koortslip angst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:52

:') :') :') Sorry, maar waar maak jij je druk om? Een koortblaas is idd geen aids en al zeker niet het einde van de wereld. Als je het daarom wilt uitmaken, is er dan wel echte liefde? :=

Hier ook een koortslipper, mijn vriend heeft er ook nog nooit 1 gehad, en tijdens de winterperiodes heb ik er wel meer dan 1 incl zwelling, staat heel zwoel :')
Patches, zalfjes, .. niks helpt bij mij, en ja, je bent een kleine 2 weken even niet zo mooi als anders, maar agh, je hebt iemand die je graag ziet en verliefd is op je om wie je bent, niet omdat je een koortsblaas meer of minder hebt :=

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:54

Ik vraag me trouwens af of je niet gewoon een nogal vertekend beeld hebt van wat een koortlip is? Als je zo'n dingen op het internet zoekt kom je vaak van die extreme gevallen tegen of lijkt het door het vergroten en het letterlijk in de spots te zetten veel erger dan het is.

Zolang het maar niet tussen je benen is, dat lijkt mij persoonlijk veel vervelender :+ .

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:55

Ik zou me als ik jou was inschrijven bij een datingsite en specifiek iemand zoeken die niet het herpesvirus draagt. Misschien een testje afdwingen voor de eerste date. ;) ;) ;)

Kop op zeg, het is echt niet het einde van de wereld als je eventueel besmet raakt met dit virus.
Het is vervelend als je het hebt maar meer ook niet.
Of je moet het zo erg krijgen als mijn man tot nu toe 2 keer in zijn leven heeft gehad en dat het naar binnen slaat en je in het ziekenhuis terecht komt en aan de prednisonshots moet. Maar dat is wel hoogst ongebruikelijk dat dat gebeurt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:55

Daks schreef:
Eerlijk TS ik vind je een aansteller. En enigszins een beetje kwetsend tegen mensen die er mee moeten leven.
Je doet net of het net zo erg is al HIV of wat anders ernstig.

Ik ben zelf ook drager van een Koortslip en doordat ik mijn weerstand hoog houd heb ik er bijna geen last van.
Laatst 2 dagen met een klein wondje en meer niet. Kom op het is geen schande je moet enkel uit kijken met kleine kinderen.
Maar neem aan dat je je leerlingen niet aan het aflebberen bent. zo ja dan zou ik daar eens wat aan doen.

Het is gelukkig niet zo erg als HIV en dat impliceert TS ook niet.
Wel kan het voor een vrouw heel vervelend zijn.
Mijn vriendin mocht haar pasgeboren baby niet knuffelen/kussen omdat zij net voor de geboorte er last van kreeg.
Dus en een keizersnede (tijdens de geboorte kan de baby besmet worden en dat kan dodelijk zijn) en iedereen mocht haar baby gewoon vasthouden, maar zij alleen met mondkapje.

Dus ik snap best dat je als vrouw niet zomaar op een besmetting zit te wachten.

Daks

Re: koortslip angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:26

Daarom staat er ook dat ze DOET of het net zo erg is.

En nee je zit er niet op te wachten maar of het een reden is om een relatie of wat dan ook te verbreken nee dat vind ik niet.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:29

Ik heb het virus ook, ik heb echt alles geprobeerd wat er op de markt is tegen koortsuitslag tot ik een tip van mijn werkgever kreeg...
L-Lysine capsules, zodra je maar iets van een tinteling voelt meteen die capsules gaan slikken.
Soms komt het dan helemaal niet en soms een heel klein beetje.
(ik slik dan wel meer dan de aanbevolen dosering en in combi met vitamine C)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:48

Ik ben 16 jaar samen met mijn (nu) man en we hebben 2 kindjes. In onze begin jaren had hij er erg vaak last van, nu alleen de eerste dagen van een vakantie. Zowel Ik als de kinderen zijn vrij van besmetting

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:18

Ik ben 18 jaar samen met mijn man.
Helaas regelmatig een koortslip. Man heeft nooit een koortlip gehad.

