Te jong worden geschat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lolotjeh

Re: Te jong worden geschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 08:27

Kan nog erger was 20 en werd geschat als een 12 jarige en nu bijna 26 word ik geschat als een 17 jarige tja paard lief word ouder geschat 7 jaar of zo terwel hij dit jaar nog 6 moet worden

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 08:29

Herkenbaar! Ik ben nu 22 jaar en wordt nog steeds 13/14 geschat :') Komt voornamelijk door mijn lengte, ik ben maar 1,54m en ik schijn een hoge stem te hebben. Ik heb sinds kort een eigen appartement en mensen keken mij heel raar aan, dat ik zo jong al op mezelf zou kunnen wonen :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 08:42

Blacky94 schreef:
In Canada werd ik constant ouder geschat. Dat vond ik voor de verandering best chill :')

Dat had ik ook! Op m'n 16e naar canada geweest en daar werd ik 21+ geschat :')

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:33

Percy schreef:
Baalde daar vroeger ook stevig van maar nu ben ik eigenlijk wel blij dat ik soms jonger wordt geschat. Vroeger zat het me dwars, nu vind ik het een compliment.

Dit heb ik dus ook :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:38

Herkenbaar, ik word 10 jaar jonger geschat dan dat ik ben!
Vaak laat ik het zo, kost mij steeds kostbare energie om mezelf te 'verdedigen'.
Vaak merken ze aan mijn praten (en al mijn ervaringen :P ) dat ik ouder ben dan ze denken.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 10:07

ah ok, nou even overwegen of Canada wat voor me is :D
Tja, nou niks aan te doen dus. mmmm.
Ach dan maar gewoon steady bij mijzelf blijven totdat de tegenpartij inzicht krijgt.
Het verbaasd me soms zo hoe mensen op een eerste indruk blijven hangen.
En idd je verdedigen, daar wordt het alleen maar erger van :').

Het is soms gewoon zoooo genant hoe mensen dan kunnen doen, zo kinderachtig. Dan sta ik er echt bij -O- maar denk ik :wow:
Misschien als ik wat minder zo *\%/* doe, de ander wat meer 8)7 gaat doen.

Anyway, ik zal er mee moeten leven. En soms is het ook wel handig en over 10 jaar ben ik er blij mee.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:14

Ach, laat ze lekker jaloers zijn 8-)
In mijn omgeving zijn leeftijdsgenoten al met antirimpelcreme ed in de weer hihi en ik niet }>
Ik zeg altijd: JE BENT ZO JONG ALS JE JE VOELT

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:18

Ik word ook altijd jonger geschat :)

Zeggen ze tegen mij: oh dat is je zus zeker?
Terwijl het mijn zusje is die echt 4 jaar jonger is :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:42

Ik word ook altijd jonger geschat. Zeker als ik met de paarden bezig ben, en dus niet mijn drie kids mee heb..

Een tijd geleden ging ik boodschappen doen zonder kinderen, en geef bij de kassa mijn bonuskaart. Krijg ik terug: " goedemiddag, mag ik uw ID?' Ik keek dus een beetje verbaasd, dacht dat er iets was met die bonuskaart? Tot ik zag dat ik alcohol had..

Ik pak mijn ID, en de vrouw achter mij zegt tegen de cassiere: "joh, zij is wel ouder dan 18 hoor' (Goed, ze moeten het vragen tot 25, dus het is dan niet gek dat ze het vroeg)
Ik laat mijn ID zien, en zeg dat ik idd inmiddels 34 ben, maar word wel vaker jonger geschat..

Ze verontschuldigde zich helemaal, maar ik snap het wel hoor: Komt er een klein meisje voorbij schuivelen (ben maar 1.58).. Alleen maar goed dat ze het vragen.

Vond het niet altijd leuk nee, maar ik ga me er ook niet op kleden oid. Tegenwoordig moet ik gewoon even lachen, en dan verschijnen de rimpels vanzelf wel :D

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:47

22 en altijd 16 geschat worden. Heul leuk!

Als we gaan feesten mag m'n zusje, die 15 is, altijd de gang van 18+ door, zonder paspoort blablabla (sowieso door d'r rimpels _O- )

En ik, moet altijd m'n paspoort laten zien..

