Ontvrienden op Facebook.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: Ontvrienden op Facebook.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:34

Eigenlijk nooit.. Ben er te lui voor.. :p

finnens

Ik gooi ook wel eens mensen van facebook af, mensen die mij allemaal verzoeken voor spelletjes sturen, of die elke dag weer een hele dagbeschrijving op facebook delen, ben daar vrij snel klaar mee. Ik ben ook wel eens ontvriend, ik kan er niet mee zitten.

chimello

Naar aanleiding van dit topic ruim 100 vreemden verwijderd uit m'n vriendenlijst :+
Ik ging eens goed kijken en merkte hoeveel mensen er doelloos in die lijst stonden waar ik nooit/jaren niet mee gepraat heb. Vooral na een stalker wil ik het nu beperkt houden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:37

Ontvrienden , doe ik maar zelden .
Soms wordt ik ontvriend . Tja so be it !
Zijn dan toch al mensen waar ik geen boodschap aan had

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:38

Ja hoor. Mijn fb is mijn dagboek. Dus mensen die niet reageren gaan weer verwijderd worden. Die tonen geen interesse , terwijl ik netjes bij andere dus wel bijhou wat ze posten en like dat of reageer daarop. Verwacht dat dus ook van mijn "vriendjes" Maar goed ik heb er dan ook bij lage na geen 100. Vrienden in mijn beleving lezen en steunen je en wederzijds, komt het van 1 kant is het einde verhaal.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:38

Ik zou het beter eens doen.. een grote kuis houden :+

Als ik zo eens random op iemands profiel kom die ik wel ken en dan zie dat ik geen vrienden meer ben vraag ik me toch af waarom :o? aartsvijand? }:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:40

Ik ga nu mijn tindermatch maar ontvrienden. Maar ik heb er ook iemand ontvriend waarbij ik haar hele dagverhaal las van hoelaat de zorg kwam tot hoelaat haar hond zat te poepen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:42

Ik reageer heel weinig op anderen. Geen behoefte aan. Like wel dingen die ik grappig vind.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:44

Soms.. blader soms wel eens door de lijst, of denk ineens en die zie ik ook nooit meer wat posten, of het worden meer vage kennissen en dan ruim ik t weer op.
andersom ook wel hoor dat ik denk die zie ik nooit meer wat posten en dan hebben ze mij al verwijderd.
Interesses enzo veranderen ook.
Maar meestal zijn het wel minder bekende mensen dan waarmee je natuurlijk in "het echte leven" veel mee omgaat.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:44

Als mensen veel van die passive-aggresive plaatjes posten met spreuken als 'je moet me nemen als ik ben', hun vuile was constant op fb pleuren of vreemd reageren op m'n foto's oid, dan ontvriend ik ze. Dat is nu een keer of vijf gebeurt denk ik.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:46

Eens in de zoveel tijd ruim ik mijn FB weer op. Meestal zijn het mensen die ik nooit spreek of gewoon weinig meer mee heb. Soms groei je uit elkaar :)
Blokkeren doe ik persoonlijk niet aan, als iemand iets van me wilt zien, veel plezier (al is dat vrij weinig :)) ).
Mijn vrienden spreek ik eigenlijk alleen in real life, FB heb ik vooral voor vrienden die in het buitenland zitten en familie die ik niet vaak zie (anders had ik mijn FB serieus verwijderd, heerlijk).

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:48

Als mensen je verwijderen hoef je het zelf niet te doen ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:57

Of zo van die mensen die je doodgooien met van die plaatjes en teksten als "ik weet dat 97% van mijn vrienden dit niet leest of deelt maar laat jij zien dat je wel om kinderen met kanker geeft". Of deel dit als je tegen kindermishandeling bent. Dan moet ik soms echt de neiging onderdrukken om er onder te schrijven: delen, ik deel helemaal niets, ze zouden nog meer slaag moeten krijgen! :+ .
Of mensen die de helft van tijd plaatjes zitten te zetten van boeddhistische en spirituele uitspraken..van respect, verdraagzaamheid, liefde, over wie goed doet goed ontmoet...en de andere helft pure racistische moppen en geklaag over die k*tbuitenlanders die allemaal zouden moeten creperen. Uhu :+ . Ik geloof dat ik sommige mensen er louter op laat voor het entertainment en leedvermaak niveau :') .

