Bureaucratie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:23

Vanessa24 schreef:
PowerReiner schreef:
Woningbouw gebeld (het was vrijdag begin van de middag), ik zou heel snel worden terug gebeld met een oplossing. Prima, 5 minuten later had ik ze weer aan de telefoon met de melding dat ze die middag niet meer konden komen maar dat er maandag iemand voor langs zou komen.
Heb ik natuurlijk niet geaccepteerd, ga niet het hele weekend met dat gillende ding in huis liggen terwijl ik zwaar beroerd ben.
Gelukkig uiteindelijk toch geregeld, de reddende mannen stonden een kwartier later aan de deur, hoezo kan niet?

Sorry, even jouw verhaal ingekort. Hoezo kan niet? Ze hebben nu een andere bewoner laten staan om naar jou toe te gaan. Zo simpel is het...

Nee dus, ik was namelijk de laatste waar die mannen naartoe gingen, daarna gingen ze naar huis want het was rustig zeiden ze.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 15:27

en we gaan weer verder!

Vanmorgen boos de woningbouw gebeld. Die schakelt mij automatisch door naar bedrijf X. Bij bedrijf X heb ik deze keer voor de klachtenafdeling gekozen, waar ik (nogal boos) mijn verhaal heb verteld. Zij hebben toen een aantekening in het systeem gemaakt dat ik gebeld moest worden door de woningbouw.

Half uur geleden nog een keer gebeld door bedrijf X. Of de woningbouw mij al gebeld had? Nee, niet dus. Dus zij gingen er weer achteraan.

10 minuten geleden iemand aan de telefoon van de woningbouw, die duidelijk nog een beetje aan de telefoonskills moest werken.
WB: "Ik bel om een afspraak te maken voor een loodgieter die de boiler komt repareren."
Ik: "Prima, dan pak ik mijn agenda erbij. Welke datum had u in gedachten?"
WB: "dat weet ik nog niet hoor, ik moet eerst weten waar de boiler hangt"
Ik: "in de gangkast"
WB: "Oh"
*stilte*
*gerommel aan de kant van de WB*
*stilte van een minuut of 2*
WB: "ik kan de boiler niet vinden in het systeem, even geduld hoor!"
Ik: "prima"
WB: "Maandag ochtend tussen 8 en 10?"
Ik: "Nee, dan ben ik niet thuis, ik ben er vanaf 2 uur."
WB: "tussen half 1 en 3?"
Ik: "......... ik ben er pas vanaf 2 uur"
WB: "en dinsdag tussen 8 en 10?"
Ik: "dat kan"
WB: "Ok. Nou, fijne dag nog"

De seconde dat ik mijn telefoon neerleg belt bedrijf X weer terug, om te checken of de woningbouw nu wel gebeld had, want dat hadden ze gisteren al moeten doen. Dat was wel weer netjes dus.

Maar goed, we gaan het zien! Dinsdag ochtend...

Barbulet

Re: Bureaucratie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:35

Wat een gedoe zeg... Ik hoop dat het dinsdag maar geregeld wordt en dat ze ook echt komen opdagen. Want dat is vaak ook een probleem :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:39

pfff, inderdaad nu nog afwachten, maar er lijkt een eind aan te komen :D

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:04

Bij mijn verhuizing (huur) gelijktijdig met het ondertekenen van het huurcontract een aanvraag voor energielevering ondertekend. Na een tweetal maanden wel energie, maar geen rekening. Ik heb hun gebeld, er was geen energie aanvraag ingediend en stond ik niet in het systeem. De beste mevrouw zou mij een nieuwe aanvraag opsturen...prima. Deze ook weer ingevuld en retour gestuurd. Twee maanden laten nog steeds geen maandelijkse rekening. Weer gebeld...je voelt hem al aankomen...niks geen gegevens bekend en geen aanvraag voor mijn adres in het bestand. Mevrouw wilde mij weer een aanvraag toesturen, moest ingevuld en ondertekend worden en het zou allemaal goed komen. Hierop was mijn reactie; tot 2x toe een aanvraag ingediend, tot 2x toe zijn mijn gegevens en aanvraag spoorloos verdwenen. Ik sta niet in het systeem? Dan ga ik er voor het gemak vanuit dat de jaarafrekening ook achterwege blijft? Nou nee, dat was niet de bedoeling volgens hun. Maareuhhh...ik ben niet bekend in het systeem, er is geen aanvraag...dusssss?

