Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonsparkle schreef:Ryder schreef:Vooruitgang. Zeker als je fulltime werkt!
En voor wie denkt dat het ten koste gaat van banen: denk eens aan de extra banen (webwinkeliers, programmeurs, contentmanagers) die het oplevert!
Daarvoor is denk ik wel veel minder personeel nodig.
listiglistje schreef:Maar ik ben mij er wel van bewust dat het een achteruitgang is voor de detailhandel/economie![]()
winkels hebben het moeilijk om het hoofd boven water te houden...
Stephanie_M schreef:Maar gemeenten moeten er zelf ook harder aan werken om de centra beter te vullen en gezelliger te maken want dat is ook een probleem.
Ik hoef niet meer in de rij te staan, me niet meer door mensenmassa's te worstelen, mijn sale-aankopen niet meer met mijn leven te verdedigen... Ik vind het ideaal! Daarnaast werk ik zelf voor een grote kledingwebshop en krijg dus een behoorlijke korting. Ik wil niet anders meer! 

Nu woon ik echt tegenover het centrum, dus het is een kleine moeite om even naar de stad te lopen of daar de tram te pakken naar Rotterdam om daar te gaan winkelen, maar het is gewoon niet meer leuk om te winkelen. Of compleet ongemotiveerd personeel (als ik een broek in maat 34 zoek en ik krijg te horen 'kweenie hebben we vast nie hoor' snap ik niet wat je in die winkel doet als winkelpersoneel maar goed...), óf iets te fanatiek personeel (inderdaad de ooooh wat enig! nee staat je prachtig! oooh mooi zeg! ooh wil je dit er ook niet eens bij proberen?')
Anoniem schreef:Dat het ervoor zorgt dat er massaal tig werkelozen zijn.. Nee dat geloof ik niet.. Denk inderdaad aan marketing die achter grote webwinkels zit, productfoto's moeten nog steeds gemaakt worden, facebook promotie, klantenservice, distributiecentrum... Het zijn vaak andere banen, maar die banen waren er ook weer minder geweest als iedereen in de stad was blijven winkelen
Zorgt toch echt wel voor (indirecte) werkgelegenheid, alleen niet mooi hoog en droog in een mooie winkel zoals de meeste nu gewend zijn
Anoniem schreef:xSwanHeart; maar het is ook niet zo dat het voor de grooste verdoemenis ooit zorgt. Er zijn tal van (kleine) Nederlandse webwinkels die toch echt werkgelegenheid bieden, vaak moet je er alleen wel via-via inrollen en de gemiddelde schoenenwinkel-zaterdagmiddaghulp zal hier inderdaad geen werk meer kunnen vinden, dát klopt...
En zie het zo; als er meer pakketten worden besteld, zullen er ook meer postbezorgers nodig zijnZorgt toch echt wel voor (indirecte) werkgelegenheid, alleen niet mooi hoog en droog in een mooie winkel zoals de meeste nu gewend zijn
Het Nederlandse team bij ons bestaat bijvoorbeeld uit wel 7 personen, waarvan 2 parttime. Dan heb je het over een vrij grote webshop.
xSwanHeart schreef:Anoniem schreef:xSwanHeart; maar het is ook niet zo dat het voor de grooste verdoemenis ooit zorgt. Er zijn tal van (kleine) Nederlandse webwinkels die toch echt werkgelegenheid bieden, vaak moet je er alleen wel via-via inrollen en de gemiddelde schoenenwinkel-zaterdagmiddaghulp zal hier inderdaad geen werk meer kunnen vinden, dát klopt...
En zie het zo; als er meer pakketten worden besteld, zullen er ook meer postbezorgers nodig zijnZorgt toch echt wel voor (indirecte) werkgelegenheid, alleen niet mooi hoog en droog in een mooie winkel zoals de meeste nu gewend zijn
Mooi beeld wat je nu schetst, maar die paar banen wegen echt niet op tegen winkels met weet-ik-het-hoeveel filialenHet Nederlandse team bij ons bestaat bijvoorbeeld uit wel 7 personen, waarvan 2 parttime. Dan heb je het over een vrij grote webshop.
Stel een bedrijf zoals V&D legt het af tegen webwinkels. Dan krijgen écht al die mensen niet een baan bij een webshop of de post
)
Maar of het goed is voor de Nederlandse economie en banenmarkt, daar twijfel ik aan