Het 'get out of your comfort zone' topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:37

Oeh leuk idee, maar ook wel spannend ja! Kijk ook eens in het day zero topic, beetje hetzelfde idee :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:38

xChanelx schreef:
Oeh leuk idee, maar ook wel spannend ja! Kijk ook eens in het day zero topic, beetje hetzelfde idee :)

day zero was het voor mij toch net niet, geen idee waarom trouwens, dit spreekt me meer aan :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:39

Ik ben qua out of the comfort zone begonnen met een Day Zero, back in 2009. En dat is wel blijven hangen, werkt nu nog steeds door, heeft veel dingen makkelijker en leuke gemaakt voor mij :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:40

imd schreef:
Ik ben begonnen met een Day Zero, back in 2009. En dat is wel blijven hangen, heeft veel dingen makkelijker en leuke gemaakt voor mij :)

misschien heb ik het dan wel verkeerd opgevat daar, wil je het nog een keer uitleggen voor mij?

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:41

Lienie_F schreef:
xChanelx schreef:

day zero was het voor mij toch net niet, geen idee waarom trouwens, dit spreekt me meer aan :)

hetzelfde hier, ik heb dan echt een verplichtingsgevoel terwijl het juist leuk moet blijven! :j

Myrsky

Re: Het 'get out of your comfort zone' topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:44

Day zero?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:45

Marrie_L schreef:
Day zero?

101 doelen in 1001 dagen, als ik het goed heb

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:48

Lienie_F schreef:
Marrie_L schreef:
Day zero?

Ah okee

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:50

Marrie_L schreef:
Lienie_F schreef:

Ah okee

ben je nu vrij?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:51

leuk topic!
ik meld mij ook aan.
blijf graag bij het oude en probeer niet snel iets nieuws.

Heb gister voor het eerst eens foundation geprobeerd en lipgloss/stick gekocht wauw dat was echt een wonder en best lastig want ziet het er wel uit enzo maar toch i did it!

voor komende tijd ook maar eens kijken of nieuwe uitdagingen kan vinden om mensen te leren kennen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:51

Lienie_F schreef:
imd schreef:
Ik ben begonnen met een Day Zero, back in 2009. En dat is wel blijven hangen, heeft veel dingen makkelijker en leuke gemaakt voor mij :)

misschien heb ik het dan wel verkeerd opgevat daar, wil je het nog een keer uitleggen voor mij?

Day Zero: 101 doelen in 1001 dagen. Maar die doelen kunnen dus alles zijn wat je zelf wilt. En je hoeft ze ook niet persé allemaal te halen natuurlijk, is mij lang niet gelukt. Maar wat voor mij werkte was meer het idee van dingen op een rijtje die ik nog eens wil doen, die ik wil veranderen etc. Het principe is heel simpel, maar je kunt het invullen zoals je zelf wilt. Als jij dat wilt, maak je d'r toch lekker 50 doelen in 1000 dagen van? Of een lijstje met 5 doelen per maand? Zelfde idee eigenlijk, voor mij is de basis namelijk dat je je persoonlijke doelen zoveel mogelijk bereikt. En als je de 1001 versie doet, veranderen er tussendoor vee dingen waardoor sommige doelen totaal niet relevant meer zijn. Helemaal niet erg! Dan pas je die aan of sla je ze over. Het is altijd nog jóuw lijst.

Voorbeelden van mijn doelen: ga skydiven, ga uit huis, laat een pony knippen in je haar, ga op schaatsles. En nog een hoop andere. Het grappige is, ik lees nu m'n lijst door en zie doelen staan die is tijdens de lijst niet behaald heb, maar daarna alsnog gedaan heb, toevallig. Als je je eenmaal voorneemt dat te gaan doen, blijft het vaak wel hangen.

Maargoed, dit is in mijn eigen persoonlijk geval he, voor iedereen weer anders natuurlijk :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:54

Count me in!

Hoewel ik op sommige punten juist het tegenovergestelde ben dan jij herken ik heel veel van de dingen die je zegt.

Ik zou graag hebben dat ze me mee vragen te lunchen. Helaas bestaat die structuur van samen lunchen niet aan mijn bureaublok en om me dan zomaar bij een andere groep aan de sluiten is voor mij weer een te hoge drempel. Ik heb het vaak ook niet eens door als ze gaan lunchen omdat ik teveel opga in m'n werk. Maar ja, de lunch van vandaag is al geweest dus die kans is voorbij.

Ik ga eens goed nadenken over hoe ik dit aan zou kunnen pakken om er ook structureel profijt van te kunnen hebben.

Ik heb toevallig net m'n pauze besteed aan wat dingen op papier zetten die eigenlijk al jaren door m'n hoofd dwalen, maar die ik nooit heb kunnen vangen. En mijn doel is om daar iets mee te gaan doen dus mijn volgende stap is onderzoeken hoe ik dat kan gaan doen. En of ik dat wel kan. Ik kan niet wachten tot een collega terug is van vakantie zodat ik haar wat vragen kan stellen, want ik weet dat zij daar mee bezig is en mij dus zeker en vast wat tips kan geven.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:54

imd schreef:
Day Zero: 101 doelen in 1001 dagen. Maar die doelen kunnen dus alles zijn wat je zelf wilt. En je hoeft ze ook niet persé allemaal te halen natuurlijk, is mij lang niet gelukt. Maar wat voor mij werkte was meer het idee van dingen op een rijtje die ik nog eens wil doen, die ik wil veranderen etc. Het principe is heel simpel, maar je kunt het invullen zoals je zelf wilt. Als jij dat wilt, maak je d'r toch lekker 50 doelen in 1000 dagen van? Of een lijstje met 5 doelen per maand? Zelfde idee eigenlijk, voor mij is de basis namelijk dat je je persoonlijke doelen zoveel mogelijk bereikt. En als je de 1001 versie doet, veranderen er tussendoor vee dingen waardoor sommige doelen totaal niet relevant meer zijn. Helemaal niet erg! Dan pas je die aan of sla je ze over. Het is altijd nog jóuw lijst.