Soms doet een koortslip best zeer, ligt ook aan de plak waar hij zit.
Met mazzel helpt Zovirax smeren. Meestal is het een kwestie van een week pech hebben.

Niet moeilijk over doen, gewoon lekker zoenen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:01

Ik snap de ts wel hoor. Een koortslip vind ik ook niet echt charmant :+ . Sommige mensen gaan over de nek van witte puisten, ik krijg de kriebels van een koortslip.

Mooi verhaal. Een koortslip is ook een SOA. Ik moet er niet aan denken om blaasjes aan mijn andere lippen te hebben.

Ondanks dat een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking het virus bij zich draagt, hoeft dit niet tot uiting te komen. Afhankelijk van de hoeveelheid en de frequentie van de opkomende koortslippen bij de scharrel van de TS zou ik hier ook een soort van angst voor hebben hoor :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:07

Als je geen blaasjes op je andere lippen wilt moet je je daar gewoon niet laten zoenen door iemand die net volop in een uitbraak zit ;) .

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:28

Jeetje, stel je eens wat minder aan :o Dit is wel één van de oppervlakkigste dingen die ik ooit gehoord heb. Sommige mensen hebben trouwens het virus wel maar nooit symptomen.

Ik moet wel bekennen dat ik ook vermijd om van iemands glas te drinken wanneer hij/zij een koortslip heeft, maar verder dan dat gaat het niet. En ik zou al zeker iemand niet afwijzen op basis daarvan :? Overigens ken ik ook genoeg koppels waarbij 1 persoon het virus wel heeft en de andere niet.. Dus het kan prima goed gaan. Sommigen hebben er bovendien slechts zelden last van.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 20:30

Bedankt voor alle antwoorden.
Ik snap dat half bokt me een ontzettende aansteller vind en besef me ook goed dat er ergere dingen zijn dan een koortslip.
Denk wel dat sommige bokkers dat iets genuanceerder hadden mogen verwoorden.

Even voor de duidelijkheid, we zitten niet ineen relatie, maar meer op een scharrel stadium.

Voor de bokkers met succes ervaringen, bedankt voor het delen, dat stelt me gerust.

Betreft in het beroep als juf zijnde,
Tuurlijk kus je geen kinderen enzo, maar je bent wel bezig met bekers open maken of andere dingen met eten en drinken die uiteindelijk bij de mond van kinderen belanden.
Het zal je niet overkomen dat je ongemerkt aan je koortslip hebt gezeten en op die manier een kind besmet, of dat je een kind troost en die daardoor dicht in de buurt is en zo besmet raakt.

Vind het erg jammer dat sommige bokkers het meteen met begrippen als pedo juf moeten strooien.
Met beetje logisch denken weet je zelf ook wel op hoeveel manieren kinderen dicht bij een leerkracht in de buurt komen.
Ik bedoel ik krijg ook griep van de kinderen terwijl ik vaak genoeg mijn handen was.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:36

Ik snap ook best dat je er niet op zit te wachten hoor (zit niemand denk ik, ik ook niet), maar als je op basis daarvan een leuke jongen laat lopen, mag je je wel even flink achter de oren krabben denk ik. I.v.m. het voor de klas staan: als je dan een uitbraak zou hebben, is het best er een speciale patch op te kleven. En natuurlijk je handen te wassen als je je mond hebt aangeraakt.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:39

