Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar goed, dat is dus wel gewoon van mij. Spaarrekening heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht, vooralsnog heb ik alleen op mijn Eigen rekening gespaard.
amies100 schreef:Wij betalen ieder de helft van de vaste lasten (ons loon is bijna gelijk) en de rest blijft op de eigen rekening staan.
In een vorige relatie alles uit 1 pot maar dit doe ik nooit meer......
We hebben een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten.
dream_lot schreef:Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriend en wij gaan wel samen een rekening openen. Hier betalen we de huur, boodschappen en vaste lasten van.
hij werkt bijna fulltime en ik ben student, maar we delen het gewoon 50:50.
Alleen kwa inboedel heeft hij gewoon al veel meer spullen etc.
Het verschil is wel dat ik recht heb op zorgtoeslag en hij niet, dus voor mij scheelt dat al 78pm.
Wanneer we een woning hebben dan gaan we nog wel een uitgavenplan maken
meikemarieke schreef:Tip die ik je wil meegeven is: denk na over de 'wat als' scenario's.
Wat als jullie uit elkaar gaan?
Altijd worst case scenario bedenken en dan bedenken hoe jij er zelf nog redelijk uit kan komen.
.
meikemarieke schreef:Tip die ik je wil meegeven is: denk na over de 'wat als' scenario's.
Wat als jullie uit elkaar gaan?
Altijd worst case scenario bedenken en dan bedenken hoe jij er zelf nog redelijk uit kan komen.
Stel jullie hebben samen 1 betaal en 1 spaarrekening en hij gaat ervandoor met een ander en neemt al het geld mee?
Toen wij gingen samenwonen hebben we een gezamenlijke betaalrekening geopend, ik betaalde iets meer per maand dan hij, omdat veel kosten (gws, gemeentebelasting e.d.) door zijn eigen bedrijf betaald werden. Maar wel allebei onze eigen rekeningen gehouden, nu trouwens nog steeds, ook nadat we getrouwd zijn.
Tazzey schreef:Wij gooien alles op de grote hoop en betalen daar de lasten van, en daar sparen we ook van.
Ik vind het zo'n onzin dat je samenwoont maar wel alles moet gaan verdelen.
Pippaa schreef:dream_lot schreef:Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriend en wij gaan wel samen een rekening openen. Hier betalen we de huur, boodschappen en vaste lasten van.
Het verschil is wel dat ik recht heb op zorgtoeslag en hij niet, dus voor mij scheelt dat al 78pm.
Ik ben ook student en mijn vriend werkt fulltime en ik ben ontzettend blij dat we niet 50:50 doen. Dan zou ik elke maand bij moeten lenen om het bedrag maar in te kunnen leggen, terwijl hij het heel ruim heeft.
Je kan het natuurlijk proberen, maar wees er ook op voorbereid dat je het waarschijnlijk niet gaat redden op die manier.
Nikass schreef:dream_lot schreef:Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriend en wij gaan wel samen een rekening openen. Hier betalen we de huur, boodschappen en vaste lasten van.
Heb je nog wel recht op zorgtoeslag als je gaat samen wonen dan? Vervalt dat niet omdat er een extra inkomen is op dat adres?
maar daar hebben we dus geen recht meer op
En we wonen nu 1 maand samen
(op mijn kosten)