Het Huisgenoten Klaagtopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LianJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:24

Oh wauw dit topic is voor mij gemaakt haha.

Ik heb drie huisgenootjes, maar eentje daarvan werkt echt op mijn zenuwen. Vuilniszakken uit de prullenbak houden maar vervolgens de hele week in de keuken laten staan en er maar vanuit gaan dat iemand anders het opruimd? Ook laat ze regelmatig de lamp beneden aanstaan 's nachts, waardoor ik dus niet slaap. Dus ik kan standaard elke avond naar beneden lopen om die lamp uit te doen. >;)

Andere huisgenootje is er 2 dagen in de week, dus daar heb ik weinig last van. Laatste huisgenootje is een hele goede vriendin dus dat is dan wel weer leuk :) Verder hebben wij hier wel allemaal onze eigen borden, bestek en pannen enzo. Daar ben ik erg blij mee, zo doet iedereen lekker zijn eigen afwas (of niet natuurlijk, maar dat is dan niet mijn probleem :+)

Overigens vorig jaar een huisgenoot gehad die haar muziek altijd zo kneiterhard zette dat je buiten nog mee kon zingen. En telkens maar vragen of het wat minder mocht, maar dan zette ze het ietsiepietsie zachter, wat dus eigenlijk geen nut had. Met haar hebben we ook een keer knallende ruzie gehad over schoonmaken, omdat zij het weken niet deed en dan tegen ons zei dat we ons eraan moesten houden als wij één keer niet hadden schoongemaakt. En met knallende ruzie bedoel ik ook echt schreeuwen :')

ElineS schreef:
Zo vertikte ik het laatst wc papier op te halen.. We hebben 4 dagen zonder wc papier gezeten (of nu ja hun, ik had een eigen rolletje in mijn kamer die ik telkens meesleepte :') ) voordat ook maar iemand wc papier ging kopen.. Wat ze in die 4 dagen gebruikt hebben, geen idee.. En ook niet meteen even afvalzakken gekocht die ook op waren of afwasmiddel. Nee, had ze niet aan gedacht. Aaargh! :P

Dit hebben wij al meerdere keren gehad. Wij hebben gewoon een huishoudlijst, dus als iets op is koop je het en schrijf je het op, dan verrekenen we het later. Maar ik ben dus ongeveer altijd degene die wcpapier haalt, dus de laatste tijd doe ik dat gewoon niet meer en heb ik een noodvoorraad op mijn eigen kamer :+

1234

Re: Het Huisgenoten Klaagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:49

Hahah grappig dat zoveel mensen dat probleem hebben met wc-papier. Ik heb zelf dus ook een voorraadje op mijn kamer staan, anders kan ik later zelf niet eens meer naar de wc omdat het wcpapier op is :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:03

Het huis waar mijn vriend in woont is ook zo'n fijne puinbak. 22 man op 1 gang. 1 keuken (met 4 kookplaten), 4 douches, 2 wasmachines en 1 droger.
De gang is officieus verdeeld in 2 delen, zodat bijvoorbeeld 1 persoon de douches voor schoonmaakt, en de ander achter. Officieel is het 1 gang en ook de (online) huisrekening is voor 1 gang. Daar gaat alles op: wc papier, wc blokken, schoonmaakmiddel etc.

Toiletpapier op in het voorste deel? In het achterste kun je ladingen in de kast verstopt vinden. Maar dat is dan alleen "voor deze kant", terwijl het wel gewoon op de gangrekening staat. Zelfde gaat voor WC blokken, dan halen ze van die dure Harpic Max "alleen voor deze kant", maar wel de hele gang laten betalen.

De keuken ziet er daar ook standaard uit alsof er een bom ontploft is. Eerder maakten m'n vriend en ik er nog weleens samen schoon (en dan echt brandschoon tot je van de vloer kunt eten), maar dat hebben we opgegeven. Het is er binnen het uur weer een puinhoop. Mensen laten alles buiten de koelkast liggen voor dagen achter elkaar, ruimen hun schillen en verpakkingen niet op, overal staan lege bierflesjes, als ze "pannenkoekendag" hebben gehad zit het tot aan het plafond vol met suiker en stroop.

