Vrijgezellenfeest maar geen daggast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:31

Yris schreef:
Gillbo schreef:
Iemand die geen zin heeft om naar mijn vrijgezellenfeest te komen die zou wat mij betreft thuis mogen blijven. Daar zit je als bruid ook niet op te wachten.

Haha, dan houd je een klein feestje over :P

Nee hoor, echte vrienden komen graag naar een vrijgezellenfeest.
Als mensen alleen als opvulling komen dan laat maar ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:37

Gillbo schreef:
Nee hoor, echte vrienden komen graag naar een vrijgezellenfeest.
Als mensen alleen als opvulling komen dan laat maar ;)

Dan ben ik dus geen echte vriend... ik heb er echt een pokke hekel aan.
Heb er zelf ook geen een willen hebben.
Net zoals (toneel)stukjes... doe ik niet aan mee en nee die wilde ik ook niet op mijn eigen feest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:39

Vjestagirl schreef:
Tuurlijk kan je dat maken. Als je eerlijk bent zeg je dat je er geen zin in hebt en dat je je n beetje beledigd voelt. Als je de gemoederen wat rustiger wil houden zegt je dat je financieel te krap zit, dat je op die dag al een andere afspraak hebt of (dichter van te voren) dat er iemand ziek is geworden waar je voor moet zorgen.

Hier ben ik het volledig mee eens. Je kunt prima aangeven dat je een vrijgezellenfeest niet ziet zitten om wat voor reden dan ook, maar er wel graag bij bent op de aangegeven datum, ongeacht of dat de hele dag is of alleen 's avonds :j

Alleen een deel van het vrijgezellenfeest is inderdaad ook gewoon een keurige optie :j

Enne dat stuk over 'echte vrienden komen graag naar een vrijgezellenfeest'... Wat een onzin...
Ik ga zelf ook echt niet naar de vrijgezellenfeesten, vind dat zo'n onzin.. Alsof je elkaar daarna nooit meer ziet :+

Als dat bepaalt of je een echte vriendin bent als je wel of niet naar vrijgezellenfeesten gaat... Dan ben ik liever eenzaam :+ Hoef later ook echt zelf geen vrijgezellenfeest, gelukkig heb ik vriendinnen die me al wat langer kennen dan vandaag en hoef ik me dáár dus absoluut geen zorgen om te maken :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:40

Afzeggen is geen enkel probleem en wel zo netjes. Je hoeft er niet eens een reden bij te zeggen, gewoon dat je niet kunt. Ik neem aan dat je je bij haar vriendin af moet zeggen die het feestje organiseerd?

Afzeggen voor de bruiloft, als je eventueel niet zou gaan, moet je wel op tijd doen. Op mijn bruiloft kwamen er ook een paar mensen niet opdagen waar ik wel voor moest betalen en dat is helemaal zonde van het geld. Een feest is niet goedkoop.

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 16:40

Weer een andere discussie, maar je kan simpelweg niet meer dan 2 hooguit 3 HELE goede echte vrienden hebben. De rest zijn stap, shop, paarden en gezelligheids vrienden. Simpelweg omdat je in echte vrienden heel veel tijd en energie (moet) steken.
Tis gewoon een feit dat een vrijgezellenfeest niet voor iedereen zon feest is, maar je gunt elkaar gewoon een leuke dag! En daar werk ik natuurlijk graag aan mee!

Ik denk dat ik me er ook gewoon over heen zet, en mee ga... Wie weet word het super gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:04

Yris schreef:
Klopt idd. Zoals ik al zei spreken we elkaar niet heel erg veel meer. Maar je weet wel hoe dat gaat, jeugdvriendinnen, en ik ben zo bang dat ik de deur voor altijd dichtgooi zo. Dat is ook weer niet de bedoeling.

Misschien denkt zij wel precies hetzelfde. En is dit de compromis die ze gezocht heeft. ;)

Je kunt toch prima afzeggen? Ik zou gewoon een leuk kaartje sturen: "Twee feestjes bijwonen zit er even niet in op het moment, dus ik ben helaas niet op je vrijgezellenfeest. Via deze weg wil ik je een hele leuke avond wensen. En ik kijk er erg naar uit je weer te zien op de bruiloft!" Zo hou je de deur open.

