450,- niet nakomen afspraak.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:52

Ze moeten gewoon een schriftelijke specificatie op kunnen hoesten als je er naar vraagt, punt. maar misschien heb je net de verkeerde kliniek getroffen.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 17:54

Ik heb net het incasso gebeld en die waren heel netjes eigenlijk. Hun hadden namelijk een brief naar mij verzonden waarin stond: Dierenarts stelde ons haar vordering ter incassering op u in handen betreffende de in uw opdracht en in ieder geval voor uw rekening geleverde diensten, meer speciaal de geleverde diergeneeskundige hulp en/of geleverde medicijnen, één en ander zoals nader omschreven in de reeds aan u verzonden factuur.

Ik vertelde dus dat tot leveren het nooit is gekomen omdat de afspraak niet door is gegaan en ik dat bedrag dus best veel vind. Dat vond ze ook dus ik moet hun mailen met het exacte verhaal en dan gaan hun verhaal halen bij de dierenarts. Dus misschien dat het toch iets opgeleverd heeft dit belletje!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:54

WillemYntJee schreef:
Sterker nog ik ken weinig/geen dierenartsen die uberhaupt algemene voorwaarden hebben..

Ik ken geen dierenarts die ze niet heeft. :=

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:56

Echt geheel terecht. Ik mag altijd meelopen in een dierenkliniek, en je beseft niet hoe vaak dit gebeurt. Als er aan mij ligt mogen er standaard hoge boetes voor gegeven worden.
Natuurlijk minder fijn voor jou, maar als je voor jezelf een operatie plant kijk je het ook duizend keer na. Hopelijk kom je eruit met de kliniek.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:56

Als je dit moet betalen, moet dit ergens vastgelegd zijn. Veel DA's hebben dat in huisregels of algemene voorwaarden. Maar die moeten dan wel kenbaar zijn en niet verborgen. Dus ts moet gewoon de DA of incassobureau bellen en vragen waar ze dit op baseren, waar deze regel is terug te vinden

Tevens raad ik ts aan om nu, het is voor vijf uur, te bellen met haar rechtsbijstand of het jurdisch loket. In dit soort gevallen moet je gelijk actie ondernemen

Edit: goed dat je hebt gebeld. Dus nu direct een mail sturen

060606

Re: 450,- niet nakomen afspraak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 18:02

Heel erg bedankt voor het meedenken en tips. Ik ga ze direct mailen en ik zal berichten hoe het verder gaat hier.

En ik wil er echt niet helemaal onder uit komen hoor begrijp best dat het echt niet goed is als een afspraak niet door gaat en dat daar dan een boette tegen over staat. Heb bij de tandarts ook wel is 30 moeten betalen. Maar ik vind 450 wel heel veel geld!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:03

Zipporah schreef:
Heel erg bedankt voor het meedenken en tips. Ik ga ze direct mailen en ik zal berichten hoe het verder gaat hier.

En ik wil er echt niet helemaal onder uit komen hoor begrijp best dat het echt niet goed is als een afspraak niet door gaat en dat daar dan een boette tegen over staat. Heb bij de tandarts ook wel is 30 moeten betalen. Maar ik vind 450 wel heel veel geld!

Nou ja, het is toch logisch dat naarmate het bedrag van het consult/de behandeling hoger wordt. de 'boete' ook hoger wordt? Althans, ik neem aan dat je bij de tandarts geen €1000 kwijt bent :=

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:11

Bij een dierenarts zullen de kosten van een operatiezaal en alles niet zo hoog zijn, maar ter vergelijking: in belgie hier, in de kliniek, waar ik woon kost een operatiezaal voor iedere minuut dat ze leegstaat 15€. Bij de dierenarts zal het allemaal niet zoveel zijn, maar de kosten van niet komen opdagen zullen mijn inziens wel veel hoger liggen dan dat jij inschat en volgens mij ook wel van wat men jou aanrekent. Ik vind het dus niet meer dan correct, dat bedrag

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:15

Ik vind het van vrij weinig klantvriendelijkheid getuigen als je 450 euro moet betalen terwijl je alsnog de operatie daar laat uitvoeren van nog eens 1500,-

Snap dat je iets moet betalen maar 450,- is absurd. Bovendien is het wel jouw fout? Het kan niet zo zijn dat zij de verkeerde datum hebben doorgegeven toen?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:23

Klopt dat inderdaad wel, dat jij de fout hebt gemaakt in je agenda? Kan net zo goed zijn dat zij een fout hebben gemaakt natuurlijk. Ik vind 450 ook wel aan de hoge kant, ik snap wel dat ze natuurlijk kostenderving hebben omdat je er niet was, maar weet niet of dit wel in proportie is. Misschien kun je dit trouwens nog wel op je verzekering gooien, is misschien ook nog wel een belletje waard.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:24

Ik vind het bedrag ook erg overdreven.
100,00 euro oke maar 450 euro dat is echt veel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:25

Zullen het ook geen 'man-uren' zijn die ze daarbij rekenen? Ze moeten die artsen/assistentes etc ook ergens van betalen en die uren dat de operatie zou plaatsvinden zijn nu toch 'nutteloos' verloren gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:37

Zipporah schreef:
Ja dat is zo. Ik heb ze al gebeld maar hun vonden dit bedrag inderdaad voor de uren en mensen een normaal bedrag. Ook wou ik direct een volgende afspraak maken, dat kon alleen de week er op weer, maar dat zou dan gewoon 1500 + 450 worden... Dat heb ik afgewezen.