Als er iets kapot gaat heeft niemand het gedaan. Wasrek is al stuk gegaan, koffiezet apparaat, aspergepan, wijnglazen, shotglaasjes, messen zijn stuk voor stuk bot, waterkoker. Letterlijk: alles wat je laat staan gaat kapot. En nooit iemand heeft t gedaan, niemand weet hoe het komt en het "was al zo".

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:08

Ken er nog een over geluidsoverlast... heb jaren geleden een Duits meisje (huisbaas is nogal van de internationale studenten, die betalen tenminste en zeuren niet zo -O- ) in huis gehad dat nogal van muziek hield. Geen probleem, maar 's ochtends om kwart over 7 al keihard Bruno Mars gaan draaien terwijl ik nog in bed lig en er alleen een gipswandje tussen onze kamers staat... nee. Heb haar toen ook vriendelijk verzocht om die klereherrie uit te zetten %)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:47

:(:)
Cubone schreef:
Oh jaaa! Even spuien :D Ik heb namelijk een huisgenoot waarvan ik 's nachts niet de trap op en af mag lopen want de trap kraakt en daar word ze wakker van :') Oftewel: Ik mag tussen 11 en 8 niet plassen. Ja, haha dream on. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Jeetje dat vind ik echt kansloos! Zou er oordopjes geven! :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 01:10

Heerlijk topic haha _O- Hier gelukkig niet zoveel irritaties. Alleen dat het vrijwel altijd een klerezooi is, maar ik ben zelf ook een smeerlap :+ En WC papier, herkénbaar! Ik ben ook de enige die dat haalt haha, ik was er een keer 3 weken niet, kwam ik terug geen wc papier, al 2 weken deden ze met een doos tissues en een pakje zakdoekjes :') Terwijl we naast een AH én een Kruidvat wonen, wat is dat voor moeite haha.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:18

Ik heb 15 (!!) huisgenoten, een gigantische chaos in een oud pand in de binnenstad. Ik woon er net 3 weken, vind het heerlijk, want ze zijn gezellig en het is een hechte groep die veel samen eet/chillt/uit gaat. Maar oh my goodness -- de ZOOI :oo :r Te smerig voor woorden af en toe, eerlijk waar. Maar, we hebben weer een schoonmaakrooster, let's hope it helps *\o/*

En de dronken jaarclubs van m'n huisgenoten die hier soms in de keuken zitten terwijl ik de volgende ochtend moet werken, tja.... _-:( Maar verder is het een gezellige boel.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:01

Ik meld mezelf ook! Herken alles hier in bepaalde huisgenoten.
Heb nu al zovaak ruzie gehad met 1 huisgenoot. _O-

Leef met 8/9 personen in 1 huis.. Soms zou je ze achter het behang willen plakken. Heb je een schoonmaakrooster dan doet niemand zijn/haar taak. En heg wc rollen drama _O-

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:35

Hee willemijn jij ook hier haha :+ studentenleven in barnie is zwaar he?

Heerlijk!! Vakantie dat betekent iedereen naar hun stekkie bij de ouders en ik blijf alleen achter :D geweldig een week het huis alleen!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:24

Jaa ik ook hier haha!
Man, af en toe wordt ik gestoord van mn huisbaas... 3 keer per week en vaker komt ze langs... :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:25

Hier zie ik mijn huisbaas helemaal nooit. Nja één keer is ie even komen kijken ofzo. En een keer de vrouw van de huisbaas maar dat kwam omdat bouwvakkers in een ruimte in huis moesten zijn voor de riolering enzo.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 08:13

Grietje zeker? :P
Mijn huisbaas komt elke dag op vakanties en vrije dagen van het bedrijf na.

