Scooter of auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Scooter of auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:25

Nog voordeel, je mag overal op de stoep parkeren _/-\o_
(geen gedoe met parkeer automaten, enz)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:25

Ik heb een auto gehad, was per maand rond de 55 euro kwijt voor verzekering en wegenbelasting, daarnaast komt de benzine nog maargoed dat heb je voor een scooter natuurlijk ook. Alleen zijn de verzekering en wegenbelasting gewoon zienderogen lager.

Ik zou voor een scooter gaan, en eventueel als je later gaat werken en dit verder van huis is, kun je een auto kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:31

Als ik voor een auto ga, wat is dan een redelijke prijsklasse. Ik had een fiat cinquecento voor 800 euro gekocht, helaas zijn we opgelicht omdat de bodum niet goed leek te zijn. Dus ik ben heel erg bang dat dit soort autootjes niet betrouwbaar zijn. :(
Zelfde voor een scooter, ik heb daar namelijk helemaal geen verstand van.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:32

Peugeot 106 of ford ka?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:17

Tja, als je het mij vraagt zijn auto's voor die prijs eigenlijk nooit echt betrouwbaar. Alleen als je zelf veel verstand van auto's hebt, zodat je het zelf kunt beoordelen, of iemand mee kunt nemen die het goed kan zien, zou ik dat aandurven.

Ik heb zelf ook een cinquecento gehad een paar jaar terug, die had ik van een vriendin overgekocht. Dat soort autotjes kunnen gewoon elk moment "op" zijn, de mijne heb ik 1,5 jaar in rondgereden en toen deed hij het gewoon niet meer.

Ik zou dan liever nog even doorsparen en een degelijkere auto kopen.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:23

Ik heb al jaren een scooter ideaal. Nu woon ik ook maar op 10 min bij me paard vandaan. Met droog weet en zeker in de zomer erg lekker. Als het dan een keer wat minder weer is kan je altijd voor een keer de auto van je ouders pakken.

Als je een scooter koopt zou ik fat bij ren scooter winkel doen. Ik heb een hele hoop elende gehad via marktplaats. Heb er nu een van een scooter winkel en geen problemen mee. Ze hebben occasions vaak staan dus 2e hands scooters alleen zijn deze wel nagekeken en krijg je er vaak een paar maandrn garantie bij

Ik heb een Kymco Agility 50, snor scooter 4 takt. Bij de dealer €750 voor betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:42

Hoe is het afgelopen TS? Ben je er al uit? :)

Mijn vriendje heeft ook een cinquecento, toen gekocht voor 600 euro. Ontzettend lelijk ding, maar hij rijd, is zuinig en is amper kapot te krijgen. Hij heeft nu een dure verzekering van 50 euro per maand en 30 euro belasting. Als hij overstapt van verzekering betaald hij 20 euro daarvoor. Dat betekend dus 50 euro per maand.

Ik heb ook een auto, maar twijfel heel erg of ik die wil inruilen, gewoon zal houden of een brommertje er bij wil nemen. :o

Mijn auto kost mij minimaal 90 euro per maand, ex benzine.
Helaas zuipt hij vrij veel. Hij loopt 1/10 en aangezien er 30 liter in gaat rij ik gemiddeld ongeveer 300 km per tank. Toen ik iedere dag naar stage moest met de auto was ik 50 euro benzine per week kwijt, wat dus 200 euro is per maand. Dit vind ik te veel.. MAAR, hij is zo leukkkkkkkk en ik wil hem eigenlijk niet weg doen.... (Nu nog student en dus niet zo veel inkomen)

Ik heb net een nieuwe baan waar het parkeren niet gratis is. Dat is dus een duur grapje als ik dat iedere dag zou moeten betalen + de reiskosten. Dat is dus mijn twijfel. Als ik een andere auto koop, ben ik wel minder kwijt qua benzine + verzekering etc, maar zit ik nog steeds aan de parkeerkosten.
Als ik een scootertje koop ben ik daar sowieso vanaf. En die rijd lekker zuinig!
Maarja, de aanschaf van een scooter is dan wel weer vrij veel..

Wat zouden jullie doen?

