Per 1 juni op straat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:57

's ochtends kranten rondbrengen een optie? of bij PostNL?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Per 1 juni op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:03

Koop breekt geen huur, tenzij er iets heel illegaals aan de hand was gewoon blijven zitten. Ook zo'n buitensporige huurverhoging mag niet. Op naar rechtsbijstand!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:04

Sorry maar ik kan hier slecht tegen. "Wil ik niet, kan ik niet.." Ga de post of kranten rondbrengen of iets dergelijks, callcenters zoeken vaak regelmatig mensen. Het is een luxe dat je die tijd voor een (neem ik aan) leuke prijs bij je oom hebt kunnen wonen.

Het motto in mijn onderschrift heeft mij al ver kunnen brengen, ik hoop het anderen ook kan helpen.

Mij lijkt het vrij simpel. Inkomen vergroten --> kans op leuke woonplek vergroten. Zo'n plek als jij zoekt waar je minimaal 5 jaar kan blijven is reëel mits je je inkomen wat kan vergroten. Anders zal er inderdaad vrij weinig overblijven behalve studentenhuizen en antikraak (waar niks mee is hoor :) ).
Dat je straks wat meer huurtoeslag krijgt is mooi meegenomen maar zie dat als een extraatje, niet als vast inkomen. Dat kan namelijk ook zomaar veranderen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 22:06

Cayenne schreef:
's ochtends kranten rondbrengen een optie? of bij PostNL?

Post nl zou nog een optie zijn, kan altijd kijken naar vacatures :)

Heb me meteen ingeschreven bij SJHT. Ben ook al aan het kijken, verbaas me echt hoveel woningen hier aangeboden worden zeg :oo
Hier heb ik zeker wat aan!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:10

amy_luna schreef:
Het verhuizen valt best mee ja, maar ik heb slechte ervaring er mee.
In het verlenden ben ik in 3 jaar tijd zo'n 15 keer verhuisd (pleegegezinnen en gescheiden ouders), daardoor kan ik er nu slecht mee omgaan.
Dus daarom wil ik ook liever een vast plekje voor de komende jaren.

Da's wel vervelend, en ik snap dat het moeilijk is. Maar het voordeel is dat je nu op jezelf bent. Voor mij was 'thuis' snel te regelen met een bed en internet. Een paar vriendelijke lichtjes erbij, en je hebt al snel een stekje voor jezelf, en dan is het veel minder belangrijk tussen welke bakstenen dat plekje van jou is. Dat zit deels in jou en niet in waar je woont zeg maar.

Als je moet samenwonen met anderen, en al helemaal in situaties waarin je je ook nog moet schikken naar andermans regels is dat toch weer heel anders.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 22:16

Roosch schreef:
Sorry maar ik kan hier slecht tegen. "Wil ik niet, kan ik niet.." Ga de post of kranten rondbrengen of iets dergelijks, callcenters zoeken vaak regelmatig mensen. Het is een luxe dat je die tijd voor een (neem ik aan) leuke prijs bij je oom hebt kunnen wonen.

Het motto in mijn onderschrift heeft mij al ver kunnen brengen, ik hoop het anderen ook kan helpen.

Mij lijkt het vrij simpel. Inkomen vergroten --> kans op leuke woonplek vergroten. Zo'n plek als jij zoekt waar je minimaal 5 jaar kan blijven is reëel mits je je inkomen wat kan vergroten. Anders zal er inderdaad vrij weinig overblijven behalve studentenhuizen en antikraak (waar niks mee is hoor :) ).
Dat je straks wat meer huurtoeslag krijgt is mooi meegenomen maar zie dat als een extraatje, niet als vast inkomen. Dat kan namelijk ook zomaar veranderen.

Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt.
Dat "Wil ik niet, Kan ik niet" is echt niet mijn houding. Misschien komt het zo over, maar zo ben ik nooit geweest. Ti's alleen dat ik een woning wil waar ik zeker weet dat ik daar de komende jaren kan blijven zitten.
Ik wil heel graag aan het werk, het liefst morgen nog, maar zoals callcenter ben ik niet geschikt voor.
Zoals ik al zei postnl is wel een optie en ga ik ook zeker kijken wat de mogelijk heden zijn.
En de eis dat ik daar minimaal 5 jaar wil blijven vind eigenlijk vrij normaal.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 22:19

Citaat:
Da's wel vervelend, en ik snap dat het moeilijk is. Maar het voordeel is dat je nu op jezelf bent. Voor mij was 'thuis' snel te regelen met een bed en internet. Een paar vriendelijke lichtjes erbij, en je hebt al snel een stekje voor jezelf, en dan is het veel minder belangrijk tussen welke bakstenen dat plekje van jou is. Dat zit deels in jou en niet in waar je woont zeg maar.

