suuzepuus schreef:wij hebben een prachtig gras pad achter onze tuinen lopen maar het wordt steeds moeilijker om er overheen te lopen. het ligt vol met hondenpoep..... een enkeling neemt netjes een schep mee en gooit het in de slootkant, maar de meesten laten het lekker liggen.... nou zou ik graag wat a4 papiertjes met sarcastische teksten ophangen om de hond eigenaren erop te wijzen een schepje mee te nemen en de stront op te ruimen. heeft iemand nog leuke ideeen?
Wil je niet ontmoedigen maar dat soort briefjes gaan niet helpen. Mensen die het fatsoen niet hebben om de poep van hun hond op te ruimen gaan het dan ook niet doen.
En voor mensen die altijd wel netjes opruimen is het heel vervelend om er altijd op aangekeken te worden en werkt het niet motiverend.
Als ik tussen drie "vreemde" drollen die van mijn hond aan het opruimen ben dan denk ik ook wel eens: waar doe ik dat nog voor? Als ik dan ook nog allerlei schreeuwerige anti-hond teksten tegenkom kan ik me daar wel aan irriteren. Zet liever iets vriendelijkers neer, mensen doen tenslotte liever iets voor een complimentje. En vraag de Gemeente of ze het pad regelmatig schoon willen komen maken van het geld van de hondenbelasting.