Tussenjaar?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: Tussenjaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 20:19

Ik wil ook graag naar een ranch maar mijn ouders zien dat als wegvluchten in "mijn onvolwassen knollenwereld"

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:23

MorganeR schreef:
Ik wil ook graag naar een ranch maar mijn ouders zien dat als wegvluchten in "mijn onvolwassen knollenwereld"

Ik zie het eerder als een stukje zelfstandigheid, volwassen worden, keuzes gaan/ leren maken etc.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 20:31

Tja, helaas wordt die mening niet gedeeld. Want waarom doe ik dat dan niet na mijn studie? En weet ik wel hoe duur het is? En en en...

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:34

Als je ergens volwassen en zelfstandig voor moet zijn (of anders wel wordt) is het wel werken in het buitenland, waar ALLES helemaal onbekend is denk ik zo :P
In ieder geval als je 18 bent kunnen ze niet anders dan het accepteren.. Je bent dan volwassen en je ouders hebben dan dus in principe niks meer over je te vertellen. Maar ik denk dat als je ze echt laat zien dat dit is wat je wilt, ze je dan ook wel gaan helpen.
Wil je dan graag buiten Europa of binnen Europa? Ik denk dat binnen Europa wel een stuk makkelijker is.. Zowel qua geregel als qua kosten.

Qua kosten geef ik ze wel gelijk in hoor.. Het is dat ik een jaar lang fulltime gewerkt heb maar anders had ik nooit mn geld binnen gekregen. Als je voor een jaar lang weg wilt, heb je toch al gauw minimaal 3000 euro nodig.
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 20-03-15 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 20:37

Ik denk inderdaad binnen Europa vanwege de kosten. Maar door hun zeer negatieve reactie begin ik zelf te twijfelen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:41

Tsja, of je dat geld nu uitgeeft aan "wegvluchten in je onvolwassen knollenwereld" of je geeft het uit aan een studie waarvan na een jaar blijkt dat het toch niets voor jouw is... Studiefinanciering is er niet meer, dus dat geld moet je toch ook linksom of rechtsom nog een keer terug betalen.
In mijn opinie kan je beter een tussenjaar nemen om dan alles eens op een rijtje te zetten. En na je studie 'moet' je eigenlijk meteen gaan werken, anders heb je meteen een gat op je cv en zijn er het jaar daarna ook weer mensen afgestudeerd die wel vers van school komen en die bedrijven dus liever aannemen ;)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:46

MorganeR schreef:
Ik denk inderdaad binnen Europa vanwege de kosten. Maar door hun zeer negatieve reactie begin ik zelf te twijfelen.

Hier nog zo'n iemand. Ik zou ook erg graag iets met paarden willen doen. Maar vanwege de negatieve reacties begin ik daar ook erg aan te twijfelen en kijk naar andere opleidingen. Misschien is het beter om het alleen als hobby te houden.

Maar zoiets wat jij beschrijft Eileen klinkt wel heel mooi! Zou je dat misschien verder willen toelichten? :o

Afgelopen jaar ook al nagedacht over het studeren in het buitenland of werken in het buitenland ..
Laatst bijgewerkt door Smileyy op 20-03-15 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 20:49

Ja het klopt, maar ze zien het nut niet van naar een stal in het buitenland, want "dat kan ik toch ook thuis bij de paarden doen".

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:50

Daar kan ik mij zeker iets bij voorstellen, zouden mijn ouders ook absoluut niet goedkeuren en ik snap dat ook wel. Maar... Als je perse een tussen jaar wil in het buitenland, dan kun je vast ook wel iets vinden zonder paarden :) bv vrijwilligerswerk of gaan een bepaalde vaardigheid die je wilt leren?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 21:01

Ik zou natuurlijk wel kunnen kijken voor zoiets, maar het is niet wat ik het liefst zou doen natuurlijk haha.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 03:08

Tja, in mijn ogen kan een tussenjaar weinig kwaad, als je jezelf niet in de schulden werkt oid in ieder geval.
Zoals hierboven gezegd, besluiten mensen juist vaak door een tijd simpele banen te doen om verder te gaan studeren.
En het argument dat je wegvlucht in de paardenwereld, daar kunnen wij moeilijk over oordelen, dat is voor jezelf om in te schatten. Maar ik zie niet wat er mis is met een jaar in de paarden werken (of zelfs de rest van je leven). Als dat is wat je wilt en je bent anderen niet tot last/afhankelijk van ze, dan is er niets mis mee toch?

En ik denk dat je wel degelijk nuttige dingen leert die je niet zou leren door in Nederland paarden te verzorgen. Onafhankelijkheid, zelfredzaamheid enz.