Uitmaken maar het niet willen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 17:50

vuurneon schreef:
Kunnen je vriend en jij niet komend weekend even samen weg? Even rustig bijtanken en praten, zonder de aanwezigheid van de zus?

Wij hebben allebei een drukke baan en werken ook in het weekend. Ook kunnen wij niet zomaar vrij krijgen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:52

xxemmely schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik snap niet dat je het uitmaakt....
Waarom zoek je niet een oplossing( zus eruit!)

Dr is verder geen oplossing voor zover ik zie. Die zus kan moeilijk onder een brug gaan wonen met dr honden.

Dan denk ik dat er al iets in je relatie niet goed zit...
Sorry...

Er zijn altijd mogelijkheden..
Je laat je relatie toch niet vergallen door iemand..
Zo wel, vraag ik me af wat voor 'n relatie je dan hebt.......

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:54

Blijkbaar ligt de prioriteit niet bij de relatie en ts, volg nu gewoon je gevoel. Als jij er helemaal klaar mee bent, dan zou ik gewoon het ultimatum stellen; zij eruit of jij eruit. Of gewoon nu al voor jezelf kiezen.
Lijkt mij ook onprettig om samen te wonen in een huis die niet voelt als die van jou.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:00

xxemmely schreef:
vuurneon schreef:
Kunnen je vriend en jij niet komend weekend even samen weg? Even rustig bijtanken en praten, zonder de aanwezigheid van de zus?

Wij hebben allebei een drukke baan en werken ook in het weekend. Ook kunnen wij niet zomaar vrij krijgen.

De zus van je vriend had een probleem (heeft nu tenslotte onderdak) en jij hebt een probleem (slechte relatie en niet meer bij je vriend wonend)...
Voor wie en wat ben jij nu verantwoordelijk?
Het wordt tijd dat je voor jezelf zorgt, niet voor zijn zus.
Succes en wijsheid gewenst.

linn1502

Re: Uitmaken maar het niet willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:06

hee meid,

kop op! Y;( Je schrijft dat je er mee wilt stoppen, maar volgens mij wil je dit helemaal niet. Kun je niet eens samen praten, zonder zijn zus.

Wat bij mij en mijn vriend erg helpt is, Eerst de een zijn/haar verhaal doen en dan daarna de ander. Want vaak kom je je door reactie van de tegenpartij niet tot het einde van je verhaal.

Maar vraag je zelf is af, zie jij je over 5 jaar nog gelukkig met hem? Is hij jou droom man, wil je met hem trouwen etc.. Heb je dus een toekomst beeld met hem?
ALs je op beide vragen ja antwoord, en hij ook.. denk ik dat er werk aan de winkel is maar dat dit nu nog niet hoeft te eindigen.

Als er wat is kan je altijd pb'en

succes

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:37

Iig de honden eruit!! Klinkt misschien hard, maar ik vind niet dat ze het kan maken om op deze toer verder te gaan. De dieren verzieken jou leefplezier in je eigen huis. Dat kan gewoon niet. Ik denk dat als die irritatie weg is je je al een stuk beter voelt.

Ik had uit m'n vorige relatie ook 2 grote honden die ik niet bij m'n ex achter kon laten. Ik moest terug bij m'n ouders in en had niet in het vooruitzicht op korte termijn zelf een woning te hebben. M'n ouders hebben ook een hondje en dat boterde niet met die van mij. Met pijn in m'n hart heb ik een ander baasje voor ze moeten zoeken, maar kon het niet maken ze te houden tegenover m'n ouders.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 20:31

linn1502 schreef:
hee meid,

kop op! Y;( Je schrijft dat je er mee wilt stoppen, maar volgens mij wil je dit helemaal niet. Kun je niet eens samen praten, zonder zijn zus.

Wat bij mij en mijn vriend erg helpt is, Eerst de een zijn/haar verhaal doen en dan daarna de ander. Want vaak kom je je door reactie van de tegenpartij niet tot het einde van je verhaal.

Maar vraag je zelf is af, zie jij je over 5 jaar nog gelukkig met hem? Is hij jou droom man, wil je met hem trouwen etc.. Heb je dus een toekomst beeld met hem?
ALs je op beide vragen ja antwoord, en hij ook.. denk ik dat er werk aan de winkel is maar dat dit nu nog niet hoeft te eindigen.

Als er wat is kan je altijd pb'en

succes

Ik wil er meer mee stoppen omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik kan absoluut niet tegen onduidelijkheid en maak mezelf knettergek. Niet praten is voor mij geen optie als ik niet weet hoe het verder gaat tussen ons. Enige optie die ik dan zie is het uitmaken want dan heb ik geen onduidelijkheid meer. En word ik niet knetter meer en kan ik me eindelijk gewoon weer focussen. Hij wil voorlopig nog nadenken en rust en dus niet praten. Terwijl gewoon echt letterlijk knettergek word voor mijn gevoel.

