hekel aan carnaval, ik kan toch niet de enige zijn?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:32

Ik snap dat je er misschien niets mee hebt, maar wat een ophef :') het gaat om 1 middagje! Kan je jezelf niet eens 6 uurtjes vermaken binnen of buitenshuis?

Klaag je ook zo bij de marathon? Wielrennen? Stille tochten? Intocht van Sinterklaas?

Wees blij dat andere mensen er zoveel plezier aan beleven en ga lekker een dagje stadten ofzo :) zo lastig is het toch niet om je een middag aan te passen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 14:33

Hier kom je er gewoon NIET uit of in. En je kan nog weinig zeggen want aan elk hekje staat een politie-man/vrouw. :roll:

Eerste jaar had ik een uur om gereden (omleidingen, kende hier nog niks!) was dus flink pissig, kom ik ergens waar ik niet mocht zijn blijkbaar, zo'n jonge gast als politie heel hautaine 'mevrouwtje u mag hier niet zijn' waarop ik 'ik heb de omleiding gewoon gevolgd! Ken hier niks' 'nee dat kan niet.' Kwam er achter me ook een auto staan met een bestuurder die al even moeilijk keek dus ik in al mijn frustratie 'nou dat zijn er dan al twee... Eh drie die het onmogelijke gedaan hebben!' (Er kwam nog eentje aan rijden)

Waarop ie boos keek, zei dat ik moest keren en hoe ik dan kon rijden en in z'n radio zei dat ze de omleiding moesten gaan controleren. :+ vervolgens ging hij die twee andere zeggen dat ze mij maar moesten volgen als ze weer de juiste omleidingsroute wilde volgen. :x

Britra: drie dagen?!! Doe maar ruim twee maanden hier. Als het drie dagen was viel het idd mee.

Gisteren werden we om half tien 'gewekt' (waren al wakker maar goed) door een Mexicaan en een knaagdier die met Iets rond kwamen om de carnavalsgroep te steunen. Het antwoord 'alleen als je 'm op doekt of die rotmuziek stiller zet' leverde me een verbaasde blik op.

En als die wielrennen me in of uit mijn huis sluiten wel ja.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-02-15 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:33

Houd op! Ik HAAT carnaval. Gelukkig verhuisd naar een nieuwbouwwijk waar geen stoet te zien is _/-\o_

En inderdaad zoals Vjestagirl zegt, die stomme dronken idioten die het op zich nemen heel de buurt wakker te maken :j

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:35

Ik woon wel in het buitengebied dus geen kotsende mensen in mijn tuin.Kinderoptocht is wel heel leuk.Maar die zijn niet dronken natuurlijk.En een voordeel van wonen aan de route is lekker warm binnen en dan kijken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:36

Carnaval verschrikkelijk!! Ik wist waar ik aan begon als ik in Brabant zou gaan wonen, maar ik heb het nooit leuk gevonden. Ik heb het nooit gevierd, maar daar heb ik ook geen behoefte aan.
Mijn vriend is wel een echte Brabander, en die mag ook lekker carnaval gaan vieren van mij, geen probleem. Maar die vind het niet leuk zonder mij en wil mij erbij hebben. Nee bedankt, sorry.
Alleen het Tonpraoten in de aanloop naar carnaval vind ik leuk, voor de rest kan het me gestolen worden.

Ik kom ook zoals ze het hier zo mooi zeggen 'van boven de rivieren', ben er dus niet mee opgegroeid, dat is het ook.
We wonen gelukkig niet in de binnenstad, dus geen last van het feestlawaai. Alleen rottig dat als ik naar stal fiets ik langs alle carnavalsvierders moet manoeuvreren. En even rustig winkelen in de binnenstad als je toevallig iets nodig hebt is er ook niet bij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:40

Doubtless schreef:
Ik snap dat je er misschien niets mee hebt, maar wat een ophef :') het gaat om 1 middagje! Kan je jezelf niet eens 6 uurtjes vermaken binnen of buitenshuis?
Hé feestjes prima. Gezelligheid prima, maar dit moet nooit, never nooit(!), ten koste gaan van de bewoners. Dus afsluiten, binnensluiten, weigeren om iemand naar zijn paard of naar zijn huis te laten gaan, ondervraagt worden over hoe je naar huis rijdt en vervolgens de opmerking naar je hoofd geslingerd krijgen als de bezoekers er maar geen last van hebben (excuse me for living..) zijn een absolute no go bij mij.. Dat resulteert regelrecht in een klaagzang naar de gemeente én de organisatie en sinds vorig jaar al helemaal omdat de pipo bij de afzetting niet fatsoenlijk een simpele vraag kon beantwoorden, maar in plaats daarvan zich de macho voelde en allerlei onzin uitging kramen. Hoop ‘m dit jaar weer tegen te komen }:)

HouVanUtopia

Re: hekel aan carnaval, ik kan toch niet de enige zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:49

Ik kom oorspronkelijk uit brabant tot mn 15de meegedaan met school en vriendinnen en daarna ben ik dr mee gestopt.
Het is niets voor mij en woon nu in zuid holland probleem opgelost!

