Ik word gek.... Geheugen telkens vol?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Re: Ik word gek.... Geheugen telkens vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:03

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:03

Fitzroy schreef:
Ik haal dit topic even naar boven.
Ook ik krijg steeds de mededeling dat mijn iPhone 4S vol is. Ik heb er foto's afgegooid, apps afgegooid en hij blijft maar op 6 GB staan, terwijl het dus allang geen 6GB meer is.
Uitzetten heb ik al gedaan, dus weet iemand een oplossing? Ik kan nl. Ook geen whatsapp meer gebruiken nu.

Hier bijna hetzelfde verhaal!Alleen kan ik gelukkig mijn what's app wel weer gebruiken. Maar ontzettend irritant dat ik er niet achter kan komen waarom hij zo 'vol' blijft..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:06

Ah, hier precies hetzelfde, Iphone 4..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:11

Ik heb IOS 9 niet gedownload en eraf gegooid dus ik zou het op prijs stellen als je je TEM intrekt, SindyKaya. Ik heb een ander probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:14

Het is een vrij normaal probleem met iPhones dat de software zo gigantisch veel ruimte in beslag neemt.. Vooral met de komst van nieuwe de nieuwere software (geloof dat het vooral een probleem is vanaf ios 8). Geloof dat dat ook de rede is dat de nieuwere toestellen (vanaf de 5c/s) alleen nog maar in 16GB of meer te krijgen zijn. 8 GB is gewoon niet genoeg, vooral als je ook regelmatig foto's maakt.

Mijn advies is om iCloud aan te zetten en je foto's automatisch te synchroniseren, zodat je die regelmatig kan verwijderen maar wel ergens anders hebt staan. Foto's nemen heel veel ruimte in beslag.

Downgraden naar een oudere software kan ik niet aanraden. Veel apps werken op den duur niet meer, en dat gaat echt een stuk sneller dan je denkt. De meeste apps draaien al niet meer lekker op iOS 7. Daarbuiten wordt je telefoon er enorm traag van als je updates laat, ze zijn er niet voor niets.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:43

Maar volgens mij lezen jullie niet goed. De IPhone geeft een boodschap dat hij vol is. Dan gooi ik er apps af en foto's van zeker 1 GB, maar het geheugen blijft vol. Eigenlijk zou dan dus het geheugen op 5 GB moeten komen. 6 - 1 = 5. Ook als ik de MB's optel kom ik niet aan de 6 GB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:50

Kan je voor mij een fotootje maken van je geheugenverdeling op je iPhone zelf of vanuit iTunes?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:07

Ik had hetzelfde, het bleek dat in het geheugen nog alle downloads stonden van voorgaande wattsapp versies. Die heb ik er volledig af gegooid (op de laatste na) en nu kan ik er weer alles mee.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:14

Vriendin van mij had precies hetzelfde probleem met haar iphone 4 (of 4s weet ik niet), ze is er mee naar de winkel gegaan en daar is hij gereset. Dat kun je zelf natuurlijk ook prima doen. Nu is het probleem opgelost. Sla alleen wel even al je nummers op de in de cloud, anders ben je die kwijt :P

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:21

Tip: Clean Master erop zetten, en die alles uit laten zoeken wat je weg kan doen. Scheelt een hoop, die zoekt al je onvindbare cache en systeemrommel.
Tip: Je telefoon (laten) rooten. Ik heb op mijn Motorola nu een nieuw systeem en nu draait ie weer lekker soepel :)

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:22

Ik lees even mee,
heb het probleem met mijn IPhone 5.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:27

Anoeska27 schreef:
Ik had hetzelfde, het bleek dat in het geheugen nog alle downloads stonden van voorgaande wattsapp versies. Die heb ik er volledig af gegooid (op de laatste na) en nu kan ik er weer alles mee.

Hele stomme vraag misschien, maar waar kan ik dat vinden? :o

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:46

Ik heb dit een tijdje geleden met mijn telefoon gehad. Hij gaf de melding dat het geheugen vol was (compleet terecht), dus ik heb mijn bestanden eraf gehaald. Vervolgens bleef hij maar aangeven dat het geheugen vol was en werd ontzettend traag. Ik heb mijn telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en nu loopt hij weer super :) Ik heb geen Iphone moet ik erbij vertellen, maar het lijkt erg op mijn 'probleem'.