Vroeger trouwens wel een aantal scooters gehad. Maar die heb ik weggedaan omdat ik een auto kocht. Natuurlijk ontzettend spijt van.. :(
Wel veel problemen gehad met twee van de drie scooters. Zodra het regende lieten die mij stikken. De dealers konden er niets aan doen, die snapte er niets van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:33

In eerste instantie ga ik toch voor een leuk klein autootje.
Alleen is het best een moeilijk iets om iets goeds te vinden.
Nu staat er een leuke fiat voor 500 euro op internet. Voor een auto is dat geen geld, daardoor ook weer extra voorzichtig...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:38

Voor dat geld kan je ook niet heel veel verwachten. Hoeft niets te zeggen hor, je kan er met gemak jaren zorgeloos in rijden maar het kan ook zijn dat er snel wat aan gaat mankeren. Ken je toevallig iemand met een beetje verstand van auto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:54

Up!

Ik ben er nog steeds niet over uit.

Ouders hebben een nieuwe auto en zijn er zo zuinig op dat ik hem alleen mee mag naar stal en verder totaal niet. Dus als ik leuke dingen wil doen heb ik op de bus na geen vervoer. Dat is best frustrerend.

Alleen als ik een auto koop, ben ik bang dat de kosten zoals verzekering ect gewoon te veel worden. Ik wil wel normaal kunnen leven en sparen. Ik hou z'n 135 euro over waarvan ik moet sparen en leven als ik 100 euro zou rekenen voor de auto. Dat is niet zo heel veel....

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:14

Na een jaar nog steeds geen beslissing? :')

Als je zo'n financiële situatie heb zal ik voor de scooter gaan. Die rijd zuinig en kost per maand niet veel. Aanschaf is ook even een totaal andere prijs dan een auto zowel nieuw als tweedehands. Kijk, je kan altijd een scooter treffen waarbij je pech hebt. Ik heb ook scooter gereden. Waarbij 1 pech geval en 1 goede. Ik reed met beide scooters 50 km per dag. Dus 250 km in de week. Moest wel 2 keer in de week tanken. :') maar was echt aanzienlijk goedkoper dan een auto! Soms wil ik hem weer terug. :o

Auto's zijn nou eenmaal dure dingen waarvan het onderhoud ook nog eens duurder is vergeleken met een scooter. Ik rij zelf momenteel een smart fortwo en ik betaal voor de verzekering en wegenbelasting 35 euro per maand. Dit autootje rijd op zijn duurst 1 op 15 dus dat vind ik ook meevallen. Alleen zijn deze in de aanschaf juist weer prijzig als je wilt dat de motor goed is. Maar goed, dit is terzijde.

In jouw situatie zal ik voor een scooter gaan vanwege de kosten.. Dan maar wat langer onderweg en nat regenen..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:22

Maar waar wil je hem verder nog voor gebruiken? Is het bijvoorbeeld ook de bedoeling dat je Bobt of carpoolt met vrienden en dus meerdere mensen moet vervoeren of enkel voor het gebruik dat je in de OP hebt gezet.

Want dan zou ik voor een scooter gaan, wij hebben nu een auto maar ik ben aan 't kijken voor een scooter voor erbij, waarschijnlijk lease, een elektrische, voor naar het werk en even wat kleine boodschapjes doen enzo.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:28

Auto!

Het houdt je droog, het houdt je warm en schoon, je kan veel spullen ermee vervoeren en dat kun je van een scooter niet zeggen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:42

KimD schreef:
Maar waar wil je hem verder nog voor gebruiken? Is het bijvoorbeeld ook de bedoeling dat je Bobt of carpoolt met vrienden en dus meerdere mensen moet vervoeren of enkel voor het gebruik dat je in de OP hebt gezet.

Want dan zou ik voor een scooter gaan, wij hebben nu een auto maar ik ben aan 't kijken voor een scooter voor erbij, waarschijnlijk lease, een elektrische, voor naar het werk en even wat kleine boodschapjes doen enzo.