Ideaal, en als ik dan al die foto's zie op fb denk ik sommige mensen kunnen het alleen gezellig hebben met carnaval en ga verder nooit weg en waarom denk ik dan

Een gewoon weekend kan toch ook mega gezellig zijn!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:56

Ahh, ik kan me van voorgaande jaren jouw topics nog herinneren Ayasha. :')
Kun je er nog steeds niet aan wennen...? :(:)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:59

Aan de mensen die zeggen '1 middagje' of '3 dagen'....

Hier in Den Bosch begon het afgelopen woensdag, en ze gaan rustig tot donderdag of vrijdag nog even door :') Dan heb je nog het 11-11 bal, en daarvoor hadden vorig jaar ook nog even 1,5 week feest.

Ik heb niks met carnaval, maar ook niet zoveel tegen. Al zou ik het waarderen dat niet elke stad en elk station vol lag met rotzooi, bekertjes, bier, kots, ladderzatte mensen en ze mij vooral met hun dronken hoofd met rust laten :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:03

Ik hou er ook niet van, maar ach, laat die mensen toch lekker lol hebben.
Een aantal dagen thuis blijven, op internet opzoeken waar de optochten zijn zodat je een route kan uitstippelen zonder carnaval, en je hebt nergens last van :)

En ja, als de optocht voor je huis door trekt is dat lastig, maar dan ga je toch lekker een middag weg? :Y)

ynid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:10

Ik heb ook een enorme hekel aan carnaval. Vroeger gingen wij altijd op vakantie om het carnaval te ontlopen. Ook een keertje naar het zuiden, wat erg stom was want daar werd natuurlijk ook carnaval gevierd. Daarna gingen we naar Drente waar we helemaal geen last hadden van het carnaval. Nu moet ik helaas thuis blijven. En overal zit het carnaval mij dwars. Winkels die dicht zijn of niet bereikbaar zijn omdat natuurlijk net een stoet er langs gaat. Hoefsmid die niet wil komen omdat het carnaval is.Lallende kinderen door de straat die het afval langs de weg gooien met veel lawaai! Kots in mijn weiland. Bah Bah. Ik gun iedereen zijn feest maar het moet wel netjes blijven en liever geen overlast. Gelukkig is het haast weer voorbij.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:13

8nnemiek schreef:
Ik hou er ook niet van, maar ach, laat die mensen toch lekker lol hebben.
Een aantal dagen thuis blijven, op internet opzoeken waar de optochten zijn zodat je een route kan uitstippelen zonder carnaval, en je hebt nergens last van :)

En ja, als de optocht voor je huis door trekt is dat lastig, maar dan ga je toch lekker een middag weg? :Y)

Precies, zo denk ik er ook over!

Zorgen dat je zoveel mogelijk in huis hebt en dus geen winkels met lallende mensen en verkleed personeel hoeft te bezoeken, of voor een dichte deur staat :+

Op de optochtenkalender kijken wanneer je waar doorheen kunt rijden en verder lekker je ding doen.

Gun een ander ook z'n verzetje!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:19

Hier trekt dat al weer helemaal op niets, carnaval..
Heb er ook niets mee maar geloof dat het in New Orleans en omstreken wel wat anders is (Mardi Gras). Moet geweldig zijn, m'n moeder zit daar nu, gelukzak.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:26

Bah, een stel volwassen mensen die een reden nodig hebben om zich hard te bezuipen en zich ongepast te gedragen, nee dankje. Al die hollandse jongens komen naar Maastricht denkend dat ze daar makkelijk meisjes kunnen versieren, ik werd constant lastig gevallen die paar keren dat ik gegaan ben vroeger. Nooit meer.