Als je moet samenwonen met anderen, en al helemaal in situaties waarin je je ook nog moet schikken naar andermans regels is dat toch weer heel anders.

Dat is waar, maar dit voelt niet meer als een "thuis" ook voornamelijk omdat ik me hier niet meer op mijn gemak voel, mede door de ruzie's van mijn oom en tante. Als ze dat niet steeds hadden dan was het al heel anders geweest en had ik hier zo nog een paar jaar willen zitten.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:00

Wij hebben op 2 weken tijd een andere woning moeten zoeken.
Dus jou zal het ook wel lukken :j

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:31

Ik denk dat huren via sjht wel een goede optie is inderdaad. Zelf is het mij ook goed bevallen (30m3 voor +/- 300 destijds)

Mogelijk zou je een maandje of 2 moeten zien te overbruggen ivm wachttijd, maar daarna kan je er tot je 30e blijven zitten als je wil :)
succes in ieder geval!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:48

Esme_ schreef:
via http://www.sjht.nl worden zowel kamers als zelfstandige eenheden aangeboden, de wachttijd is daar niet lang volgens mij. Ik woonde via hun in een 2 kamer appartement van 50 m2 aan de Langelermaatweg, voor 350e pm.

Mijn zusje het zelfde heeft hier ook ruim 3 jaar met plezier gewoond. Woonkamer, aparte slaapkamer en douche/toilet

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:26

amy_luna schreef:

Op jouw leeftijd met een deels inkomen vind ik dat helemaal niet normaal :n .

Fijn dat je familie je in ieder geval onderdak biedt, dan kom je dus niet per juni op straat te staan.

Ik ben wel benieuwd naar een reactie op Gypsy's "Koop breekt geen huur". Dat zou betekenen dat je helemaal niet hoef te verhuizen?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:38

Ik heb er geen ballen verstand van maar is het niet zo dat de huur maar max zoveel % per jaar verhoogd mag worden als je ergens woont?

Zomaar uit huis gezet worden ivm verkoop woning mag geloof ik ook niet zomaar. (?)

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:50

Je oom heeft het in november aangegeven wat heb je in die maanden tot nu dan gedaan? Krijg nu een beetje de indruk dat je het zelf zo lang heb laten liggen?

Stond je al ingeschreven bij de woning stichting? Of ben je dat nu ineens gaan doen? Er staan altijd een aantal jaar voor voordat je in aanmerking komt..

Ik lees hier veel anti kraak dat is een oplossing en anders rondkijken/vragen of je ergens op kamers kan...soms staan er wel eens dingen op mp of bij de supermarkt op zo'n adverteerbord.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:13

Gypsy zei het ook al. Maar volgens mij gaat het hier niet helemaal volgens de wet als ik je verhaal goed begrijp.
Je zou met je huurcontract eens naar de rechtswinkel kunnen gaan om te horen wat je rechten zijn als huurder.

Daarna zul je natuurlijk zelf moeten besluiten of je ook van die rechten gebruik wilt maken of dat je liever de al wankele vrede bewaard.

Sterkte!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:15

Doubtless schreef:
amy_luna schreef:

Op jouw leeftijd met een deels inkomen vind ik dat helemaal niet normaal :n .

Fijn dat je familie je in ieder geval onderdak biedt, dan kom je dus niet per juni op straat te staan.

Ik ben wel benieuwd naar een reactie op Gypsy's "Koop breekt geen huur". Dat zou betekenen dat je helemaal niet hoef te verhuizen?

Ja en vervolgens krijgt oom z'n huis aan de straatstenen niet verkocht. Lijkt me ook niet helemaal de beste oplossing..

