Zonder ouders op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:29

Als moeder vind ik de leeftijd niet doorslaggevend. Wel het karakter (zelfstandigheid, verantwoordelijkheidsgevoel, gezond verstand) en het gedrag. En het soort vriendje.
Ik moet er bij beiden van overtuigd zijn dat dat allemaal 100% goed zit.

Om mij te overtuigen zou je juist niet moeten aankomen met een argument als over een jaar ben ik toch 18.
Niet overtuigend.

Fijne vakantie!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:30

Als je niet gaat om te feesten, waarom dan naar Ibiza? :')

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:14

Ibiza is een prachtig eiland met een heel klein hoekje waar veel gefeest wordt, verder absolute bijzaak. Dus Ibiza lijkt me zeker geen gekke keuze.

Jammer dat sommigen zo gefixeerd zijn op leeftijd, ik heb op mijn 17e heel Europa doorgereisd met 3 vreemden en ben een maand later, 2 maanden lang door Guatemala gereisd in mijn uppie. Gevolgd door een half jaar werken in Oostenrijk, de dag dat ik 18 werd. Het buitenland is heus niet zo eng en gevaarlijk als sommige moeders denken, zo lang je er verstandig mee omgaat. En dat kunnen vele 17-jarige beter dan menigeen 25-jarige. Gezien de TS niet eens drinkt en verder verstandig lijkt, vind ik het jammer dat haar moeder zo denkt. Ik heb verder helaas ook geen tips voor je TS.

Qimm

Re: Zonder ouders op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:16

Dat geloof ik meteen, maar Ibiza staat bekend als feesteiland, denk dat haar ouders daardoor minder gecharmeerd zijn. Kan ik me wel wat bij voorstellen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:21

Ik snap je moeder wel, maar het ligt vooral bij jezelf.
Zijn jullie samen een week redzaam? Hoe reageren jullie bij een calamiteit op een ander?

Ik ben op mijn 15e alleen met een vriendin van school naar Texel gegaan, en volgend jaar staat Hongkong op de planning om geheel alleen te doen. Het moet wel om vertrouwen gaan, en misschien willen ze je gewoon niet loslaten.. :+:

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:27

Qimm schreef:
Als je niet gaat om te feesten, waarom dan naar Ibiza? :')

Kos is een leuke bestemming, ook romantische! :)

Dit jaar willen mijn vriendje en ik ook samen eropuit, wij dachten aan rondrijden met de auto en naar veel verschillende plekken :)
(Buiten nederland ook haha)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:33

Wij kunnen wel 100.000 tips gaan geven. Maar als je moeder het niet goed vindt en je wilt de komende paar jaar nog normaal met je moeder om gaan zul je zolang je thuis woont je toch gewoon aan haar regels moeten houden. Dat is echt niet tof als je 16 bent, maar het is niet anders. Zoek een compromis. Het gaat er toch om dat je lekker samen weg bent? Als je gelukkig bent maakt het niet uit waar dat is. Als je dan over een jaar of wat nog steeds naar Ibiza wilt ga je dan.
Ik ga zelf net zo lief met m'n vriend naar Terschelling dan 1000 euro pp neer te smakken voor een weekje buitenland.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:37

KimD schreef:
Heel eerlijk zou ik het ook niet willen, 17 & 18, ik weet het niet maar iets in mij zou het ook niet toelaten. Zeker niet na het zien van Zon, zuipen, ziekenhuis! Vreselijk, het zal je dochter (of zoon) maar zijn. :n En dan zeker zo'n land als Ibiza.

Hemel, hoe oud ben jij? 80? Ibiza is supergaaf maar wel prijzig voor een 17 jarige. Ik ben zelf moeder van 2 pubers, g ik bg zelf op 16 jarige leeftijd naar Loret de Mar. Mij ouders waren daar destijds ook niet echt gelukkig mee. Maar ik vind dat het bij 'grootworden'hoort, ook fouten maken horen er eventueel bij. Denk dat je als ouders vertrouwen moet hebben in je opvoeding en kind. Mijn zoon van 17 wil dit jaar ook voor het eerst alleen, prima hoor!

