Online relaties realistisch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Online relaties realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:36

*voelen moppie :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:41

Ik ga inderdaad met Lieveli mee hierin. Heb niet het hele topic gelezen waar deze (volgens mij) op slaat, maar vind het toch ergens wel 'zielig' dat dit meisje zo belachelijk gemaakt wordt. Als je online met iemand chat bouw je een soort beeld van diegene op, en dat is dan ook echt het perfectiebeeld. Als je niet face to face met iemand omgaat zie je iemands slechte kanten een stuk minder dan via zo'n chat, als je ze uberhaupt al ziet.

Het is best logisch dat je dan binnen drie weken compleet tot over je oren verliefd bent op iemand, ik denk dat daar zelfs nog minder tijd overheen kan gaan. Je ontmoet iemand en diegene is jouw evenbeeld van perfectie, omdat het gedeeltelijk je fantasie is die met je aan de loop gaat. Natuurlijk word je verliefd op jouw perfecte weerspiegeling van een relatie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:42

lieveli schreef:
*voelen moppie :P
Wat bedoel je? O:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 13:42

Emma, dit topic slaat op een vriendin van mij die absoluut geen bokker is. Ik werd er wel even aan herinnerd door het bewuste topic deze ochtend maar staat er verder compleet los van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:43

lifaya schreef:
[naam], dit topic slaat op een vriendin van mij die absoluut geen bokker is. Ik werd er wel even aan herinnerd door het bewuste topic deze ochtend maar staat er verder compleet los van :)

Ah oke, nou ja het is alsnog mijn mening over internetrelaties in het algemeen. Geldt dan bij deze voor zowel jouw vriendin als de Bokker van het topic :)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:46

Ik heb iemand leren kennen via internet. Binnen een week kwam hij bij mij ( hij woonde aan de andere kant van het land), 3 maanden later woonden we samen en nu, 2 jaar en 2 maanden later, zijn we bijna 2 maanden getrouwd

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:50

Ik heb trouwens wel echt een briljant verhaal. Nadat het uit was met mijn ex heb ik een jongen op OkCupid ontmoet. Maar hij moest helaas weer terug naar Georgië, maar komt hier wel studeren deze zomer. Mooie foto's, beetje hipster en al gauw skypten we elke nacht tot de zon opkwam. Video aan alles. Maar de kwaliteit van zijn webcam was niet fantastisch, ik zag zijn mond bijvoorbeeld niet echt heel goed. !!!!!

Uiteindelijk ben ik in de kroeg mijn huidige liefde tegen gekomen, liefde op het eerste gezicht, arme Georgiër want die had het al over samenwonen. Ik heb nadien nog 1 keer met hem geskyped, video aan, ik vond het heel ongemakkelijk maar goed. Dit keer had hij alle lichten aan in zijn woonkamer, hij lacht en OH HELL deze jongen miste gewoon een flink aantal tanden.

Echt een flink aantal.

Ik ben zo blij dat ik realistisch ben gebleven en niet al mijn geld op hem in heb gezet. Stel je voor dat hij nooit de lampen in zijn woonkamer had aangedaan, dan was ik er pas achter gekomen wanneer hij al hier was.

Ik houd het gewoon bij liefde op het 1e gezicht in de kroeg.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:56

Ik vind internet relaties echt he-le-maal niets, ik vind het zelfs een beetje sneu (dat is niet gemeen bedoeld!). Ook al wordt het tegenwoordig steeds hipper, geef mij maar de leuke kroegverhalen of waar je je vriend dan ook tegen het lijf kunt lopen. Veel mensen verstoppen zich tegenwoordig veilig achter hun computertje en hebben dan de meest wilde verhalen, maar zodra ze elkaar dan in het echt ontmoeten is daar niets van over. Wat is er gebeurd met gewoon op iemand afstappen? Of iemand die leuk op jou afstapt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:58

Jelleee schreef:
Ik vind internet relaties echt he-le-maal niets, ik vind het zelfs een beetje sneu (dat is niet gemeen bedoeld!). Ook al wordt het tegenwoordig steeds hipper, geef mij maar de leuke kroegverhalen of waar je je vriend dan ook tegen het lijf kunt lopen. Veel mensen verstoppen zich tegenwoordig veilig achter hun computertje en hebben dan de meest wilde verhalen, maar zodra ze elkaar dan in het echt ontmoeten is daar niets van over. Wat is er gebeurd met gewoon op iemand afstappen? Of iemand die leuk op jou afstapt?
Sneu ja? :))
Vind je het ook sneu dat er mensen zijn die hun huis om bepaalde redenen niet uitdurven?
Mensen die zo onzeker (gemaakt) zijn dat op iemand afstappen geen optie meer is?