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:20

Ik lees alleen maar wil ik niet en kan ik niet. Geef je zelf een schop onder je donder en ga een baan zoeken. Daarna heb je veel meer mogelijk heden om een woning te huren. Niet alles komt vanzelf aanwaaien. Waar een wil is is een weg! En soms moet je voor sommige dingen nou eenmaal meer moeite doen!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 09:29

diesel83 schreef:
Je oom heeft het in november aangegeven wat heb je in die maanden tot nu dan gedaan? Krijg nu een beetje de indruk dat je het zelf zo lang heb laten liggen?

Stond je al ingeschreven bij de woning stichting? Of ben je dat nu ineens gaan doen? Er staan altijd een aantal jaar voor voordat je in aanmerking komt..

Ik lees hier veel anti kraak dat is een oplossing en anders rondkijken/vragen of je ergens op kamers kan...soms staan er wel eens dingen op mp of bij de supermarkt op zo'n adverteerbord.

Misschien Even de reacties terug lezen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:41

amy_luna schreef:
Roosch schreef:

Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt.
Dat "Wil ik niet, Kan ik niet" is echt niet mijn houding. Misschien komt het zo over, maar zo ben ik nooit geweest. Ti's alleen dat ik een woning wil waar ik zeker weet dat ik daar de komende jaren kan blijven zitten.
Ik wil heel graag aan het werk, het liefst morgen nog, maar zoals callcenter ben ik niet geschikt voor.
Zoals ik al zei postnl is wel een optie en ga ik ook zeker kijken wat de mogelijk heden zijn.

En hoezo zou je voor callcenter niet geschikt zijn?
Dit is geloof ik precies die houding van wil niet kan niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:49

Cayenne schreef:
Misschien klinkt het hard, maar je pony is nu even niet je grootste prioriteit. Daar zijn vast wel oplossingen voor te vinden. Het gaat er nu om dat je over 2 maanden nog een dak boven je hoofd hebt.

Hier ben ik het wel mee eens. Tis banketstaaf maar ook ik lees eigenlijk bij een hoop dingen 'Wil ik niet, Kan ik niet, Gaat niet, Ben ik niet geschikt voor'.

Je bent 22, 23? Tijd om je eigen boontjes te doppen.. Als je ergens 5 jaar wilt blijven wonen/huren (als harde eis) zal je inderdaad toch met een leuk inkomen moeten komen wil je dat ergens voor elkaar krijgen. En Callcenter werk is misschien niet leuk, maar betekent niet dat je er niet geschikt voor bent; je vind het niet leuk, dát is wat anders. En anders is het banketstaaf maar dan zou ik toch eens gaan uitkijken naar anti-kraak, maar ook dát wil je niet omdat je er dan (soms) snel weer uit moet. Maar je hebt in ieder geval wel een (relatief goedkoop) dak boven je hoofd en geeft je iig tijd om verder te zoeken...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:57

Tja, ik denk ook dat je eisen te hoog zijn. Het is immers niet makkelijk om een fijne woning te vinden waar je langere tijd mag blijven, laat staan als je geen hoog inkomen hebt. Ik zou toch tijdelijk een woning zoeken (kamer/antikraak) en dan een fijn huisje als je 23 bent, dan heb je ook geen last van die lage huursubsidiegrens.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:45

Een vraag wat mij als eerste te binnen schiet, hoe zit het met dat huis van je vader, op wiens naam staat dat nu, neem eigenlijk aan dat met de erfenis verdeelt is onder de kinderen? Dan moet jouw broer je uitkopen omdat hij daar wil wonen zonder jou.

https://www.eigenhuis.nl/hypotheken-fin ... en-ouders/

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:46

Ts ik ga er vanuit dat je de juiste info in je post zet dan hoef ik toch niet weet ik hoeveel berichten te lezen? Ik geef je antwoord op jou post...als deze niet klopt ff je post aanpassen ;-)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:53

nelis schreef:

Kan wel een paar redenen opnoemen waardoor mensen hier niet geschikt voor zijn.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:55

Jis_ schreef:
nelis schreef:

Kan wel een paar redenen opnoemen waardoor mensen hier niet geschikt voor zijn.

Want? men heeft geen stem of is doof?

Alles valt te leren mits er inzet is. Of je het leuk vind is een tweede :')

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:57

@gypsy: koop breekt geen huur nee.
Maar blijkbaar loopt haar huurcontract die datum af en wordt hij gewoon niet verlengd.
Niks strafbaar aan.
@ Jis: was een huurwoning vertelde TS