Ach, als ze het over 20 jaar nog zeggen ben ik een tevreden mens :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:53

Ik heb er ook last van. Ben 28 en van het weekend wilde ze me bij de bieb een abbo aansmeren voor onder de 18 ;) Moet zeggen dat ik het nooit een probleem vond, qua uitgaan en drank halen kon ik dan gewoon mij ID laten zien.
Met werk vind ik het nu wel vervelend, het is toch iets lastiger om het vertrouwen van klanten te winnen. Maar ja, wat doe je er tegen? Ben ook een kleintje (1.58) dat helpt niet mee.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:05

Ik ben 21, moet me soms ook bij 16+ dingen nog legitimeren. Nu is de alcohol wet natuurlijk maar 18 verschoven, dus ik zal het nog wel een tijdje moeten doen. Tijdje geleden was ik ook op stap met wat vrienden, bij het drank halen vroegen ze hoe oud ik was "21, maar ik ben Bob, dus ga sowieso voor de sinas".
Ik ben 1.77 maar heb blijkbaar een jong gezicht. Zo bij het uitgaan enzo vind ik het niet zo erg om me te moeten legitimeren. Vaak staan hier van die jonge ventjes, kan ik ze even uitlachen en m'n rijbewijs laten zien.
Maar ik ben bijna afgestudeerd en merk inderdaad dat het in werk situaties soms een stuk minder handig is, en dat je je vaak moet bewijzen.

Maar aan de andere kant, mijn vriend is 25, en toen ik een tijdje geleden jarig was geloofden zijn vrienden niet dat ik nog maar 21 werd. Die oordelen zijn dus vaak alleen gebaseerd op 1 snel oordeel. Zal ik me niet te druk om maken als ik jou was!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:16

Suzanne F. schreef:
_Nadia_ schreef:
Nee, niet eens, allemaal eenlingen :) zitten gewoon heel dicht op elkaar allemaal. De oudste is 7, de jongste 2 maanden.

Jezus, dan ben je 7 jaar zwanger geweest!! :')
Een fokmerrie is er niks bij. :D

6x 9 maanden komt bij mij niet aan 7 jaar hoor.. maargoed dat kan mijn simpele fokmerrie brein zijn natuurlijk.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:16

Suzanne F. schreef:
_Nadia_ schreef:
Nee, niet eens, allemaal eenlingen :) zitten gewoon heel dicht op elkaar allemaal. De oudste is 7, de jongste 2 maanden.

Jezus, dan ben je 7 jaar zwanger geweest!! :')
Een fokmerrie is er niks bij. :D

6x 9 maanden komt bij mij niet aan 7 jaar hoor.. maargoed dat kan mijn simpele fokmerrie brein zijn natuurlijk.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:21

Herkenbaar! Ik ben 21 en word ook regelmatig 17/18/19 geschat. Mijn ouders zien er ook nog vrij jong
uit. Later is het vast fijn, maar nu word ik er soms ook niet goed van. :Y) Ik snap ook niet waarom
mensen altijd moeten zeggen 'oh ik had je jonger geschat' o.i.d.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:28

Nadia, niks fokmerrie! Legbatterij :D (grapje hoor, absoluut niet naar bedoeld!)

Ik ben ook 22 maar word vaak 16/17 geschat. Vind het normaal niet zo'n probleem, behalve als ik aan de uni werkcollege moet geven. Dan is het een tikkeltje lastig, omdat m'n eerstejaars studenten denken dat ik een medestudent ben :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:32

Ik verschil..
Soms kan ik zo doorhuppelen met uitgaan, vooral als ik met de mannen op pad ga.
Als ik met de meiden op pad ga moet ik m vaak wel laten zien.

Ik ben 21, dus ik heb niks te verbergen en heb hem standaard al in mijn hand als ik ergens heenga.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:32

In sommige werkgerelateerde gevallen kan het heel lastig zijn.
Ik ben ooit uitgescholden voor oplichter zonder diploma's omdat ik te jong zou zijn voor wat ik aanbood }:0

Maar verder kun je je er beter gewoon niet druk om maken. Zodra de rimpels en de grijze haren komen komt het wel goed :P

Echter zijn mensen ook wel raar daarin hoor.
Mijn man is bijna 40, redelijk veel grijs, enige aanwezige rimpels etc. Zijn collega's weten dat hij 6 jaar gestudeerd heeft en 10 jaar elders gewerkt heeft voor deze baan en toch dacht iemand dat hij 26 was.
Dat is niet eens mogenlijk zonder tijdreizen 8)7
Dat is haast zoiets als kinderen die denken dat alle jufs automatisch 50 zijn, al ben je 22.
Dus vooral ook niet te serieus nemen.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:36

Oh oh wat herkenbaar dit! Mensen schatten mij ook altijd jonger dan dat ik ben, al vanaf dat ik kind was eigenlijk. Als kind was ik dan ook best klein en heel dun, maar ben nu toch wel aardig bijgegroeid dus dat kan het probleem niet zijn (ben 1m70). Mensen die mij niet kennen denken ook vaak dat mijn zusje ouder is, terwijl ze toch ruim 4 jaar jonger is. Ze is wel een centimeter of 8 groter dan ik, maar verder zie ik er toch wel wat ouder uit dacht ik zelf..

