1 dag gedragen schoenen terugbrengen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:00

Mocht je niet kunnen ruilen, dan kun je altijd gelzooltjes proberen. Die verminderen de druk op je voorvoet ( ik zweer erbij).
En er zijn ook stukjes leer met een iets dikker randje welke je in de hiel van je schoen kunt plakken. Dan slip je er niet zo snel uit ensnijd de rand niet zo. Zijn een euro of 3-4.

En meestal moet je ze een beetje inlopen :j

Ik heb laarsjes en ben mijn teennagels kwijtgeraakt, maar nu zitten ze wel het fijnst.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:02

Gewoon proberen!
ik heb in zo een duurdere schoenen zaak gewerkt, hoe was de begeleiding bij het uitzoeken?
Vaak kun je deze schoenen nog wel ruilen, en worden ze als passchoen gebruikt, Als het niet gaat er bestaat voor leren schoenen strech... een spuitbusje met schuim wat het leer uitrekt als hij op de leest gaat en deze wordt uitgerekt of met de knobbeltang mm voor mm aan harde randen soepel maken ( maar bij een stiksel kan dit dus niet, of een smal model en je hebt een brede voet) kan de winkel het niet voor je doen een betere schoenmaker kan dat wel, en het kan veel verschil maken tussen net niet en wel dragen.
zonde toch zo een doelloos paar!

hopelijk heb je er wat aan! ;)

Schuur_

Re: 1 dag gedragen schoenen terugbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:34

Ik neem aan uit je verhaal dat je als flight attendant aan de slag gaat? Heeft het bedrijf je geen winkel aangeraden? Dat was bij mij het geval ( sterker nog ze hadden in die winkel een selectie die toegelaten was en ik kreeg de schoenen uiteraard) In ieder geval waren dit de fijnste pumps die ik ooit heb gehad. Dit was wel in België maar als je wilt kan ik wel eens wat zoekwerk verrichten welke winkel dit was en dan kan je ze bellen met de vraag wat voor merk ze gebruiken voor de stewardessen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 08:15

Ja het bedrijf heeft me een winkel aangeraden en daar ben ik ook naartoe gegaan. Ze hadden meer dan 50 paar goedgekeurde schoenen staan en daar heb ik er een hele hoop van gepast en ik heb het idee dat ik ook echt wel goed ben geholpen.

Nouja, het is net alsof je een geurtje gaat kopen bij de parfumerie, na 10x iets ruiken ruik ik het verschil ook niet meer. Dat was bij die schoenen ook.

Maargoed, ik ga vandaag gewoon terug. Ik heb de schoenen grondig geïnspecteerd en buiten het feit dat het prijsstickertje ontbreekt kan ik nergens zien dat ie is gedragen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:23

Ik heb een pedicure praktijk en een hoop van je collega's als klant en allemaal hebben ze zere voeten. Lekker voor mij natuurlijk :D maar ik snap niet dat ze nog nooit een wat sportiever pak met comfortabeler schoenen hebben bedacht. Wat een pijn moeten sommigen hebben zeg.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:29

Ik had toen pech, ze wilden ze niet meer terugnemen. Online verkocht voor de helft van het geld en dezelfde schoenen een maat groter gekocht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:47

Schoenen moet je inlopen dus die kunnen inderdaad pijn doen als je ze gelijk een hele dag draagt en dan veel loopt en doet..

Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen om schoenen die je een dag gedragen hebt weer terug te brengen. Je hebt ze een hele dag aangehad, in gezweet en naar je voet laten zetten. Hoe krijgen ze die ooit verkocht en lekker dan als je de volgende eigenaar gaat worden. (als dat al kan).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 12:19

Nou voor de nieuwsgierige bokkers onder ons: ik ben teruggeweest naar de winkel en ze vonden het helemaal geen probleem om ze te ruilen voor een halve maat groter. Heb gewoon eerlijk uitgelegd dat ik ze al een dag heb gedragen en dat ik het ook prima vind om ze eerst op te laten rekken en dan nog een keer te proberen. De verkoper vond dat de schoenen gewoon in 1x goed moesten zitten en heeft ze gewoon omgeruild voor een maat groter. :) Ze zullen het geruilde paar verkopen met een beetje korting denk ik.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:24

Netjes! Al had ik inderdaad ook niet verwacht dat ze moeilijk zouden doen, ja tenzij beschadigd tijdens het dragen.
Hopelijk bevallen die je nu hebt wel :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:25

Mooi ts :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:29

Kijk, die winkel verdient een warme douche!

Fijn TS dat het opgelost is. :j

Maar wat een belachelijke eis van je werkgever dat je op hakken tussen de 4 en 8 cm moet lopen 8)7
Schandalig dat ze zoiets kunnen eisen -:(-
Dat je er netjes bij moet lopen en in een bepaalde kleur en goede kwaliteit schoenen, kan ik allemaal inkomen, maar hakken?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:36

verwijderd! Ik lees dat TS al terug is geweest.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:42

Sammie schreef:
Schoenen moet je inlopen dus die kunnen inderdaad pijn doen als je ze gelijk een hele dag draagt en dan veel loopt en doet..

Ik heb voor mijn werk (horeca) clarks en ecco's en die hoef ik gelukkig echt niet in te lopen.
Ook mijn man draagt ecco's en kan na aankoop gelijk aantrekken en doorlopen zonder (pijn)problemen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:23

Goed dit te lezen. Voor jou een goede oplossing , maar ik wil geen dure schoenen aanschaffen waar de hele dag door een ander op gelopen is, ik loop deze winkel voorbij .

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:25

Ersina schreef:
Goed dit te lezen. Voor jou een goede oplossing , maar ik wil geen dure schoenen aanschaffen waar de hele dag door een ander op gelopen is, ik loop deze winkel voorbij .

De hele dag? Volgens mij net 20 min en toen koos ze maar voor blote voeten.
In de winkel worden ze ook gepast door mensen en dan 10 min lang rondjes op gelopen. Dan kopen ze ze niet en loopt de volgende er 10 min mee door te winkel. Dus schoenen zijn (bijna) nooit 100% nieuw.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:57

Ersina schreef:

Wat dacht je van kleding? En de meeste mensen dragen in huis de nieuwe schoenen en als het niet lekker zit mogen ze worden geruild. Ga er maar vanuit dat de meeste kledingstukken en schoenen al door meerdere mensen zijn gedragen :D en tel die tijd maar eens bij elkaar op :D
Of het nou een half uur is of 3 uur... De bacterien vinden hun weg wel }>

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 17:44

Ersina schreef:

En wat voegt je reactie precies toe aan het topic?

Ik heb het gewoon eerlijk aangegeven bij de betreffende winkel. De winkel had dus de keuze om ze terug te nemen of niet. Waarschijnlijk worden ze met 10 of 20% korting verkocht (ik zag namelijk buiten meerdere schoenen met korting staan, ook allemaal 'random' paren) dus daar HOEF je niet voor te kiezen.

Maargoed, ik ben tevreden over de betreffende winkel en ik zal daar dus voor een volgend paar zeker terug gaan. :)

@ Spatter: haha ik ben niet gedwongen om daar te werken ;) Ik wist van te voren dat dit de eis is en ik vind het geen probleem. Als ik het vreselijk vind om in uniform te werken met bijbehorende pumps dan moet ik niet zo'n bedrijf uitkiezen. :D