Woon ernaast dus elke dag even controle :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:01

Vjesta :r Wat klinkt dat gooooor zeg!

Ik zou gek worden als m'n huisbaas elke dag langskomt, zou ik echt niet op prijs stellen :\

Ik woon in een studentenhuis met 3 huisgenoten. Toen ik hier kwam wonen woonde er tegenover mij een jongen van begin 20. Was gestopt met z'n studie, werkte 20 uur per week als vuilnisman, was elke dag de hele dag stoned (35 joints per week :x ), werkte hard aan zijn rapcarriere en was zo'n ontzettend varken... Prullenbak vol? Dan mik je gewoon je afval ergens in de richting van de prullenbak. 's Ochtends opstaan? Al rochelend en half kotsend gaan zitten schijten maar vervolgens niet ff de borstel door de wc halen :x Heel het dakterras lag vol met joints, blikjes en flesjes. Zijn kamer was een muf hok en zodra hij in de keuken was, was het daar ook een grote bende. Hij had z'n muziek altijd zo lomp hard staan. Ik denk dat ik hem wel 10 keer m'n kamer ingetrokken heb, deur dicht gedaan, om te laten horen hoeveel ik van zijn muziek mee kreeg. "Oh staat best hard ja". En de volgende dag gewoon de muziek gewoon weer net zo hard aanzetten _-:(

Hij is eind vorig jaar vertrokken, de huisbaas heeft het huis gerenoveerd & we hebben een nieuwe huisgenoot gevonden: We hebben nu een héérlijk schoon huis zonder overlast <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:49

TheJokerr schreef:

Jep! Grietje... _O-
Ze let echt teveel op ons, zot niet voor niets op kamers!

Doubtless, dat is echt smerig!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:29

Zulke herkenbare verhalen hier. :)) Ik heb vier huisgenoten. Leuke en gezellige mensen, maar af en toe...

Het is een tijdje best wel redelijk gegaan met het schoonhouden van de keuken/woonkamer. We hebben een schoonmaakrooster en iedereen houdt zich daar op zich wel aan, maar tussendoor is het nu toch iedere keer weer een bende. Stapels afwas en volle vuilniszakken die blijven staan, ik vind het echt smerig. Gelukkig heb ik mijn eigen servies en pannen, want één huisgenootje kan ook echt niet fatsoenlijk afwassen.

Vorige was het mijn beurt om schoon te maken en terwijl ik stond te poetsen, zat een huisgenoot te eten. Zegt hij: "Ja, het is de laatste tijd wel een zooi hè. Het verbaasde me dat je er nog niks over gezegd had." Dat is helemaal irritant, want blijkbaar beseft hij het zich dus heel goed. :') Maar goed, ik vertrek over twee weken voor een aantal maanden naar het buitenland en ik had geen om er nu nog druk over te maken. Ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat als ik weg ben. Ik ben niet alleen de enige die ze achter de broek zit wat betreft schoonmaken, maar ik ben bijvoorbeeld ook de enige die er aan denkt wanneer het afval/oud papier/plastic naar buiten moet. En ik ben ook de enige die afval kan scheiden, hoe vaak ik nou al heb gezegd dat je piepschuim niet bij het oud papier mag doen en dat het niet zo fris is om bijvoorbeeld smerige pizzadozen daar bij te zetten. Het lijken allemaal redelijk intelligente mensen, maar af en toe heb ik mijn twijfels... :')

Toiletpapier is ook een bekend probleem. Ik nam het eerst altijd mee en zette het dan op de gezamenlijke rekening, maar ik heb de laatste keer heb ik na de afrekening zo lang om mijn geld moeten zeuren dat ik er helemaal klaar mee was. Nu koop ik het alleen als het mijn beurt is en heb ik altijd een reserverol op mijn kamer liggen voor de keren dat het op is.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 16:21

TheJokerr schreef:

Ik zou gek worden. Dan voelt het toch niet als je eigen huis?

