dergelijks, callcenters zoeken vaak regelmatig mensen. Het is een luxe dat je die tijd voor een (neem ik aan) leuke prijs bij je oom hebt kunnen wonen.
Het motto in mijn onderschrift heeft mij al ver kunnen brengen, ik hoop het anderen ook kan helpen.
Mij lijkt het vrij simpel. Inkomen vergroten --> kans op leuke woonplek vergroten. Zo'n plek als jij zoekt waar je minimaal 5 jaar kan blijven is reëel mits je je inkomen wat kan vergroten. Anders zal er inderdaad vrij weinig overblijven behalve studentenhuizen en antikraak (waar niks mee is hoor).
Dat je straks wat meer huurtoeslag krijgt is mooi meegenomen maar zie dat als een extraatje, niet als vast inkomen. Dat kan namelijk ook zomaar veranderen.
Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt.
Dat "Wil ik niet, Kan ik niet" is echt niet mijn houding. Misschien komt het zo over, maar zo ben ik nooit geweest. Ti's alleen dat ik een woning wil waar ik zeker weet dat ik daar de komende jaren kan blijven zitten.
Ik wil heel graag aan het werk, het liefst morgen nog, maar zoals callcenter ben ik niet geschikt voor.
Zoals ik al zei postnl is wel een optie en ga ik ook zeker kijken wat de mogelijk heden zijn.
En de eis dat ik daar minimaal 5 jaar wil blijven vind eigenlijk vrij normaal.
Cayenne schreef:Misschien klinkt het hard, maar je pony is nu even niet je grootste prioriteit. Daar zijn vast wel oplossingen voor te vinden. Het gaat er nu om dat je over 2 maanden nog een dak boven je hoofd hebt.
Jis_ schreef:nelis schreef:En hoezo zou je voor callcenter niet geschikt zijn?
Dit is geloof ik precies die houding van wil niet kan niet
Kan wel een paar redenen opnoemen waardoor mensen hier niet geschikt voor zijn.