roken en privacy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:18

Op mijn laatste werk rookte ik, en nog meer mensen, ook maar ik zorgde wel dat mijn werk af was terwijl dat vaak bij degene die niet rookte niet het geval was. Ik vind wel dat er wat van gezegd mag worden als iemand er de kantjes vanaf loopt, roker of niet.

Nicje87

Re: roken en privacy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:21

Ik krijg er een soort 1 april grap van je werkgever gevoel bij?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:23

Ik rook gewoon in mijn pauzes. Collega's hebben het er voor de grap weleens over gehad van "ja hallo, wij nemen dat kwartiertje toch ook niet", maar dat is toch echt hun eigen keuze. Ook toen ik gestopt was, nam ik mijn kwartiertje 's ochtends gewoon om even lekker bij te kletsen en om even weg te zijn bij die computer. Dat hun dat niet doen en dus een half uur onbetaald werken is hun keuze. Niet de mijne en heeft ook niks met mijn rookgedrag te maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:44

Ik kan me ook wel voorstellen dat het voor mensen die niet roken irritant is als ze zomaar een aantal keren buiten de pauzes om naar buiten gaan om te roken. Toen ik nog bij mijn vorige baan werkte ging de leidinggevende onder werktijd roken. De niet rokers bleven gewoon doorwerken. Dat vond ik dan weer wel oneerlijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:10

Ik neem aan dat een werkgever geen eigenschappen mag registreren, als 'roker' en daarvoor mag straffen (met 15 minuten korting.) Wat iemand in z'n pauze en overige vrije tijd doet is eigen keuze, en gezondheid is een flutargument en niet geldig, en laten we dat vooral zo houden.

Wel mag een werkgever grenzen stellen aan het roken in werktijd - dat lijkt me redelijk :j Dus als hij de optie biedt aan werknemers om 15 minuten extra pauze te nemen door of 15 minuten over te werken of 15 minuten minder salaris te ontvangen dan is dat wat mij betreft prima. Optie zou je trouwens ook gewoon aan niet-rokers kunnen geven: een paar keer per dag even een extra flitspauze. Heel verfrissend :)