Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lienie_F schreef:xChanelx schreef:Oeh leuk idee, maar ook wel spannend ja! Kijk ook eens in het day zero topic, beetje hetzelfde idee
day zero was het voor mij toch net niet, geen idee waarom trouwens, dit spreekt me meer aan
Lienie_F schreef:imd schreef:Ik ben begonnen met een Day Zero, back in 2009. En dat is wel blijven hangen, heeft veel dingen makkelijker en leuke gemaakt voor mij
misschien heb ik het dan wel verkeerd opgevat daar, wil je het nog een keer uitleggen voor mij?
imd schreef:Day Zero: 101 doelen in 1001 dagen. Maar die doelen kunnen dus alles zijn wat je zelf wilt. En je hoeft ze ook niet persé allemaal te halen natuurlijk, is mij lang niet gelukt. Maar wat voor mij werkte was meer het idee van dingen op een rijtje die ik nog eens wil doen, die ik wil veranderen etc. Het principe is heel simpel, maar je kunt het invullen zoals je zelf wilt. Als jij dat wilt, maak je d'r toch lekker 50 doelen in 1000 dagen van? Of een lijstje met 5 doelen per maand? Zelfde idee eigenlijk, voor mij is de basis namelijk dat je je persoonlijke doelen zoveel mogelijk bereikt. En als je de 1001 versie doet, veranderen er tussendoor vee dingen waardoor sommige doelen totaal niet relevant meer zijn. Helemaal niet erg! Dan pas je die aan of sla je ze over. Het is altijd nog jóuw lijst.
Voorbeelden van mijn doelen: ga skydiven, ga uit huis, laat een pony knippen in je haar, ga op schaatsles. En nog een hoop andere. Het grappige is, ik lees nu m'n lijst door en zie doelen staan die is tijdens de lijst niet behaald heb, maar daarna alsnog gedaan heb, toevallig. Als je je eenmaal voorneemt dat te gaan doen, blijft het vaak wel hangen.
Maargoed, dit is in mijn eigen persoonlijk geval he, voor iedereen weer anders natuurlijk
Lienie_F schreef:maatje987 schreef:dankzij dit topic ga ik ook een bucket list maken en waarschijnlijk ook dat day zero project doen
wat ik ga doen vandaag waar ik tegen opzie (dankzij jou) mijn bucketlist opschrijven
(dat staat los van dit topic trouwens, want daar staan dingen op zoals op een kameel rijden)
palousa_boy schreef:Ga eens in het buitenland wonen
Dan blijft er weinig comfort zone over.
Na verloop van tijd komt dat wel weer maar zeker in het begin is het voor veel mensen moeilijk omdat je met alles opnieuw moet beginnen.
Lienie_F schreef:lijkt me een goed idee
we kunnen ook vertellen wat je de dag erna gaat doen, en dan dus de dag erna of je het gehaald hebt, want sommigen zijn niet 's ochtends én 's avonds online, en het is wel een motivatie om het écht te gaan doen als je hier al hebt gezegd dat je het gaat doen (volg je het nog?)
sajavado schreef:@M_aaike goed bezig! fijn is dat he!
nou ik moet dus vandaag aan mn stage begeleidster vertellen dat ik niet meer 2,5 uur achter elkaar kan gaan mesten, maar dat ik tussendoor moet rusten. ik weet totaal niet waar ik moet beginnen...