En die muziek! Ik word er gek van!! En dan al die *** lichtstoeten hier!!! Weken lang moet je dat aanhoren als je in een Limburgs dorp woont. Bah! Als ik de muziek al hoor in een winkel is mijn humeur meteen om. Ik krijg er thuis nog geen rust van! En dan wordt er weer een stoet gehouden en alle troep ligt dan weer fijn in onze wei. En ho maar dat iemand wat opruimt! En dan nog het geluidsoverlast van die dronken mensen die 's nachts over straat staan lopen schreeuwen. Ik slaap aan de straatkant dus ik krijg fijn alles mee. Ik vind het gewoon belachelijk hoe mensen zo kunnen veranderen en zich zo laten gaan met een excuus als "carnaval".

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:30

ik haat carnaval ook :)
wat is het doel ervan? :') sommige mensen geven er meer dan 100 euro aan uit geef mij maar een nieuwe rijbroek :j

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:43

Vreselijk inderdaad... Ik woon in het hartje van Tilburg, daar is het ook niet mis.
Was om half zeven naar m'n fiets aan het lopen na werk: heel plein vol met mensen die stomdronken zijn en muziek die ik nog kon horen toen ik bijna thuis was. En zo zijn er tientallen plekken hier in de stad.

Mijn vriend nam me zondag mee uit eten voor valentijnsdag (omdat ik zaterdag tot laat moest werken). Dus wij zijn bij het restaurant: recht voor de deur ook zo'n feest en het hele restaurant zat vol met dronken mensen en jawel hoor...carnavalsmuziek. Super romantisch :') Zitten we daar als enige mensen die een hekel hebben aan carnaval en dus niet verkleed zijn.

Mijn motto is leven en laat leven, maar door carnaval moet ik me ook 11 dagen ofzo compleet aanpassen en lopen er van het centrum tot aan m'n huis dronken mensen. Die laat ik lekker leven, maar de gast die mij bijna aanreed en als een gek zat te schreeuwen achter het stuur met z'n vrienden...tsja, ik zou het waarderen als zij mij ook laten leven :')

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:47

nee, ik vind het feesten ook niet zo veel...de mooie wagens en alle andere creativiteit vind ik wel leuk.
Soms ga ik kijken en soms niet maar hier in de buurt heb je het niet zo dus ik mag zelf kiezen wat wel en wanneer. *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:57

Overdrijven is ook een vak, voor een middagje afsluiting. Het dorp waar ik orgineel vandaan kom is zovaak afgesloten voor het een of ander. Carnavalsoptocht, bloemencorso, midzomeravondfeesten, wielertocht Diekirch-Valkenswaard, Dakar-proloog, ga zo maar door. En ik woonde midden in het centrum, afzetting ging rondom ons huis heen. Als die ene afsluiting je humeur en woongenot zo verpest, moet je in een hutje op de hei gaan zitten. :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:59

Arme jullie :D Hier in het hoge noorden nergens last van gelukkig. Op het kantoor van Roermond na dat is gesloten. Vanwege de carnaval. Deadline is binnenkort, maar die lui gooien gewoon hun kantoor dicht! wtf...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 16:10

Iris82 schreef:

Denk dat je me met iemand verward... := Kan me niet herinneren dat ik vorig jaar een topic aan gemaakt heb en ik woon hier nog maar het tweede jaar... :=

8nnemiek: Een middagje weg is voor mij geen optie. Ik kan een paar uur naar de paarden en dan is het ook klaar want dan is mijn energie/fut op. Ik heb simpelweg niet meer door ziekte. Ik ga sowieso nooit een hele middag weg. Zie net dat het zelfs tot 19:00 is. Joh leuk! Om 18:00 is het donker, gezellig in het bos/op straat wachten tot je een keer door kan. :j
Sowieso moeten mijn paarden ook gewoon gedaan worden. Prima dat ze lol hebben maar waarom moet ik daar last van hebben? Ik val hun toch ook niet lastig met mijn lol? :?

shirley: again, ik heb vier paarden, ik kan niet gewoon "lekker thuis blijven". Verzetje is prima, maar zelfde vraag, waarom moet het hele dorp zich aanpassen voor dat verzetje?