Nou, ik vind dat mensen hier in het topic wel vrij makkelijk doen over het hebben van een koortslip. Fijn dat jullie er weinig last van hebben, maar dat geldt zeker niet voor iedereen. Ik heb het ook vrij regelmatig en voor mij vormt het echt een probleem. Ik heb er vaak erg veel last van, het zijn dan geen kleine blaasjes, maar echt grote plekken. In het ergste geval met veel vocht en vieze gele korsten, erg naar en pijnlijk. Je kunt dus niet voor iemand anders bepalen of het wel of niet iets is om bang voor te zijn..
Wat TS betreft: uitmaken omdat iemand wel eens een koortslip heeft is overdreven, maar ik zou je wel aanraden om goed op te letten en niet te zoenen als de jongen in kwestie er last van heeft. Ik heb 5 jaar een relatie en op deze manier zorg ik dat mijn vriend iig niet besmet wordt, want ik wens het niemand toe.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:43

Het valt me op dat de dragers van herpes simplex de angst van TS over het algemeen bagataliseren. Ook weet TS nu waarschijnlijk nog niet of ze de komende 20 jaar met haar huidige vriend gaat doorbrengen. TS, volg je eigen gevoel.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:13

Meer dan de helft van de mensen is drager. Alleen komt het niet bij iedereen tot uiting. Ik heb al koortsblaren sinds ik klein ben, en echt wel meer en vaker dan andere mensen. Twee maanden terug moest ik mijn scriptie afronden en heb ik er vier in een maand gehad. Wat bij mij meestal wel helpt is veel L-Lysine slikken op het moment dat mijn weerstand omlaag gaat (weinig slaap, stress, ziekjes, etc.). Heb ik de laatste keer helaas niet genoeg gedaan.

Ik heb ook dit ding: http://www.optimalegezondheid.com/herpotherm/
Werkt goed als je het direct gebruikt bij de eerste tinteling. Is het al verder dan heeft het ook geen zin meer. Ik doe er daarvoor nog wat ontsmettingsalcohol op, dat lijkt nog beter te werken.

Ik heb het overigens van mijn ouders gekregen. Het blijkt nu dat ik ook echt een verlaagde weerstand heb (witte bloedcellen liggen iets onder de normaalwaarden), dus vandaar dat ik er misschien meer last van heb.

Ik heb al 5 jaar een vriend en die heeft er nog nooit één gehad. Denk dat hij drager is zonder er last van te hebben. De meeste mensen die ik spreek en wel eens last van een koortslip hebben, hebben dit maar 1 a 2 keer per jaar. Daar zou ik toch echt niet een relatie voor beëindigen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:32

7 jaar samen.

Ik helaas extreem koortslip gevoelig.
Zodra m'n weerstand iets zakt of ik droge lippen krijg komt het door.
En vaak met meer tegelijk.
Mijn vriend is ook erg angstig om besmet te worden. En ergens begrijp ik dat wel.

Ik slik 1x per jaar een kuur om het virus de kop in te drukken.
En sinds ik dat doe is het een stuk minder!!!

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:55

L lysine kan je altijd preventief slikken als je er zo'n angst voor hebt, de kans is dan klein dat blaasjes doorzetten. Dit heeft mij van mijn koortslippen 'af geholpen'. Als ze al komen, ongeveer 90% van de mensen draagt het virus maar het komt maar bij een klein deel van de mensen tot uiting. :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:14

En bij mij doet L-lysine dus helemaal niets...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:23

Wat een heerlijk luxe probleem :P

Ik heb ook wel eens een koortslip gehad als tiener, kan gebeuren. Denk dat bijna iedereen wel eens een koortslip heeft gehad, net als griep en hoofdpijn en noem maar op. It happens. En als je het hebt ga je niet dood hoor. Is er niet meer aan de hand achter deze angst?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:26

Lieke schreef:
Ik vind het persoonlijk bizar dat je overweegt het uit te maken hiervoor.
Het is wel besmettelijk, maar is het echt zo'n ramp als je het zou krijgen? Het is vervelend als je er last van hebt, maar niet meer dan dat.

