Relatie beindigen ja of nee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:49

Lastig en van beide kanten begrijpelijk.

Van zijn kant uit begrijp ik het, hij heeft 3 kinderen en zijn kinderwens is reeds ruimschoots in vervulling gegaan en om hem hoeft dat hele gedoe niet nog een keer.

Jij hebt nog geen kinderen van jezelf en zijn kinderen (hoe lief misschien ook) zullen nooit echt de jouwe worden.
Stel dat jullie om wat voor reden na verloop van jaren uit elkaar gaan, dan zal je misschien een goed contact overhouden met zijn kinderen, maar voor hetzelfde is er ruzie en ben je ook dat kwijt, en sta je met lege handen en is het te laat om nog zelf kinderen te krijgen.

Dit is echt heel lastig, maar als je echt een kinderwens hebt dan zou ik zeggen verbreek de relatie en zoek een lieve man die wel samen met jou een kindje wil krijgen.
Ik heb dit zelfde van dichtbij meegemaakt in de familie, deze relatie is ook verbroken en beide hebben bij iemand anders gevonden wat ze zochten, de 1 iemand die wel graag nog kinderen wilde, de ander iemand zonder kinderwens :)

VitaLidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 20:56

Bedankt voor alle antwoorden. Zie ook duidelijk het punt waar ik dus zelf mee worstel.
Ikzelf ben 34 dus niet de " jongste " meer wat betreft kids.
En zijn standpunt is echt 100% geen kids meer.
Ik ga vanavond eens om de tafel en kijken wat er gebeurd en hoe het zich ontwikkelt. Tjeetje ik vind het zooooo moeilijk.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:07

VitaLidia schreef:
Bedankt voor alle antwoorden. Zie ook duidelijk het punt waar ik dus zelf mee worstel.
Ik ga vanavond eens om de tafel en kijken wat er gebeurd en hoe het zich ontwikkelt. Tjeetje ik vind het zooooo moeilijk.

Dit is inderdaad wel een heel lastig dilemma en het is wel erg gemakkelijk om te zeggen dan kun je beter nu stoppen.
Hoe gemakkelijk ontmoet je potentiele relaties en denk je dat, dat voor jou realistisch is binnen de termijn die je hebt gesteld voor het krijgen van kids? Heb je daar vol vertrouwen in dan zou dat mijn keuze zijn denk ik aangezien deze relatie toch nog wel pril is.
Aan de andere kant een relatie laten gaan terwijl je nooit garantie hebt of je uberhaupt wel kids krijgen kan ook weer zoiets. Moeilijk moeilijk.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:26

Goede vriendin van mij zit in een soort gelijke situatie, alleen heeft die van haar geen kinderen maar wel een knoop in zijn zaakje.... Wil ook echt geeeeen kinderen.. Ook moeilijk dus. Zelf zou ik die wens niet makkelijk kunnen laten varen, en heb ik dat ook gelukkig niet hoeven doen :)

VitaLidia schreef:

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:42

Als hij tegen jou duidelijk is dat hij geen kinderen meer wil, dan is het ook jou taak om hierover duidelijk tegen hem te zijn.
Gezien jou leeftijd en je kinderwens zou ik zeggen "einde oefening" hoe moeilijk en verdrietig dit waarschijnlijk ook zal zijn.
Maar geloof me er zijn genoeg niet vaders en wel vaders die net als jij (nog) een kinderwens hebben :)
Hou elkaar niet aan het lijntje in de hoop dat de ander er over een jaar anders over zal denken, dan zal het alleen maar moeilijker worden.

troi

Re: Relatie beindigen ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:47

Als hij echt geen kinderen meer wil dan zou ik dit vrij rap afkappen. Leidt alleen maar tot bitterheid, ofwel bij hem omdat hij voor jou toch aan een kind begon of bij jou omdat je voor hem je droom hebt opgegeven.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:57

