Tweedehands Laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:14

Die wilde ik voor paps halen, maar die vond opeens mijn oude langzame macbook nog goed zat :p

Zat toen dus nog te denken "wow, leuke aanbieding" :)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 07:45

in het foldertje van scheer en foppe staat er 1 vooe 219,- , hp dacht ik

H_M_UP

Re: Tweedehands Laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:26

Bedankt voor alle reacties, verschil van mening dus of je hem tweedehands moet kopen of niet.
Die HP 6710B zie ik inderdaad heel vaak voorbijkomen, maar die is dus een wat ouder type?
Ik ga even kijken naar de andere tips!

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:30

waar voor wil je um precies gebruiken? alleen voor word enz? of ook om films te downloaden en games te spelen? Want daar zit wel weer een verschil tussen ;)

Ik heb geloof ik ook nog 1 staan die ik niet gebruik, zal even kijken in welke staat ie is :P . Ik weet niet of je daar belangstelling voor hebt?;)

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:37

Ik heb altijd wel laptops van marktplaats gehaald en die waren dan ook lekker goedkoop [onder de 100 euro]. Maar beide gingen ze binnen korte tijd al kapot. Toen heb ik een goedkopere nieuwe gehaald en die heb ik nog steeds na 3 jaar. Hou vooral de kortingen in de gaten!

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:39

Ik heb er één voor 50 euro tweedehands gekocht op marktplaats.
Daar ter plekke even getest en hij werkt perfect, accu gaat zelfs 4u mee als hij vol is, ideaal voor school waar ik hem ook voor heb. Hij doet nu alweer een half jaar uitstekend zijn werk.

Tweedehands kan dus wel :D

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:40

RenskeLap schreef:
waar voor wil je um precies gebruiken? alleen voor word enz? of ook om films te downloaden en games te spelen? Want daar zit wel weer een verschil tussen ;)

Ik heb geloof ik ook nog 1 staan die ik niet gebruik, zal even kijken in welke staat ie is :P . Ik weet niet of je daar belangstelling voor hebt?;)

Voor Word vooral en internetten. Niet direct om films te downloaden, en helemaal niet voor games. Wat heb je er voor een? :)

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:41

Jtragter schreef:
Ik heb altijd wel laptops van marktplaats gehaald en die waren dan ook lekker goedkoop [onder de 100 euro]. Maar beide gingen ze binnen korte tijd al kapot. Toen heb ik een goedkopere nieuwe gehaald en die heb ik nog steeds na 3 jaar. Hou vooral de kortingen in de gaten!

Bedankt voor de tip!

@xsamx leuk is dat, moet je wel geluk hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:42

Susannah92 schreef:
LauraSaskia schreef:
Ik heb er ook even over getwijfeld maar toen een nieuwe Acer gehaald bij de MediaMarkt, voor 299 euro. Prima ding, gebruik 'm alleen voor studie en internet. Als je 'm alleen voor internet gebruikt en alles online doet, kun je ook een chromebook halen. Die zijn er al vanaf 200 euro volgensmij.

Ik heb een hp chromebook, een blauwe. Leuk ding, maar raad hem niet aan tenzij je handig bent en er Linux oid op kan zetten. Chrome os kan vrij weinig :')

Echt? Ik kan mijn mijn chromebook eeigenlijk alles :))

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:45

Ik heb een laptop te koop en dat ding is nog helemaal prima. Nauwelijks gebruikt en altijd zeer netjes mee omgegaan en alleen gebruikt voor school. Het hoeft dus niet persé een slechte laptop te zijn maar ik snap dat mensen eerder voor een nieuwe gaan.

Ik heb laatst een Acer Aspire E15 gekocht bij de mediamarkt. Normaal €300,- maar met de BTW-vrije dagen nog maar €230,-! Mijn enige eis was dat Illustrator er goed op kon draaien maar anders had ik nog een goedkoper modelletje genomen. Even opzoeken wanneer de BTW-vrije dagen weer zijn dus :)

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:49

@Lauramc wat voor soort laptop het je te koop? Mag ook in pb

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:50

Je hebt ook bedrijven die tweedehands verkopen. Helemaal schoon gemaakt en met garantie. Die kom je wel tegen als je op mp naar laptops zoekt denk ik.