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:47

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 06-02-22 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:17

Ik denk dat je moeder nog een beetje moet wennen aan het idee. Lekker doorsparen en er over een paar weekjes nog eens rustig voor gaan zitten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:26

Ik vind 17 jaar ook best wel jong. Toen ik rond die leeftijd was, mocht een vriendin van mij ook niet voordat ze 18 jaar was met vriendinnen naar het buitenland. Dus toen zijn we een weekje naar Renesse geweest. Was ook gezellig. :)

Als ik je moeder was, zou ik het al wel prettiger vinden als je met een reisgezelschap ging. Dus bijvoorbeeld http://www.x-travel.nl/?gclid=CJ_q-cb_- ... tAod6FoAcA . Heb ik ook een paar jaar gedaan, was goedkoop en beviel goed. :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:10

Lijkt me dat je moeder liever niet met een chagrijnige puber op vakantie gaat, die liever niet mee had gewild? Dát lijkt me een heel goed argument }> .

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:33

Waarom ga je niet naar Luxemburg ofzo? Toch buitenland maar met de auto ben je er zo. Dit zal waarschijnlijk ook wel wat geruststelling geven aangezien je moeder weet dat jullie dichtbij zijn.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:10

lisa_xxx schreef:
ik ga al 2 jaar niet meer met mijn moeder mee op vakantie en ik ben 17.
moeders vind het prima, weet dat ik geen gekke dingen doe en dat ik goed voor mezelf kan zorgen

Misschien heeft de moeder van TS inderdaad als reden dat ze denkt dat TS niet voor zichzelf kan zorgen.

De moeder is dat die dat bepaald, wellicht doet TS thuis niks in het huishouden en dergelijke...
Dus als dat de reden is kan ik het best begrijpen..wat als er iets mis gaat omdat je iets niet goed kan nog.

(ik doe niks qua huishouden en zie mijn ouders dit best als argument gebruiken tegen mij...)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:26

Je gaat toch op vakantie en niet werken in het hotel? Het is toch de bedoeling dat je niks hoeft te doen op vakantie. Anders kun je beter thuis blijven. Sommige moeders kunnen gewoon niet los laten. M'n zus is ook zo. Als ik niet af en toe haar met 2 benen op de grond zet dan draaft ze helemaal door. Denkt dat m'n neefje nog een peuter van 16 is, die net de zijwieltjes van z'n fiets af heeft.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:52

Hoort juist bij zelfstandig worden lijkt me. Ik ben zelf sowieso niet erg van verbieden op die leeftijd. Beter de voors en tegens samen bespreken en tot een compromis komen waar iedereen mee kan leven. Dus vind mama Ibiza te ver? Wat zou zij dan aanraden? In gesprek gaan samen!

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:14

Boras schreef:
Als moeder vind ik de leeftijd niet doorslaggevend. Wel het karakter (zelfstandigheid, verantwoordelijkheidsgevoel, gezond verstand) en het gedrag. En het soort vriendje.
Ik moet er bij beiden van overtuigd zijn dat dat allemaal 100% goed zit.

Om mij te overtuigen zou je juist niet moeten aankomen met een argument als over een jaar ben ik toch 18.
Niet overtuigend.

Fijne vakantie!

Haha ja daar moet ik je toch gelijk in geven.

dorientjuh schreef:
Ik vind 17 jaar ook best wel jong. Toen ik rond die leeftijd was, mocht een vriendin van mij ook niet voordat ze 18 jaar was met vriendinnen naar het buitenland. Dus toen zijn we een weekje naar Renesse geweest. Was ook gezellig. :)

Als ik je moeder was, zou ik het al wel prettiger vinden als je met een reisgezelschap ging. Dus bijvoorbeeld http://www.x-travel.nl/?gclid=CJ_q-cb_- ... tAod6FoAcA . Heb ik ook een paar jaar gedaan, was goedkoop en beviel goed. :)

Maar zijn zulke jongeren vakantie niet juist heel erg veel op feesten gericht?

XiiaaooNaa schreef:
lisa_xxx schreef:
ik ga al 2 jaar niet meer met mijn moeder mee op vakantie en ik ben 17.
moeders vind het prima, weet dat ik geen gekke dingen doe en dat ik goed voor mezelf kan zorgen

Misschien heeft de moeder van TS inderdaad als reden dat ze denkt dat TS niet voor zichzelf kan zorgen.

De moeder is dat die dat bepaald, wellicht doet TS thuis niks in het huishouden en dergelijke...
Dus als dat de reden is kan ik het best begrijpen..wat als er iets mis gaat omdat je iets niet goed kan nog.

(ik doe niks qua huishouden en zie mijn ouders dit best als argument gebruiken tegen mij...)

Nee dat is totaal niet de rede van mijn moeder hoor, mijn moeder weet dat ik erg verantwoordelijk ben.

Ik denk dat het probleem is dat mijn moeder té bang is dat er iets gebeurt, al zeg ik 1000 keer dat het niet gebeurt. Dan krijg ik als antwoord "ja maar dan heb ik een week buikpijn" maar hoe moet ik dan aan haar bewijzen dat er echt niks mis zal gaan als ze me geen eens de kans geeft om dat te bewijzen?