Mijn man heeft 2 kinderen uit zijn eerste huwelijk.
Toen ik hem leerde kennen, zag ik mij in de toekomst ook met eigen kinderen, je zou het dus een kinderwens kunnen noemen. Al had die nog geen concrete vorm, ik was toen geloof ik 25 en was daar nog niet echt mee bezig.
Naar mate onze relatie vorderde, begon mijn kinderwens op te drogen. Heb niet het idee dat dat door hem is opgelegd ofzo, het is gewoon steeds minder belangrijk voor me geworden.
Inmiddels dus getrouwd en daarmee dus in principe 'definitief' gekozen, om zelf geen moeder te worden (zelf ook 34, dus zelfs al zou deze relatie stranden, dan ben ik tegen die tijd alsnog te oud om nog een kindje een mooie toekomst te geven)
Zou eerlijk gezegd ook niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen, wat ik allemaal om moet gooien in mijn leven.
Mijn stiefkinderen zijn leuk en hebben mij volledig geaccepteerd.
Heb geen rammelende eierstokken op dit moment (meer). Geniet van de relatie die ik met mijn man heb.

Wat jij moet doen, kun je alleen zelf beslissen.
Maar een kinderwens is slechts een deel van een relatie.

Nu wordt het 'opgelegd' doordat hij het niet wil.
Maar misschien wil een andere partner wel, maar is die onvruchtbaar. Moet die dan ook aan de kant omdat jij je kinderwens wil vervullen?
Of als jij nu omvruchtbaar blijkt te zijn?

Of je de eerst komende 4-5 jaar geen andere leuke vent tegenkomt met wie je samen oud wil worden en dus aan kinderen zou willen beginnen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:15

VitaLidia schreef:

Poeh, dan zou ik toch afscheid nemen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:48

Wat vind je zelf het allerbelangrijkste, TS? En wat als je - gezien je leeftijd - niet makkelijk meer zwanger kan raken? Heb je zo'n leuke relatie laten lopen...
Mijn advies is om er geen obsessie van te maken. Bovendien zeg je zelf dat de relatie nog maar pril is en weet je niet hoe deze man in de (nabije) toekomst over uitbreiding denkt. Tenslotte is niets zo veranderlijk als een mens. ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:05

En waarom niet gewoon doorgaan met de relatie en kiezen voor zaaddonor?

Ik snap heel erg goed dat deze man geen kinderen meer wilt. Hij heeft er al 3 en zijn tijd/energie en geld heeft vast ook grenzen. Weer een kind (of 2...3) betekend extra verbinding en misschien heeft hij daar geen zin in.

Als je erg graag kinderen wilt, moet je de druk bij jezelf neer leggen. En niet bij een ander.
Vaak krijg je dan een gevalletje "pil vergeten" of "kapot plasticje"... Dat wil je toch helemaal niet lijkt me. Een man die je in een positie dwingt gaat dan ook niet blijven. Kun je het beter zelf doen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:59

Lastig hoor.
Mijn man wilde absoluut ook geen kinderen in het begin van onze relatie.
Nu, 5 jaar later hebben wij een zoontje van 3 mnd.
Hij riep altijd (en ik hoop dat dit niet kwetsend overkomt voor sommige) als je zwanger bent zetten we de stofzuiger erop.
Mede door zijn leeftijd (41) wilde hij geen vader meer worden.

Maar ik was/ben nog jong(27) als ik 34 was geweest, had ik wss m'n relatie niet beëindigd voor een kinderwens.
Wat als je niemand vind waar je kinderen mee wilt krijgen.
Of überhaupt een nieuwe partner vind, dan heb je een fijne leuke relatie aan de kant gezet.

Heel lastig! Succes met het maken van je keus en sterkte met het gesprek.

VitaLidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 13:39

Caesar waar maak jij uit op dat ik iets afdwing?
Ik weet heel goed dat ik bij mezelf te rade moet gaan en niet bij hem.
Ik heb alleen mijn kinderwens geuit en hem niet voor een keuze gesteld of zo. De keuze ligt in dit geval denk ook bij mij en niet bij hem.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:50

Kinderen neem je ook niet zomaar. Heel goed dat je het er over hebt. Vind een kinderwens wel iets wat onoverbrugbaar is. Je kan niet een half kind nemen. Het gaat niet over de kleur van de vloerbedekking.
Het is natuurlijk heel verdrietig dat de relatie nu heel leuk is maar dat jullie dus een totaal andere toekomst voor ogen hebben.