@MonaLieske: Bekend probleem, het afval. Ik ben de enige die de container aan de weg zet. De rest vergeet het constant. Hetzelfde met alle lege flessen wegbrengen, dat doet alleen ik, maar ik eis dan wel het statiegeld op. Als ik het wegbreng, dan is dat voor mij, simpel als dat. Niet dat het veel is, maar toch :P. Verder het glas.. Alleen ik breng het glas weg. Nu al een tijd niet gedaan en de hele doos zit vol en er staan allemaal glazen omheen, want het pas niet meer in de doos.. Maar iemand die het wegbrengt, och welnee.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:38

Ja, glas stapelt zich hier ook op. Ik drink zelf niet, dus ik weet heel zeker dat de stapels lege wijnflessen en bierkratjes niet van mij zijn. Mijn eigen dingen breng ik wel weg, maar ik doe echt niet meer alles. Een van mijn huisgenoten heeft een auto, dus ik vind het echt te gek voor woorden dat ik dan al die zooi die niet van mij is op de fiets weg moet gaan brengen. Als ik er om vraag, brengt hij het meestal wel weg. Helaas doet hij het nog niet uit zichzelf... :P

Ik zie hier ook wat mensen klagen over huisgenoten die de verwarming hoog laten staan terwijl er niemand thuis is. Ja, dat doen de mijne ook... :') En ze laten ook gerust al het licht aan terwijl er niemand thuis is. Ik krijg het ze niet aan het verstand gebracht dat we daar toch echt zelf voor moeten betalen en ze dus zichzelf benadelen op deze manier.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:03

Ohja licht is bij ons ook. Kom regelmatig thuis en dan staat in de keuken/gang het licht aan terwijl er niemand thuis is. En soms ook 's nachts.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:50

Ja ik word knettergek van mn huisbaas, ook altijd draai ik als ik thuis ben mijn deur op slot.

Je hebt dan idd geen op jezelf wonen idee, maar ja op elke muur die ik zie onderweg naar de woonkamer hangen regels :+

Licht aan? Ja hier ook een bekend probleem maar dan alleen 's nachts want diegene die altijd als laatste gaat is er dan te lui voor.

Ik breng ook regelmatig flessen weg, puur omdat ik dan zelf op mijn kamer ook flessen heb staan en de bak in de garage vol zit.

Glas ook, moet het altijd doen andere lopen er tig keer langs en negeren de uitpulpende bak gewoon :n

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:13

Heb je dit nog nooit met haar besproken?
Ik zou me echt niet thuis voelen als ze elke dag langs komt :\

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:23

Nee nooit over gehad, maar is haar manier van doen denk ik. Ik woon in een huis naast het bedrijf dus je loopt gemakkelijk even binnen.
Ook doet ze altijd de was in ons huis :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:28

Je huisbaas doet je was :') ? Da's dan inderdaad anders dan een typische situatie!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:58

Mijn huisbaas woont op hetzelfde erf, zie hem alleen voor de gwl rekening in mijn huis en verder als er iets kapot is, pas een nieuwe vaatwasser gehad en binnenkort een nieuwe kookplaat. Verder komt ie nooit bij me binnen. Al kom ik hem wel regelmatig tegen op het erf :) Mijn paarden staan hier ook dus niet heel raar dat ik hem regelmatig tegen kom haha!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 23:35

Ik denk dat mijn huisgenoot wat over mij te klagen heeft :+ . Ik had haar verteld dat ik het weekend weg zou zijn en de andere twee zijn ook een weekend weg.. Maar na een nacht bij mijn ouders had ik vanavond gewoon zin om weer naar huis te gaan, dus hup, naar huis.. Doe de deur open, kom binnen, zit ze daar romantisch in onze gedeelde woonkamer met een jongen filmpje te kijken en te knuffelen op de bank :P "Ehm ja... Ik ben eh, dus wel thuis :P" Heb even snel wat drinken uit de koelkast gepakt en ben naar boven gegaan :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:37

ahw dan baal je haha, nou moeten ze zachtjes doen!