Ik denk dat er namelijk ook hele mooie dingen via internet kunnen ontstaan, sterker nog, zo heb ik [naam] leren kennen!
Zolang je maar niet te lang wacht met afspreken in het echt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:00

Ik geloof heus wel dat je na een lang intens contact met iemand een 'klik' kunt voelen en dus verliefd wordt op die 'klik' en het beeld dat je van de ander hebt, maar zonder fysiek contact IRL lijkt me dat je nooit kan 'toetsen' of deze gevoelens echt kloppen met de werkelijkheid. In die zin is het dus in mijn ogen een 'fictieve' relatie als je elkaar nooit gezien hebt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:00

Sommige mensen zijn geen uitgaanstypes. Ik ben tot nu toe al mijn vriendjes tegengekomen in de kroeg of een nachtclub maar ik kan me voorstellen dat je het online probeert als je geen uitgaanstype bent.

Ik heb het geprobeerd online maar mijn ervaring is dat het toch vaak een beetje zielige, aparte gasten zijn die zijn overgeschoten. Niet zo sociaal vaardig, met zichzelf in de knoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:02

Tsja, ik zoek het op Tinder omdat ik op mensen af stappen met uitgaan echt afgrijselijk vind. Als jongens op mij af stappen wil ik nog wel eens een babbeltje maken maar ik krijg vaak heel veel plaatsvervangende schaamte als zo'n straalbezopen jongen om me heen komt hangen, nog amper op zijn benen kan staan en dat zijn vrienden dan zo een paar meter verderop staan te kijken hoe het gaat. Ik heb wel jongens ontmoet met uitgaan hoor, hele leuke ook, maar ik ben echt het afwachtende type en dat werkt in die situaties niet echt tot mijn voordeel.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:02

Collie2008 schreef:
Ik geloof heus wel dat je na een lang intens contact met iemand een 'klik' kunt voelen en dus verliefd wordt op die 'klik' en het beeld dat je van de ander hebt, maar zonder fysiek contact IRL lijkt me dat je nooit kan 'toetsen' of deze gevoelens echt kloppen met de werkelijkheid. In die zin is het dus in mijn ogen een 'fictieve' relatie als je elkaar nooit gezien hebt.

Dit is wat ik bedoel, mooi verwoord.

'Verliefd' worden op een schermpje, je weet NIET wie er achter zit want je KENT hem niet. Dat vind ik persoonlijk een beetje sneu ja.
Iemand daarna (snel) ontmoeten en DAARNA een relatie beginnen, vind ik heel wat anders.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 19-03-15 14:04, in het totaal 2 keer bewerkt

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:03

Ik denk niet dat het de discussie is dat er geen leuke relaties kunnen ontstaan, maar of je een relatie kan hebben puur via internet. Ik vind dat geen relatie eerlijk gezegd. Je kan kan elkaar uiteraard wel leren kennen via internet en vervolgens ontmoeten en dan een relatie krijgen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:03

KoudbloedKim schreef:
Jelleee schreef:
Vind je het ook sneu dat er mensen zijn die hun huis om bepaalde redenen niet uitdurven?
Mensen die zo onzeker (gemaakt) zijn dat op iemand afstappen geen optie meer is?

Ik denk dat er namelijk ook hele mooie dingen via internet kunnen ontstaan, sterker nog, zo heb ik Maarten leren kennen!

Ieder zn mening en laten we die respecteren.

Ik geloof niet in internet relaties. Je kunt wel met elkaar praten maar een relatie aan gaan kan imo niet serieus zijn als je elkaar nooit echt hebt ontmoet.
Oftewel ga gezellig praten, wie weet klikt t, zoals Internet dating. Maar ga dan wel zo snel mogelijk elkaar ontmoeten als het klikt. Want dan weet je waar je staat.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:04

Haha ik kom net vol verbazing uit dat andere 'gecompliceerde online relatie topic' :')

Maar om antwoord te geven op je vraag; nee online relaties zijn geen relaties. Ze kunnen het
wel worden als men in real life gaat afspreken. (online dating is dus iets heel
anders imo). Ik kan mensen met een 'online' relatie in ieder
geval niet serieus nemen. Ik vind het altijd een beetje zielig. :(:)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:05

KoudbloedKim schreef:
Jelleee schreef:

Ik denk dat er namelijk ook hele mooie dingen via internet kunnen ontstaan, sterker nog, zo heb ik Maarten leren kennen!

