Helaas, ik moet er aan geloven maar welke moet ik kiezen???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:51

Mijn vader heeft vorige jaar voor zijn verjaardag en vaderdag een Samsung s2 plus gekregen van ons. Hij had ook altijd en simpele mobiel waar die eigenlijk nog niet eens mee kon sms'en. We hadden hem tijdens het installeren wel op de simpele modus:/ weergaven gezet. Maar dit verschilt niet veel van de gewone modus. Hij had hem echt heel snel onder de knie en kan er alles mee inclusief whatsapp. Hij is er zelfs handiger mee nu dan mijn moeder die al jaren een Samsung heeft. Ik heb zelf nu een iPhone. Maar als ik weer zou mogen kiezen zou ik voor Samsung gaan. Ik snap de ophef niet helemaal over hoe geweldig de iPhone is. En dat het makkelijker in omgang is ben ik ook niet mee eens. Mijn vader kan namelijk helemaal niet met mij telefoon overweg, ja het is anders. Maar dat er een terug knop mist maakt het heel moeilijk voor hem. Hij weet dan niet meer wat die moet doen. Om over mijn moeder maar te zwijgen die kan echt niks met mijn iPhone. Ik zou dus gewoon een Samsung galaxy nemen, 2 of 3 ofzo. Ace en young zijn oké maar net een beetje meer snelheid en geheugen is wel fijn

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:51

Zelf ben ik helemaal happy met mijn LG 2 mini, mijn vorige was ook een LG. Waarom deze keuze; heel simpel, de batterij gaat een eeuwigheid mee en ik moet echt hele gekke dingen doen om deze binnen 1 dag leeg te krijgen.
Nu ben ik geen persoon die films e.d. op zijn phone bekijkt dus het gebruik blijft beperkt tot af en toe iets opzoeken, appen, bellen, sms en wat leuke/handige apps opzoeken. Ik geloof dat hij 16 gb geheugen heeft maar er kan ook makkelijk een geheugenkaartje bij gezet worden.

Als je gewend bent aan windows 8 op je computer dan denk ik dat je mss wat sneller met een nokia lumia uit de weg kunt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:52

Ik zweer bij mijn Nokia Lumia, zo ontzettend gebruiksvriendelijk!
Ook door digiklunzen goed te gebruiken.
Grote pictogrammen die ook nog eens erg duidelijk zijn.
Camera is goed alleen bij weinig licht niet heel fantastisch (donkere stal/schuur)
Zelden tot nooit vastlopers, batterijduur is oke.

BigOne

Re: Helaas, ik moet er aan geloven maar welke moet ik kiezen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 17:57

Nokia als merk heeft wel mijn voorkeur, zit ook niet aan een budget vast maar ik vind het gewoon zonde om er zo veel geld aan uit te geven. Volgens mij komen bij de kinderen en man allemaal verschillende merken voor: I Phone, Samsung, Nokia, en Sony. Maar gezien het feit dat ik zo'n kluns ben laten ze mij er niet zo graag mee spelen en dat kan ik me nog voorstellen ook.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:58

Meraki schreef:
OnePlusOne :j dan heb je eigenlijk een ontzettend goede telefoon, voor weinig :j het 'vervelende' is alleen dat je een ticket moet hebben om een telefoon te kopen.
Maar goed, daar kun je ook makkelijk aan komen :)

Elke dinsdag kan je hem zonder invite krijgen, dus bestellen, betalen en gaan met die banaan! :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:00

Ik heb er 1 gekozen die goedkoop was.
Met het verlengen van mijn abbo was de ifoon 5c slechts eenmalig 30 euro. Dus heb ik die :+
Mijn vorige had ik gewonnen _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:04

Ik zou dezelfde nemen als je man of je kinderen, dan heb je in ieder geval iemand in de buurt om je te helpen als je iets niet snapt :D
Dat is de tactiek van mijn ouders in ieder geval :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:05

Ik heb mijn moeder aan de iPhone geholpen en die wil niet anders meer. In het begin lijkt het even moeilijk omdat je zo veel mogelijkheden hebt maar op een gegeven moment heb je precies door wat je gebruikt en wat niet. En anders kan je het altijd op google opzoeken :D

Mijn moeder is trouwens van de afdeling 'als er meer knopjes dan een aan- en uitknop op zitten, snap ik het niet'

Ze zijn wel prijzig, maar een iPhone 4 voldoet ook prima en die zijn niet zo duur meer.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:06

iPhone ! kan echt niet met samsung werken , mijn moeder is na 2 maanden overgestapt van samsung naar iPhone omdat het zo onhandig werkt . iPhone is duidelijk en op elk toestel hetzelfde

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:07

Gydja schreef:
Paris_ schreef:
Samsung Galaxy ace 2, kost volgens mij €150 en werkt prima.
Kwaliteit van de foto's is alleen niet geweldig..
Opzich is de Samsung galaxy S4 ook nog wel te doen denk ik, die heb ik zelf ook. Maakt foto's van goede kwaliteit, mooi scherp! :) Videofunctie idem.
Alleen ligt de prijs van de S4 misschien niet binnen je budget.