Ik woon in een dorp waar ik eigenlijk zelf niet zo heel veel heb. Op 10 km afstand heb ik mijn paard, is het station, vrienden, hobby's ect. Ik mag niet met de auto van mijn ouders rijden (tenminste niet naar andere plekken dan stal) Dus ik ben heel erg afhankelijk als ik wil uitgaan of wil shoppen ect.. Dat geeft een heel beklemmend gevoel. Maar ik wil wel normaal kunnen leven, niet alles uit willen geven voor een auto.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:01

Shoppen is natuurlijk al wat moeilijker met een scooter als je groot gaat inkopen. :Y) Ik zou onze auto ook niet meer kunnen missen hoor. En die was niet duur in aanschaf en eigenlijk valt hij ook best mee in maandelijkse kosten. Zeker een kleine auto hoeft niet duur te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:17

KimD schreef:
Shoppen is natuurlijk al wat moeilijker met een scooter als je groot gaat inkopen. :Y) Ik zou onze auto ook niet meer kunnen missen hoor. En die was niet duur in aanschaf en eigenlijk valt hij ook best mee in maandelijkse kosten. Zeker een kleine auto hoeft niet duur te zijn.

Met mijn vorige auto was ik al z'n 100 euro per maand kwijt aan vaste lasten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:19

€100,- vind ik niet zoveel eerlijk gezegd. Als je dat veel vind dan zou ik niet aan een auto beginnen, maar sowieso aan een scooter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:57

KimD schreef:
€100,- vind ik niet zoveel eerlijk gezegd. Als je dat veel vind dan zou ik niet aan een auto beginnen, maar sowieso aan een scooter.

Voor een goede auto is dat niet zo veel inderdaad. Maar voor iemand die gewoon naar school gaat en in de weekenden een paar uurtjes werkt is het best nog wel een flink bedrag en ik hou van sparen, dus dan zou ik in de stress schieten omdat ik niet zo veel meer kan sparen. Maar nu heb ik stres omdat ik amper andere dingen kan doen. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:00

Als je zo doorgaat kun je volgend jaar het topic weer uppen. :')

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:06

Ik zou voor een scooter gaan. Je geeft eigenlijk al aan dat je die 100 euro in de maand niet wilt uitgeven aan een auto (al moet ik toegeven dat dat echt best wel goedkoop is) en qua afstanden leg je ook niet heel veel af. Dat is met een scooter prima te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:09

KimD schreef:
Als je zo doorgaat kun je volgend jaar het topic weer uppen. :')

Geloof me als ik in de winkel een zak chips moet uit kiezen ben ik al een half uur bezig...... Keuzes maken..

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:32

Ik rijd sinds een half jaartje een toyota starlet, 23 in de maand aan wegen belasting en 50 aan verzekering. Moet er wel bij zeggen dat ik een beginnende bestuurder ben, betaal dus meer. Dat is ongeveer 70 euro per maand om hem op de weg te houden. Hij rijd heel zuinig (afgezien van je rijstijl), ik rijd er 1 op 15 mee. Autootjes zijn oersterk en vrijwel niet kapot te krijgen! :D

Als ik de keuze (en het geld) zou hebben zou ik absoluut voor een auto gaan, puur voor het comfort.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:44

Ik heb zelf een scooter(peugeot) en ben rustig aan het sparen voor een autotje.
Met redelijk en mooi weer dan ben ik eigenlijk altijd met m'n scooter op pad, en mocht het heel erg slecht weer zijn dan leen ik de auto van m'n ouders. En voor eens een feestje mag ik de auto ook wel lenen, hier is de afspraak; ik mag met stappen best de auto mee, zo lang die 's ochtends maar weer op de oprit staat. :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:49

Ik heb anderhalf jaar gereden op een scooter, maar heb nu sinds deze week een auto gekocht.
Mijn financiën waren ruimer met een goed vooruitzicht (vanaf juli fulltime werken), dus ik heb nu besloten om warm en droog te gaan zitten :D

De scooter was inderdaad wel super goedkoop, dat is het grootste nadeel van een auto. Als je een goedkope scooter zoekt, mijn scooter staat nu te koop, zie mijn advertenties :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:55

Ik ben ook voor een scooter gegaan omdat dit vele malen goedkoper was.

Nu ben ik wel voor een wat duurdere gegaan, comfort, km stand. En heb ik er wat in moeten gooien voor reperaties.. Maargoed, kan met de auto ook gebeuren.

Ik ben 30euro per maand kwijt aan de verzekering (Volledig pakket), 55eu per jaar aan de ANWB (wegenwacht voor scooters, ideaal) en ongeveer 10eu per week aan benzine, (rijd er elke dag 30km op). Ben zelfs sneller met de scooter op stal dan met de auto.