Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kesje schreef:Ik heb het een keer ongeveer aan de orde gehad. Een vriend van mij was verliefd op een meisje die in een relatie zat. Hoe ver ze uiteindelijk gegaan zijn weet ik niet, maar het was genoeg om van mij het stempeltje 'vreemdgaan' te krijgen. Hij verdedigde zichzelf door te zeggen dat híj niet degene was die vreemdging, maar ik keurde het alsnog af, ook van zijn kant, en dat heeft hij geweten. We zijn nog steeds vrienden, zand erover, maar hij wist donders goed wat ik er van dacht. Het is uiteindelijk niets geworden, en daar ben ik wel blij om. Als ze met haar huidige vriend al vreemdging, zou ze dat bij hem misschien ook wel doen. Of niet, maar die gedachten blijven toch rondspoken.
Edit: Ik heb zelfs ook gedreigd een bericht te sturen naar haar vriend trouwens, omdat ik het ook niet vind kunnen. Hij had het recht het te weten. Heb ik uiteindelijk niet gedaan, omdat ze het uiteindelijk afgekapt hebben.
BKonline schreef:Hoe kom je een etentje door? Je zit met z'n vieren aan tafel en drie van de vier aan tafel weten dat er meerdere keren is vreemdgegaan.
BKonline schreef:Het vreemdgaan zou nu voorbij zijn.
Ik wil niet mijn eigen ervaringen in het leven en mijn eigen normen en waarden opleggen aan iemand anders. Maar het knaagt toch. Ik dacht dat ik het wel even naast me neer kon leggen omdat het niet mijn zaken zijn maar ik vind het toch moeilijk. Ik vind niet dat ik kan dreigen met "of jij zegt het of ik". Het is haar relatie. Wel kan ik beslissen of ik hiermee om wil gaan.
Kana schreef:Wat die gene in een relatie doet zegt toch niks over een vriendschap die daar volledig buiten staat?
Palmera schreef:Aangezien ik niet geloof in monogamie voor het leven zou het wel heel raar zijn om mijn vriendin daarop aan te vallen.....
Kortom, ik bemoei me daar niet mee en ben discreet. Zoals ik vind dat het hoort.
Furrow schreef:Ik kan het niet scheiden van elkaar, vreemdgaan is echt tegen alles wat ik geloof.
En dan denk ik dat vriendschap nog moeilijk is.
Maar je omringt je meestal wel met mensen die dezelfde normen en waarden hebben denk ik.

Hatsjie schreef:Bekijk het eens van de andere kant.
Hoe zou jij het vinden om er naderhand achter te komen dat je partner je bedriegt en je vriendenkring er van af weet, maar niemand heeft de moeite genomen om wat te zeggen?
Ik zou mij knap banketstaaf voelen met zulke "vrienden".
Huertecilla schreef:Amaris schreef:De vraag is dus eigenlijk: veroordeel je de aktie zelf of het bedrog er omheen?
Wanneer beiden kiezen voor niet sexclusief dan is er geen bedrog.
Zoals Zwerte opmerkt gaat het over eerlijk of niet. Of je met een oneerlijk persoon bevriend kan/wil zijn.