(Ik vind er trouwens niks aan, vrijgezellenfeesten. Ik ga er dus ook niet heen. Ik zou die van mijn beste vriendin nog afzeggen. :oo Gelukkig ben ik de leeftijd van de vrijgezellenfeesten nu een beetje voorbij. :+ )

Storm

Re: Vrijgezellenfeest maar geen daggast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:06

Ik zou geen berichtje naar je 'vriendin' sturen dat je niet op haar vrijgezellenfeestje komt. Grote kans dat ze zelf niet eens weet dat dit geregeld is voor haar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:08

Je moet zo'n bericht ook sturen naar de organisator :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:01

Tja.... ik zat zelf ook in dubio, mijn ex beste vriendin gaat trouwens in april.... en niet in NL nee ff in Belgie omdat daar hun toplocatie is. Ik mag haar aankomende man niet, we klikken niet, ik vind het de grootste banketstaaf ooit. Maar ja hoor wel uitgenodigd, met de rest van de mensen die ik ken heeft ze gebroken. Dus ja wat doe je dan.... ik was nog vrijgezel, niet meer ondertussen dus vriend mee, hotelletje geboekt en toch maar gaan.
Nu ook dus uitgenodigd voor vrijgezellenfeest, kostenplaatje 105 euro. Ja daaaaag dacht ik dus. Aangegeven bij organisatie, tis nu wat goedkoper maar nog niet heel goedkoop. Dit geintje gaat me denk ik alles bij elkaar 300 euro kosten. Maarja.... niet komen maakt een "vriendschap" kapot en dat wil je ook weer niet.... Ik kan het geld opzich missen dus doe ik het maar, maar dat ik er nou om te springen sta. Nee niet echt. Vooral niet omdat we gaan.... ja... echt waar... bingoen met het vrijgezellenfeest :=

Je moet dus voor jezelf ff uitmaken of je het waard vind, heb je het geld voor haar over? Of ga idd anders een deel mee van de dag :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:03

Heb dat ook gehad met een vrijgezellenfeestje voor goei vriending. Maar meer in de zin dat het wel een dure bedoeling was. Ik kon geen 150 euro missen op dat moment. Heb toen niet alles meegedaan, ze gingen naar een sauna, wat ik al helemaal niet leuk vind ook, en heb dat dus niet meegedaan.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:15

Ik ben ooit eens bij een vrijgezellenfeestje van vriendin geweest waar ik geen daggast was. Maar ik heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan en achteraf vind ik het eigenlijk ook niet vreemd ofzo.

Wat betreft het vrijgezellenfeestje zelf, zou ik rekening houden met:
Hoeveel kost het? Kan je dat missen?
Hoeveel vriendinnen blijven er nog over als jij en je kennis beiden niet komen? Beetje banketstaaf als iedereen afzegd
En wat is de planning van het feestje? Misschien vind je die activiteiten wel erg leuk!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:23

Bij mijn vrijgezellenfeest was ook niet iedereen die de organisator uitgenodigd had, simpelweg omdat ze die datum niet konden/niet konden betalen. Je zit al heel snel aan 100 euro p.p. wil je een leuke dag invulling hebben.
Er waren ook vriendinnen die alleen avondgast waren, dat is ook niet vreemd mijn inziens. Ik had maar 2 beste vriendinnen uitgenodigd als daggast.
Maargoed ik ben daar ook niet zo moeilijk in en mag iedereen graag. Maar als bruid moet je ook nog aan het kostenplaatje denken. Wij hielden het redelijk normaal maar aan 10.000 zit je al zo snel...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:25

Een deel van de activiteiten bijwonen kan natuurlijk (tenminste, ik ga er vanuit dat dat mogelijk is... ) (zelf ook een keer een vervelende situatie meegemaakt waarin de bruid duidelijk had aangegeven dat het toegankelijk moest zijn voor een klein budget, en de organiserende partij vond een minimum inleg van 60 euro wel klein genoeg :o? en daar zat dan een vriendin bij die twee maanden later bij de voedselbank liep. Ja ehm.)