Of nog simpeler: je zoekt helemaal niks, het overkomt je gewoon :)

Collie2008 schreef:

Dat is het inderdaad :j Je kan verliefde gevoelens krijgen naar de persoon met wie je online spreekt, maar het is dan nog maar de vraag of die gevoelens er ook nog zijn als je elkaar ontmoet. Dat kan zeker, maar is lang niet altijd zo.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:06

Voor mij zijn dit soort relaties absoluut niet realistisch :n

Heb het vaak genoeg zien gebeuren (en zelf meegemaakt) dat iemand IRL een totaal andere persoon was dat hij/zij zich voordeed via chat of app. m.a.w. kan je gewoon nooit zeker zijn of je een klik hebt met die persoon, of de persoon die hij/zij probeert te zijn online. Verder heb ik zelf binnen een relatie echt de behoefte om face-to-face te kunnen praten en écht bij elkaar te kunnen zijn. Ik vind het al vreselijk als ik m'n vriend 2 weken niet zie, laat staan dat ik een internetrelatie zou aankunnen.

Verder alleen maar lof over bijvoorbeeld datingsites, hooi! Maar dat opzet is ook anders. Ik ga er vanuit dat je na een (korte) tijd elkaar toch ontmoet en de eventuele relatie IRL verderzet :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:07

Paisano schreef:
[naam] schreef:

Ik denk dat er namelijk ook hele mooie dingen via internet kunnen ontstaan, sterker nog, zo heb ik [naam] leren kennen!

Inderdaad, dat was bij ons ook zo. :j
Had het eigenlijk al opgegeven ooit iemand te vinden. _O-

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:08

KoudbloedKim schreef:
Paisano schreef:

Inderdaad, dat was bij ons ook zo. :j
Had het eigenlijk al opgegeven ooit iemand te vinden. _O-

Hier nog 1. Was helemaal niet op zoek, en zeker niet op bokt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:08

Ik denk sowieso dat een vriend 'zoeken' weinig kans heeft. Online een vriendje uitkiezen, het is toch geen kledingcatalogus? Ik denk dat je 'de ware' vanzelf tegenkomt (waar dan ook), hoe harder je zoekt, hoe minder gauw je hem vind.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 14:20

Vlak voor ik naar New York ging, heb ik mijn tinderlocatie aangepast naar NYC en heb dus zo wel met een hoop New Yorkers contact gehad, en ook 1 date gedaan. Maar daar blijft het voor mij bij. Ik geloof niet in lange afstand relaties... Ik snap dus niet dat andere mensend at wel kunnen, zelfs zonder iemand te hebben ontmoet :=

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:25

lieveli schreef:
Ik heb trouwens wel echt een briljant verhaal. Nadat het uit was met mijn ex heb ik een jongen op OkCupid ontmoet. Maar hij moest helaas weer terug naar Georgië, maar komt hier wel studeren deze zomer. Mooie foto's, beetje hipster en al gauw skypten we elke nacht tot de zon opkwam. Video aan alles. Maar de kwaliteit van zijn webcam was niet fantastisch, ik zag zijn mond bijvoorbeeld niet echt heel goed. !!!!!

Uiteindelijk ben ik in de kroeg mijn huidige liefde tegen gekomen, liefde op het eerste gezicht, arme Georgiër want die had het al over samenwonen. Ik heb nadien nog 1 keer met hem geskyped, video aan, ik vond het heel ongemakkelijk maar goed. Dit keer had hij alle lichten aan in zijn woonkamer, hij lacht en OH HELL deze jongen miste gewoon een flink aantal tanden.

Echt een flink aantal.

Ik ben zo blij dat ik realistisch ben gebleven en niet al mijn geld op hem in heb gezet. Stel je voor dat hij nooit de lampen in zijn woonkamer had aangedaan, dan was ik er pas achter gekomen wanneer hij al hier was.

Hahaha, fantastisch! _O-

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:25

Online relaties, nee. Je kunt best wel leuk met iemand praten online maar je merkt pas echt hoe iemand is als je hem/haar in het echt gezien hebt.
Ik heb meerdere mensen waar ik via het internet super leuk mee kon praten maar als we dan een keer afspraken hadden we elkaar niks te vertellen en waren we er heel snel klaar mee.

Zoals Paisano ook zegt het kan prima goed gaan, mijn vriend ook via internet leren kennen al was er toen nog geen klik dat je kon spreken van het gaat ooit een relatie komen, maar toen we elkaar in het echt zagen was deze er wel. Het kan dus echt beide kanten op gaan.

Maar online relaties, nee daar geloof ik niet in.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:34

Ik heb zowel mijn ex als mijn huidige vriend online ontmoet.
Wel heb ik ze binnen een paar maanden in real life gezien (komen uit ander land).

Ik geloof wel dat je oprecht gevoelens kunt hebben voor iemand die je nog nooit gezien hebt,
al ben ik zelf absoluut niet zo want ik zou te bang zijn dat ik mijn tijd verspil aan iemand waarmee
het uiteindelijk helemaal niet klikt of iets dergelijks.
Dus nee, ik vind online relaties niet realistisch en als je elkaar echt zo leuk vindt,
waarom kijk je dan niet of je elkaar in het echt kunt gaan ontmoeten?