welke volwassene is weleens bang in huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:03

Heel stom ook als mijn ouders thuis zijn maar bijvoorbeeld al op bed liggen dan doe ik alle deuren op slot en een lamp aan in de gang en dan een sprintje naar boven want wij hebben glas in de voordeur en ik heb dan altijd het gevoel dat ik aangestaard word :')
Net zoals dat ik niet open deed toen mijn moeder aanbelde toen belde ze maar om te zeggen dat zij het was haha
En inderdaad vanaf een meter mijn bed in springen :')

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:04

Grootste schijtert zit hier.
Ik ben enorm bang in het donker.
Slaap niet als me manniet thuis is.
Dan ga ik met de kids ergens logeren of vraag ik een vriendin te logeren.
Ben zo bang dat ik eerder echte angst aanvallen had.

Anoniem

Re: welke volwassene is weleens bang in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:05

Ik woon in een buurt die alles behalve goed is. Regelmatig schietpartijen voor de deur of op weinig afstand geweest, en t is altijd weer even spannend als ik 's nachts naar buiten ga of thuis kom (bijvoorbeeld als ik ga stappen). Toch ben ik nooit echt bang geweest hier :n Slaap ook zonder enige vorm van wapens in mijn buurt en als ik 's nachts de bel hoor gaan doe ik ook gewoon open. Kijk dan natuurlijk wel eerst even door het kijkgat en leg even vocaal contact. Zie geen directe rede waarom iemand mij aan zou vallen dus ga er ook niet vanuit eigenlijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:31

Ik ben bang in het donker. Slaap altijd met een lichtje aan. Ik geloof niet in geesten behalve als het donker is. :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:35

Ik heb het gelukkig niet vaak maar zo soms knijp ik 'm ook weleens hoor. Aangezien we, als het goed is, niet meer in Sinterklaas en de Kerstman geloven en ik nog nooit gehoord heb van andere inbrekers die leuke cadeautjes achterlaten, is het best normaal om even bang te worden als je denkt dat er iemand naar binnen wilt terwijl jij die persoon niet hebt uitgenodigd.

Gelukkig nog nooit in huis wat meegemaakt wat echt naar was, zoals bv snollygoster (en dan zo'n 'geintje' uithalen?, logisch dat je dat niet echt grappig vond), en ik voel me redelijk veilig, in huis en buiten in het donker, maar toch...heb zo wel momentjes gehad dat ik toch ook even aan het plafond hing.
Zoals die keer dat er een lijst van de muur viel. Knal en glasgerinkel, net alsof er een raam werd ingeslagen. Heb die nacht dus ook niet meer geslapen. Eer dat ik naar beneden durfde om te kijken wat er gebeurd was, mijn hartslag en adrenaline weer een normaal niveau hadden en ik het glas en de rommel had opgeruimd was het al ochtend.

Ik heb wel ooit eens een zelfverdedigingscursus gedaan. Moet zeggen dat het idee dat je weet wat je zou kunnen doen (en de wetenschap dat je dat ook echt kunt als het nodig is omdat je inderdaad weleens wat hebt meegemaakt) best rustgevend is. Niet dat ik nu in het donker rondloop met een houding van 'Kom maar op, ik ruk je ingewanden eruit en vouw ze zo strak op dat de naden er in blijven staan' maar bang ben ik niet. Hooguit wat alerter als ik denk dat er iets zou kunnen wezen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 01:19

Esprit, ik heb bijna hetzelfde, al sinds ik 11 ben, ben ik bang dat iemand 's nachts de gang in kijkt en mij ziet als ik naar de wc ga, ik rende ook altijd heel hard de trap op.
Op een moment is daarbij gekomen dat ik bang was neergeschoten te worden door de voordeur, geen idee waar het vandaan is gekomen, maar ineens was het er.
Nu hebben we een wc op dezelfde verdieping als de slaapkamer en heb ik er geen last van, als het donker is ga ik gewoon boven naar de wc.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 01:34

Ik ben altijd wel een beetje bang geweest in het donker, als ik de gang over moest bij mijn ouders thuis deed ik dat altijd rennend, en ik durfde ook nooit naar beneden zonder de lamp aan te doen. Nu woon ik op mezelf, heb een bovenwoning in een rustig dorp, rustige buurt.

