wie is verantwoordelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:53

Daar gelaten dat de pup het heeft gedaan. Wat als je hem er zelf had afgestoten, of je broer zelf wel. 40 cm is niet hoog voor een kastje en iedereen laat wel eens wat uit zijn handen vallen. Om dan gelijk de verzekering daarvoor in te schakelen vind ik een beetje zinloos maargoed. Das mijn mening.

Doe idd 50/50, het is je broer. Als wij iets sloopten thuis was er niet eens sprake van vergoeden door wie dan ook. En tja, een pup in huis sloopt nou eenmaal wel eens wat. Risico vant vak denk ik dan :')

Edit: als zown ding al stuk gaat van 40 cm mag je wel overal rubberen matten neerleggen :') dan kunnen ze ook niet zoveel hebben.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:55

tja lijkt mij dat je gewoon betaalt.
even wat anders: als je zo'n klein bedrag al zo moeilijk kan betalen, wat doe je dan als je pup ziek is en er een flinke dierenarts rekening komt? Zou maar gauw een spaarpotje voor hem maken!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:58

Marjoow schreef:
Ligt er aan wat voor afspraken je maakt... Alles wat binnen bereik van de hond ligt op eigen risico? Zo werkt het bij ons op stal wel. De hond van stal heeft mijn handschoenen al eens helemaal kapot gebeten maar daar kan ik de staleigenaar moeilijk aansprakelijk voor stellen. Op stal geld immers de regel: Alles wat op de grond ligt is van Skippy :')

:') _/-\o_ De kip van een vriendin haar opa en oma (daar staan hun ponys) heeft een stukje bekleding van mn cap getrokken. nou pech dus! had ik mn cap daar maar niet moeten laten liggen! (vriendin der opa en oma stonden erop het te vergoeden maargoed dat terzijde)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:00

De ts is 17, dus wettelijk nog een kind,dus zijn haar ouders verantwoordelijk voor de hond.Het leefgebied van de hond is de woonkamer dus hoort daar alles zo opgeborgen te zijn dat de pup er niet aan kan.
Ruim je je zooi niet op dan heb je pech gehad.

Zo werkt het hier thuis als er weer eens een pup rondloopt.

liliekska

Re: wie is verantwoordelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:07

Hier thuis is het trouwens:
Alles wat hier ligt omdat het er normaal ligt wat de hond/pup sloopt betalen mijn ouders (of wat zij hebben gezegd dat wij daar neer moesten leggen) (Schoenen, Jassen enz.)
Alles wat we zelf binnen bereik van de hond/pup leggen is onze verantwoordelijkheid (telefoons, speelgoed van mn zusje enz.)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:36

Jullie wonen in hetzelfde huis toch, een hond is een gezinslid, dus niet van één persoon in het bijzonder.
Woonkamer is 'gezamelijk' terrein waar de hond ook loopt en iedereen is daarvan op de hoogte, dus spullen op hoogte van de hond wegzetten is dan op eigen risico zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:24

Sorry hoor maar ik vind echt dat jij moet betalen. Het is toch jouw puppy? Je kan je puppy ook zo opvoeden dat hij er gewoon vanaf blijft.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:32

het is zijn schuld had hij zn spullen maar op moeten ruimen, hij wist toch dat er een pup rond loopt :7

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:37

Ik zou zeggen beide verantwoordelijk. Jij voor je puppy en hij voor zijn playstation. Mijn Xbox heeft ook een tijdje in de woonkamer gestaan, met als risico dat de kinderen die hier over de vloer komen het kunnen slopen. Persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als het hele bedrag betaald wordt, maar met 50/50 zou ik ook nog kunnen overleven. Gameconsoles zijn heilig bij gamers :Y)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:38

Ik vind het je broer zijn eigen schuld.
Puppy moet alles nog leren en zal nog wel meer mooie spullen te pakken krijgen die in zijn bereik liggen. Het is niet zo dat jouw broer niet wist dat er een hond in jullie huis loopt. Beetje dom ...

En dan nog, als je je pup nu leert dat hij niet alles mag pakken, zal hij het wel doen als iedereen weg is. Als jij de kamer uit gaat gaat de regel met jou mee de kamer uit. Net als bij kinderen :D . Dure dingen voorlopig buiten bereik leggen dus.

Maar omdat het jou pup is zou ik wel aanbieden 50/50 te betalen

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:41

Onze honden aten graag die rubbertjes van de in-ear oordopjes op.
Ouders hebben nooit nieuwe voor me betaald hoor, onder het mom: Je weet dat die honden het opeten/kapot maken.

Mocht dus lekker zelf betalen.

Hij zet zijn eigendom in de pup zijn 'territorium'. Ja als die pup erbij kan gaat de neus er tegenaan, zwiept de staart er langs o.i.d. want hij is nog jong en alles is interessant wat nieuw is in de gebruikelijke omgeving. Eigen schuld, had hij hem maar weer op zijn kamer moeten zetten.

Ik weet niet hoe oud je pup is, maar als het hier gaat om een hond jonger dan 1 jaar vind ik niet dat hij boos op jou moet worden.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:48

Waarom zoekt broer (23) geen eigen huis? Als jij het hebt over dingen makkelijk kunnen betalen...En hij is oud genoeg lijkt mij..

Daarbij vind ik het nogal kwalijk dat binnen een gezin hier zo'n probleem van wordt gemaakt..

Wat vinden je ouders? Je bent minderjarig en woont onder hun dak..

Ik zou hier niet zo'n vreselijk probleem van maken en inderdaad 50/50 doen, of anders je ouders een deel, aangezien puppy onder hun dak woont en jij 17 bent.

Daar moet je toch samen uit kunnen komen lijkt mij...