Maar sinds de alcoholgrens omhoog is gegaan, lijk ik in de supermarkt automatisch een paar jaar ouder te zijn. Sinds de grens naar 18 is hoef ik me nooit meer te legitimeren, terwijl ik dat voorheen wel altijd moest. Ik ben 20 dus nog niet eens in de buurt van 26 zou je zeggen :+

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:38

Ik word ook standaard vijf jaar jonger geschat. Gebrek aan ronde vormen en een klein hoofd, en ik ben te lui om veel make-up op te doen of me aan spannende kapsels te wagen :')

Opzich vaak niet zo erg, maar ik snap NIET waarom mensen vervolgens zo nodig moeten zeggen dat ze toch écht dachten dat ik 15 was/mijn zusje ouder is/ze zwaar verbaasd zijn dat ik al studeer. Hallo, het is gênant genoeg dat je compleet naast mijn leeftijd zat, dan hoef je dat toch niet nog eens extra te benadrukken. Vriendelijk glimlachen en doen alsof je niks doorhad is voor beide partijen fijner :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:42

xIrlijn schreef:
Ik word ook standaard vijf jaar jonger geschat. Gebrek aan ronde vormen en een klein hoofd, en ik ben te lui om veel make-up op te doen of me aan spannende kapsels te wagen :')

Opzich vaak niet zo erg, maar ik snap NIET waarom mensen vervolgens zo nodig moeten zeggen dat ze toch écht dachten dat ik 15 was/mijn zusje ouder is/ze zwaar verbaasd zijn dat ik al studeer. Hallo, het is gênant genoeg dat je compleet naast mijn leeftijd zat, dan hoef je dat toch niet nog eens extra te benadrukken. Vriendelijk glimlachen en doen alsof je niks doorhad is voor beide partijen fijner :=

Je mag wel wat van mij hebben hoor!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:44

Jaaaa, deel met mij *\o/* Ik denk serieus dat je daardoor al twee jaar in leeftijd stijgt haha!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:35

Eindelijk, lotgenoten!! *\o/*

Ik word ook al jaaaaren jonger geschat dan dat ik ben. Ben nu 25 en word zo vaak 15, 16 geschat. Echt niet leuk meer.
Volgens mij komt het ook echt doordat ik maar 1.60 ben en rond de 53 kg ben. Toen ik nog een heel wat aantal kilo's zwaarder was, ( 15 kg en 10 jaar geleden) werd ik namelijk juist ouder geschat. :D

Zoals ik er nu uit zie gebeuren er regelmatig dingen waarvan ik denk.. hallo, ik ben 25 hoor!!! _O- Zo waren we laatst eens met de vriendinnen in Preston Palace en kreeg ik al enige geen drank mee.. >;)

En vorig jaar gingen we met familie op vakantie en dan geloven vreemden niet dat ik 2 broerTJES heb en denken ze dat beide broertjes ouder zijn. (16 en 20) :roll:
Soms echt heel frustrerend en ik voel me er ook inderdaad onzeker door op professioneel niveau..

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:40

Hier ook dat probleem, ben 32 en de meesten denken dat ik 24 ben := hier op het werk dachten ze altijd dat ik de jongste was en geloofden ze mij niet toen ik mijn echte leeftijd vertelde.
Tegenwoordig laat ik gewoon een stoppel baardje staan en dan heb ik nergens last van

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 13:53

BarryPlopper schreef:
Hier ook dat probleem, ben 32 en de meesten denken dat ik 24 ben := hier op het werk dachten ze altijd dat ik de jongste was en geloofden ze mij niet toen ik mijn echte leeftijd vertelde.
Tegenwoordig laat ik gewoon een stoppel baardje staan en dan heb ik nergens last van

haha ik moest even heel hard glimlachen, omdat hier overwegend vrouwen zijn.... dacht stoppelbaardje... :D
De enige tip in dit topic waar ik dan net weer niks aan heb haha.