Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Eigenlijk is bidden menen dat je het beter weet dan god (je weet wel, die almachtige en alwetende god).
Heb dat altijd wat apart gevonden, denken dat je hulpzame suggesties aan kunt dragen voor een dergelijk opperwezen...
Kuggur schreef:Eigenlijk is bidden menen dat je het beter weet dan god (je weet wel, die almachtige en alwetende god).
Heb dat altijd wat apart gevonden, denken dat je hulpzame suggesties aan kunt dragen voor een dergelijk opperwezen...
purny schreef:Niet. Door al dat gebid is de wereld nog even f*** up. Dus bidden heeft geen zin. Net zoals geloven heeft ook geen zin. Sorry maar ik wil niet rellen maar zo denk ik erover.
Brainless schreef:Kuggur schreef:Eigenlijk is bidden menen dat je het beter weet dan god (je weet wel, die almachtige en alwetende god).
Bidden is niet alleen vragen, maar ook juist het bedanken bij het goede wat je (nog) hebt.
Ik zeg zelf ook nooit: Maak Pietje beter; maar "Wilt U Pietje bijstaan in deze moeilijke periode en tijdens de operatie en de tijd erna."
vuurneon schreef:Ik denk nu vooral na het lezen van dit 'o? Komt Pasen er al weer aan?'
purny schreef:Even een andere vraag. Waarom geloven jullie nog in die man terwijl er zoveel onrecht en verdriet op de wereld is. Als er inderdaad een god zou bestaan waarom doet hij er niks aan
purny schreef:Even een andere vraag. Waarom geloven jullie nog in die man terwijl er zoveel onrecht en verdriet op de wereld is. Als er inderdaad een god zou bestaan waarom doet hij er niks aan
purny schreef:Niet. Door al dat gebid is de wereld nog even f*** up. Dus bidden heeft geen zin. Net zoals geloven heeft ook geen zin. Sorry maar ik wil niet rellen maar zo denk ik erover.
winnie70 schreef:de vraag was eigenlijk voor inspiratie bedoeld, ik denk zelf ook niet dat bidden helpt, maar aangezien ik op Catachese zit, moet ik tien dingen bedenken waarvoor ik bid...
Het is meer eraan denken/herdenken als dat ik zou bidden. Wat kuggur schreef vind ik erg mooi verwoord!