Vind de tip voor een zaaddonor beetje raar. TS wil graag kinderen (en misschien zelfs wel alleen) maar vriend heeft geen behoefte aan meer kinderen dus denk niet dat dat de relatie nou zou redden. En wil je wel relatie met iemand die zo anders zijn toekomst wil invullen.

Zou trouwens er wel over hebben of hij geen meer kinderen wil uit soort schuldgevoel tegenover zijn kinderen. Dat is namelijk wel iets anders dan totaal geen kinderwens hebben.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:58

Ik vind het behoorlijk egoistisch van je vriend. :o

Hij heeft er "al" drie, dus jij mag ze niet meer? Want daar komt het eigenlijk op neer. Blijkbaar heeft hij dus ooit wel een kinderwens gehad, en nu deze is ingevuld is het klaar voor hem. En heb jij pech.
Die 3 van hem krijg jij er toch ook ongevraagd bij?

Als hij geen kinderen had en helemaal geen kinderwens zou ik er begrip voor hebben, nu niet.
En het zou voor mij een reden zijn om de relatie te beeindigen, niet alleen omdat ik kinderen zou willen (als ik in jouw schoenen stond) maar omdat ik de relatie anders niet gelijkwaardig vind.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:00

Als je echt heel graag moeder wil worden en hij wil geen kinderen met jou, dan zou ik voor jezelf kiezen en de relatie stopzetten.

Heb in mijn omgeving een soortgelijke situatie gezien. Zij wou heel graag kinderen, hij niet. Toch jarenlang bij elkaar gebleven totdat zij tegen de eind 30/begin 40 toch voor haarzelf en haar kinderwens koos, zijn ze uit elkaar gegaan. Resultaat: hij vond snel een andere vrouw waar hij toch wel een kind mee wou (en nu vader van een dochter) en zij zit alleen, zonder partner en geen kinderen.

Als je echt zeker weet dat moeder worden iets is wat je écht heel graag wilt, dan is dat een gevoel die je niet zomaar even kwijt raakt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:05

Aan de andere kant; mijn schoonzus heeft altijd gezegd nooit kinderen te willen, de kinderwens van mij broer was altijd sterk. Maar... Hij koos voor de liefde en dus geen kinderen. Al jaren samen nu en ook al blijft het gemis van kinderen aanwezig (want zo'n enorme wens verdwijnt niet zomaar, al wordt het met de loop der jaren wel minder) hij is echt dolgelukkig :)

het is maar net hoe diep de liefde zit tov de kinderwens.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-03-15 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:06

Niniane schreef:
Zij wou heel graag kinderen, hij niet. Toch jarenlang bij elkaar gebleven totdat zij tegen de eind 30/begin 40 toch voor haarzelf en haar kinderwens koos, zijn ze uit elkaar gegaan. Resultaat: hij vond snel een andere vrouw waar hij toch wel een kind mee wou (en nu vader van een dochter) en zij zit alleen, zonder partner en geen kinderen.

:oo

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:07

Caesar schreef:

Erg raar antwoord. Doorgaan met de relatie zit er niet in als TS toch besluit kinderen te nemen. Ik denk namelijk niet dat het een probleem is om zaad te leveren voor haar vriend, maar het kind wat eruit voortkomt.

TS, dit is iets waar alleen jij antwoord op kan geven. Er zijn mensen met een relatief kleine kinderwens, er zijn mensen met een zeer grote kinderwens en er zijn mensen met geen kinderwens. Dit ligt voor iedereen anders. Hoe graag jij kinderen van jezelf wilt weet alleen jij. Probeer dit goed in kaart te brengen voor jezelf voordat je een beslissing maakt over de relatie.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:13

Weet je überhaupt wel of je vruchtbaar bent??
Ik bedoel.. straks laat je deze leuke vent schieten omdat jij een kinderwens hebt en hij niet meer..
Maar straks blijkt dat jij helemaal geen kinderen kunt krijgen.. en heb je deze leuke vent laten schieten.. :+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:26

PowerReiner schreef:
Caesar schreef:

Erg raar antwoord. Doorgaan met de relatie zit er niet in als TS toch besluit kinderen te nemen. Ik denk namelijk niet dat het een probleem is om zaad te leveren voor haar vriend, maar het kind wat eruit voortkomt.

