Mooi aanbod voor werk, maar wil ik dat wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:03

bigone schreef:
Het is niet zo dat ze niet met deze doelgroep wil werken maar de mensen die haar werken en het cultuurtje staat haar tegen. Dat hoor je helaas veel vaker op dit soort afdelingen want die oudjes horen zien en zwijgen en het personeel maar roddelen.

Dan zou dat bij de gehandicaptenzorg ook schering en inslag moeten zijn. Ik heb in verschillende verpleegtehuizen en verzorgingstehuizen gewerkt en nog nooit een negatieve sfeer meegemaakt. Wel in de psychiatrie dan weer

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:04

Wat triest eigenlijk, dat een dergelijke cultuur ook herkenbaar is voor anderen.
Niet in de laatste plaats voor degenen die er wonen en die niet na een dienst het negatieve gedoe kunnen ontvluchten.
Maar natuurlijk ook voor het personeel dat er niet bij wil worden betrokken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:15

xNatas schreef:
Als ik denk aan het werken daar, voel ik een lichte paniek opkomen.

Dus niet doen, simpel.
Je hebt een leuke baan zeg je, prima toch.

Rizette

Re: Mooi aanbod voor werk, maar wil ik dat wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:22

Bedenk of er nog wel leuke dingen zijn aan die baan. Zijn die niet te vinden dan zou ik verder zoeken.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:36

Goof schreef:
xNatas schreef:
Als ik denk aan het werken daar, voel ik een lichte paniek opkomen.

Dus niet doen, simpel.

Heb je wel gelezen? Die leuke baan raakt TS kwijt...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:47

Tink89 schreef:
Goof schreef:

Dus niet doen, simpel.

Heb je wel gelezen? Die leuke baan raakt TS kwijt...

Vanaf 1 november, dat is nog 3/4 jaar om een leuke baan te zoeken.
Als iets belangrijk is is het wel het hebben van een goed gevoel en een leuke baan. Je moet nooit zomaar klakkeloos iets aannemen omdat het in theorie goed is, terwijl je gevoel heel hard 'nee' roept.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:10

Op zich is het natuurlijk inderdaad wel zo dat je nog een paar maanden vooruit kan. Niet in paniek dus gaan happen. En als ze je echt zo graag willen hebben dan kan je altijd nog de gok wagen om later aan te kloppen?

Maar los van alles zou ik sowieso een gesprek aan gaan. Doe je het niet voor jezelf, dan doe je de afdeling daar wellicht wel een gunst mee, want als dit echt het werk klimaat is, dan durft uiteindelijk vaak niemand zijn mond open te trekken. Wellicht kan jouw observatie daar wel beweging in brengen zonder dat jij daar tussen hoeft te gaan zitten.

Ik zou het wel doen iig (het bespreekbaar maken) en naar gelang daarvan bekijken wat ze ermee (willen) doen.

Overigens is 2015 het jaar van de bezuinigingen, maar 2016 komt er nog een flinke klap in de zorg, dus een baan zoeken zal alleen maar lastiger worden voorlopig vrees ik

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:01

3 jaar in een baan/bedrijf wat niet bij je past gaat je opbreken.
Ik zeg, niet doen of in ieder geval niet nu. Je kan het nog een kans geven om daar te gaan praten en nog een dag mee te lopen. Vaak klopt je eerste gevoel wel. Je hebt nog wel even de tijd om iets anders te zoeken.
Snap je dilemma wel, zekerheid is fijn. Maar 3 jaar lang is erg lang als je er nu al niet zeker over bent dat het bij je past.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 18:57

Bedankt voor het reageren allemaal! Fijn!

Van het UWV en dat je gekort kan worden op je ww heb ik inderdaad eerder gehoord. Stel ik ga de ww in, zal ik ook maar 3/4 maanden ontvangen daar ik nog niet zo lang werk.

Dat ze mij graag willen hebben heeft een reden; ik heb al een diploma op zak (SPW4) waarvan ze denken dat ik daardoor een andere kijk op zaken heb. Ze hebben op dit moment alleen verzorgenden en verpleegkundigen in dienst. Een spw'er is nieuw voor hun maar schijnbaar van belang voor de vorming van het team en kwaliteit op de groep.
De opleiding VIG die ik ga volgen is binnen de instelling verplicht om daar te mogen werken en werkzaamheden zoals pillen delen te mogen.

Na vorige week een dag te hebben meegelopen heb ik een gesprek met de leidinggevende gehad dat ze zelf denken dat ik goed in het team pas daar ik zelf ook mondig genoeg ben. De leidinggevende weet dat er een bepaalde cultuur hangt en je stevig in je schoenen moet staan. Dit gaf zij ook gelijk aan.

Ik ben verder gaan informeren naar de 2 jaar werken ná de opleiding. Ik mag hier uiteraard mee stoppen maar dan zal ik naar ratio lesgeld terug moeten betalen. Heel eerlijk, alleen daardoor valt er al een last van mijn schouder dat ik er niet aan 'vast zit' (andere kant is natuurlijk dat het financieel niet echt aantrekkelijk is)