Heb inmiddels een aantal brieven gekregen met het bedrag en sinds deze maand is het naar het incasso... Denk dat ik dus wel moet betalen want dat schiet verder dan toch niet op. Ik dacht dat er misschien regels voor waren, maar hun mogen dus zelf "kijken" wat hun een redelijk bedrag vinden.

Ze hebben het al uitbesteed aan incassobureau? Dan heb je het wel erg lang laten liggen... :+ Ik snap wel dat dit betaald moet worden, ze hebben kosten gemaakt. Ze hadden het misschien wel ff aan de telefoon kunnen vermelden toen bleek dat je het vergeten was.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:40

Je krijgt toch altijd eerst een herinnering of twee voor het naar een incassobureau gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:43

Staat ook dat ze een aantal brieven heeft gekregen, tenminste, zo leesik het..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:44

Zipporah schreef:
Heb inmiddels een aantal brieven gekregen met het bedrag en sinds deze maand is het naar het incasso... Denk dat ik dus wel moet betalen want dat schiet verder dan toch niet op.

Zo te lezen zijn die herinneringen dus ook gewoon verstuurd naar TS.

Tja ik vind het opzich niet veel geld. Of ja tuurlijk het is een groot bedrag. Maar ze zullen wel de nodige kosten gemaakt hebben (operatiekamer vrij, personeel aanwezig, alle spullen op orde). Dus kans is groot dat het helemaal geen absurd hoog bedrag is, maar gewoon wat ze verloren zijn omdat je de afspraak bent vergeten. Was wel netjes geweest als ze het direct gemeld hadden aan de telefoon.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:47

Ik vind wel dat ze je schriftelijk de afspraak mee hadden moeten geven of opsturen. Zeker als er een boete aanhangt. Kan mondeling meer verwarring ontstaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:52

Als er een incassobureau is ingeschakeld zul je die kosten er ook nog bij krijgen. Zo snel mogelijk dus contact opnemen voor het bedrag nog hoger word. Ik snap niet waarom je uberhaupt zolang hebt gewacht en nu pas aan de bel trekt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:54

Het is natuurlijk wel veel geld maar ik denk dat het best een reëel bedrag is voor de verloren tijd van meerdere personeelsleden en een operatie kamer die een middag niet gebruikt is, materialen die zijn besteld of gesteriliseerd etc.. Dat er geen gespecificeerde rekening is gekomen is natuurlijk niet netjes maar je hebt het ook wel een hele tijd laten lopen, ik denk dat die DA dan ook denkt ammehoela je loopt gewoon tijd te rekken :evaw:

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:01

Cayenne schreef:
Als er een incassobureau is ingeschakeld zul je die kosten er ook nog bij krijgen. Zo snel mogelijk dus contact opnemen voor het bedrag nog hoger word. Ik snap niet waarom je uberhaupt zolang hebt gewacht en nu pas aan de bel trekt.

Die incassokosten hoeven niet persé betaald te worden. Ik kreeg ooit eens een brief van een incasso over een apk keuring van mijn auto. Ik had telefonisch een adreswijziging aan het autobedrijf doorgegeven en die stond wel bij hun in het afspraken boek maar was niet aangepast in de computer. Het autobedrijf gaf zijn fout toe en ik hoefde toen alleen de gewone rekening te betalen.

TS waarom heb je niet eerder actie ondernomen?

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:51

Ik vraag me vooral af waarom je, als je zulke bedragen rekent als mensen niet komen, hier mensen niet van tevoren attent op maakt. Het gaat niet om een tientje ofzo. En dan geen specificatie sturen en deze ook niet telefonisch kunnen geven. Hmm. Vraag is ook nog eens wie nou eigenlijk de datum had verwisseld..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:06

silversomali schreef:
Ik vraag me vooral af waarom je, als je zulke bedragen rekent als mensen niet komen, hier mensen niet van tevoren attent op maakt. Het gaat niet om een tientje ofzo. En dan geen specificatie sturen en deze ook niet telefonisch kunnen geven. Hmm. Vraag is ook nog eens wie nou eigenlijk de datum had verwisseld..

Volgens mij is het toch meer regel dan uitzondering dat als je ergens een afspraak maakt en je die niet op tijd afzegt je gewoon (een deel van het bedrag) moet betalen :o? .

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 08:00

Bij ons op de praktijk (fysiotherapie) sturen wij in dit soort situaties ook een rekening. Maar dit doen we alleen als we bij aanvang van de behandeling ook daadwerkelijk gezegd hebben dat dit de consequentie is van niet op komen dagen. En dan gaat het bij ons om een flink lager bedrag...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 08:06

liedje89 schreef:
silversomali schreef:

Volgens mij is het toch meer regel dan uitzondering dat als je ergens een afspraak maakt en je die niet op tijd afzegt je gewoon (een deel van het bedrag) moet betalen :o? .

Bij bijvoorbeeld een afspraak bij de kaakchirurg (dus ook een operatie :D ) staat er altijd onder de afspraakbevestiging dat er kosten in rekening worden gebracht wanneer ik binnen 24 uur voor aanvang van de afspraak deze afzeg.

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 08:31

Bij ons op de praktijk (fysiotherapie) sturen wij in dit soort situaties ook een rekening. Maar dit doen we alleen als we bij aanvang van de behandeling ook daadwerkelijk gezegd hebben dat dit de consequentie is van niet op komen dagen. En dan gaat het bij ons om een flink lager bedrag...

@Cayenne: dat staat ook bij ons op het kaartje. En toch moeten wij het ook gezegd hebben tegen de cliënt anders mag er geen rekening gestuurd worden.