Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. 

Rintah schreef:Indien mogelijk kan je ook al tijdens je werk je eten opeten en tijdens de lunch een stuk gaan wandelen. heb je meteen ook weer genoeg frisse lucht binnengekregen.
Relaxed schreef:Hier ook en fulltime kantoorbaan, ik merk zelf dat het heel veel scheelt sinds ik de suikers laat staan, dus geen koekjes, chocola en (light)frisdrank meer. Heb minder snaaitrek nu
Ik ontbijt met kwark, rond 10/11 uur fruit, 13 uur lunch met brood cracker en/of soepje en glas melk. In de namiddag meestal nog fruit (maar die vergeet ik vaak, heb dan ook geen trek) en 's avonds gewoon aardappels/groente/vlees of pasta oid. Na het eten eet ik eigenlijk niks meer. Ook drink ik over de dag minimaal een liter water en thee. Water drinken scheelt wel veel als je denkt honger te hebben
Skinnylove schreef:Hier ook een fulltime kantoorbaan en soms echt moeite met wat ik allemaal moet eten ( en alle jarige trakterende collega's altijd.. )
Ik kies meestal uit de volgende dingen:
07.30 uur ontbijt ik met havermout en amandelmelk/rijstmelk
09.30 uur tussendoortje, keuze uit: eierkoek, zelfgemaakte bananen-cake, handje noten of rijstwafel
12.00 uur lunch met of 2 spelt boterhammen met kaas of havermout pannenkoekjes of een bak magere kwark met fruit
15.00 uur tussendoortje, handje noten, rauwkost, fruit of een rijstwafel
18.00 uur thuis eten
Ik loop 2 x per week een half uur hard en 2 x per week een uur krachttraining.
Tevens ga ik in mijn pauze vaak een half uurtje naar buiten
). Ik merk dat ik dan vaak al een beetje over mijn honger heen ben, dat kan niet goed zijn. Citaat:Ikeje: Wat voor een soort bak is dat die je jezelf cadeau hebt gedaan? En heb je ook een recept van dat mueslibrood?

Kaka schreef:Ik maak deel uit van een groep van 5 collega's die voor elkaar de lunch verzorgt. Dat betekent dat elk van ons 1 keer in de week de volledige lunch meeneemt voor 5 personen. Daarbij hebben we afgesproken dat het gezond moet zijn. Dus een flinke maaltijdsalade en/of -soep. Ik ben morgen aan de beurt en heb een pan lente-uiensoep, speltbrood met daarbij hummus (zelf gemaakt), avocado en tomaten en sap klaar staan. Deze regeling maakt dat ik maar 1 keer in de week me druk hoef te maken om lunch. Ideaal. We hebben een bedrijfsrestaurant, maar daar komen we eigenlijk nooit meer.
Buiten lunch om eet ik vooral veel fruit.