Afvallen en een eetprobleem s'morgens. Iemand een idee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:27

Wilawander schreef:
anne_bento schreef:
Zoals al een aantal keer genoemd, havermout met water!
Wat wij vaak deden is havermout met water in de blender, de havermout wordt dan heel klein en gemixt met het water (rauwe havermout dus!). Daarbij gooiden we dan banaan, en ander fruit. Heerlijke smoothie die goed vult en energie geeft voor een paar uur. En het is nog ontzettend lekker ook!

Dat ga ik zeker proberen. :j

Een stuk fruit pak ik zeker al tussendoor maar meestal dus ook s'avonds. S. morgens eet ik vaak maar een kwart appel en beland de rest bij onze pony. En een reden om het al helemaal niet meer te pakken...

Kant en klare zakken groentes en dergelijke hebben we hier helaas niet in de winkels. Ga wel af en toe naar NL en daar neem ik dan inderdaad wel een paar mee of vries wat in. Het zelf snijden is vaak niet meer mogelijk s'avonds. Als ik thuis kom dan is het meestal strompel strompel en op de bank en mijn handen willen dan niet meer wat ik wil. Mijn man verzorgd dan de honden enz en ik zorg dan dat er wat te eten op tafel komt en dat moet dan dus echt simpel zijn. Hij wil het ook wel doen maar dan word het nog later en hij is dan ook erg gemakkelijk met doe maar iets makkelijks. En hij is een hele slechte groente en fruit eter wat het ook niet makkelijker maakt.

Maar we gaan er mee aan de slag :j

Wij kopen juist de groente in Duitsland. De diepvrieszakken. Zo heb je altijd genoeg groente in huis en heb je in een minuut of 10 een lekkere soep in elkaar geknutseld als je even geen tijd of zin hebt. Verse groente doen we uiteraard ook, maar dat duurt idd wel aanzienlijk langer om te bereiden. Die groente is ook super geschikt voor de wok omdat je eruit kunt halen wat je nodig hebt :j

Denk dat het vooral je zelfdiscipline is. Niet al lopend een kwart appeltje naar binnen werken maar aan tafel zitten, appel op eten (met mes in parten snijden en dan eten) en pas wat gaan doen als je het op hebt. Niet eten is een aanwensel...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:30

Ik denk ook dat jouw leven (en gezondheid) baat zal hebben bij meer regelmaat en dat is een bewuste keuze. -:)
Maak een voederschema voor jezelf :D
Sta een kwartier eerder op en neem de tijd om even een stuk fruit te eten. Begin daar eerst eens mee, dan kan je daarna altijd nog gaan variëren.

petitparis

Re: Afvallen en een eetprobleem s'morgens. Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:07

ik dacht ook net aan te brengen dat je groenten om te wokken mss wel diepvries kan vinden. Ik koop sinds kort ook gemengde zakken groenten voor in de wok, omdat ik anders 's avonds makkelijk iets anders opwarm dan nog te koken. (want tja wokken is mss sneller, maar terwijl de oven of friteuse opwarmt, kan ik wel iets anders doen :+ )
Maar goed, probeer af en toe een grotere portie te maken zodat je daags nadien gewoon kan opwarmen of vries het in voor wanneer je echt geen zin hebt om aan dfe slag te gaan.
Ik kook zo in het weekend regelmatig dingen in grotere hoeveelheden die ik invries voor tijdens de week. (pastasauzen, stoofvlees, vol-au-vent, soep).

Qua ontbijt, mss ja smoothies en desnoods meenemen als je 's morgens bij vertek nog niet echt trek hebt, beter een paar uur na het op staan dan pas na de middag een eerste maaltijd

Sodera

Re: Afvallen en een eetprobleem s'morgens. Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:42

Op zich is er helemaal niks mis met niet ontbijten. Ik eet ook pas om 11 uur over het algemeen.
Je zou wel beter moeten eten.
Er zijn al heel veel tips aan gedragen, maar als je bijvoorbeeld al het eten klaar hebt staan voor je weggaat? Zodat het alleen nog op gezet hoeft te worden wanneer je thuis komt? Of op een dag dat je veel tijd hebt, een aantal gerechten maken, invriezen en op de dag dat je het nodig hebt uit de diepvries en in de magnetron.
Verder zou je nog eens op deze blog kunnen speuren: recepten hebben 5 ingredienten en zijn vaak snelllll klaar :).

http://chickslovefood.com/categorie/recepten/5-or-less/

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:19

Wilawander schreef:
Kant en klare zakken groentes en dergelijke hebben we hier helaas niet in de winkels. Ga wel af en toe naar NL en daar neem ik dan inderdaad wel een paar mee of vries wat in. Het zelf snijden is vaak niet meer mogelijk s'avonds. Als ik thuis kom dan is het meestal strompel strompel en op de bank en mijn handen willen dan niet meer wat ik wil. Mijn man verzorgd dan de honden enz en ik zorg dan dat er wat te eten op tafel komt en dat moet dan dus echt simpel zijn. Hij wil het ook wel doen maar dan word het nog later en hij is dan ook erg gemakkelijk met doe maar iets makkelijks. En hij is een hele slechte groente en fruit eter wat het ook niet makkelijker maakt.

Maar we gaan er mee aan de slag :j

Groenten in de keukenmachine dan. Denk in oplossingen, niet in wat je NIET kunt :)