Maar sinds afgelopen week ben ik toch wat bang alleen in huis. Had afgelopen zaterdag om 4 uur 's nachts iemand die aanbelde, terwijl wij al lang en breed lagen te slapen, en ook niemand verwachtte :+ Gelukkig was ik toen niet alleen, vriend was bij mij en de hond ook. Mijn hond slaat flink aan als er aangebeld/aangeklopt/sleutel in de deur gedaan wordt, dus die was al flink aan het blaffen. Er werd nogmaals aangebeld. Vriend is gaan vragen wie er aan de deur was, toen liep diegene weg, de trap af.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 01:34

Oh ja, ik ben regelmatig bang in huis. In mijn eigen huis wat minder, onder andere omdat het op de 3de verdieping is. Maar ook daar kan ik doodsbang zijn. Ik heb al sinds kind af aan dat nachtmerries heb, wakker word en volledig verstijfd blijf liggen omdat ik bang ben dat de slechterik uit mijn dromen me zal grijpen als ik beweeg. Ook zou ik zweren dat ik laatst mijn voordeur open en dicht hoorde gaan terwijl ik op de bank zat. Dan durf ik ook niet meer weg te kijken van die deur. Gelukkig zat ik toen te bellen en heeft diegene me overtuigt te gaan kijken (na een kleine stop in de keuken om het vleesmes te pakken). In dit huis heb ik wel gordijnen die totaal niet verduisteren (en een groot parkeerterrein onder m'n balkon) en een groot bovenraam boven de deur naar de algemene gang waar altijd licht brandt. Iedereen plakt het af maar ik vind t wel lekker licht.

Ik moet wel zeggen dat sinds ik van de winter een voetstap in de sneeuw op mijn balkon heb gevonden ik er niet meer heilig van overtuigd ben dat er niemand kan komen.

In het huis van mijn ouders ben ik nog veel banger, daar ga k 's avonds bij voorkeur niet naar beneden. Open trap, grote ramen, donkere tuinen. Doodeng.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 01:46

Een voetstap in de sneeuw op je balkon, bah, ik was meteen verhuisd geloof ik.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 01:58

Ook ik ben vaak bang.....ik ben vaak weken alleen thuis omdat hubbie voor zaken in het buitenland zit. Wij wonen in een woonboerderij in het buitengebied. Het meest bang ben ik 's avonds tijdens de laatste voerronde van de paarden. Ik moet dan vanuit huis zo'n twintig meter over het erf lopen naar de schuur en dat is zó eng !! Het is zo donker buiten, ondanks die ene buitenlamp !! Aan hondlief heb ik niks want die is nog banger dan ik en die sluipt dan met de staart tussen de poten achter me aan.....
En ik ben dan zó blij als ik dan in de schuur bij de paarden ben...maar moet dan na het voeren ook weer terug over het erf weer het huis in. Nou, dan ben ik heel snel :roll:

En dan de gammele voor/achter deuren en ramen in dit huis !!! Ik lig soms nachten wakker met de lichten in huis aan totdat het buiten weer licht wordt.....dan pas durf ik te slapen.

Gelukkig gaat het de laatste tijd wat beter, ben ik zo moe dat ik geen kans krijg om wakker te liggen.

Hoe gaat het spreekwoord ook al weer, 'de mens lijdt het meest van het lijden wat ie vreest' !

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 02:05

Jawel, vroeger regelmatig zelfs met 2 duitse herders en een collie in huis tot een keer dat er echt ingebroken werd, en laten we zeggen dat de honden hun thuis goed verdedigd hebben. De dieven zullen niet snel weer terug komen, zeker de degene dat gebeten was, die had even pech toen hij niet wist hoe de achterdeur open ging.......