Ik heb mijn xbox360 tweedehands bij tweek.nl vandaan. Perfect ding, en perfecte service.
http://www.tweek.nl/computer/laptops/

Ze zijn alleen niet beneden de 200,-

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 18:01

Ik krijg een probook 6730B aangeboden voor 100 is dit een oud type? Kan er niet zo veel over vinden

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:08

Mijn vader heeft recent een laptop gekocht via een man die ze inkocht, repareerde etc. En doorverkocht met garantie, prima laptop voor 100 euro. En nog een zware ook, onder de 500 euro slaag je voor wat deze kan nieuw niet.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:13

ik heb dat ook gedaan..
was een super laptop, helemaal opgeknapt, snel enz.
nu, ongeveer 1,5 jaar later is hij afgeschreven..
kan hooguit een kwartier zonder adapter, en kan geen verbinding meer maken met wifi zonder een kabel (dus ook niet meer geschikt voor school -O- )

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:06

Al jaren gebruik ik tweedehands Lenovo (IBM) Thinkpads, voormalige bedrijfscomputers. Zijn zeer sterk
(laten vallen geeft zelden een probleem), handzaam (zeer portable) en gebouwd van goede componenten, met geweldig toetsenbord (daar staan ze echt om bekend, dus ideaal als je veel moet typen) en uitstekende wifi ontvangst.

In Engeland (ebay, waar je als koper zeer beschermd bent, itt Marktplaats, dus ik koop ze ongezien, zonder angst) koop je ze voor tussen £100 en £125, in diverse modellen. Zijn in NL ook verkrijgbaar, maar wel wat duurder. Veel bedrijven op ebay.co.uk versturen ook naar NL. Je aankoopbedrag is gegarandeerd via Paypal en wat je koopt moet exact aan de beschrijving voldoen, dus je weet waar je aan toe bent.

Deze laptops waren nieuw vaak tussen £/Euro 1500 en 2500 en de ervaring is dat ze veel betrouwbaarder blijken te zijn dan de nieuwe goedkope (en minder goedkope!) laptops (HP, Toshiba en MSI) van mijn kinderen en vrienden.

Toegegeven, de Thinkpads zijn niet de meest flitsende om te zien, maar gewoon geweldig in gebruik en zeer betaalbaar. Wat mij betreft een aanrader, ik wil nooit meer anders, met mijn zeer beperkte budget (en ik ben een echte computer-freak). :j

Succes met je keuze, hopelijk, wat je ook kiest, slaag je goed! :-)

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:53

Phoe zou echt niet weten wat voor 1, ik ben nu niet thuis maar ik kan morgen avond wel even kijken voor je ;)

Je kan trouwens echt hele goedkope nieuw krijgen hoor, als je niet perse een merk wil dan is er ruime keuze

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:57

Ik weet niet waar je woont maar in Utrecht zit Mic Mac en die verkoopt laptops voor een leuke prjjs, tweedehands en helemaal nagekeken met garantie. Ik heb een desktop bij hem en mijn zus ook.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:02

Een tweedehands laptop voor de studie zou ik niet snel doen... voornamelijk vanwege de accuduur die toch snel achteruit gaat als je de computer eenmaal in gebruik hebt gehad. Dan zit je steeds tijdens college met een lege accu. Of je moet er een accu bij kopen, maar dat is vaak ook vrij duur :).

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:03

ik raad het je ook af.
me ouders hadden dus van marktplaats een laptop voor mij opgehaald.
en hij kon niest kon geen internet meer was supper sloom enzo.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:04

Met dit budget zou ik gaan voor tweedehands.
Máár dan wel op een website waar ze ook garantie bieden.
Ik heb ervaring met 2 websites die pc's en laptops inkopen van bedrijven.
Die worden vaak standaard na een periode vervangen en zijn nog prima te gebruiken. Zo goed zelfs, dat ze er nog 2 jaar garantie op geven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:05

Accu's gaan toch wel stuk. Mijn huidige accu heb ik 1.5 jaar en hij is helemaal verrot. Ondanks goed gebruik zodat de accu niet lui wordt, en dus stekker eruit als hij vol zat ed.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:33

De accu zou ik niet zo veel om geven kan je voor50 euro een nieuwe kopen kom je met een lalaptop van 100 toch goed uit

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:05

H_M_UP schreef:
Jtragter schreef:

Bedankt voor de tip!

@xsamx leuk is dat, moet je wel geluk hebben :)

Idd, ik heb daar altijd pech mee :(

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:27

Yvank_ schreef:
Susannah92 schreef:
Ik heb een hp chromebook, een blauwe. Leuk ding, maar raad hem niet aan tenzij je handig bent en er Linux oid op kan zetten. Chrome os kan vrij weinig :')

Echt? Ik kan mijn mijn chromebook eeigenlijk alles :))

Ook films downloaden enzo? In dat geval, teach me your ways ;)