Bij twijfel zou ik het toch wel doen hoor. Als het voor jezelf niet zo geweldig is dan vind je vriendin het waarschijnlijk alsnog geweldig dat je er was. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:16

Ik heb afgelopen jaar 2 vrijgezellenfeesten mede georganiseerd en mijn eigen was het jaar daarvoor en bij alle 3 waren meiden die niet als daggast waren uitgenodigd, is volgens mij vrij standaard..

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:33

Mijn eerste gedachte was ook dat ik het wel raar vind. Zelf ook iets soortgelijks meegemaakt. Ik heb zelf een keer het idee gehad dat ik als een soort opvulling diende op het vrijgezellefeest. Iedereen die verder mee was was wel uitgenodigd voor de hele dag behalve ik. Dat vond ik eerst wel raar maar later bedacht ik me dat het ook niet zo'n goede vriendin was. En vond ik het wel prima. Maar als ik er zo langer over nadenk kan het natuurlijk wel, misschien is het feest overdag wel echt alleen voor familie en getuigen en is het s avonds voor iedereen. Zeker omdat je aangeeft dat een andere vriendin ook niet bij de daggasten hoort.
Laatst bijgewerkt door madeliefw op 24-02-15 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:34

madeliefw schreef:
Mijn eerste gedachte was ook dat ik het wel raar vind. Zelf ook iets soortgelijks meegemaakt. Ik heb zelf een keer het idee gehad dat ik als een soort opvulling diende op het vrijgezellefeest. Iedereen die verder mee was was wel uitgenodigd voor de hele dag behalve ik. Maar als ik er zo langer over nadenk kan het natuurlijk wel, misschien is het feest overdag wel echt alleen voor familie en getuigen en is het s avonds voor iedereen. Zeker omdat je aangeeft dat een andere vriendin ook niet bij de daggasten hoort.

Als je de enige bent kan ik me indenken dat het banketstaaf is ja. Maar het zal per persoon verschillen wie ze wel en niet uitnodigen natuurlijk.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:53

Ik snap niet waar mensen zich druk om maken..
Ik zou zeggen ga lekker naar dat vrijgezellenfeest, maak er een mooie dag van en jammer dat je geen daggast bent maar dat is een keus die ze hebben gemaakt en daar zou ik mezelf niet druk om willen maken..

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:00

Ik snap ook niet zo goed waarom je, als je op het vrijgezellenfeest komt, ook daggast moet zijn. Op mijn vrijgezellenfeest waren 8 meiden aanwezig, dit zijn mijn vriendinnen waar ik het meeste mee om ga. Op de bruiloft hadden wij een klein groepje daggasten: alleen onze naaste familie (vader, moeder, zus, broer, oma, kinderen zus) en de getuigen + de aanhang daarvan. Toevallig waren 2 van mijn beste vriendinnen ook mijn 2 getuigen, waardoor zij wel daggast waren.

Wat betreft het vrijgezellenfeest: zou je als je daggast geweest zou zijn wel gaan zonder daar over na te denken? In dat geval zou ik nergens moeilijk over doen. Als het wel een andere reden heeft dat je eigenlijk niet wil/kan, dan kun je dat toch eerlijk zeggen?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:08

Ik had geen daggasten want ben s avonds getrouwd en daarna gelijk het feest :+

Een vrijgezelle feest wordt toch vaak door een ceremoniemeester georganiseerd? Het gaat er toch om dat je een leuke dag hebt samen?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:18

Daggasten kunnen ook enkel familieleden zijn, en bij avondgasten alle vrienden.
Althans, zo gold het wel voor mij vijf jaar geleden.
En om nou een vrijgezellenfeest met enkel dames uit de familie te houden... nee dank je :')
Dat wilde ik met goede vrienden, waaronder een greep avondgasten. :)

Als je niet wil, of kan, gewoon even afzeggen. Is geen enkel probleem en wel zo netjes :j

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:52

Als je niet wil of het te duur vindt kun je het toch afzeggen? Kan me niet voorstellen dat dat een probleem is.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:01

Ik was bij een goede vriendin die ik sporadisch zie ook op het vrijgezellenfeest geweest en ook geen daggast. Vond ik voor mezelf geen probleem eigenlijk! :)