Dure kleding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Dure kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:44

Ik vind 50 euro voor een kledingstuk al veel, maar dat is natuurlijk wat je gewend bent en kan uitgeven. Ik zou heel graag eens een middag shoppen zonder naar de prijs te kijken, maar dat wordt sparen hihi.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:48

Ik koop nooit merkbeleving, behalve sneakers. Maar dan ook niet voor 500 euro. Vind merkkleding vaak duur en overrated qua kwaliteit. Bij gstar en dat soort merken loop je ook altijd met zo'n groot logo op je,kleding..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 21:50

Natuurlijk heeft het ook met je inkomen te maken je leeft naar wat je hebt. Maar klopt het ook dat die duurdere kleding weer tevoorschijn komt (ook omdat mensen er vraag naar hebben omdat ze het kunnen uitgeven)? Ik heb het een tijd niet gezien, zag juist prijsmeppers uit de grond schieten en zie nu steeds meer dat er weer wat duurdere merken komen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:57

Bijna al mijn kleding komt bij de Zara vandaan, niet extreem duur, maar ook geen goedkope winkel. Ik koop mijn kleding daar omdat ik er vaak leuke dingen tegenkom, de broeken heeeeeerlijk zitten en het goede kwaliteit is. Ik ben niet zo merken-geil.

UGG's draag ik wel en dan de echte. Ooit eens gaan kijken bij een paar nep-UGG's maar ze snel weer uitgetrokken en naar een zaak gereden voor echte UGG's.

Ik heb dure schoenen, maar ook goedkopere. Ik ben een enorme schoenenfan, dus als ik leuke schoenen zie dan wil ik ze eigenlijk hebben. Meer dan €150,- geef ik (m.u.v. UGG's) voor schoenen ook weer niet uit.

Mijn ouders betalen overigens nog mijn kleding en als ze mee zijn mijn schoenen. O:)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:58

Wat ik hier veel merk is dat steeds meer mensen de outlets uit vinden. Al zullen de prijzen ook daar voor veel mensen te duur zijn.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:00

Toch moet ik ook zeggen dat duur niet altijd beter is :n ik heb me vooral heel erg verkeken op de kwaliteit van Tommy Hilfiger, dat zal ik niet snel weer kopen..

Ik ben een poosje heel actief kopend geweest bij Primark, maar ook daar vind ik dat de kwaliteit is achteruit gegaan. Je kunt er sowieso niet de wereld van verwachten, maar ik heb nog shirtjes van 3 jaar terug uit Londen die beter zijn dan de shirtjes die ik de afgelopen tijd hier in NL heb gekocht

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:01

Hier ook merkkleding maar niet van die hele dure. Meer Guess, Hilfiger, Mexx toen het nog niet failliet was. dat soort dingen
Vind h&m een beetje te primark-achtig en daar ga ik niet graag heen.
Sowieso ga ik liever langs boutiekjes of leuke merkwinkels dan die standaard grote winkelketens die je in elke stad tegenkomt. Broeken is anders, dat haal ik graag bij Jeans centre.
Ik vind 500 euro voor schoenen wel IETS te veel hoor :'). Als je het geld ervoor hebt waarom niet, maar dat heb ik lang niet..

Ben nu twee keer snel achter elkaar zwanger, kan niet wachten om weer normale kleren te gaan dragen ipv deze super sexy positiekleding. :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:01

Primark is mij ook erg tegengevallen, kan ook niet super zijn voor die prijs, maar had een shirt die na 2 x wasen al helemaal uit model was.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:03

Ik heb een laag inkomen. Koop voornamelijk in de sale. Hoge bedragen zitten er gewoon niet in

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:05

Schoenen ben ik best bereid iets meer aan uit te geven, maar als het even kan ook die in de uitverkoop :j

Zo had ik van de week 2 paar schoenen op de kop getikt in de winkel waar ik normaal 270,- voor had moeten betalen. Nu met 70% korting (en een kadobon van 25,-) was ik maar 56,- meer kwijt, dat zijn de leuke koopjes :))

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:05

Amandavd schreef:
Primark is mij ook erg tegengevallen, kan ook niet super zijn voor die prijs, maar had een shirt die na 2 x wasen al helemaal uit model was.

Kleding van Primark 2x wassen en je kledingstuk is weg/valt uit elkaar :D.
Heb er ooit twee vestjes gehaald en er zaten al gauw gaten in (onder mn oksel en bij de knoopjes) en de stof werd super raar.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 24-02-15 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:07

Ik koop best wel wat 2de hands althans vooral schoenen (mooie vrijwel niet gedragen, meestal nog met de prijsstickers erop) en jasjes. Shirtjes en basics koop ik bij de goedkopere winkels

je kan er voor weinig geld mooi uitzien, ook met duurdere merken

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:07

Poiuytrewq schreef:
Amandavd schreef:

Kleding van Primark 2x wassen en je kledingstuk valt zowat uit elkaar :D.
Heb er ooit twee vestjes gehaald en er zaten al gauw gaten in (onder mn oksel en bij de knoopjes) en de stof werd super raar.

