onpaard schreef:troi schreef:Op het moment dat je kinderen hebt en beide ouders daar goed voor zijn vind ik dat de belangen anders worden. Namelijk de kinderen zijn in mijn ogen belangrijker dan de ouders! Kunnen jullie nog voldoende overweg om het gezellig te houden? Dan zou ik nooit scheiden, een jaar of tien met sleur, zonder passie en sex overleef je wel in het belang van een veilig huis voor je kinderen.
Is er sprake van geweld, lichamelijk seksueel of geestelijk, dan wordt het natuurlijk heel anders.
Kinderen voelen dat heel goed aan als ouders bij elkaar blijven vanwegen de kinderen. Mijn vriendin haar ouders hebben dat gedaan en zij vond de sfeer in huis verschrikkelijk en had liever gehad dat ze waren gescheiden.
Dat... en wat voor voorbeeld is het voor je kids om zo'n liefdeloos huwelijk te hebben? Dat zien ze ook wel hoor. Papa die mama nooit een knuffel geeft, mama die totaal geen affectie aan papa geeft... nee, geen beeld wat ik voor mijn dochter zou willen.
Maargoed, volgens mij gaat dat offtopic want zo te lezen zijn TS en manlief wel nog gek op elkaar maar loopt het gewoon erg moeizaam. Of ik begrijp het heel verkeerd, kan ook
bijna 19 jaar getrouwd, heel veel meegemaakt,