Los daarvan is het goed mogelijk om besmetting te voorkomen. Uit je zorgen hierover en zorg dat hij aangeeft wanneer hij er last van krijgt, dan kun je extra opletten.
Zelf heb ik er ook last van (ong 1x per jaar) en ben gelijk voorzichtig als ik iets voel. Pas als mijn lippen weer helemaal genezen zijn stop ik met die voorzichtigheid.
Mijn vriend en ik zijn 5 jaar samen en hij is niet besmet. Mijn ouders zijn al 35 jaar samen en terwijl mijn moeder er altijd last van heeft gehad, maar mijn vader niet.

Soms wordt er zo panisch over gedaan, persoonlijk vind ik het nogal overdreven. Het valt wel mee, gewoon voorzichtig zijn als je er last van hebt.

let wel op, bij jonge baby's is het erg gevaarlijk (levensgevaarlijk)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:46

L-lysine doet bij mij ook helemaal niks.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:56

Het is gevaarlijk voor pasgeborenen, dus als vroedvrouw of zo zou ik me wel zorgen maken, maar als kinderjuf toch niet. Als er dan een kleine van 3 jaar zo'n koortsblaas krijgt, dan gaat ie er ook niet van dood hoor.

Maar als je om die reden twijfelt, dan zou ik me toch afvragen of je wel ernstige gevoelens hebt voor die kerel, dus mss es verder denken of de koortslip wel de echte reden is.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:06

Floemii schreef:
Het zal je maar overkomen:
Kom je weer es een écht leuke jongen tegen, heeft hij wel eens last van een koortslip.

Daar ik er nog nooit een gehad heb, en ook geen behoefte heb aan besmetting.
Sta ik elke 'date' weer doodsangsten uit omdat ik bang ben dat...

Het is zelfs zo erg dat ik vandaag maar met mijn huisarts heb gebeld over hoe het nu zit.
Zij zei: 'alleen de blaasjes en het vocht daaruit zijn zeer besmettelijk, maar ook vanaf het moment dat hij het gevoel heeft dat het komt op zetten is het linke soep.'

Spookt meteen de vraag door m'n hoofd: 'ja wat nu als je net aan het zoenen bent en ineens voelt meneer voelt plots dat gevoel?

Nu moet je je huisarts natuurlijk kunnen vertrouwen, maar alsnog ben ik nog steeds ontzettend panisch.

De angst is zelfs zo ernstig dat ik bereid ben om er een punt achter te zetten... maar dat vind ik zo oppervlakkig en banketstaaf naar hem toe. Hij kan er immers niets aan doen! Zitten overigens in het date stadium dus niets officieels zeg maar.

Dus welke koortslip ervaren bokkers kunnen mij gerust stellen?

Of zijn er bokkers met ervaring van een relatie met iemand met een koortslip zonder dat de ander dat heeft?

Is dit serieus? Want ik kan het echt niet serieus opvatten := :=

Zelf heb ik af en toe een koortslip, en wat je huisarts zegt over het "Zodra je het opvoelt komen" daar heb ik nog nooit van gehoord en het klinkt wel heel erg overdreven. Koortslip komt niet zomaar opzetten. Het is niet zo dat je het opvoelt komen, je niest een keer oid, en je hebt gelijk een grote koortslip….
Daarbij, afgezien van het moment dat ik echt blaasjes heb, geef ik mijn vriend gewoon een kus met een koortslip. Zodra de blaasjes weg zijn en je een wondje overhoudt is het gevaar wel geweken hoor.

En om je helemaal gerust te stellen, sommige mensen zijn er erg vatbaar voor maar andere mensen komen wel eens in aanraking met een koortslip maar krijgen het zelf niet. Het is maar niet of het actief wordt in je lichaam.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:11

Ik heb op dit moment zelf een koortslip en zie het hele probleem echt niet. :P
Beetje foundation erop en klaar. Je doet net alsof je er dood aan kan gaan haha.
Mijn vriend geeft me nu een kus op me wang bijvoorbeeld en niet drinken uit hetzelfde glas. Maar dat is ook maar voor een weekje.