Werkweek, niet kunnen plassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:48

Wow ik herken dit heel erg! Dacht altijd de enige te zijn met dit 'probleem', maar lees dat toch meerderen dit hebben. Ook het van tevoren minder drinken zodat je misschien niet hoeft. Bij mij is het echter zo dat ik me er van tevoren heel druk om maak, maar als ik eenmaal in de situatie zit hoef ik niet eens.. en daarnaast kan ik prima m'n plas inhouden, maar het gevoel dat ik moet vind ik zo onprettig..
Ik denk dat ze wel een toiletje in de bus zelf zullen hebben, dus ik denk dat je 'geluk' hebt ;) In Parijs zelf heb je denk ook wel genoeg mogelijkheden, er zit altijd wel ergens een restaurantje ofzo waar je kan gaan. En openbare toiletten zijn er meestal ook. :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:09

NatasjavE schreef:
Natasja91 schreef:
De avond van tevoren én overdag (tijdens de reis) veel zout voedsel eten helpt bij mij altijd.
Ik hou snel vocht vast dan en dan hoef ik minder naar de wc :+

:wow:

Ik weet niet wat jij veel zout vind....maar dit is echt slecht voor je nieren.

De avond van tevoren iets van pizza of patat met zout eten.
Tijdens de reis iets van zoute sticks knabbelen.

En ja, natuurlijk krijg je van zout eten dorst. Maar als ik bovenstaande doe kan ik ook gewoon drinken zónder dat ik dan elk uur naar de w.c. moet.

EliseXJoelle

Re: Werkweek, niet kunnen plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:16

wat raar dat er in de bus geen wc zou zitten...
ik ben met zo'n touringbus naar zweden gegaan. 24 uur in de bus! daar zat wel een wc in. en in al die bussen heb ik altijd een wc zien zitten..

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:20

Als je angst zo groot is dat het je hindert in je leven, dan is het heel handig om hulp te zoeken om er overheen te komen.

Je kan bijna overal naar de w.c: In de bus heb je meestal een toilet. Zo niet dan zijn er iedere zoveel k.m benzinestations, rest jou nog het lef om de chauffeur te vragen om even voor je te stoppen.
In de steden hebben cafe's restaurants en andere openbare gelegenheden toiletten.
En buiten heb je altijd wel ergens bosjes :D

Niks ergs aan mensen die hun blaas moeten legen, iedereen moet het, iedereen doet het! Je eigen gevoel van schaamte, sociale druk (hé bah in de bosjes plassen is vies, of 'Moet je nou alweer') of nare ervaringen maken dat je er moeite mee hebt.

Iets minder drinken dan de 2 of drie liter van normaal kan wel eens handig zijn, ik heb het ook wel eens gedaan vanwege praktische redenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:21

Meid, pak dit probleem aub aan. Ik heb dat niet gedaan en bij mij is het zo erg geworden dat ik er compleet van in paniek kan raken. Je vertrouwt je lichaam niet meer en bent obsessief ermee bezig. Door de stress wordt het nog erger en krijg je een vicieuze cirkel.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:26

Voordat je de bus ingaat goed uitplassen.
De aandrang die je krijgt zit (hoe vervelend ook) tussen je oren. Jij denkt dat je moet plassen maar dat is niet zo, als je goed hebt uitgeplast kan dat niet.
Je red het makkelijk tot aan de volgende tussenstop.
Als je in de bus zit en je denk na een kwartier al te moeten plassen wees dan erg overtuigend naar je zelf. Je hoeft niet te plassen, het is onmogelijk dat je direct weer een volle blaas hebt. Het is dus een mindfuck van je lijf. Als je je dat allemaal goed bedenkt zal je echt merken dat je aandrang afzakt.

En ben je echt heel onzeker zeg dan tegen je leerkracht dat je een blaasontsteking hebt en misschien wat vaker moet plassen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:36

Herkenbaar hoor.. zegt dit kraantje lek.

Ik eet in de ochtend dan heel goed en veel plassen en dan valt het meestal wel mee voordat ik op reis ga

Zou idd niet te veel drinken en tena vind ik een erg goede tip geeft je wel het gevoel dat als je lekt dat je niet gelijk helemaal nat bent
Je heb ook van die plaszakken voor dames... misschien als echt echt echt de nood hoog is dat je die zou kunnen gebruiken in overleg met je klasgenoten.
Ik zou dit wel aangeven bij de leiding zeg maar die verantwoordelijk is in de bus en dat je er dus tegenop zie
Ik zou niet gaan jokken over blaasontstekingen diaree of weer ik veel wat... waardoor je vaker kan stoppen om te plassen

Zelf je voorzorgsmaatregelen nemen en als het echt niet anders kan het pas aangeven

Succes en geniet van je uitje het zal best wel meevallen