Het is over na ruim 2 jaar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Het is over na ruim 2 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:10

Het grote 'voel ik nog wel' herken ik wel. Geef het tijd, geef jezelf ruimte en laat het allemaal gaan. Het is gewoon poedersuiker.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:25

Alvast erg veel moed en sterkte voor nu :(:)

Twee weken geleden is mij ongeveer hetzelfde overkomen (net op de dag dat we 1,5 jaar samen waren...)
Hij was de hele dag al wat stil en dus vroeg ik uiteindelijk wat er was.
En uiteraard waren de eerste antwoorden: niks :+

Maar na doorvragen dan ook uiteindelijk te horen gekregen dat ik niet paste in zijn toekomstbeeld en dat hij mij te weinig zag (is altijd zo geweest, we zagen mekaar alleen in het weekend en soms een keertje in de week)
Ik vond het een vreemde reden, het leek wel of hij toch iets als excuus zocht :=

En toen kwam natuurlijk de cliché; ik heb gewoon wat ruimte nodig om na te denken
Ik was uiteraard heel de tijd aan het janken en hij bleef gewoon ijzig kalm (dit was best eng, aangezien hij nog wel gevoelig uit de hoek kan komen)
Door dit heb ik eigenlijk nog steeds het gevoel dat hij van me af wou, wat hij ontkent...

Hij geeft me ook hoop door te zeggen dat hij erover moet denken en me niet kwijt wil -O-
Mijn vrienden vinden dit erg flauw en denken dat hij de ballen niet heeft om het te zeggen.
Daarmee heb ik het hem al een paar keer rechtaf gevraagd, maar hij zegt dat alles klopt wat hij heeft gezegd.

Hij heeft al een tijdje niets meer laten horen, maar ik ben er wel ongeveer over.
Ik mis het natuurlijk wel erg, hij was er altijd voor mij, hij was ook mijn beste vriend, maar vrienden blijven werkt voor mij toch niet.

De enige tip die ik kan geven is: bezig blijven! Met de paarden, met vrienden, maakt niet uit. Zolang je maar niet aan hem moet denken :)

En die fase heb ik ook gehad. Ik had eerder een leeg gevoel, alsof hij al het leven uit me met zich mee had genomen.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 22:01

Zondag komt hij nog langs, hij was wat vergeten van mij bij hem thuis. Ik ga hem een brief voorlezen die ik heb gemaakt. Gewoon om mijn kijk erop te laten zien, een vriendin van me vond het een mooie brief. Het doel? Hopelijk het goed afsluiten en hopelijk ben ik mijn maatje op vriendschappelijk gebied niet kwijt.
Ik ben best bang voor zondag :(

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:08

Hier nog iemand die je gevoel maar al te goed herkent.
Bij mij is het sinds twee maanden uit na een relatie van bijna 4 jaar waarvan 2,5 jaar samen te hebben gewoond. Ik mis hem nog elke dag en hij mij ook maar op dit moment kunnen wij elkaar niet gelukkig maken in een relatie. We hebben nog wekelijks contact en doen vaak nog gezellig dingen. Maar elke keer afscheid van hem nemen doet nog steeds pijn....

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:42

TS, heel veel sterkte ermee! :(:) Ontzettend nare situatie voor je!
Ik heb het zelf 2 weken geleden uitgemaakt met mijn vriend na een relatie van een jaar. Het deed ontzettend veel pijn en ik voel me nog steeds niet fijn, erg verdrietig en schuldgevoelens. Maar hoe elenaMM77 het hieronder beschrijft is 100% mijn gevoel en de woorden die ik moeilijk vond om uit te spreken.

Echter, is wel de voorwaarde hieraan: de diepe genegenheid die geen liefde is, moet van twee kanten komen. Helaas komt dat op dit moment nog alleen van mijn kant en is zijn gevoel nog echt liefde. Ik heb met hem afgesproken dat ik dolgraag als beste maatjes bij hem wil blijven, maar alleen als hem het lukt om de liefde te laten gaan. Op dit moment spreek ik hem dagelijks op whatsapp en dat voelt erg fijn, maar nog wel dubbel omdat ik weet dat hij het er nog moeilijk mee heeft. Maar ik hoop van het diepste uit mijn hart dat wij over een poosje weer kunnen afspreken en onze vriendschappelijke relatie voort kunnen zetten!