Neonlight; dat heb ik geprobeerd maar bos en groen is daar niet meer zo fan van in deze streek. :+
Ik begrijp ook niet waarom wielrennen enz ten koste van anderen moet gaan. Zoals ik al zei: dat je een uurtje of wat niet door mag omdat de stoet net passeert snap ik nog, maar van 12 tot 7?
Stuur bewoners die langs de stoet "wonen" lekker een bewonerskaart op zodat je je kan bewijzen dat je op dat adres woont en dat, als je bv om vier uur door komt en de stoet dan al door is (of nog een half uur nodig heeft ook goed) dat je dan even moet wachten maar daarna door kan en rechtstreeks naar je huis kan rijden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:13

Carnaval :') Ik ben een import Brabander (ben als nuchtere West-Fries bij mijn vriend gaan wonen) en ik snap serieus de leukigheid hier niet van. Mijn vriend interesseert het gelukkig verder ook weinig, al vind hij de optochten wel leuk. Vannacht hoorden we de buren ook weer om half 5 thuis komen, met veel hoempapa, gelach en gestamp. Ach ja, morgen zijn we er weer vanaf :+

Toen ik mijn vriend net leerde kennen ben ik hem dankzij carnaval nog weleens misgelopen :') Ik zou voor de eerste keer met de trein naar hem toe gaan en het was toevallig carnaval. Bij ieder station werd omgeroepen waar de trein stopte, dus ik bleef netjes wachten tot Den Bosch voorbij zou komen. Dat kwam maar niet, dus ik bleef netjes zitten. Tot ik opkeek van mijn e-reader en zag dat de trein weer vertrok vanaf station Den Bosch :wow: Ja, wist ik veel dat Den Bosch tijdens carnaval Oeteldonk heet :') Ik kon nog net zwaaien naar mijn vriend terwijl de trein vrolijk verder reed :evaw:

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:14

Ayasha schreef:
Iris82 schreef:

Denk dat je me met iemand verward... := Kan me niet herinneren dat ik vorig jaar een topic aan gemaakt heb en ik woon hier nog maar het tweede jaar... :=
.

Correct. Het was geen heel topic. ;)
Maar het was wel een felle reactie. :+

Ayasha @ [LZP] Waar in het zuid oosten vandaag winkelen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 16:17

Iris82 schreef:
Correct. Het was geen heel topic. ;)
Maar het was wel een felle reactie. :+

Ayasha @ [LZP] Waar in het zuid oosten vandaag winkelen?

Haha dat was dus toen ik hopeloos verstrikt raakte in de slechte omleiding met de politie die vervolgens heel hautaine kwam doen uit het verhaal hier boven! _O-

Hoe meer omleiding ik volgde, hoe vaster ik kwam te zitten en ik kon mijn man niet bereiken én ik kende hier nog helemaal niks! _O- Dus ik had geen idé waar ik uit ging komen uiteindelijk maar ik was er vrij zeker van dat ik van daaruit ook de weg niet zou gaan kennen! _O-
Maar nee, ik kan er dus niet aan wennen, aan die flauwekul! :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:18

Ik heb alles aan huis, denk daarom iets gemakkelijker aan thuisblijven, sorry :(:)

Maar dan die ene keer maar in de ochtend uitgebreid naar de paarden en 's avonds nog even terug?
Dat heb je nou eenmaal als je in een dorp woont, daar heb je rekening met elkaar te houden.
Misschien mag je in de buurt van scholen bijvoorbeeld ook maar stapvoets autorijden terwijl je zelf geen kinderen hebt?
Hoort er gewoon bij!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 16:22

Volgend jaar heb ik hopelijk ook 2 van de vier aan huis (minstens) en moet ik alleen gaan voeren, dan kan het me inderdaad geen jota schelen, zorg ik gewoon dat ik voor twaalf uur weer thuis ben.

Stapvoets rijden of niet rijden vind ik nog iets heel anders. Als ik er mee uit (of in) mijn huis kom wil ik gerust stapvoets mee rijden tot aan mijn huis. :+

Geen licht aan de weide en ik zit midden in een bos dus ook geen straatlichten; na het donker terug gaan is dus haast geen optie. :) Dat is een gekl**t van hier tot in timboektoe (en doodeng. _O- )

Als het 1 dag zou zijn nog tot daar aan toe maar in deze gemeente zijn 5 of zes gehuchten, en die gehuchten lijken allemaal tegen elkaar op te willen gaan want élk gehucht móet en zal een stoet hebben waarvoor dan een groot deel van het dorp af gezet is. Afgelopen zondag kon ik dus ook al kilometers om rijden om bij de paarden te geraken, wat ik op zich geen ramp vind, als ik er maar geraak. Maar dat is hier dus van begin februari tot eind maart zo. (want ja, het dorp waar de paarden staan heeft natuuuurlijk ook een stoet, maar daar kan ik nog omheen rijden dus dat gaat ook nog. ):') Kijk, dan begin je het vanzelf een keer zat te worden als je er niks mee hebt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-02-15 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt