Huizenjacht, wie helpt mee te zoeken naar ons droomhuis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: Huizenjacht, wie helpt mee te zoeken naar ons droomhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:57

Als je buiten de spits zit kan je ook nog naar Noord Limburg kijken! Venlo is vanaf Leidschendam 2 uur.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:06

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:07

Oh man, je moest eens weten wat je voor dat geld hier in de provincie Groningen kan kopen.. :D

Succes met zoeken, leuk zeg!

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 17:49

Het lijstje huizen wordt dankzij jullie alweer langer. Wat een leuke huizen komen er voorbij.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:57

Ik kan ook geen huizen site meer zien want het duizelt helemaal. Ik zoek rond Garderen maar er is niet veel vrijstaand te vinden.(of ik kijk er over heen)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:16

Vraagprijs ligt wat hoger, maar het staat al een tijd te koop, dus er is waarschijnlijk wel wat aan de prijs te doen.
Het is een woonboerderij hier bij mij in het dorp. De weg waar het aan ligt wordt een 30km zone (ivm nieuwe rondweg en herinrichting dorp). Het ligt aan de rand van het dorp, vlakbij de N31, dus je zit heel snel op de weg richting de afsluitdijk. Het is vanaf hier 2 uur rijden naar Den Haag.
Ziet er goed uit, eigen weiland, 5 stallen, etc... Misschien is het wat ;)

http://www.funda.nl/koop/garyp/huis-488 ... terein-16/

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:19

Ik ga ook even voor je kijken. Wij zelf zoeken zelf ook alleen dan tot 500.000€ heb al zoveel gezien!

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:23

Donja schreef:
Vraagprijs ligt wat hoger, maar het staat al een tijd te koop, dus er is waarschijnlijk wel wat aan de prijs te doen.
Het is een woonboerderij hier bij mij in het dorp. De weg waar het aan ligt wordt een 30km zone (ivm nieuwe rondweg en herinrichting dorp). Het ligt aan de rand van het dorp, vlakbij de N31, dus je zit heel snel op de weg richting de afsluitdijk. Het is vanaf hier 2 uur rijden naar Den Haag.

Wow, wat goedkoop voor zo'n mooie woning

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 19:40

Donja schreef:

Idd een erg mooi huis, maar ik heb begrepen dat het lastig is voor niet-friezen om boven Heerenveen te gaan wonen of is dat een misverstand?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:19

Wat een leuke huizenjacht zeg! Ik lees het even mee. :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:54

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:07

Louise74 schreef:
Donja schreef:

Idd een erg mooi huis, maar ik heb begrepen dat het lastig is voor niet-friezen om boven Heerenveen te gaan wonen of is dat een misverstand?
Dat ligt denk ik ook aan je instelling. Kan me voorstellen dat men daar bv (net als waar ik woon) veel waarde hecht aan buurt maken etc. Als je dat doet win je daar al zoveel mee. Meegaan in de gebruiken en tradities daar van de buurt. Als je je echt als Westerse opstelt dan kan dat idd weleens tegen wat hoofden stoten. Maar goed, dat moet je wel willen. En dat is hier. Weet niet hoe dat in Friesland is.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:09

Citaat:

Ik kom uit Eindhoven en woon een kwartiertje met de scooter hier vandaan. Of ik ooit lastig heb gehad, nee totaal niet. Is wat mij betreft echt een fabeltje. Ben zelfs nog nooit zo vaak begroet op straat dan hier;-)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:43

Ik kom zelf uit Deventer, en woon dus in Garijp. Ik heb hier geen problemen gehad, ik spreek ook geen fries (versta het nu wel). Het dorp is ook nog eens erg gelovig en ik niet, maar ook daar geen problemen mee. Het is alleen wel echt een dorp, nieuwtjes gaan als een lopend vuurtje en iedereen lijkt altijd alles te weten (geen idee hoe ze het doen, dat lukt mij na 5 jaar nog niet :') )
Maar mijn ervaring is dat de friezen juist heel open zijn, als je er zelf ook voor open staat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:27

Nog een tip voor de TS: toen wij op zoek waren hadden we op een gegeven moment lijstjes met huizen die interessant waren. Voordat we ook maar dachten aan bezichtigen, zijn we al die huizen eens langs gereden. Waarom? Locatie.
Aan het huis kun je alles veranderen, maar als de locatie fout is, dan verander je daar niks meer aan. Zo zie ik hier ook al een aantal huizen voorbij komen die érg dicht op de snelweg liggen. Voor ons vielen dat soort huizen meteen af.
Natuurlijk zijn deze huizen wat goedkoper, maar in ruil daarvoor heb je de overlast van een snelweg. En die snelweg gaat nooit meer weg.
Verder is het ook handig om via www.ruimtelijkeplannen.nl het bestemmingsplan te bekijken van de objecten die je op het oog hebt. Dan zie je meteen of er bepaalde zaken gepland zijn die nadelig zijn, zoals bijvoorbeeld een nieuwe snelweg, spoorlijn, recreatiegebied etc.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:32

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 10:45

Ben blij om te horen dat waar je ook gaat wonen het eigenlijk niet uitmaakt als je je maar openstelt voor de normen en waarden van de omgeving.
Die laatste woning is ook weer leuk, wel kleine slaapkamers volgens mij. Maar de moeite waard en zeker qua prijs.
Leuk dat jullie nog steeds jullie best doen!

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:56

In Zuid-Oost Friesland:
Iets meer onderhoud nodig, wel 4 slaapkamers en 1,3 hA grond. Prachtige plek bij tig uitrijmogelijkheden. Bos ligt direct achter huis. De vraagprijs biedt ruimte om nog wat te klussen.
http://www.funda.nl/koop/hoornsterzwaag/huis-48800370-schoterlandseweg-73/

Ik heb familie in Den Haag wonen. Vanaf hier doen we er op zijn snelst 1 uur en 45 minuten over, maar rekenen altijd 2 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 01:15

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 08:58

Ik zie door de bomen af en toe het bos niet meer en ben blij dat jullie meekijken. Zo komen er toch weer steeds nieuwe ideeën naar boven en leuke huizen. Ik ben ook blij met de tips waarop we moeten letten bij de aanschaf van een vrijstaande woning!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:48

kohtje schreef:
Ik kan ook geen huizen site meer zien want het duizelt helemaal. Ik zoek rond Garderen maar er is niet veel vrijstaand te vinden.(of ik kijk er over heen)

oei, maar op de Veluwe zal het ook moeilijker worden in die prijsklasse denk ik...

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:55

Misschien klopt het niet wat ik zeg, maar is belgie bv niet goedkoper? Dacht dat de huisprijzen lager zijn daar. Weet alleen niet of dat te doen is vanuit den haag

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:03

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:15

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 14:26

Pandenpaard.nl bekijk ik regelmatig, maar daar is weinig nieuw aanbod op te vinden helaas.
De tweede link van Itske is erg leuk, alleen een kamer te weinig. Heeft zelfs een solarium ;)
We willen liever niet naar Duitsland of België emigreren ook al is het daar wellicht goedkoper. Maar bedankt voor de tip.