Verder het hele jaar niks meer gehoord van de energiemaatschappij. Maar kreeg dus idd wel de jaarafrekening keurig netjes in de bus...hoezo niet bekend in het systeem en geen aanvraag _O-

Dit is nog maar 1 voorbeeldje, ik verdien er werkelijkwaar zo langzamerhand een standbeeld mee hoe vaak en hoeveel het mis kan gaan met aanvragen, jaaropgave's, afsluiten van nieuwe abonnementen e.d.

Grappig verhaaltje is ook die keer dat men voor controle kwam voor mijn cv ketel. Er moest een ring vervangen worden, de beste man had deze niet bij zich en zou er 1 gaan halen. Hij zou binnen een half uurtje terug zijn. Ik heb de beste man nooit weer gezien! Zijn gereedschap en tas met opdrachten stond gewoon nog bij mij in huis. Geen telefoontje gehad...helemaal niks. Een week later toch maar eens contact gezocht met de woningbouw. Zij vonden het maar een raar verhaal en weinig geloofwaardig. Tot ik een klein kwartiertje later binnen kwam zetten met een tas gereedschap, de opdrachten en gegevens voor de man zijn werkdag...hoezo raar 8)7

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:16

Oh dit valt nog mee, wij zijn al ruim een jaar bezig met het regelen van een verzekering. Een hoop heen en weer gepost (want email is te snel ofzo) met Nederland en de organisatie hier in Frankrijk, waarbij er na ontvangst standaard 6 weken wachttijd overheen gaat voor er naar gekeken wordt, om vervolgens het pakket aan papieren weer terug te krijgen met een klein briefje met wat er nu weer ontbreekt, en dit meerdere malen.
Nederlandse instanties die bepaalde formulieren niet afgeven als je in nl woont, maar ook niet als je niet meer in nl verzekerd bent, maar de verzekering stopt op het moment van uitschrijven in nl, dus kunnen ze sowieso niet meer krijgen dus sturen ze voor het idee maar wat anders op.

Kon het maar via telefoon :) dan krijg je iig meteen een antwoord. Tegen de tijd dat we nu antwoord krijgen ben ik al bijna vergeten waar het over ging..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 10:33

En we gaan wéér verder!

De loodgieter is net weg. Die heeft een kwartier staan zeggen dat het echt onmogelijk was dat er iets lekte, voordat hij besloot de afvoer van de overdruk-druppelaar eens te testen :)* . En eureka, dat was het probleem!

Helaas voor mij: daar moet k een ander bedrijf voor bellen...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:02

_O-
Het zou niet moeten mogen...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:09

Vjestagirl schreef:
En we gaan wéér verder!

De loodgieter is net weg. Die heeft een kwartier staan zeggen dat het echt onmogelijk was dat er iets lekte, voordat hij besloot de afvoer van de overdruk-druppelaar eens te testen :)* . En eureka, dat was het probleem!

Helaas voor mij: daar moet k een ander bedrijf voor bellen...

:')
Dit is toch te gek voor woorden. Weet je zeker dat je niet in een tv programma zit?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:15

Ik wilde het bijna zeggen: het lijkt er op alsof je gruwelijk in de maling wordt genomen. Maar helaas is het werkelijkheid. Heel veel succes gewenst hiermee :P

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:50

Hahahaha omg! Bananasplit is er niets bij...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 14:05

En we gaan verder!

het andere bedrijf is gebeld, en die moesten toevallig vandaag bij de buren zijn, dus konden ze ook wel ff bij mij kijken. Mannetje komt binnen, heeft al mijn warme water voor vandaag door de gootsteen en de douche weggespoeld en concludeerde: "ja we kunnen zo snel niets zien, maar we hebben het nu doorgespoeld dus zal het wel goed zijn!" 8)7. Ja als dat zou helpen was t al lang opgelost!

Ook is er maar 1 van de 2 problemen nagekeken, t feit dat ik het ding niet tussendoor aan kan zetten was blijkbaar niet boeiend genoeg.

Ik geef het op. Ik zet er wel een bakje onder en ik verklaar dit een probleem voor de volgende huurder!