Heeft mijn vader Autisme?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hoi2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 21:19

Hoi. Ik heb veel moeite gehad met een aantal van de reacties hier. Gelukkig heb ik ook veel lieve reacties gehad ook via pb. Inmiddels zijn er veel ontwikkelingen geweest.

Opmerkingen dat een man van in de 70 niets meer aan een psychische diagnose heeft vind ik niet correct. Als hij hiervoor open zou staan heeft hij hier wel degelijk hulp aan zoals bevestiging, begrip en evt begeleiding.
Ook opmerkingen over hoe ik hulp zou moeten gaan zoeken en niet mijn ouders vind ik niet correct. Mijn ouders zitten in de knoop, die hebben net zo goed hulp nodig. (Overigens heb ik zelf al 2 jaar hulp gehad en begin ik binnenkort weer bij een psycholoog).
Mensen die aangeven dat ik zoiets niet op een forum moet vragen zullen waarschijnlijk nooit begrepen hebben hoe wanhopig en radeloos ik op het moment van plaatsen was.

Ik heb het beste voor met mijn ouders.

Inmiddels zijn er een aantal voorvallen geweest die zo duidelijk wezen op mentale problemen dat ik naar mijn huisarts ben gestapt. Inmiddels is de diagnose Alzheimer gesteld. Niet alles uit mijn verhaal zal hierop wijzen (ik heb ook lang niet alles hier verteld), maar nu zal mijn vader nog meer getest worden en zullen we vanzelf wel merken of er nog andere zaken aan het licht komen. Alhoewel ik gok dat dit wel het kernprobleem is. Ook nu ik terug kijk vallen er veel puzzelstukjes op zijn plek.

Voor mij is dit een flinke emotionele klap, maar ergens ben ik opgelucht, bevestiging en eindelijk zal er hulp zijn. Ik vind het verschrikkelijk voor mijn vader, het doet mij echt oprecht enorm veel pijn om hem hiermee te moeten zien dealen.

Iedereen die de moeite heeft genomen om serieus en inlevend op mijn post te reageren, bedankt, ik heb misschien niet gereageerd, maar ik heb er wel veel steun uitgehaald. :*

pipo

Re: Heeft mijn vader Autisme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:26

Ts Fijn dat er iets aan gedaan is/ word. Het zal niet veranderen ook niet met het etiketje alzheimer.. maar je weet dan dat het iets is wat niet overgaat en je vader zelfs meer in de war enzo kan brengen. Ook niet niks dus. Bah.. sneu voor allemaal. Ik wens jou en je ouders nogmaals sterkte .

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:23

succes ik hoop voor je dat het beter word :(:)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:36

dondeyne schreef:
Sinds de komst van DSM 5 vallen autisme en de ziekte van Asperger onder één noemer; autisme spectrum stoornis. Het is dus niet waar dat Asperger niet meer onder autisme valt.

Asperger is ook zeker geen ziekte net als ASS geen ziekte is. Mijn zoon en mn ex hebben beide ASS, maar zijn nooit ziek..
Edit: typo :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:48

Woopy_x schreef:
succes ik hoop voor je dat het beter word :(:)

moet je voor deze reactie serieus een topic van een half jaar naar boven halen? Lijkt me ook erg pijnlijk voor TS... Alzheimer wordt niet beter... Alzheimer wordt alleen maar slechter.
TS, geen idee of je nog mee leest, maar hoe is het nu met je vader? Is er meer rust gekomen nu?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:05

Ik heb diezelfde gedachtes ook over mijn vader.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:27

Jeetje, dit zou zo mijn verhaal kunnen zijn. Ik herken zoveel in mijn vader wat jou vader ook geeft.

Alleen maar die drie emoties. Geen liefde kunnen tonen en altijd maar vasthouden aan het bekende. Iets wat er buiten valt lukt niet.

Nu geeft mijn vader 5 jaar geleden de diagnose Syndroom van Asperger gekregen. Het zou dus kunnen. Maar echt weten doe je natuurlijk alleen maar door te testen. Staat hij hier voor open?

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:42

Tjee wat een reacties van sommige hier shame on you..

Ts hoop voor je dat je alles nu kunt plaatsen wat er gebeurt is..
Maakt het niet makkelijker..
Veel sterkte

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:43

tassie schreef:
Jeetje, dit zou zo mijn verhaal kunnen zijn. Ik herken zoveel in mijn vader wat jou vader ook geeft.

Alleen maar die drie emoties. Geen liefde kunnen tonen en altijd maar vasthouden aan het bekende. Iets wat er buiten valt lukt niet.

Nu geeft mijn vader 5 jaar geleden de diagnose Syndroom van Asperger gekregen. Het zou dus kunnen. Maar echt weten doe je natuurlijk alleen maar door te testen. Staat hij hier voor open?

Op deze pagina.. staat dat de man met Alhzeimer is gediagnotiseerd.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:31

Sammie schreef:
tassie schreef:

Op deze pagina.. staat dat de man met Alhzeimer is gediagnotiseerd.

Sorry hoor! Had geen tijd om alle reacties te lezen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:55

Het was gewoon als update bedoeld, hoor :)