Ik zou niet de samsung galaxy ace nemen. Veel te weinig ram als je tegenwoordig wat wilt.
Heb hem zelf ook gehad maar kwam er steeds mee in de knoop omdat ik niet genoeg geheugen had en ik had er dan alleen maar whatsapp op staan.

Dat probleem heb ik niet echt gehad, had meerdere apps, ook wat spelletjes.
Had vooral last van te veel foto's als die weer eens vol zat. :+ Ik had er wel een micro-SD kaartje inzitten, misschien dat dat scheelt?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:28

Ik heb ook jaren nokia (10 jaar of langer) gehad en wou nooit een ander merk. Maar de laatste jaren ben ik super tevreden over samsung. Makkelijk en gebruiksvriendelijk menu. Ik hoef geen ander merk meer.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:30

Vind zelf de iPhone 5c erg fijn. Redelijk valbestendig en een fijn besturingssysteem :)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:39

Ik heb onderlaatst mijn oude lumia 520 aan mijn vader gegeven. Hiervoor had hij een android telefoon maar hier kon hij niet mee over weg. Met de Windows Phone kom hij direct aan de slag. Alles wat je nodig hebt kun je met duidelijke "tegels" op je start scherm zetten en alles wat je niet nodig hebt is dan ook niet te zien. Zelf heb ik nu een Microsoft deze is ook erg fijn. Werkt in principe hetzelfde alleen is het toestel wat groter.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:41

ik zou echt niet voor nokia gaan! die smartphones lopen op ene besturingssysteem van windows dat echt heel erg ingewikkeld is! ik als techniek kind (opgegroeit met technologie) kan zelfs amper met zo'n raar nokia geval werken. Ik raad voor ene beginnende smartphone gebruiker echt een huawei Y210 aan! dit is een smathphone die speciaal is gemaakt voor beginners. ik heb enkele maanden geleden mijn oma zo eentje gekocht en na enkele instructies van mijn kant was ze er helemaal mee vertrokken. Ook is die niet zo gigantisch groot en duur, dus de overstap van gewone gsm naar smartphone is veel kleiner!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:45

Ik heb juist wel een Windows Phone :) Een HTC 8x, maar er is er ook een van Nokia, die er sprekend op lijkt (maar stiekem wel wat eenvoudiger/goedkoper is).
Moet er eerlijk wel bij vermelden dat ik hem alleen maar heb gekozen vanwege de goede (in elk geval meer dan 5mp) camera :o En omdat ik al bekend was met HTC.

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:45

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:46

Ik zou samsung en Iphone laten vallen. Iphone kun je moeilijk mee werken als je bijvoorbeeld geen Imac hebt qua foto's overzetten. Samsung is gewoon een rottig systeem dat zeer snel traag wordt als je een telefoon onder de 400-500 euro hebt.

Ik heb zelf een Motorola Moto G, voor 160 euro. Heel fijn, snel, hapert niet, enige nadeel is de fotokwaliteit.
Mijn vriend heeft een Nexus 5, die nu voor zo'n 300 euro wordt aangeboden. Ik heb nog geen enkel nadeel aan die telefoon gevonden. Hij is snel, ruim, geweldige fotokwaliteit en doet alles wat je vraagt, zoekt en wilt.
Echter wel 300 euro, dat vind ik nog best een uitgave.

Simpelere Motorola's, nexus-systemen of Nokia's kun je ook zeker naar kijken. Windows systemen zijn erg fijn en simpel te besturen!
Nokia heb ik zelf niet zo veel ervaring mee.

Qua sim-only; ik heb van Vodafone een abbo van 15 euro per maand met 500 mb en iets van 150 belminuten.
Mijn vriend een abbo van 8 euro bij Tele2 met 120 minuten en 200 mb, daar alleen bij veel plaatsen geen bereik. Meer geschikt voor amsterdammers dus :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:47

Nokia zou ik ook niet doen. Werkt met het windows systeem, en daar zijn sowieso heel weinig apps voor te vinden, maar ook zijn ze gewoon nog lang niet zo ver met ontwikkelen omdat het nog een vrij jong systeem is.

