Verjaardagsstress 3 maanden van te voren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:13

Ho stop ts! Het is jouw verjaardag, je hoeft echt niet iedereen te plezieren. Ik zou het zeker niet in 3 dagen vieren. Gewoon op 1 dag en dan in tijdblokken, of gewoon 1 bepaalde tijd, en wie wil kan komen, wie niet wil komt niet.

De (gescheiden) ouders van mijn vriend werden ook steeds apart genodigd, totdat wij gingen samenwonen. Ik vond het zo'n onzin. Ze kwamen of beide naar de housewarming of gewoon niet. Ze zijn beide geweest en doordat ze elkaar ook op verjaardagen zagen groeide de band en hebben ze na jaren zelfs de reis gezamelijk gedeeld.

Maak het jezelf niet te moeilijk ts, voor de avond sandwich, stokbrood met sate, pastasalade, broodje knakworst oid en qua drinken diksap/limo voor de kleintjes, kleine zakjes chips en qua drinken, paar flessen fris, wat sap en thee koffie en misschien wat bier/wijn. Maar ik zou niet teveel nemen. Heb je een tuin? Kun je misschien stoepkrijt voor de kleintjes kopen of een bal oid, en voor binnen afwasbare stiften en tekenpapier of een puzzeltje oid. Iets waarmee ze zich kunnen vermaken.

Of vraag je zus of ze het leuk vind om voor jouw verjasrdag met je naar de film oid te gaan.. En misschien met partij 3 ook een uitje theater oid

Onienke

Re: Verjaardagsstress 3 maanden van te voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:41

Ik vraag me überhaupt af waarom je het viert? Wil je dat wel?
Het is jouw verjaardag dat betekend ook dat jij beslist of je het viert of niet en wie er komen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:49

Hahaha.

Ze hebben dan dikke pech!

Gewoon alles op 1 dag je verjaardag vieren en geen 3 dagen apart, apart, apart, apart.............dat doen ze maar op hun eigen verjaardagen maar ze moeten niet jou ermee lastig vallen.

Bevalt het hun niet? jammer dan, ze hebben dan een keuze wel of niet komen.

En heb jij geen stress en gedoe.
Jij bent 1 x jarig en je doet het gewoon op jouw manier, klaar.

Met zulke dingen moeten ze echt niet van mij gaan vragen, het is mijn probleem niet en ik vier MIJN verjaardag op mijn manier.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:51

Rebecca, ik volg haha.
Let je op je gat in je hand? Heb er zelf ook een houtje van om te veel in te kopen.
Ik haal altijd gewoon flessen frisdrank van de lidl, wegwerp bekertjes, bordjes en bestek (scheelt een hoop afwas!) een taart van bv hema en zet gewoon chips, nootjes etc van de lidl neer.
Verder gewoon 1 a 2 kratjes bier als je weet dat er mannen komen.
Verder de frituurpan buiten neerzetten en aangooien, lekker borrelhapjes neerplanten. Stokbroden halen en in stukjes snijden, kruidenboter erbij en dan is het ongeveer wel compleet :j

Ohja je kan ook kaasstokjes maken met knakworstje en augurk, als je meer moeite wilt doen natuurlijk.
Gevulde eieren neerzetten, saladebak maken dat iedereen kan opscheppen en een huzaren of rundvleessalade neerzetten. Dat is ook altijd wel lekker en niet heel duur :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:01

Onienke schreef:
Ik vraag me überhaupt af waarom je het viert? Wil je dat wel?
Het is jouw verjaardag dat betekend ook dat jij beslist of je het viert of niet en wie er komen.

Precies mijn vraag.

Ik houd persoonlijk niet van verjaardagen, en ik vier de mijne dus ook gewoon niet :D Lekker makkelijk. Het is mijn dag, dus ik vier die zoals ik het wil. No way dat ik van alles in huis haal en vervolgens de hele dag met koffie, taart en chips rond kan gaan lopen. Kan me echt wel wat leukers bedenken, zoals bijvoorbeeld champagne bij het ontbijt en 's avonds lekker uit eten!

Dus nogmaals: het is JOUW dag, die moet je invullen zoals jij dat graag doet. Niet je familie pleasen, en al helemaal niet als het je zoveel stress bezorgd. Dat is zonde!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:06

Ik houd ook niet van verjaardagen en sla mijne dus ook lekker over. :j
Mijn familie kan niet goed met mijn schoonfamilie en dit levert dan ook lekker veel stress op ipv gezelligheid. Ik ben over minder dan een maand jarig en beide families zitten alweer lekker te zeuren dat ik mijn verjaardag 'moet' vieren.
Ja daag, mijn verjaardag, mijn dag, mijn keuzes en ik kies ervoor om de verjaardag stress uit de weg te gaan en er niks aan te doen.

Mijn advies; kies lekker voor jezelf. :+ Als je het dan toch perse wilt vieren, dan doen ze maar fijn een dagje lief tegen elkaar. Ik zou het niet kunnen, mijn verjaardag in 3 keer vieren, omdat ze elkaar niet lief vinden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:37

PureSG schreef:
Ik houd ook niet van verjaardagen en sla mijne dus ook lekker over. :j
Mijn familie kan niet goed met mijn schoonfamilie en dit levert dan ook lekker veel stress op ipv gezelligheid. Ik ben over minder dan een maand jarig en beide families zitten alweer lekker te zeuren dat ik mijn verjaardag 'moet' vieren.
Ja daag, mijn verjaardag, mijn dag, mijn keuzes en ik kies ervoor om de verjaardag stress uit de weg te gaan en er niks aan te doen.

Mijn advies; kies lekker voor jezelf. :+ Als je het dan toch perse wilt vieren, dan doen ze maar fijn een dagje lief tegen elkaar. Ik zou het niet kunnen, mijn verjaardag in 3 keer vieren, omdat ze elkaar niet lief vinden.

Super, dat doe je goed.
Kies voor jezelf en het is jouw dag.

Dat zouden er meer moeten gaan doen ipv te stressen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:41

Ik ben er met mijn verjaardag lekker weg gegaan. Met 1 vriendin (mijn vaste Londen maatje) lekker dagje Londen gedaan. :D Had helemaal geen zin om mijn verjaardag te vieren, dus heb lekker gekozen voor wat ik leuk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:42

Jij bent jarig he, niet zij!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:54

Anoniem schreef:

Juist!

Het is JOUW verjaardag. Niet te moeilijk maken voor jezelf! Je moet er plezier van hebben, geen stress.

Nodig gewoon de mensen uit die je er graag bij wil hebben, willen ze niet komen op de dag dat jij ze uitnodigt om wat voor reden dan ook, is dat heel cru, niet jouw probleem. Natuurlijk kan je dan een andere dag afspreken, maar je hoeft neit op voorhand te gaan stressen over alles, misschien valt het wel heel erg mee.

Haal wat fris en natuurlijk taart in huis en verder iets te knabbelen chips / nootjes/ zoute stengels. Als je iets speciaal voor de kleintjes wil halen, koop je een zak spekkies.
Klaar.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:25

Broodje knak lust groot en klein.En makkelijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:34

Wow TS, je doet alsof het een wedstrijd is wie het meest perfecte feestje geeft. Lekker belangrijk.
Schenk koffie, eet taart en klets wat, prima zat.
Maak je niet druk, het is enkel een verjaardag, niets bijzonders.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:35

Anoniem schreef:

Precies dit.

Als je er nu al stress van hebt, moet je dat toch helemaal niet willen? !