Voorbeelden van mijn doelen: ga skydiven, ga uit huis, laat een pony knippen in je haar, ga op schaatsles. En nog een hoop andere. Het grappige is, ik lees nu m'n lijst door en zie doelen staan die is tijdens de lijst niet behaald heb, maar daarna alsnog gedaan heb, toevallig. Als je je eenmaal voorneemt dat te gaan doen, blijft het vaak wel hangen.

Maargoed, dit is in mijn eigen persoonlijk geval he, voor iedereen weer anders natuurlijk :)

ah okee, nu snap ik het goed. Het klinkt wel beter dan wat ik eerst vond, maar het klinkt voor mij meer als grote doelen die je wilt behalen, dit lijkt me meer kleine doelen. Maar wie weet, misschien begin ik er ooit nog wel aan

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:55

Ga eens in het buitenland wonen ;)
Dan blijft er weinig comfort zone over.

Na verloop van tijd komt dat wel weer maar zeker in het begin is het voor veel mensen moeilijk omdat je met alles opnieuw moet beginnen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:25

dankzij dit topic ga ik ook een bucket list maken en waarschijnlijk ook dat day zero project doen

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:32

maatje987 schreef:
dankzij dit topic ga ik ook een bucket list maken en waarschijnlijk ook dat day zero project doen

wat ik ga doen vandaag waar ik tegen opzie (dankzij jou) mijn bucketlist opschrijven
(dat staat los van dit topic trouwens, want daar staan dingen op zoals op een kameel rijden :+ )

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:33

Ik volg, moet ook echt m'n comfort-zone eens uit...

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:34

Ik lees mee :D
Ik heb al jaren een bucketlist (ooit ook begonnen met Day Zero door bokt), maar af en toe vergat ik hem gewoon weer.
Vorig jaar weer een update van de lijst gedaan en was ik sterk op weg uit mijn comfortzone te komen (ik zou naar het buitenland vertrekken voor een jaar).
Helaas is daar iets tussen gekomen, waardoor ik tijdelijk weer in mijn schulpje gekropen ben.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:35

Lienie_F schreef:
maatje987 schreef:

wat ik ga doen vandaag waar ik tegen opzie (dankzij jou) mijn bucketlist opschrijven
(dat staat los van dit topic trouwens, want daar staan dingen op zoals op een kameel rijden :+ )

ohw sorry :(

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 16:04

palousa_boy schreef:
Ga eens in het buitenland wonen ;)
Dan blijft er weinig comfort zone over.

Na verloop van tijd komt dat wel weer maar zeker in het begin is het voor veel mensen moeilijk omdat je met alles opnieuw moet beginnen.

Ik ben al een aantal keren een paar maanden in het buitenland geweest. :D 1 keer 5 maanden in Oostenrijk en een keer 2 maanden in Engeland. Dat was ook érg uit mijn comfort zone maar toch is het niets voor mij. :+

Lienie_F schreef:
lijkt me een goed idee :D
we kunnen ook vertellen wat je de dag erna gaat doen, en dan dus de dag erna of je het gehaald hebt, want sommigen zijn niet 's ochtends én 's avonds online, en het is wel een motivatie om het écht te gaan doen als je hier al hebt gezegd dat je het gaat doen (volg je het nog? :+ )

Ik volg het nog en vind het ook een goed idee! *\o/*

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 16:05

sajavado schreef:
@M_aaike goed bezig! fijn is dat he!

nou ik moet dus vandaag aan mn stage begeleidster vertellen dat ik niet meer 2,5 uur achter elkaar kan gaan mesten, maar dat ik tussendoor moet rusten. ik weet totaal niet waar ik moet beginnen...

Succes Sajavodo! Gewoon het gesprek aangaan, na de tijd ben je trots op jezelf!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:15

Ik doe ook mee. Ga in ieder geval meelezen. Vroeger altijd vrij onzeker geweest. Had behoorlijk faalangst. Momenteel ben ik meer op een punt in mijn leven dat ik veel wil, maar niet doe omdat iets me dan tegen houd. Ik doe ook mee aan day zero. Dit jaar ben ik op dansles gegaan, ben een Thuisstudie begonnen en binnenkort ga ik met mijn zusje naar Rome ( tot nog toe alleen met mijn vriend gevlogen), nu ben ik dus meer de katrekker.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:44

Goed topic!

Ik wil al een tijdje een spelletjes-meeting houden bij mij thuis, maar durf niet zo goed := :+ Maar misschien moet ik binnenkort toch maar gewoon een topic gaan openen :) Inderdaad gewoon even uit de comfortzone!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:47

Leuk idee dit! Ik ben er zelf al een tijd mee bezig en het gaat best goed. Soms lukt het wel, andere keren laat ik het maar :+.

Op het moment heb ik niet echt iets, want twee uur geleden besloot ik van aller hande dingen de gaan doen waar ik al een tijdje tegenop keek. Maar ik houd dit topic zeker in de gaten :j.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:50

maatje987 schreef:
ohw sorry :(

haha nee joh dat is juist goed :)
ik wilde het altijd al graag een keer doen, maar ik wilde er nooit aan beginnen, en aangezien dit topic juist voor die dingen is, ga ik dus hiermee beginnen :)