Na sparen... mijn haar gedoneerd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:36

Super goed! Ik ben ook al een tijdje aan het sparen kan bijna afgeknipt worden :)

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:38

Wauw, super! :D

Ik heb er ook aan gedacht om dit te doen, maar je haar moet er toch ook gezond voor zijn?
Want dit staat nergens tussen de voorwaarden dus vroeg ik me dat een beetje af.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 18:39

Suuskeee schreef:
Wauw, super! :D

Ik heb er ook aan gedacht om dit te doen, maar je haar moet er toch ook gezond voor zijn?
Want dit staat nergens tussen de voorwaarden dus vroeg ik me dat een beetje af.

http://www.haarwensen.nl/haar-doneren/spelregels

Dit waren bij mij de voorwaardes, ik denk dat een beetje gezond haar wel welkom is :). Mijn puntjes waren als sinds oktober niet meer bijgenikpt, dus ook wat ouder.

maatje987

Re: Na sparen... mijn haar gedoneerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:42

Super goed ik heb het vorige zomer ook gedaan was geloof ik 15cm toen was het wel heel erg kort maar het groeit bij mij heel hard dus heb over een tijdje mijn oude lengte weer teug

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:54

Supergoed! Mooi haar heb je :j ga je de vlechten zelf opsturen? Als je dan een briefje schrijft en je doet je adres erbij krijg je een superleuke brief terug <3

Ik ben nu aan het sparen voor de 4e keer doneren! Doe het meestal om de 1,5 tot 2 jaar, maar afgelopen keer heb ik meer gedoneerd dus zal wel langer duren tot het aangegroeid is :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 18:55

Warboel schreef:
Supergoed! Mooi haar heb je :j ga je de vlechten zelf opsturen? Als je dan een briefje schrijft en je doet je adres erbij krijg je een superleuke brief terug <3

Ik ben nu aan het sparen voor de 4e keer doneren! Doe het meestal om de 1,5 tot 2 jaar, maar afgelopen keer heb ik meer gedoneerd dus zal wel langer duren tot het aangegroeid is :)

Mijn kapper die verstuurd het voor je, die doen meestal meerdere vlechten tegelijk :)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:02

Mijn zus had haar hele leven al lang haar en kreeg zelf kanker.
Vóór ze aan de chemo ging heeft ze ook alles gedoneerd.

Super goed van TS en ál die andere dat ze daar zo mee bezig zijn...... _/-\o_ en veel succes met sparen allemaal!!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:50

Mijn dochter van 11 heeft het pas ook gedaan. Van tot op haar kont in een keer naar kaaklengte. Heel wat centimeters!

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:57

Super TS! Ik kan het jammer genoeg zelf niet omdat mijn haar heel slecht groeit en heel dun is. Jouw gedoneerde vlecht is mijn haar en dan de helft dunner :'). Maar iedereen hier die het zelf gedaan heeft, top actie!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:31

Ik doe het ieder jaar..
Ja mijn haar groeit idd belachelijk hard :(

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:37

Wat knap van de mensen die dit doen! Ik zou het zelf echt niet doen. Klinkt misschien asociaal maar word er niet gelukkiger op. Heb overigens wel mijn haar ver over mijn borsten dus lang is het zeker. Maar nee, niets voor mij.

Vind het zo knap van de mensen die dit wel doen!

Ik_Mik_Aaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:42

oooh wat goed zeg! een jeetje wat een hoop haar heb/had je! respect :j

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:43

Waaronm zou jij er gwelukkiger van moeten worden?

En die mensen die geen haar meer hebben door behandelingen?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:48

Ik heb het ook gedaan, maar voor mij was het iets te veel in een keer. Van super lang (meerdere jaren) na redelijk lang. Ik schrok me kapot :oo Maar mijn haar groeit super snel en ben nu bezig voor de tweede keer *\o/*

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:49

__Elizabeth schreef:

De kapper heeft mijn haar een keer helemaal kortgewiekt zonder dat ik het wilde. Klinkt misschien overdreven maar ben er weken kapot van geweest. Ik vond mezelf vreselijk. Ik heb mijn leven lang, lang haar dus kon niet wennen aan het idee dat ik kort haar had.

En ik snap heel goed dat die mensen met een chemokuur alles zouden doen om weer een mooie pruik te mogen krijgen, en daarom is het juist zo goed dat er mensen zijn die dit wel doen! Ik heb ontzettend veel respect voor deze mensen, omdat ik het dus zelf nooit zou doen.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:55

Ik heb het een aantal jaar geleden ook gedaan. Ik had in mijn hoofd de 25 cm te doen, maar het werd 38 cm! Mijn haar groeit gelukkig super snel dus het was ook zo weer lang.
Ik vond het super om te weten dat je op deze manier kinderen helpt om een pruik te krijgen.
Zodra mijn haar weer een stuk langer is zou ik het zo weer doen!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:55

Loei schreef:
Wat knap van de mensen die dit doen! Ik zou het zelf echt niet doen. Klinkt misschien asociaal maar word er niet gelukkiger op. Heb overigens wel mijn haar ver over mijn borsten dus lang is het zeker. Maar nee, niets voor mij.

Vind het zo knap van de mensen die dit wel doen!

ik zou het ook nooit afknippen.
Maar chapeau voor diegene die het wel doen..

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:56

Loei schreef:
__Elizabeth schreef:

De kapper heeft mijn haar een keer helemaal kortgewiekt zonder dat ik het wilde. Klinkt misschien overdreven maar ben er weken kapot van geweest. Ik vond mezelf vreselijk. Ik heb mijn leven lang, lang haar dus kon niet wennen aan het idee dat ik kort haar had.

En ik snap heel goed dat die mensen met een chemokuur alles zouden doen om weer een mooie pruik te mogen krijgen, en daarom is het juist zo goed dat er mensen zijn die dit wel doen! Ik heb ontzettend veel respect voor deze mensen, omdat ik het dus zelf nooit zou doen.

Sorry als ik harder klonk asl dat ik bedoelde.

Ik snap dat dat ook niet erg fijn is als een kapper dat doet nee :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 13:59

Ik moet ook zeggen dat ik het wel erg kort vind opeens, had wat langer in m'n hoofd, maar de kapper heeft goed naar me geluisterd :)
Met een maand of 2-3 vind ik de lengte hopelijk wat mooier.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:01

Ik heb al 3 x gedoneerd. 3 x 25 cm. Mijn haar groeit heel hard en is heel dik. Draag mijn haar meestal in een knot dus mensen zien die 25 cm amper, en als ik daar een ander blij mee kan maken..,
heb teveel mensen met kanker om me heen,je bent zo machteloos,super dat ik dit dan toch kan doen

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:05

Ik heb het vorig jaar ook gedaan, 25 centimeter vlecht! :D Sinds toen ook niet meer laten knippen dus misschien moet ik maar weer langs :') . Vind het echt een klein gebaar voor veel groter leed.

Top TS!