Heel veel succes en sterkte TS!

elenaMM77 schreef:
Sommige mensen zijn bestemd om elkaars beste vrienden te zijn.
Soms begint dat, of ontaard dat, ergens in een gevoel van liefde.
of misschien eigenlijk een gevoel van diepe genegenheid dat 'verward' wordt met liefde.

De enige manier om dat te ondervinden is een relatie met elkaar te hebben.
Na een bepaalde periode zakt die 'liefde' dan plots en is de genegenheid er weer.
maar dan weet je dat het een diepe vriendschap is, maar geen liefde.

En wat doet het dan zeer om dat met elkaar te bespreken, immers je weet wat je had, wat je hebt, maar wat zal er gebeuren als je uitspreekt dat het geen liefde (meer) is. Kun je dan die vriendschap van daarvoor (als het geen liefde op het eerste gezicht was) nog terugvinden, of raak je dat ook kwijt..

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 21:03

Brief voorgelezen en hij vond het moeilijk om te reageren. Maar kwam er uiteindelijk gewoon uit dat bij hem het gevoel gewoon weg is. En hoopt dat wanneer we het beiden verwerkt hebben er een vriendschap inzit. Natuurlijk had ik geen roze bril op maar stiekem hoop je gevoel bij het tweede gesprek dat het anders is. terwijl je verstand wel beter weet. Eerst geen contact want dat helpt niet, mijn liefde zet zich hopelijk straks om in vriendschappelijk liefde. tijd zal het leren

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:36

Hier ook zo iemand. Na 1,5 jaar een relatie gehad te hebben en 1,5 jaar samen gewoond te hebben. Hij was de ruzies zat. Constant het gevecht tussen z'n moeder en hem over mij, tussen z'n vrienden en mij en dan nog met mij over hun. Hij heeft voor z'n familie gekozen :( en dat wij elkaar aan konden kijken en zeggen wij worden samen echt oud.

Alles voelt zo verdomd leeg :(

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 22:19

Ja die leegte inderdaad.. maar moet zeggen dat het wel beter word naar mate de tijd verstrijkt. Verder is er eigenlijk niks dat echt helpt, het is alleen belangrijk dat je bezig blijft en leuke dingen blijft doen.
'Voor zijn familie gekozen' tja... ik heb daar mijn gedachtes bij.
Ik had nooit de verwachting dat mijn vriend voor mij zou kiezen noch is het in mijn ogen logisch dat hij voor zijn familie kiest. Waarom kiezen ? Beide partijen moeten elkaar gewoon accepteren en het hoeft geen dikke liefde te zijn tussen schoondochter en schoonfamilie. Een goede partner verwacht niet van de ander dat hij/zij kiest. En een goede familie verwacht ook niet dat er voor hun gekozen word. Vind ik.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:41

slagchoco_91 schreef:
Ja die leegte inderdaad.. maar moet zeggen dat het wel beter word naar mate de tijd verstrijkt. Verder is er eigenlijk niks dat echt helpt, het is alleen belangrijk dat je bezig blijft en leuke dingen blijft doen.
'Voor zijn familie gekozen' tja... ik heb daar mijn gedachtes bij.
Ik had nooit de verwachting dat mijn vriend voor mij zou kiezen noch is het in mijn ogen logisch dat hij voor zijn familie kiest. Waarom kiezen ? Beide partijen moeten elkaar gewoon accepteren en het hoeft geen dikke liefde te zijn tussen schoondochter en schoonfamilie. Een goede partner verwacht niet van de ander dat hij/zij kiest. En een goede familie verwacht ook niet dat er voor hun gekozen word. Vind ik.

Neem het van mij aan, ik heb moeite gehad met mijn schoonfamilie. Maar ik vind en vond het niet eerlijk om mijn man daarmee te belasten. Een goede partner brengt de ander niet in de positie waarbij hij/zij het gevoel krijgt een keuze te moeten maken.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 00:12

Dat geef ik toch ook juist aan? Ik zal nooit iemand voor zo'n keuze stellen. Je schoonfamilie heeft je maar te respecteren om hoe je bent en andersom net zo.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:39

slagchoco_91 schreef:
Dat geef ik toch ook juist aan? Ik zal nooit iemand voor zo'n keuze stellen. Je schoonfamilie heeft je maar te respecteren om hoe je bent en andersom net zo.

