Vraag: auto op naam zetten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kever

Re: Vraag: auto op naam zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 13:28

Ohh dat is al een stuk goedkoper dan ik ben tegengekomen! Zelfs met mijn vaders gegevens.
Hmm.. doe ik toch ergens iets fout haha.

Werkgever kan ik me niet voorstellen, heb maar een bijbaantje (ben student).

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:29

Verzekering is volgens mij afhankelijk van schadevrije jaren, cataloguswaarde van de auto en de leeftijd.
Als je een nieuwe auto koopt en je hebt nog geen schadevrije jaren dan kan ik me voorstellen dat het heel duur is. Maar met een oudere auto valt het reuze mee.
En vooral de 1e jaren ga je echt snel naar beneden met je premie. 1 jaar ging ik 10 euro omlaag per maand.

Ik heb een opel astra uit 2000, ben verzekerd bij ZLM, wa + inzittende en ik betaal 21 euro per maand.
Ik heb nu volgens mij 7 jaar schadevrij.

Mijn 1e auto was een Suzuki alto uit 1990 en toen betaalde ik volgens mij 30 euro per maand.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 13:32

Wat bizar zeg!
Ik wil inderdaad een klein, tweedehandsje (waarschijnlijk Nissan Micra van 1999) maar kwam al voor mij (0 schadevrije jaren uit op 57 euro per maand, alleen WA. en met mijn vaders gegevens (zon 15 schadevrije jaren) op 55 euro per maand..
Keek op independer trouwens.
Snap er echt niks van haha

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:36

Probeer het hier anders eens.
Dat is 1 van de goedkoopste verzekeringen.
Al weet ik niet zeker of je die in heel Nederland kunt afsluiten.

https://m.zlm.nl/premieberekening/auto/

Inzittende meeverzekeren is trouwens wel verstandig. Kost maar een paar euro extra.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:38

Ook met mijn bijnaam kon ik korting krijgen :j ligt er net aan of het bedrijf is aangesloten bij een verzekering.

Al hebben wij 1 uitgekozen zonder korting, want dat was goedkoper dan die ene maatschappij waarbij ik wel korting kon krijgen :+

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 13:39

Ik zag nu bij Allsecur als ik 'm op mn vaders naam zou zetten kost t 14 euro per maand en bij ditzo 120 euro per maand? Waarom zulke achterlijk grote verschillen?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 13:40

ginger18 schreef:
Probeer het hier anders eens.
Dat is 1 van de goedkoopste verzekeringen.
Al weet ik niet zeker of je die in heel Nederland kunt afsluiten.

https://m.zlm.nl/premieberekening/auto/

Inzittende meeverzekeren is trouwens wel verstandig. Kost maar een paar euro extra.

Die zijn alleen werkzaam in Zeeland en Noord-Brabant haha, verdorie

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:08

AnneJ1995 schreef:
Wat bizar zeg!
Ik wil inderdaad een klein, tweedehandsje (waarschijnlijk Nissan Micra van 1999) maar kwam al voor mij (0 schadevrije jaren uit op 57 euro per maand, alleen WA. en met mijn vaders gegevens (zon 15 schadevrije jaren) op 55 euro per maand..
Keek op independer trouwens.
Snap er echt niks van haha

Dan heb je waarschijnlijk inderdaad ergens een foutje gemaakt, ik kwam met exact dezelfde auto van dezelfde leeftijd en zonder schadevrije jaren uit op 35 euro :P Overigens zijn verzekeringen wel echt duur als je jong bent. Ik kwam in eerste instantie op 50 euro uit, daarom heb ik hem toen ook via mijn vader verzekerd. De all-risk verzekering van mijn ouders was verdorie nog goedkoper :')

Het loont trouwens wel echt om te shoppen. Toen ik mijn tweede auto ging verzekeren kreeg ik van mijn oude verzekering een aanbieding van 60 euro voor alleen WA. Ik heb hem uiteindelijk ergens anders voor krap de helft kunnen verzekeren.