Een pasje ... die hebben ze dan ook aan hun jas hangen met een knijpertje ofzo? Of kan je daar naar vragen en dat ze die dan laten zien?
Onze meterstanden geven wij gewoon digitaal door, nooit iemand van onze energiemaatschappij langs geweest.
Heb oxxio bericht en wacht nu op antwoordt.
puma
Geplaatst: 28-02-15 18:12
Wat ik verontrustender vind is dat jullie allemaal nog doodleuk de deur open doen ook 's avonds... Ik heb teveel verhalen gehoord over lui die meteen met een mes naar binnen komen. Het zal je gebeuren, is gelijk de rest van je leven beschadigd, kom je nooit meer overheen zoiets denk ik. Als bij mij de bel gaat kijk ik boven uit het raam wie er staat en vraag wat ze willen, ook overdag trouwens als ik niemand verwacht! Misschien iets om over na te denken...
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 28-02-15 18:42
Het probleem is hier dat wij aan de kant van de deur geen raam boven hebben en het glas is van dat geribbelde spul waar je niet doorheen kunt kijken. Onze buurman staat regelmatig rond die tijd voor de deur, dus dan doe je toch eerder open. De post komt hier trouwens ook vaak laat en dan is het ook donker.
turtlelito
Geplaatst: 28-02-15 18:49
'Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest......'
Het gaat hier om negen uur 's avonds he, niet midden in de nacht of zo..... Ligt denk ik een beetje aan je levensstijl, hier komen toch regelmatig mensen aan de deur rond die tijd. Die zouden denk ik redelijk verbaast zijn als we niet opendoen Gewoon spontaan bij iemand langs (voor een borrel of een vraag) moet toch wel kunnen?
Ik heb zelf in het buitenland gewoond op een als niet zo veilig bekend staande locatie, toen screende ik wel wat beter (camera bij de deur, vroeg mensen dan door de intercom ook om duidelijk zichtbaar te gaan staan), maar ga toch altijd uit van het goede. Mensen die iets kwaads in zins hebben gaan vaak liever de confrontatie uit de weg....
Anoniem
Geplaatst: 28-02-15 18:50
Ik doe niet meer open dan , is het belangrijk of gepland misschien dan ok. Maar wildvreemde op dat tijdstip , ik loop midden in de nacht bij gekke geluiden al met een willekeurig item door mijn huisje (hamer,mes of bus met deo wat ik maar net naast bed heb). Moet er niet aan denken een verkoper op dat tijdstip , ben een scheiterd
Solmyrkvi
Geplaatst: 28-02-15 18:54
Toen mijn ouders een keer op vakantie waren kwam er ook iemand langs voor iets met de meterstand tussen 21 en 22 s'avonds. Natuurlijk niet binnengelaten en achteraf was dat maar goed ook. Ik had even m'n vader gebeld om te vragen of ze iemand hadden laten komen ofzo, maar we bleken bij een hele andere energieleveraar te zitten. De dag erna even het bedrijf gebeld dat zogenaamd langs kwam voor de meterstand, en die bleken helemaal niemand langs gestuurd te hebben in mijn wijk.
Gisteren kwamen ze toevallig van artsen zonder grenzen aan, precies hetzelfde verhaal als bij jou. Ook zo rond half 9/9 uur. Ik geloof ook niet dat ze dan heel veel inkomsten krijgen omdat óf mensen doen de deur niet open óf mensen vertrouwen het niet. Zullen vast mensen zijn die wel geven, maar minder dan dat je het overdag zou doen (ook als je dus 'nep' bent). Je hoort er zoveel over deze tijd dat je echt een stuk argwanender wordt, ook al was dit dus echt een meneer van oxxio of wie dan ook..
Willeke_
Geplaatst: 28-02-15 19:22
Ben heel benieuwd naar het antwoord van Oxxio.
Mijn super handige exvriend heeft wel eens twee gasten van een of ander bedrijf binnen laten komen. Aan de keukentafel gezet met een kop koffie...
Laatst bijgewerkt door Willeke_ op 28-02-15 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Tja ik ben ook vaak genoeg binnen gevraagd. En we hebben een pasje waar om gevraagd kan worden. die krantenknipsels komen uit een boek. Wij liepen ook vaak met een klapper en ipad.
Wij hebben trouwens wel een sticker op de deur dat we niet open doen voor huis aan huis verkopers, collectanten en geloofsovertuigingen, maar volgens mij kunnen ze gewoon niet lezen