Mijn moeder heeft btw niks tegen Ibiza omdat het bekend staat als "feest eiland" (dat is het namelijk ook niet) wij zijn daar namelijk ook al eens eerder geweest, dus ze weet dat er genoeg andere leuke dingen te doen zijn. ;)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:20

Waarom Ibiza?
Omdat je er al geweest bent lijkt het mij juist leuker iets nieuws te zoeken...
En ik denk dat je moeder niet geheel op haar achterhoofd gevallen is om te weten dat jullie jongeren zijn haha.

Er is nooit 100% zekerheid dat er niks gebeurd maar dat is altijd zo, laat haar anders zien dat je op veel voorbereid bent eventueel. Kun je ehbo? WAt dOe je in bepaalde situaties etc.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:23

Ts, waarom stel je dan niet voor om dit jaar in de buur te blijven? Neem aan dat het je gaat om een gezellige vakantie met je vriend, dan zou voor jou de lokatie minder van belang zijn. Als je moeder dat bv wel goed zou vinden, is dat een mooi stap om te bewijzen hoe groot jij al bent :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:24

Ik ging voor het eerst zelf op vakantie toen ik 16 was, met mijn toenmalige vriend die 17 was. We zijn een week naar Parijs geweest.
Ik kan mij niet eens meer herinneren of ik uberhaupt wel iets gevraagd heb aan mijn ouders, vast wel. Probleem hebben ze er in ieder geval nooit van gemaakt.

Maar goed, zoals eerder gezegd ligt het er ook aan hoe volwassen je bent, wat voor vriend je hebt en wat voor omstandigheden.
Misschien heeft je moeder een lekkerder gevoel bij een stedentrip of een andere locatie.

Ik denk namelijk dat mijn moeder ook op d'r achterste benen zou zijn gaan staan als ik had verteld dat we naar Ibiza zouden gaan.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:30

Ik heb echt het gevoel dat mensen wie nog nooit naar Ibiza zijn geweest er echt een verkeerd beeld van hebben haha, maar goed.

Ik kan me wel in jullie verplaatsen daar niet van, maar voor de zomervakantie willen wij eigenlijk gewoon zon, zee en strand. Anders heb ik echt geen gevoel dat ik vakantie heb gehad tegen de tijd dat ik terug kom, vandaar.

Waarom Ibiza? Omdat de eilanden onder spanje goedkopere vakantie's zijn wegens deze eilandjes 'leven' van het toerisme. Afgelopen jaar zijn we met mijn ouders naar Mallorca geweest, dat is ook een van die eilandjes, vroeger heel erg op familie vakantie's gericht dit jaar ook al veel meer jongeren gezien daar.
Maar ik snap jullie punt, ik heb gewoon niet echt vakantie gehad als ik ergens in Nederland of Duitsland geweest zou zijn, dat klinkt misschien heel vreemd. Maar ik wil echt gerelaxed hebben op het strand, met een zonnetje erbij.

EHBO heb ik niet, krijg daar nu wel lessen van op school.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:34

Maar als je moeder er niet achter staat, zit je thuis. Dan lijkt mij de optie naar een buurland wel aantrekkelijker om voor te stellen. Misschien Kroatië of Italië wel een fijner idee voor je moeder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:35

Zon, zee, strand kan volgend jaar ook nog hoor :) Heel spijtig voor jou maar het is nu zo. Je bent nog niet volwassen.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:36

vuurneon schreef:
Maar als je moeder er niet achter staat, zit je thuis. Dan lijkt mij de optie naar een buurland wel aantrekkelijker om voor te stellen. Misschien Kroatië of Italië wel een fijner idee voor je moeder?

Italië moet je zelf een vlucht bijboeken en dat is knap duur en veel werk om te regelen. Ik dacht juist als ik nou een reis boek dat alles geregeld is, scheelt dat vast ook weer voor haar.

Ik wil er graag nog eens over praten, maar het is altijd zo lastig want ik weet niet goed waar ik moet beginnen.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:38

DeMolenhoek schreef:
Zon, zee, strand kan volgend jaar ook nog hoor :) Heel spijtig voor jou maar het is nu zo. Je bent nog niet volwassen.

Weet ik, maar als volgend jaar de vakantie vroeg valt (wat zo is want hij valt dit jaar het laatst mogelijk in mijn regio dus dan valt ie volgend jaar weer vroeg) ben ik volgend jaar in de zomer nog steeds 17. :7