TS, dit is iets waar alleen jij antwoord op kan geven. Er zijn mensen met een relatief kleine kinderwens, er zijn mensen met een zeer grote kinderwens en er zijn mensen met geen kinderwens. Dit ligt voor iedereen anders. Hoe graag jij kinderen van jezelf wilt weet alleen jij. Probeer dit goed in kaart te brengen voor jezelf voordat je een beslissing maakt over de relatie.

Hij heeft er dan op zijn manier geen verantwoording over. Want het kind is niet van hem.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:36

Maar hij zit toch alsnog met het kind? Tenminste, ik ga ervan uit dat het niet de bedoeling is dat de vriend zijn handen dan overal vanaf trekt want het is immers zijn kind niet. Als ze samen zijn is het ook zijn kind, al dan biologisch of niet.

Nee ik zie geen oplossing in dit rare idee. Maar dat zou kunnen omdat mijn kijk op een relatie heel anders is dan je jouwe.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:50

PowerReiner schreef:
Maar hij zit toch alsnog met het kind? Tenminste, ik ga ervan uit dat het niet de bedoeling is dat de vriend zijn handen dan overal vanaf trekt want het is immers zijn kind niet. Als ze samen zijn is het ook zijn kind, al dan biologisch of niet.

Nee ik zie geen oplossing in dit rare idee. Maar dat zou kunnen omdat mijn kijk op een relatie heel anders is dan je jouwe.

Een vriendin van mij zat in een situatie dat zij vanwege lichamelijke issues snel aan kinderen moest beginnen anders kon het niet meer. Zat ook in het Bom traject met testen en al. Tussentijds leerde ze iemand kennen, binnen 2 maanden zwanger en kind is er nu. Nadeel: relatie loopt niet, schulden.

Was een stuk makkelijker geweest als je dan iemand kunt laten gaan, die er niet voor heeft gekozen. En als hij het ten tijde van de relatie wel heel leuk vindt, dan kan het misschien voor allemaal toch werken. Heeft hij de druk niet.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:53

Goed dat je hier in het 'prille' begin al over na denkt. Ik snap dat het erg moeilijk voor je is.. Maar bedenk dat als jullie beiden je standpunt niet willen veranderen, dat het later nog veel moeilijker gaat zijn om uit elkaar te gaan.

En als je echt graag kinderen wilt zou ik geen tijd stoppen in het toch proberen met deze man. Het levert je waarschijnlijk alleen maar tijdsverlies en extra verdriet op (als we praten over relaties, tijd in een vriendschap steken met iemand kan natuurlijk nooit kwaad).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:59

pinto_1 schreef:

Wow.
Draai het eens om. Hij heeft er al drie en MOET er nog 1 bij omdat TS dat wil....
Egoistisch van TS of niet dan?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:02

pinto_1 schreef:

Hij heeft er "al" drie, dus jij mag ze niet meer? Want daar komt het eigenlijk op neer. Blijkbaar heeft hij dus ooit wel een kinderwens gehad, en nu deze is ingevuld is het klaar voor hem. En heb jij pech.
Die 3 van hem krijg jij er toch ook ongevraagd bij?

Als hij geen kinderen had en helemaal geen kinderwens zou ik er begrip voor hebben, nu niet.
En het zou voor mij een reden zijn om de relatie te beeindigen, niet alleen omdat ik kinderen zou willen (als ik in jouw schoenen stond) maar omdat ik de relatie anders niet gelijkwaardig vind.

Wat een totaal maffe post is dit. Echt, ik ben sprakeloos.

Niemand zegt dat TS geen kinderen meer 'mag'. De vriend heeft geen kinderwens meer. Sinds wanneer moet je je verantwoorden omdat je een wens NIET hebt? Belachelijk.