Als je man een iphone heeft dan zou ik daar sowieso voor gaan.
Hij kan je helpen om ermee om te leren gaan, maar tussen iphones kun je ook je agenda delen bijvoorbeeld, zodat jij kan zien wat je man voor afspraken heeft en andersom, en taken en herinneringen delen, gratis smsjes naar elkaar sturen (imessage), foto's met elkaar delen enz. Het heeft echt veel voordelen :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:48

bigone schreef:
Nokia als merk heeft wel mijn voorkeur, zit ook niet aan een budget vast maar ik vind het gewoon zonde om er zo veel geld aan uit te geven. Volgens mij komen bij de kinderen en man allemaal verschillende merken voor: I Phone, Samsung, Nokia, en Sony. Maar gezien het feit dat ik zo'n kluns ben laten ze mij er niet zo graag mee spelen en dat kan ik me nog voorstellen ook.

Als je een kluns bent kan ik zeker de Nokia aanraden. Mijn telefoon is al meerdere keren gevallen en er is geen noemenswaardige schade aan de telefoon :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:48

olafgek schreef:
ik zou echt niet voor nokia gaan! die smartphones lopen op ene besturingssysteem van windows dat echt heel erg ingewikkeld is! ik als techniek kind (opgegroeit met technologie) kan zelfs amper met zo'n raar nokia geval werken. Ik raad voor ene beginnende smartphone gebruiker echt een huawei Y210 aan! dit is een smathphone die speciaal is gemaakt voor beginners. ik heb enkele maanden geleden mijn oma zo eentje gekocht en na enkele instructies van mijn kant was ze er helemaal mee vertrokken. Ook is die niet zo gigantisch groot en duur, dus de overstap van gewone gsm naar smartphone is veel kleiner!

Wat vind je er ingewikkeld aan dan?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:49

Mliiesje schreef:
Mijn vader is ook een leek op dat gebied, hij is begonnen met een iphone 4 en heeft inmiddels de 5s. Iphone is erg makkelijk en simpel in gebruik, erg overzichtelijk en makkelijk te bedienen. Ik hoor van meerdere kanten dat een iphone erg gebruiksvriendelijk is voor 'oudere' mensen. Zelf heb ik er ook een, vind hem erg fijn en is de eerste telefoon die nu al een poos mee gaat zonder kapot te gaan. Dit was bij mijn android-telefoons wel even wat anders.

Mijn vader net zo.. Als het spannender werd dan zn oude nokia was het al een ramp. Zelfs de laptop aan zetten of zenders instellen op de tv..... Pff maaaar nu al aan zn 2e iphone(4 en nu de 5) heeft ie er geen moeite mee. Bij zn HTC. Had ie na maanden nog niet door hoe het zat..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:51

Ik ben 49 maar heb pas een Samsung Galaxy S4 gekocht, had daarvoor de Samsung duo of zoiets.
Ben fan van Samsung, gebruiksvriendelijk en makkelijk in gebruik.

Mijn man is dan weer degene die meer moeite heeft met alle instellingen van zijn mobiel maar neemt altijd bij zijn abonnoment het modernste toestel wat er op dat moment op de markt is en wij(vrouw en kinderen) vissen wel weer uit hoe dat ding werkt.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:51

Ik heb een Huawei omdat ik telefoons belachelijk duur vind. Huawei werkt prima.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:52

8nnemiek schreef:
Nokia zou ik ook niet doen. Werkt met het windows systeem, en daar zijn sowieso heel weinig apps voor te vinden, maar ook zijn ze gewoon nog lang niet zo ver met ontwikkelen omdat het nog een vrij jong systeem is.

Nouja, dan kom je (lees: ik :o ) tenminste ook niet in de verleiding om er allemaal aandacht-afleidende suffe apps op te zetten :D
En de ontwikkelingen gaan echt heel snel. Ik maak bijv gebruik van een super goede Instagram app voor Windows Phone, 6tag. En zo zijn er wel meer.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:52

Destination schreef:
olafgek schreef:

Wat vind je er ingewikkeld aan dan?

gewoon alles in het algemeen. en ook veel minder gebruiksvriendelijk, er zijn veel minder apps, die ook vaker betalend zijn dan bij apple of android. Er zitten ook veel fouten in het systeem en de telefoon instellen is gewoon ingewikkeld. Terwijl ik bij ios (apple) en android (samsung) onmiddellijk vertrokken was! ook op de huawei zit een simpel android systeem en dit is bij de telefoon die ik eerder noemde nog vereenvoudigd voor beginners