Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Zipporah schreef:Heel erg bedankt voor het meedenken en tips. Ik ga ze direct mailen en ik zal berichten hoe het verder gaat hier.
En ik wil er echt niet helemaal onder uit komen hoor begrijp best dat het echt niet goed is als een afspraak niet door gaat en dat daar dan een boette tegen over staat. Heb bij de tandarts ook wel is 30 moeten betalen. Maar ik vind 450 wel heel veel geld!
Zipporah schreef:Ja dat is zo. Ik heb ze al gebeld maar hun vonden dit bedrag inderdaad voor de uren en mensen een normaal bedrag. Ook wou ik direct een volgende afspraak maken, dat kon alleen de week er op weer, maar dat zou dan gewoon 1500 + 450 worden... Dat heb ik afgewezen.
Heb inmiddels een aantal brieven gekregen met het bedrag en sinds deze maand is het naar het incasso... Denk dat ik dus wel moet betalen want dat schiet verder dan toch niet op. Ik dacht dat er misschien regels voor waren, maar hun mogen dus zelf "kijken" wat hun een redelijk bedrag vinden.
Ik snap wel dat dit betaald moet worden, ze hebben kosten gemaakt. Ze hadden het misschien wel ff aan de telefoon kunnen vermelden toen bleek dat je het vergeten was. Zipporah schreef:Heb inmiddels een aantal brieven gekregen met het bedrag en sinds deze maand is het naar het incasso... Denk dat ik dus wel moet betalen want dat schiet verder dan toch niet op.
Cayenne schreef:Als er een incassobureau is ingeschakeld zul je die kosten er ook nog bij krijgen. Zo snel mogelijk dus contact opnemen voor het bedrag nog hoger word. Ik snap niet waarom je uberhaupt zolang hebt gewacht en nu pas aan de bel trekt.
silversomali schreef:Ik vraag me vooral af waarom je, als je zulke bedragen rekent als mensen niet komen, hier mensen niet van tevoren attent op maakt. Het gaat niet om een tientje ofzo. En dan geen specificatie sturen en deze ook niet telefonisch kunnen geven. Hmm. Vraag is ook nog eens wie nou eigenlijk de datum had verwisseld..
. liedje89 schreef:silversomali schreef:Ik vraag me vooral af waarom je, als je zulke bedragen rekent als mensen niet komen, hier mensen niet van tevoren attent op maakt. Het gaat niet om een tientje ofzo. En dan geen specificatie sturen en deze ook niet telefonisch kunnen geven. Hmm. Vraag is ook nog eens wie nou eigenlijk de datum had verwisseld..
Volgens mij is het toch meer regel dan uitzondering dat als je ergens een afspraak maakt en je die niet op tijd afzegt je gewoon (een deel van het bedrag) moet betalen.
) staat er altijd onder de afspraakbevestiging dat er kosten in rekening worden gebracht wanneer ik binnen 24 uur voor aanvang van de afspraak deze afzeg.