Op kamers gaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:32

zillionke schreef:
Ja in Utrecht voelde ik me ook gelijk thuis , lijkt me sowieso wel een leuke stad ja , wat ik me bij Leeuwarden voor moet stellen is een heel plattelands gehucht?

:') Ik ben nog nooit in Leeuwarden geweest, maar ik durf je wel te zeggen dat het geen gehucht is.
Gewoon naar open dagen gaan, en vooral ook meeloopdagen meedoen. De sfeer proeven. Of je je ergens écht thuis voelt, dat weet je toch pas na een tijdje.
In het begin is op kamers gaan gewoon eng, voor iedereen wel een beetje. Maar aan de andere kant, het heeft ook veel voordelen. Je kunt zo het echte studentenleven ervaren.

MarJon

Re: Op kamers gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:55

Oh jongens, sommige opmerkingen moet je niet zeggen tegen een Fries. Wat een beledigingen :')

Anyway, kijken waar je je het beste thuis voelt TS. Ik ga in Leeuwarden studeren dit jaar en heb besloten dit eerste jaar thuis te blijven wonen. Ik wou eerst naar Zwolle om daar een opleiding te gaan doen, maar uiteindelijk toch besloten dat ik er nog niet klaar voor was om uit huis te gaan. En inderdaad, meeloopdagen zijn zo belangrijk! (Al had ik de eerste keer een meeloopdag waar ik om half 9 aanwezig moest zijn maar ook weer naar huis kon omdat alles uitviel.)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:04

Hey, je zit nu in havo 4 en bent nog erg jong. Het idee van op kamers gaan kan daardoor nog best spannend en eng lijken. Nu ben je er ook nog niet klaar voor. Als je een jaar verder ben, zul je alweer veel meer gegroeit zijn in het idee. :)

Verder zou ik, als ik jou was, mij niet laten tegen houden als ik uitgeloot zou worden. Dan gewoon lekker in Leeuwarden beginnen! :) Leeuwarden is een mooie stad en ook daar kun je je vast thuis voelen. Ga er eens kijken zou ik zeggen. ;)

Mocht je op kamers willen in Utrrcht een tip: schrijf je in voor kamers via de ssh. Schrijf je in nog voor je gaat studeren. Dan bouw je vast wachttijd op.

Succes!

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 20:34

Bedankt iedereen !
nee sorry het was sowieso niet mijn bedoeling om hier Friesland te gaan beledigen! Maar dat komt mede omdat ik er nog nooit geweest ben en me moeilijk een voorstelling van Leeuwarden kan maken.. :Y)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:12

Wat een vooroordelen zeg over Leeuwarden...
Ik zou zeggen, ga een weekendje Friesland doen en oordeel daarna nog een keer.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:31

Waar in de buurt woon je dan? Een vriendinnetje van mij heeft biologie en medisch laboratoriumonderzoek gedaan aan het Saxion in Deventer

Edit: ik zie net dat jij in Brabant woont dus ik weet niet of Deventer dan een optie is. Ik geloof wel dat ze in Deventer geen loting hebben
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 04-03-15 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:33

Dominique_96 schreef:
Hier in Heerlen is er ook Life Sciences :) Dat is wellicht dichterbij en wat meer hetzelfde ''cultuurgevoel'' als in Brabant? (en geen loting)

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:23

1234 schreef:
[LZP] Op kamers, wie nog meer?
Even verder kijken, er is een zeer recent topic over.

Omdat er nog een recent topic over loopt, komt hier een slotje en kunnen jullie daar verder praten.