Depressie gaat maar niet over

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 21:54

Gaat wel weer een beetje beter nu, maar kan volgende week ook zo weer slecht gaan. Rust heb ik weinig. Ik wil al heel lang verhuizen, maar kan pas in september beginnen met studeren.
Maar als ik zou verhuizen zou dat een hele hoop schelen. Enigste waar ik mee zit is of ik dan wel werk zal vinden en een van mijn paarden moet dan mee.
Ik weet tegenwoordig ook niet hoe het zit met de uitkeringen ivm kostendelersnorm enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:01

Gucci_ schreef:
Gaat wel weer een beetje beter nu, maar kan volgende week ook zo weer slecht gaan. Rust heb ik weinig. Ik wil al heel lang verhuizen, maar kan pas in september beginnen met studeren.
Maar als ik zou verhuizen zou dat een hele hoop schelen. Enigste waar ik mee zit is of ik dan wel werk zal vinden en een van mijn paarden moet dan mee.
Ik weet tegenwoordig ook niet hoe het zit met de uitkeringen ivm kostendelersnorm enzo.

Dus moet je hulp zoeken :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 00:15

Heb ik al gedaan, bij de POH. Maar zit zoveel tijd tussen de gesprekken.

Chiave

Re: Depressie gaat maar niet over

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:16

Gewoon heel hard blijven hameren. Echt waar. Desnoods een consult aanvragen bij een andere huisarts/ggz-verpleegkundige.
Je loopt er te lang mee, je zakt alleen maar verder in de oliebol zo.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 00:39

Ja, maar mijn stemming wisselt zo erg, gisteren kon ik mijn leven wel een 1 geven en vanavond een 6. Meestal duurt het even een paar dagen dat ik me zo ellendig voel. In december had ik hetzelfde een paar dagen en toen meteen weer een tijd ging het goed. Zo gaat het al sinds april. En in die periodes dat het zo slecht gaat ben ik soms totaal de controle kwijt over mijzelf.
In de tijden dat het wel gewoon beter gaat irriteer ik mij alsnog vaak, snel boos of dan ineens weer heel vrolijk. Erge stemmingswisselingen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:40

Safiera, vooral goed de rest van de post die ik geplaatst heb vergeten, zo kan ik ook zeuren op een advies! Dit stofje zit gewoon in groene thee, niks geks aan en hartstikke veilig.
In het eerste stuk van de post benadruk ik ook nog ga na waar dit van komt, heeft dit echt een reden ga er wat mee doen in plaats van wegstoppen.
Maar dat is bokt, goed in afzeiken van adviezen.

Ik kan je vast vertellen dat menig psychiater een stuk minder werk zou hebben als mensen zelf iets meer na zouden denken en durven. Zodra ik het woord serotonine in de mond neem steigert men al, wat moet ik dan zeggen? Doen alsof ik een leek ben en niet weet wat ik zeg en waar het op werkt?
Bij deze een linkje dan maar, het spul is al aan alle kanten onderzocht:
http://www.iocob.nl/fytotherapie/l-thea ... nning.html

Als men meer wil weten of mijn ervaringen wil weten mogen die mensen altijd PB'en, ik ontstip dit topic.
Ik krijg nogal kriebel van dit soort mensen, de reden dat ik vaak op dit soort topics niet eens meer reageer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 10:52

moonfish13 schreef:
Safiera, vooral goed de rest van de post die ik geplaatst heb vergeten, zo kan ik ook zeuren op een advies! Dit stofje zit gewoon in groene thee, niks geks aan en hartstikke veilig.
In het eerste stuk van de post benadruk ik ook nog ga na waar dit van komt, heeft dit echt een reden ga er wat mee doen in plaats van wegstoppen.
Maar dat is bokt, goed in afzeiken van adviezen.

Ik kan je vast vertellen dat menig psychiater een stuk minder werk zou hebben als mensen zelf iets meer na zouden denken en durven. Zodra ik het woord serotonine in de mond neem steigert men al, wat moet ik dan zeggen? Doen alsof ik een leek ben en niet weet wat ik zeg en waar het op werkt?
Bij deze een linkje dan maar, het spul is al aan alle kanten onderzocht:
http://www.iocob.nl/fytotherapie/l-thea ... nning.html

Als men meer wil weten of mijn ervaringen wil weten mogen die mensen altijd PB'en, ik ontstip dit topic.
Ik krijg nogal kriebel van dit soort mensen, de reden dat ik vaak op dit soort topics niet eens meer reageer.

En ik krijg de kriebel van mensen als jij. Ik drink enkel groene thee maar dat heeft helaas niet voorkomen dat ik nu toch aan echte medicatie voor serotonine moest beginnen ;)

Feit is inderdaad dat de TS moet uitzoeken hoe en wat. Het is goed dat je bij de POH bent gestart, maar je komt erg ongeduldig over. Zoiets is nou eenmaal niet in een gesprek van 45 minuten opgelost. Wees eerlijk, bespreek zoveel mogelijk en laat de emoties maar komen als dat zo voelt. Geef het tijd.