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:58

Ja tuurlijk verwijder ik wel eens mensen. Pas nog een grote opruim gedaan, gewoon mensen die je nooit meer spreekt. Tussendoor verwijder ik alleen als er ruzie is of ze echt iets gedaan hebben.
Maargoed dat is niet zozeer omdat ze mijn fb niet mogen lezen, ik zet niks erop wat niemand mag weten. Eigenlijk alleen foto's met de honden of leuke dingen omtrend mijn studie. Dusja, er zullen vast mensen zijn die via-via op mijn fb kijken en dat maakt me dus ook niet uit.
Maar blijkbaar komt het voor mensen altijd hard aan als ze ontvriend worden op fb (wat op fb gebeurd is echt ofzo :P ) maar ik kan daar nooit zo mee zitten. Als ik ontvriend ben is het omdat we elkaar al lang niet spraken, of tijdens ruzie en dan zijn zij meestal sneller met ontvrienden dan ik.
Als ik het vervelend vind wat mensen op fb zetten, ontvolg ik ze maar zijn nog wel vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:59

Ja als die persoon echt negatief opvalt op mijn tijdlijn :')

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:00

Laatst nog, de jongen waar ik al twee jaar verliefd op ben postte foto's van zijn vriendin en hij. Dat deed elke keer weer pijn dus toen maar ontvriend.
Maar meestal zijn het mensen die zinloze, irritante dingen delen of m'n tijdlijn volgooien met 'hahaha loeloeloe ik verveel meeee' :o?

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:03

Ik verwijder ze niet, ik ontvolg hun berichten gewoon.

Een vrouw die constant zielige dieren berichte deelde en waar dan allerlei domme reacties op waren, branden in stallen, boeren geven niks om hun dieren etc.

Een meisje die soms wel 15 keer op een dag iets plaatste en met daarin de "diepste" teksten. Ik bedoel daar heb je Twitter voor :Y)

En een iemand die ik gewoon niet meer kon uitstaan vond, maar die heb ik wel gedeletet :wave:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:06

yes, recent nog. Hij iemand met wie ik jaren terug ooit iets had gehad, nooit meer iets geworden, uiteindelijk vorig jaar weer contact gehad, en hij steeds dat die het weer wil proberen. Leuk, kijken kan altijd. Tot ik opeens zag dat hij weer een relatie had. Doei :evaw:

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:07

Een half uur geleden heb ik iemand uit mijn lijst gegooid. Ik heb met mijn rug haar mes beschadigd dus dat vond ik een mooie reden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:12

Mensen die anderen ontvrienden vanwege spelletjesverzoeken weten overduidelijk niet hoe je van die uitnodigingen afkomt.. :+ dat ligt niet aan die mensen...

En verder.. ben ik heel kritisch wie ik toelaat als vriend. Mensen van vijf jaar terug en nooit meer gesproken accepteer ik sowieso niet en als ik je al jaren niet heb gesproken, je irritante dingen plaatst en nooit reageert op mij ga je op niet volgen en vervolgens eruit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:14

Gisteren nog een opschoon-momentje gehad. Ik haal alleen mensen eraf van wie je lange tijd of zelfs nooit iets hoort c.q. die zelf niet of nauwelijks iets posten. Dat iemand een spelletje wil spelen, prima. Scroll ik gewoon voorbij.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:14

Toen ik een keer op Facebook kwam en de eerste foto op mijn tijdlijn twee opgehangen meisjes waren (ongecensureerd), heb ik die bewuste persoon ook direct uit mijn lijst gehaald.
Later ook nog iemand die allerlei ellendige foto's postte.

Die uitnodigingen voor spelletjes zet ik gewoon uit :+

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:16

Ja, omdat diegene dan of Facebook als twitter gebruikt...
Of omdat diegene teveel post over bijv. een vriendje met hele lappen slijmtekst...
Of omdat ik ze niet goed genoeg ken en ze irritant zijn in de tijdlijn haha

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:19

Eens in de zoveel tijd ga ik nog wel eens mijn vriendenlijst af... wie heb ik toegevoegd/wie mij die ik ken van vroeger maar nu eigenlijk niets meer mee heb? (Bijv oud klasgenoten van de basisschool?) wel leuk om te zien maar heb er verder niets meer mee? Die mensen haal ik wel uit mijn lijst.

Tijdens mijn stage ook ooit mijn (nu) baas toegevoegd en een aantal collega's. Die heb ik uiteindelijk ook weer verwijderd. Werk en prive hou ik toch graag gescheiden. Wil niet 3x te hoeven nadenken over wat ik post.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:22

Ik heb wel een keer iemand ontvriend, die ik op mijn werk had ontmoet en die elke dag alleen maar zwaar gelovige teksten plaatste. Geen leuke of grappige posts, maar hel en verdoemenis teksten als je niet van jezus zou houden of dingen zou plaatsen die jezus in een verkeerd daglicht zou plaatsen. Elke dag weer (soms meerdere keren) en dat maanden lang. Heb geprobeerd het te accepteren, maar ik was er op een gegeven moment toch wel klaar mee. Werkelijk alle reacties die die persoon gaf, waren religieus beladen (tot het extreme toe). Dat was uiteindelijk een heel simpele keus voor mij: exit.