Nu ben ik niet meer zo bang, nu weet ik dat de watjes van honden toch wel verdedigen, wat ik niet van ze verwacht had. Ik ben meer bang voor het onbekende, zeker als je weet dan mijn moeder medium is en zulke dingen aantrekt.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 02:12

Vroeger had ik er vaak last van als ik alleen thuis was, inmiddels weinig meer.
Moet alleen geen hele enge film kijken in mijn eentje en dan proberen te slapen, want dat wordt 'm dan niet meer.. :')

Nu zit ik in Aruba als au-pair en ik ben een paar weken geleden ruim 10 dagen alleen geweest met de kinderen. Enorm groot huis, hek er om ter veiligheid en een dik alarm... Het waait hier behoorlijk en als de wind op een bepaalde manier staat, rammelt de voordeur dus ook... Ik sliep daarvoor in een apart gedeelte van het huis met eigen voordeur (heerlijk mijn eigen 'huisje') maar in de tijd dat ik alleen met de kids was, ben ik in het huis zelf gaan slapen.
De eerste nacht was echt een hel; ik wist niet zeker of het alarm goed stond, de voordeur rammelde af en toe zo hard dat het leek alsof er iemand binnen kwam.. En op zo'n moment ga je nadenken dat zo'n hoog hek, zo'n alarm en zoveel sloten op de deur, er niet voor niks zullen zitten... :+

Na één nacht was het wel weer over bij mij, dan herken je de geluiden en tsja als je de eerste nacht niet beroofd en ontvoerd bent, zal het de andere dagen ook wel meevallen. :+
Laatst bijgewerkt door Ntlie_ op 27-02-15 02:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 02:13

Ik woon nu ruim een jaar op mezelf en heb ook wel is bange momentjes. Heb gelukkig ook een hond die aanslaat als ze wat hoort. Ik woon gelijkvloers op de begane grond in een trappenhuis. En heb voor en achter een buitenlamp met beweginsmelder. En doe ook nooit de deur open als ik niemand verwacht.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 02:14

Ik ben 19 en woon nog bij mijn ouders thuis. Maar mijn slaapkamer is de aanbouw welke niet aan het huis vast zit, en dat kraakt en woesht nog wel eens.
Soms heb ik dan moeite om in slaap te komen en klopt mijn hart in m'n keel. Net zo als nu eigenlijk.
Hoor allemaal rare dingen buiten en ook nog zo'n creepy uil die niet helemaal 100% is (zijn oehoe is echt géén oehoe en het komt er nieteens in de buurt, die is echt beperkt in zn stembanden ofzo)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 02:39

Ik dacht dat ik zowat alleen was met mn angsten! Maar jullie hebben het ook. Om de een of andere reden lucht dat op, ookal gun ik het jullie niet.
Nooit van mn leven heb ik goed alleen thuis kunnen zijn, om die reden wil ik altijd al een lief huisdier om t een beetje te verzachten maar die mogelijkheid heb ik nog steeds niet gehad vanwege stomme huisbazen :(

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 02:59

Ik heb net een horrorfilm gekeken voor het slapen en dat was niet slim, kom nu echt niet in slaap :') en heb ook altijd dat ik in het donker alleen thuis bang ben, dan moet echt eerst het licht aan in de ene kamer voor ik het in de andere kamer uitzet

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 03:02

Herkenbare verhalen hier :j Vooral het de trap op rennen en 100x de sloten controleren.

Heb dit alleen bij mijn ouders thuis, als ik daar alleen slaap als paps en mams bijvoordbeeld op vakantie zijn. Ik slaap dan altijd in hun bed, omdat ik me op de zolder echt niet op mijn gemak voel. Zeker als ze de hond mee hebben vind ik het veelste stil in huis :') Als mijn broers er ook zijn heb ik nergens last van.

Op mijn kamertje voel ik me altijd veilig. Woon in een groot studentencomplex met alle 1e en 2e jaars van mijn studie. Je kent dus bijna iedereen, zeker op je eigen verdieping. We laten dan ook vaak genoeg onze deuren open staan als we even weg zijn of in de huiskamer zitten. Ben wel een x middenin de nacht wakker gebeld via de intercom beneden en toen kon ik de slaap ook niet meer vatten. Moest echt weten wie het was en heb de hele nacht lopen ijsberen!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 03:16

Vroeger ging ik zo in het pikkedonker 5 min met de fiets de wijk uit, bij mensen achter het huis om over een donker pad met bosjes er naast, 50 meter weilanden door... met alleen zo'n koplampje op :')
Ging ik even mijn pony's voeren ('s ochtends of 's avonds in de winter).

