Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ontzettend nare situatie voor je!elenaMM77 schreef:Sommige mensen zijn bestemd om elkaars beste vrienden te zijn.
Soms begint dat, of ontaard dat, ergens in een gevoel van liefde.
of misschien eigenlijk een gevoel van diepe genegenheid dat 'verward' wordt met liefde.
De enige manier om dat te ondervinden is een relatie met elkaar te hebben.
Na een bepaalde periode zakt die 'liefde' dan plots en is de genegenheid er weer.
maar dan weet je dat het een diepe vriendschap is, maar geen liefde.
En wat doet het dan zeer om dat met elkaar te bespreken, immers je weet wat je had, wat je hebt, maar wat zal er gebeuren als je uitspreekt dat het geen liefde (meer) is. Kun je dan die vriendschap van daarvoor (als het geen liefde op het eerste gezicht was) nog terugvinden, of raak je dat ook kwijt..
en dat wij elkaar aan konden kijken en zeggen wij worden samen echt oud.
slagchoco_91 schreef:Ja die leegte inderdaad.. maar moet zeggen dat het wel beter word naar mate de tijd verstrijkt. Verder is er eigenlijk niks dat echt helpt, het is alleen belangrijk dat je bezig blijft en leuke dingen blijft doen.
'Voor zijn familie gekozen' tja... ik heb daar mijn gedachtes bij.
Ik had nooit de verwachting dat mijn vriend voor mij zou kiezen noch is het in mijn ogen logisch dat hij voor zijn familie kiest. Waarom kiezen ? Beide partijen moeten elkaar gewoon accepteren en het hoeft geen dikke liefde te zijn tussen schoondochter en schoonfamilie. Een goede partner verwacht niet van de ander dat hij/zij kiest. En een goede familie verwacht ook niet dat er voor hun gekozen word. Vind ik.
slagchoco_91 schreef:Dat geef ik toch ook juist aan? Ik zal nooit iemand voor zo'n keuze stellen. Je schoonfamilie heeft je maar te respecteren om hoe je bent en andersom net zo.
Citaat:Bij mijn schoonfamilie kwam dat toen ze zich realiseerden dat ik wellicht niet de schoondochter ben die ze zich hadden voorgesteld, maar dat ik hun zoon wel heel gelukkig maak.