En op al die vragen kan ik zonder twijfel ja zeggen. Het ligt ook niet zozeer aan hem persoonlijk. Het ligt er meer aan dat we al wat kleine probleempjes hadden, maar dat waren van die problemen die iedere relatie in het begin heeft en waar zeker aan gewerkt kan worden en ook aan gewerkt werd. Alleen die zus van hem en dr honden is wel zo'n grote stoorfactor voor mij dat ik me bijna niet meer op iets anders kon focussen dan op die fouten die zijn zus maakt en de zooi die dr honden maken. Hierdoor liep bij mij in mijn hoofd de spanning al enorm op en kan dit helaas ontzettend moeilijk uitzetten. Voor eventjes ja, maar ik kan niet een hele dag op mijn tanden blijven bijten. Het gevolg hiervan was weer knallende ruzie met mijn vriend. Het zit bij mij op het moment zo hoog dat ik eigenlijk gewoon niks meer met zijn zus te maken wil hebben en dr liever kwijt dan rijk ben. Maarja het blijft mn schoonzus (althans.. als ik een relatie hou) en moet dr maar voor lief nemen. Dat gevoel zal ook echt wel over gaan wanneer ze opgedondert is maar ik kan dr nu bewijze van al afschieten als ze een scheet laat.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:59

Ik snap je helemaal hoor meid.
Maar als je op al die dingen ja kan antwoorden zou ik toch even wachten met het defensief gooien van de handdoek, want dat wil je dus eigenlijk helemaal niet.

Maar iedereen verwerkt dingen onzin eigen manier. Hij doet dit met rust. Kun je hem niet duidelijk maken dat hij de man van je dromen is en je hem niet kwijt wilt maar dat er wel gepraat moet worden. Over jullie relatie en zijn zus. Dat je snapt dat hij rust wil maar jij ook duidelijkheid wil. Kun je niet over een aantal weken bv. 4 n datum prikken om dan te praten.

dan heeft hij de tijd en rust.. en jij kan ff alles laten zakken en schrijf dan beide dingen op waar je over wilt praten.

Hoop dat je hier wat aan hebt xxx

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 14:25

linn1502 schreef:
Ik snap je helemaal hoor meid.
Maar als je op al die dingen ja kan antwoorden zou ik toch even wachten met het defensief gooien van de handdoek, want dat wil je dus eigenlijk helemaal niet.

Maar iedereen verwerkt dingen onzin eigen manier. Hij doet dit met rust. Kun je hem niet duidelijk maken dat hij de man van je dromen is en je hem niet kwijt wilt maar dat er wel gepraat moet worden. Over jullie relatie en zijn zus. Dat je snapt dat hij rust wil maar jij ook duidelijkheid wil. Kun je niet over een aantal weken bv. 4 n datum prikken om dan te praten.

dan heeft hij de tijd en rust.. en jij kan ff alles laten zakken en schrijf dan beide dingen op waar je over wilt praten.

Hoop dat je hier wat aan hebt xxx

Ik geef hem op dit moment zijn rust en zoek geen contact meer. Ik zal hem vanzelf wel horen ik weet alleen niet hoelang dit gaat duren. Minstens nog een week want ik moet vanaf vanavond 6 dagen gaan werken en woensdag naar school dus tijd heb ik dan niet deze week.
Ik ga inderdaad eens alles punt voor punt opschrijven waar ik me nou precies aan erger, vind ik hele goeie tip!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:16

mijn vriend en ik hebben ook tijdje gehad dat we veel ruzie kregen en dan weer boos slapen..
Ons helpt het om elkaar even af te laten koelen en dan allebei ons verhaal doen maar 1 voor 1 zonder dat de ander daar tussen komt. Scheelt veel want dan luister je echt naar elkaar en rustig :)

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 20:46

Heb m vandaag eventjes gezien. Een kus, knuffel en dat we van elkaar houden. Het kwam vanavond niet zo goed uit maar we gaan van de week eens even goed met elkaar praten. Denk wel dat we bij elkaar blijven maar er zullen duidelijke afspraken enzo gemaakt worden en wat we van elkaar verwachteb. Ik heb in ieder geval wel de keuze gemaakt niet meer bij hem thuis te komem zolang zijn zus daar nog zit. Misschien dat dat hem wakker zal maken.

Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor de steunberichtjes en tips!!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:56

Nou meid super! Hopelijk komt allew goed, vind het een wijs besluit dat je niet gelijk terug gaat!

Jullie komen hier samen wel aan uit

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:35

Super keuze!
Wat goed dat jullie snel gaan praten, slim dat je daar niet meer komt totdat zijn zus weg is, hoop dat het snel weer beter tussen jullie gaat komen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:44

Goed hoor! Hou je wel taai. Ik verwacht dat schoonzus lief ~~}> gewend is dat ze zomaar ruimte kan claimen. Gezinssystemen laten zich niet zomaar veranderen. Sterkte

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:07

Eerlijk gezegd vind ik jouw vriend maar een vaatdoek. Hij is degene die dit moet oplossen, niet jij. Fijn dat hij klaar staat voor zijn zus, maar er moeten duidelijke afspraken gemaakt worden.

Ga inderdaad goed praten met elkaar. Blijf bij jezelf! Desnoods maar even latten en wel leuke dingen ondernemen, maar wel met wat afstand. Laat hem ook maar knokken hoor!

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 00:25

Collie2008 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik jouw vriend maar een vaatdoek. Hij is degene die dit moet oplossen, niet jij. Fijn dat hij klaar staat voor zijn zus, maar er moeten duidelijke afspraken gemaakt worden.

Ga inderdaad goed praten met elkaar. Blijf bij jezelf! Desnoods maar even latten en wel leuke dingen ondernemen, maar wel met wat afstand. Laat hem ook maar knokken hoor!

Ik snap je best hoor. Maar zoals ik al eerder zei, ik ben ook absoluut niet de makkelijkste!haha

ik ben inderdaad van plan om na het praten vooral even een leuke tijd hebben samen en verder genoeg afstand houden voorlopig.