Ja moet zeggen dat de andere drie shirtjes en een trui die ik gekocht heb wel meevallen, maar die ene is echt totaal uit model. Dus geen primark meer voor mij.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:08

Ik denk dat een inkomen er zeer zeker mee te maken heeft. Echter niet altijd, mijn schoonzusje en eigen broertje ook maar die is wat minder 'erg', beide student, hebben een bijbaan maar ook maar heel gewoon. Zijn niet vanuit huis heel erg rijk. Maar ze koopt alleen maar ontzettend duren kleding/schoenen/tassen, kenzoo truien, isabelmarant schoenen, voor beide geld dat ze die spullen gewoon veel mooier vinden en liever minder kopen dan niet die merken.

Zelf snap ik het niet zo, sommige dingen vind ik wel echt ontzettend mooi en zou ik misschien ook wel meer geld voor betalen, maar vaak vind ik het ook niet zo bijzonder. Maar hey iedereen z'n stijl toch :))

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:10

K vind 30/40 euro al best veel voor een broek of een truitje ofzo
Ik koop sinds kort mijn kleding bij stradivarius (online) niet duur en ziet er goed uit, ook koop ik kleding op de markt, en in uitverkopen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:11

Nu is Guess niet meteen een A-merk, maar ik merk toch echt wel dat die schoenen 10x langer meegaan dan schoenen bij de Van Haren bijvoorbeeld

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:12

Ik let gewoon op aanbiedingen. Zo heb ik laatst bij v en d een only broek gekocht met lengte en breedte maat (heb ik echt nodig) voor 20 euro in de uitverkoop.

Ik had dit jaar ook echt een nieuwe winterjas nodig en zag er een bij aktiesport van 119 naar 60 en het was ook de 1+1 gratis actie dus heb ik er schoenen bijgehaald die van 65 naar 45 waren afgeprijsd, maar eigenlijk dus gratis bij de jas. Van 184,- naar 60,- dus.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:16

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:20

toen ik nog een goede baan had op een stal smeet ik ook echt met mn geld (nu achteraf ook een beetje spijt van) maar ik moet er wel bij zeggen dat ik best wel merken geil ben, ik heb het geluk dat mn tante (heel) veel verdient waardoor ze zich juist die dure merken kan veroorloven, maar 9 van de 10 draagt ze het nooit en krijg ik het hierdoor is mijn obsessie ook een beetje ontstaan. ik loop vooral heel veel rond in Tommy Hilfiger, Burberry, Diesel, Supertash, Zara en Gaastra. grote deels koop ik het wel allemaal zelf, maar ik krijg ook heel veel :o
En ja vooral mijn schoenen moeten van goede kwaliteit zijn ik zal zelden goedkope schoenen kopen,
iets waar ik nooit kleding haal is de primark ik ben er wel vaker binnen gelopen maar op de een of andere manier slaag ik er nooit terwijl mijn vriendinnen juist met extreem volle tassen thuis komen.
ik denk dat het ook een beetje komt door mn dure smaak, zelfs als ik de prijs en het merk niet weet en ik zoek wat uit is het duur :')

maarja waar ik dure merken koop geldt dat ook voor mijn paarden dat ze er op hun best opstaan dus ook die lopen in de duurste merken rond.
maar tegenwoordig koop ik eigelijk alles grotedeels in de uitverkoop op bokt/marktplaats/2dehands site

maar ik denk dat het bij veel mensen (waaronder ik) het voorkomt uit jaloezie, erbij willen horen en aardig willen gevonden worden.
het is in vaak gevallen nog veel zo dat mensen met geld het populairste zijn.

althans zo zie ik het.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:31

Ik geef helemaal niets om dure merken. Ik heb wel een paar dure kledingstukken, maar het meeste koop ik bij Zara en Only, daar kan ik eigelijk altijd wel slagen. H&M koop ik veel basisdingen zoals topjes, maar die blijven meestal niet lang mooi.

Nicksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:40

Over het algemeen doe ik niet aan dure kleren. Het gros van mijn kleren krijgt namelijk wel eens de stal te zien ( vanuit school/werk/enzo gelijk door, geen tijd om om te kleden) dus vindt dat simpelweg geld verspilling. Duurdere jurken voor gala en feesten ed. heb ik dan weer wél, maar eerder een uitzondering. Geef dat geld gewoon liever aan andere dingen uit, voor m'n paard of aan drank tijdens het stappen :o

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:25

Tegenover de nieuwe Philippe Pleins van deze wereld staan ook de Primarks, Forever21s, Topshops en noem maar op. Dat heeft elkaar dus wel weer een beetje op.

Als mensen 't mooi vinden, lekker uit laten geven. Laat me daarbij wel altijd leiden door de kwaliteit, die is ook bij de duurdere merken niet altijd beter. Ik koop wel liever 1x iets duurs dan 5x iets goedkoops. Heb wel eens uitstapjes gemaakt naar de Primark maar daar wordt ik toch niet gelukkig van. :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:34

Mijn duurste kledingstukken zijn mijn sportkleren en hardloopschoenen :Y) Dat moet gewoon allemaal goed zitten. (schoenen van 180 euro).

Voor de rest H&M en internetboetiekjes.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:42

Ik heb heel veel merkkleding/schoenen/tassen, dan vooral Guess en Michael Kors. Maar ik koop ook bij de primark, H&M en Zara.

Maar ik ga niet de hoofdprijs betalen voor merkkleding en accesoires. Ik koop het in Amerika waar de prijs toch al lager ligt en als je een gunstige dollar hebt is het helemaal leuk

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:43

Ik koop altijd dure schoenen voor de winter.Ik loop er dan ook mee elke winter tot ze op zijn.Ongeveer 3 jaar met het vorige paar gedaan.3 winters dan.