Zou ik nu echt niet meer doen haha. Durf nu niet alle lichten uit te maken, neem een reuzensprong richting bed... en een nacht alleen in het huis van mijn ouders vind ik ook niet bepaald leuk meer.

Geen idee eigenlijk waar het door gekomen is. Herinner me nog dat ik het donker buiten altijd heel prettig vond.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 03:37

Wat een enge verhalen komen hier voor bij. Een voetafdruk op je balkon? Ik krijg er de kriebels van. :brr:

Ja, ik heb ook zo'n hekel aan alleen thuis zijn. Ben bang in het donker en natuurlijk hoor je overal geluiden etc. Er is ook een keer ingebroken bij ons en dat maakt je gevoel van veiligheid natuurlijk wel een stukje minder. Ik werd ook wakker van ze (zoveel lawaai dat ze maakten) en heb nog versuft mijn kamerdeur open gedaan en naar ze geroepen. Ik kon ze niet zien en dacht simpelweg dat het een van ons was := Tsja, zo'n situatie verwacht je niet! Maar dan gaat er toch een doem scenario door je hoofd en toen heb ik mijn kamerdeur maar snel dichtgedaan :D Verder dus gelukkig niks gebeurd (nouja, ze hadden toch nog aardig veel meegenomen) Maar het kan natuurlijk veel erger.

Het is dat ik niet lekker slaap met licht aan, anders zou ik het zeker doen. Zelfde geld voor muziek e.d.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 07:57

Ik ben nooit bang in huis. Vroeger in mijn ouderlijk huis ook niet. Mijn bed kan je onder en staat naast het raam. :')

Woon beneden in een gezinsbuurt. Maak mij dus nooit zorgen.

Werk op dinsdag en vrijdag al vroeg in Soest. Begin om 06.00 en dan is het deze tijd van het jaar nog donker. Maar doe de deur niet op slot ofzo...vind ik niet nodig.

Ik doe alleen niet open als ik niemand verwacht. Dus dan moeten ze even bellen en dan doe ik open.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:10

Hier niet zozeer bang in huis, maar er is hier momenteel in onze buurt een inbraakgolf gaande en we zien politie dan ook dagelijks surveilleren. Dan ben je er toch bewuster van dat het ook bij jou kan gebeuren := Ik heb zowel vogels buiten als binnen en soms heeft een vogel 's nachts een nare droom of schrikt ergens van, waardoor het even een kabaal is. Het eerste waar je dan aan denkt is inbrekers :=

Bellatrix, ook in gezinsbuurten kan er van alles gebeuren hoor.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:14

Oh jawel. :j Dat weet ik maar ik woon in een minuscuul dorp where nothing ever happens.... :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:34

Nou de afgelopen 3 in deze straat bij 5 van de 15 huizen ingebroken. :brr:
Veel huizen hebben ook een hek en een alarmsysteem, wij hebben een watje eeeh hond.

En gadver voetstappen in de sneeuw. :brr:

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:40

Dat bied geen zekerheid hoor. :') Ik woon in de buurt van jou in een gehucht, maar hier zijn al heel wat inbraken en overvallen geweest. :o

Ik wil je overigens niet bang maken hoor, de rituelen die ik moet afgaan voor ik ga slapen gun ik niemand. :')

Bahbah Marlinde! Ik zou geen oog meer dichtdoen. Het stomme is dat ik er nog het bangst voor ben dat ze m'n hondje iets aandoen.

Als heb ik wel gehoord van de politieagent die bij de overval kwam dat ze toen een tijd terug een plattegrond van het dorp verderop gevonden hadden. In bepaalde huizen op de plattegrond stonden kruizen. Omdat daar geen verband tussen zat zijn ze alle huizen langsgegaan, wat bleek: bij ál die huizen waren honden aanwezig. In alle formaten.

Inbrekers en overvallers hebben een hekel aan geluid.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:48

Je woont bij mij in de buurt? Ik weet wel dat het hier ook kan gebeuren maar bang ben ik er niet voor...