Je schoonfamilie hoeft je helaas helemaal niet te respecteren. Er zijn helaas schoonfamilies die zullen blijven proberen om je zwart te maken etc. Daar heb je het gewoon mee te doen. Bovendien moet je respect verdienen.
Bij mijn schoonfamilie kwam dat toen ze zich realiseerden dat ik wellicht niet de schoondochter ben die ze zich hadden voorgesteld, maar dat ik hun zoon wel heel gelukkig maak.
Maar ik ken ook hele andere verhalen. De kunst is dan echt om te zorgen dat je vriend nooit het gevoel krijgt te moeten kiezen, en dat is zeker niet makkelijk.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:57

Het staat er misschien een beetje stom maar je hoeft inderdaad niet te kiezen. Niet van mij in ieder geval maar je moet wel respecteren dat sommige mensen elkaar niet zo liggen. Ik voelde me totaal niet op mn gemak door bepaalde opmerkingen als 'ze is asociaal' 'haar houding staat me niet aan' etc. Ze doet dit niet goed en ze doet dat niet goed. Hij had moeten zeggen ma ik ga hiervoor en doe het op mijn manier. Maar dat deed hij niet. Alles moest op haar manier (bijv kleding wassen) terwijl ik de was altijd deed. Jamaar van mijn moeder moet het zo... Oftewel ik moet mij aanpassen om het op haar manier te doen want dat was de beste. Hij kan z'n moeder niet zo goed loslaten. Mede door zijn verleden en zij kon hem niet zo goed loslaten. Dus in zoverre heeft hij in mijn ogen een keuze gemaakt. Hij vergeet alleen dat hij niet oud kan worden met z'n moeder.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 12:05

Citaat:
Bij mijn schoonfamilie kwam dat toen ze zich realiseerden dat ik wellicht niet de schoondochter ben die ze zich hadden voorgesteld, maar dat ik hun zoon wel heel gelukkig maak.

En dit moet toch het belangrijkste zijn? Respect moet je inderdaad verdienen. Maar je hebt soms gewoon minder een klik met elkaar; maar je hoeft toch bv. geen hartsvriendinnen te worden met z'n moeder?
Zolang je relatie maar goed loopt en je elkaar gelukkig maakt.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:45

Ben ik het helemaal mee eens slagchoco. Maar bij mij kwam het er helaas tussenin te staan. En dat terwijl ik echt niet de moeilijkste ben en me het liefst aan alles en iedereen aanpas.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:57

Heel netjes, de manier hoe hij er een punt achter zijn, dat is geluk bij een ongeluk. Over vrienden blijven na de relatie, ja en nee. In ieder geval niet direct, is onmogelijk voor mij omdat ik anders niet over iemand heen kom. Maar na een jaar eigenlijk altijd wel, ik heb gewoon goed contact met al mijn exen. Eén van hun werkt nu samen met mijn vriend, en hij komt ook regelmatig bij ons thuis (dan gaan ze samen op de Xbox etc.), zonder dat het raar is. Er is ook één ex waar ik gewoon helemaal geen contact meer mee heb omdat de relatie zo onrespectvol eindigde dat ik er geen behoefte aan heb. Mijn tip is dus om eerst toch je afstand te nemen, even tot jezelf komen, en dan kun je weer contact opnemen, het zal het geheel een stuk makkelijker maken dan als je hem iedere dag spreekt.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 22:32

daar ben ik nu dus ook mee bezig. 0,0 contact. Wel moeilijk maar merk dat het met de dag makkelijker word. Over 4 a 5 week stuurt die wel een open uitnodiging naar mij om zijn huis te komen bekijken waar hij nu eindelijk inzit. Ik neig nu meer om hem te zeggen dat ik misschien alleen met hem wil af spreken om bv. een terrasje te pakken of iets. Ik weet nog niet of ik tegen die tijd er weer aan toe ben om hem te zien. Mijn liefde voor hem moet dan weg zijn. dus ik kan het pas op dat moment zeggen. De ene persoon heeft meer tijd nodig om erover heen te komen dan de ander.
Ik ben 'm echt dankbaar inderdaad dat hij het op deze goede manier heeft uitgemaakt, het is zo al pijnlijk genoeg namelijk..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:36

Jammer ts! Ik ben ook nog vrienden met mijn ex. :)