Siamsmeesje schreef:Ik zit met hetzelfde probleem. Al ruim 10 jaar in de WAO, zoek al zeker 5 jaar weer naar werk. Kan helaas niet alles aannemen op basis van de klachten. En veel werknemers vinden ook dat mijn leeftijd (45) blijkbaar geen aanrader meer is.
Ik begon met een burn-out, die zich later door onverwerkte zaken doorzette naar een complete depressie. Helaas lijken werkgevers in mijn geval toch vaak te vallen over het grote gat, en wordt de te krijgen arbeidssubsidie gezien als slecht een kleinigheidje, want ja, je bent dan immers de enige maar (letterlijk zo te horen gekregen!).
Een opleiding zou ik graag gaan doen, want ook dat is een probleem wat ik vaak te horen krijg, 'het' papiertje wat ontbreekt. Omscholing is echter voor mij financieel gezien moeilijk haalbaar. En van een kennis die bij het UWV omscholingen regelt, weet ik inmiddels dat ze alleen nog mee willen werken als de opleiding maximaal een jaar duurt.
Echter, voor wat ik zou willen doen (iets in de richting zoals Anoli doet), ben je al snel 3 tot 4 jaar kwijt.
Dus misschien dat ik in dit topic ook wat wijzer wordt, want graag willen is één ding, het ook voor elkaar krijgen is soms iets heel anders.
Mag ik je de tip geven om contact op te nemen met scholen/universiteiten die dit soort opleidingen aanbieden. Als je de situatie uitlegt aan hen, is er misschien meer mogelijk dan je denkt

Ik ben elke open dag aan het werk voor mijn opleiding en kom vaak genoeg volwassenen tegen die een ander pad willen kiezen dan hun huidige situatie en dus iets "speciaals" zoeken mogelijkheden in de opleiding.
Het is toch de bedoeling om je

niet als je lichamelijk de belasting die bij dat werk hoort niet aan kunt.