zwemfeestje dilemma!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:31

Mama3 schreef:
Misschien kun je dit weekend nog even met hem gaan zwemmen, zodat hij in ieder geval de slag te pakken heeft, al is het maar een uurtje. Wij gaan standaard elke maand zwemmen met de kinderen, om ze 'in de slag' te houden.

dit vind ik wel een goede tip!

Sammie

Re: zwemfeestje dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:35

Ts heeft zwemangst, lijkt mij persoonlijk niet handig om onder die omstandigheden 'samen' te gaan zwemmen. Daar blijft onherroepelijk op zo'n korte termijn wat van hangen.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:39

@ sammie is geen dooddoener is realiteit hoevaak zijn er mensen zonder kinderen die zich met dingen bemoeien en hun mening geven zonder te weten wat het is....maar er pas achter komen als ze zelf kinderen hebben....het is gewoon eng om je kind los te laten...en zeker in water geval. En haast zeggen laat je nakijken?? Laat ik het zo zeggen mijn kind had gewoon niet gegaan (ongeacht zwemangst of niet) ik heb de verantwoording voor mijn kind en dat laat ik door niemand anders bepalen...en dat is ieder voor zich! Dus kom niet met die idiote beredenaties

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:43

Dat zeg ik dus.. Ontzettende dooddoener. :+

En daar wou ik het dan maar verder bij laten. Ts heeft hier niet veel aan.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-03-15 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellerhuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:46

ABC diploma's?? Dan heeft hij echt wel bewezen dat hij kan zwemmen en gewoon laten gaan! Als hij alleen A zou hebben was het een ander verhaal, zwemmen moet wel onderhouden worden en dat vergeten ouders vaak, kinderen verleren zwemmen dan gewoon.
Enne, misschien voor je zelf handig om op volwassen zwemles te gaan?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:50

Ik vind ook dat je overbezorgd bent. Als hij naar het feestje gaat, zoekt hij het gevaar toch niet op?
Zelf mee gaan omdat jij zo bezorgd bent? Dan zou ik diepe medelijden met je kind hebben. De mensen die het feestje georganiseerd hebben, durven de verantwoording over de feestende kinderen op zich te nemen. Eigenlijk vind ik dat je hun een beetje beledigd, door te vragen of je mee mag, om op je kind met meerdere diploma's te letten. :o
Dat het eng is je kind los te laten, ben ik in dit geval NIET met je eens.
Ik vond toen mijn kind jong was , het altijd leuk als hij uitgenodigd werd en naar een feestje ging. Je hebt hem toch niet leren zwemmen, met het idee dat hij dit alleen in een noodgeval mag gebruiken? Zwemmen is leuk als je je diploma's heb en je naar zwemfeestjes mag.
Ik hoop dat je hem laat gaan en dat hij veel plezier heeft op dat feestje.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:48

ik zou ook gewoon nog een keer met hem gaan zwemmen dit weekend en hem dan ook proberen wat los te laten.
Sammie: moeder heeft watervrees maar geeft wel aan laatst nog een keer met hem te hebben gezwommen.

verder zou ik je angst uitspreken bij de ouders die meegaan als begeleiding en je kind lekker laten gaan. Geen de ouders je nummer en spreek af dat ze je appen dat alles goed gaat.

Ik ging op mijn 8ste volgens mij al bijna alleen naar het zwembad in de zomer. Gewoon met vriendinnetjes. Niet dat er heel veel kon gebeuren, want we hadden maar 1 sullige glijbaan en geen stroomversnelling maar toch. Ik had mijn diploma's dus mocht gaan :j

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:12

Misschien voor je eigen gevoel fijn om daar zelf te gaan zwemmen in dat bad, zoday je zoon weet hoe dat is (bijv stroomversnelling) want met normaal zwemmen gebeurd er normaal niks.
Bij de dingen die onverwachts zijn gebeur er wat.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:14

Toen ik 7 of 8 was, ging ik in de vakanties samen met mijn broers zwemmen als mijn moeder les had (de manege zat op 2 minuten lopen). Mijn broers zijn 1, 5 en 3 jaar ouder.
En dat zwembad had oa. een glijbaan en stroomversnelling.
Dat is ook altijd goed gegaan.
Ken je het programma 'world's worst mom' op tlc?
Het is natuurlijk niet zo erg als een aantal ouders in dat programma, maar je ontneemt je kind nu iets omdat jíj bang bent.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:23

Ik heb vorig jaar ook een zwemfeestje gedaan, met 5 jongens en 1 meisje. Ze waren allemaal 8 a 9 jaar.
Zelf had ik badkleding aan, maar was niet in het water. Wel continue aan de rand van het bad gestaan, zodat ik goed overzicht had. de meeste hadden A en B ( mijn zoon A, B, C en afstands brefet 1 )
het Meisje had alleen A. Merkte hoe meer diploma`s hoe zekerder het kind.

Mijn tweeling wordt bijna 7 en willen ook! Heb ze heel duidelijk gemeld dat zodra alle vriendjes die komen 2 diploma`s hebben, en er 1 of 2 moeders mee willen, dat we dan gaan zwemmen. (omdat je dan met 12 kinderen bent) En dat we anders nog een jaar (of 2) wachten. nog 3 vriendjes moeten het 2e diploma halen, en 1 kindje moet nog het eerste halen.

Zelf denk ik dat we nog een jaartje wachten...

Maar in jou geval? kind heeft 3 diploma`s, zwemt het nog regelmatig? Zou hem mee laten gaan, en idd de moeder even bellen, en jou zorgen uiten. Dan let ze vast wel nog beter op.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:36

Toen onze zoon 8 jaar oud was heeft hij zijn eerste zwemfeestje gegeven.
Mijn man en ik zijn beide het water in gegaan.
Eis was wel dat alle kinderen een diploma moesten hebben.

Kinderen waren vooral in het ondiepe aan het spelen.
Ze hebben enorme lol gehad en waren erg moe bij het thuis brengen.

Je zoon heeft diploma's. Hij vindt het leuk.
Ik zeg lekker laten gaan en hem een leuk partijtje laten hebben.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:41

Had even gemist dat je zoontje A, B en C heeft, dan kunnen ze zich echt wel houden hoor in het water. Ik snap je overbezorgdheid, maar denk niet dat het nodig is aangezien er 2 volwassenen mee het water in gaan en er ook badmeesters zijn die alles in de gaten houden. Ben zelf badjuffrouw geweest en ik haalde een drenkeling zo tussen de drukte uit. Deze badmeesters zijn getraind om bepaalde dingen te herkennen en constant op te letten.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:54

Ik snap je bezorgdheid, mijn waterrat van een dochtertje (klein en erg tenger) heeft in 7 maanden tijd haar A, B, en C diploma gehaald en wilde voor haar 6e en 7e verjaardagsfeestje ook gaan zwemmen. Ik heb gezegd "ik peins er niet over, niet voor je 10e verjaardag"
Ik zie het ook niet zitten om met 6-8 kids van een ander naar het zwembad te gaan als ze nog zo jong zijn, diploma's of niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:57

Euh ja.. maar dat is van de andere kant. Ts wil het niet zelf organiseren. Haar zoon gaat met anderen mee. Die zien het wel zitten.

Ik zie alle kinderfeestjes organiseren niet zitten, maar dat wil niet zeggen dat ze dan maar an mass afschaft moeten worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:11

testes76 schreef:
meegaan heb ik ook aan gedacht, maar dat kan helaas niet aangezien ik moet werken! ik ken de ouders goed, het zijn buurtgenoten! ik vertrouw ze natuurlijk wel, maar vind het gewoon een dood eng idee. mijn zoon heeft ab en c diploma. ze nemen 6 kids mee en gaan zelf ook t water in. ik heb zelf wel waterangst, dus reageer misschien wat overdreven. maarja t blijft mijn gevoel....wanneer mn ouders bijv. mn kids mee zouden nemen naar t zwembad, zou ik daar ook moeite mee hebben. en gewoon mee gaan. dus t zegt niks over die ouders, maar echt iets over mezelf. lastig 8)7

Hij heeft dus A, B én C, ze nemen maar 6 kinderen mee, 2 volwassenen die mee gaan.. Ja sorry, ik vind dat je overdrijft. Je moet echt proberen om niet jouw angst over te brengen op je zoon, want dat doe je hiermee wel (onbewust)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:42

Als badjuf/zwemlerares begrijp ik je angst heel goed. Zwemdiploma's zijn mooi maar geen garantie. Kinderen zijn nog niet zo weerbaar en soms wat minder goed in het inschatten van hun eigen kunnen. Daarnaast is een druk zwemparadijs heel wat anders dan een rustig zwemklasje.

Ik persoonlijk zou me de verantwoordelijkheid van een feestje met kinderen van die leeftijd niet op de hals halen denk ik.

aan de andere kant, als de ouders meegaan het water in letten ze bijna automatisch actief op, dat is mooi. 1 ouder op 3 kinderen met diploma is netjes.
verder zou je nog na kunnen gaan hoe het toezicht is.

Nee ik vind je helemaal niet gek, er verdrinken jaarlijks nog kinderen in nl terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Dachten alle ouders maar 2 keer na....

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:17

Sammie schreef:
Euh ja.. maar dat is van de andere kant. Ts wil het niet zelf organiseren. Haar zoon gaat met anderen mee. Die zien het wel zitten.

Ik zie alle kinderfeestjes organiseren niet zitten, maar dat wil niet zeggen dat ze dan maar an mass afschaft moeten worden :D

Ik hoef er maar 1 per jaar te organiseren en da's inderdaad ook niet echt m'n hobby haha :=

Maar ik zou haar nu ook niet mee laten gaan met een zwemfeestje. Als ze te dol gaan doen en er springt er eentje bovenop haar, of in de glijbaan... Nee pas als ze wat ouder en weerbaarder is.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:48

Ik heb voor mijn dochtertje een zwemfeestje gegeven toen ze 7 jaar werd..... Ze heeft zelf diploma A, B en C en ik had zo'n 10 kindjes van die leeftijd mee waarbij de ouders wel gevraagd of ze diploma's hadden en mee mochten. Daarbij had ik 4 volwassenen geregeld die allemaal mee het water in gingen en afgesproken wie welke kindjes in de gaten hielt. En de kinderen mochten niet heel het zwembad door alleen bepaalde plekken waar wij ze altijd konden zien. Was erg leuk en ging perfect.

Mijn dochtertje is nog steeds pas 7 en had laatst weer een zwemfeestje van iemand anders, zelfde kindjes waren daar uitgenodigd als bij haar. Die moeder ging gewoon aan de kant zitten en liet de kinderen zelf zich vermaken en ze mochten heel het zwembad door en zelf van de grote glijbaan enz, heel anders als mijn feestje paar maanden daarvoor. Ik zou dat ook niet durven hoor....met andermans kinderen... en heb zelf ook nog steeds wat moeite als ik mijn dochtertje niet in de gaten kan houden. Maar na maanden haar zien zwemmen begin ik er wel steeds meer vertrouwen in te krijgen dat ze het goed kan en ik vertrouw ook op de kunde van de badmeesters in betreffende zwembad. Dus ik had er geen problemen mee ookal moest ik eerst toch even slikken toen ik hoorde dat ze echt zonder volwassenen erbij zelf het zwembad door gingen (is overigens geen reuzen zwemparadijs ofzo, centreparcs zou ze echt never nooit niet alleen gemogen hebben van me).

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:50

Ik vind, persoonlijk, dat je wel erg overbezorgd overkomt. Dat je het spannend vindt, kan ik mij voorstellen.
Maar kom op, beetje vertrouwen in je zoontje kan in deze geen kwaad hoor. Hij is 8! en heeft 3!! diploma's, nou dat getuigt wel van voldoende zwemkwaliteit om eens een middagje te zwemmen op een kinderfeestje hoor!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:54

Frensie schreef:
Of je zoontje zwembandjes oid omdoen?

als je wilt dat je kind de rest van zijn schooltijd gepest gaat worden vooral doen ja :+

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 12:43

bedankt voor jullie tips en meningen. ik heb besloten hem niet mee te laten gaan....ik luister naar mijn gevoel! mijn zoon was boos en teleurgesteld, maar dat zal vast nog wel eens vaker voorkomen. heb het hem zo goed mogelijk proberen uit te leggen en meneer was er een uurtje later al weer overheen. nog genoeg andere,leuke en wat veiligere kinderfeestje in t verschiet. over een jaartje praten we verder +:)+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:52

Wat zielig voor je kind :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:58

Ts, waarom ga je als compensatie niet fijn met je zoon zelf zwemmen? Of dat je iemand met hem laat zwemmen die water wil leuk vindt. het is belangrijk dat hij de vaardigheid blijft houden :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:00

Dat vind ik echt enorm zielig voor het kind. Kinderfeestjes ontzeggen is echt vreselijk.. Al je vriendjes gaan heen en plezier maken en jij mag niet mee. Triest. En er wordt hem straks nog 100 keer gevraagd waarom hij niet mee mocht.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:03

Dat is wel sneu.... Waarom je kind dan A, B & C laten halen en hem dan niet laten zwemmen? Ik bedoel kom op... Ik ben zelf zwemlesgever en weet dat een kind heus niet zomaar A, B en C krijgt, en als hij ook al 8 jaar is snap ik het al helemaal niet. Ze zijn met 6 kids en 2 volwassenen, in de zwemles zat hij waarschijnlijk met het dubbele aantal kids en maar 1 lesgever? Het spijt me maar dit kan ik dan niet begrijpen.... Je kunt misschien beter werken aan je eigen angsten dan dit je kind ontnemen...