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:50

Gerechtelijk gezien ben jij verantwoordelijk voor het gedrag van jouw hond. Oftewel: jij moet betalen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:55

Jezzi schreef:
Gerechtelijk gezien ben jij verantwoordelijk voor het gedrag van jouw hond. Oftewel: jij moet betalen.

Fout

Dat zijn haar ouders aangezien ts onder de 18 is.

Daarbij een pup moet nog leren. Dus ik zou zeggen 50/50 je broer had dit zelf ook wel kunnen verzinnen dat dit kon gebeuren.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:56

Dus ik had m'n kapotte bril door m'n pup ook moeten verhalen op m'n ouders?

Ik vind, los van wat "rechtvaardig" is, dat je broer z'n spullen had moeten opruimen. Hij weet dat daar een pup is en kan daar rekening mee houden. Jullie wonen in hetzelfde huis, dus ik neem aan dat er overlegd is over het nemen van deze hond. De pup is jong, leert gaandeweg wel wat mag en niet mag (ik ga echt uit van een jonge pup).

50/50 vind ik wel een mooie :j

Plus, jij bent nog geen 18, je ouders zijn verantwoordelijk voor je :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:01

SweetVanille schreef:
Waarom zoekt broer (23) geen eigen huis? Als jij het hebt over dingen makkelijk kunnen betalen...En hij is oud genoeg lijkt mij..

Wat heeft dit met het probleem te maken? :=

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:08

Ik zou zeggen of 50/50 voor een nieuwe en (als hij het daar niet mee eens is) dat jij het volledig betaald maar hij geen compleet nieuwe kan verwachten (een nog goedwerkende van marktplaats bv.), ervan uitgaand dat hij die controller niet net een maand nieuw heeft.

Als hij al kapot ging toen de puppy hem van de kast gooide had het vast alleen nog maar een val uit de hand kunnen kosten om hetzelfde effect te krijgen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 18:47

even wat antwoorden:

Oliiviia schreef:
natuurlijk weet ik niet hoe de afspraken omtrent deze puppy in jouw huishouden zijn :)

er zijn eigenlijk helemaal geen afspraken gemaakt over dit soort situaties.. daar moeten we misschien met zn allen eens over gaan overleggen.

Koekeroekus schreef:
als zown ding al stuk gaat van 40 cm mag je wel overal rubberen matten neerleggen :') dan kunnen ze ook niet zoveel hebben.

hij is niet compleet kapot, hij doet het in principe nog wel, alleen is er iets mis met het joystickje, het beeld of character blijft naar rechts draaien als je niks doet. maar dit is totaal niet handig tijdens het gamen, dus wordt beschouwd als kapot.

mystery1980 schreef:
tja lijkt mij dat je gewoon betaalt.
even wat anders: als je zo'n klein bedrag al zo moeilijk kan betalen, wat doe je dan als je pup ziek is en er een flinke dierenarts rekening komt? Zou maar gauw een spaarpotje voor hem maken!

de afspraak die wij hierover hebben: het is mijn puppy, ik doe alles betalen mbt voer en spullen enzo, en ik train haar en neem alle zorg op me. alleen mijn ouders betalen wel de dierenarts kosten.

Rebeccaa schreef:
Sorry hoor maar ik vind echt dat jij moet betalen. Het is toch jouw puppy? Je kan je puppy ook zo opvoeden dat hij er gewoon vanaf blijft.

ja daar ben ik natuurlijk ook mee bezig, maar dat is niet over een nacht geleerd toch?

nontie schreef:
Ik weet niet hoe oud je pup is, maar als het hier gaat om een hond jonger dan 1 jaar vind ik niet dat hij boos op jou moet worden.

ze is 24 weken nu.

SweetVanille schreef:

Wat vinden je ouders? Je bent minderjarig en woont onder hun dak..

mijn broer is erg autistisch en is nog niet in staat op zichzelf te wonen.
en mijn ouders zijn 3 weken op vakantie, dus we zijn momenteel met zn 2en thuis, we mochten ze alleen bellen in echte noodgevallen omdat het erg duur is om te bellen naar panama, we zullen het allemaal wel uitgebreid overleggen wanneer ze weer thuis zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:49

Met 24 weken mag je toch hopen dat je pup niets meer sloopt? Onze puppy deed dat in elk geval echt niet meer met 24 weken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:53

Een hoop honden slopen gewoon met 24 weken hoor, dan zijn ze juist net lekker die puberfase in.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 18:53

Rebeccaa schreef:
Met 24 weken mag je toch hopen dat je pup niets meer sloopt? Onze puppy deed dat in elk geval echt niet meer met 24 weken.

het was ook niet de intentie van slopen hoor, ze was gewoon aan het rondsnuffelen en stootte het eraf met haar neus. maar dan alsnog kunnen honden op deze leeftijd zeker nog wel lekker slopen hoor

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:12

Kirrr schreef:
Maar uiteindelijk doet het er helemaal niet toe hoe het verzekeringstechnisch bekeken zou worden. Volgens mij is er ook geen verzekering die €56 gaat betalen.

Jawel hoor. € 2, 50 voor een vermist emmertje en schepje op vakantie is hier het record. :+

Echter is ts haar geval niet gedekt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:25

Haha geweldig, ik ben alleen vertrouwd met verzekeringen met een franchise van €240.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:16

Dat jouw broer autistisch is daar heeft jouw hond geen boodschap aan. Zijn jullie er al uit? :P

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 21:21

we hebben het er niet meer over gehad eigenlijk, het is niet zo dat hij nu niks meer te doen heeft want hij heeft NOG een playstation, een xbox, en gamed op zijn pc en laptop. :+