ik val altijd buiten de boot.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:13

bigone schreef:
Als je denkt dat het allemaal van jou moet komen zijn het niet de juiste mensen en kun je daar beter afstand van nemen, de meeste mensen hebben heel veel kennissen maar vaak maar enkele goede vrienden.

Ik sluit me hier volledig bij aan _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:30

Joolien schreef:
Wat ik ook nog wil vragen, val je echt buiten de boot of voelt het zo? Want ik had altijd het gevoel dat ik geen aansluiting kon krijgen maar vrienden merkten dat niet of vonden dat ik er gewoon bij hoorde.
Ook dacht ik heel vaak dat mensen mij niet mochten, totdat ik dan een vriendschapsverzoek kreeg op fb van hun. Dan merk ik dat ik soms teveel invul voor anderen zodat het veilig blijft. Dan kan het nooit tegenvallen ;)

Haha, een vriendschapsverzoek aanmerken als een teken dat iemand je aardig vindt. :')

Ts, vaak geldt: hoe harder je probeert, hoe meer het opvalt.
Blijf jezelf, ga dingen doen die jij leuk vindt en doe af en toe iets wat de ander wel een goed plan vindt. Succes!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:19

waarom een vrienden groep willen hebben.
Ik ben ook altijd een alleen ganger geweest.
Ik ''paste'' nooit ergens bij en was vooral bezig met paarden terwijl de rest andere dingen deed.
IK heb uit me basis school jaren niemand meer waar ik contact mee heb.
Ik heb een super goede vriendin die ik ken uit de tweede klas van het VBO en dat is altijd al me maatje geweest. we voelen elkaar feilloos aan.
Sinds kort heb ik er een nieuwe vriendin bij ken haar van de manege en we kunnen het super goed vinden.
En meer vriendinnen heb ik echt niet nodig, die contacten kan ik niet allemaal onder houden

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:27

Ik kan mezelf van vroeger wel in jou herkennen, maar geen verhaal is inderdaad hetzelfde.
Als ik dit zo lees denk ik dat jij je teveel bezig houdt met het idee van ik moet leuk zijn, ik moet vriendinnen hebben, ik moet grappig zijn etc. Nu klinken deze "vriendinnen" nou niet echt als echte vriendinnen, maar ik doel hiermee meer op "Zo gaat het altijd als ik nieuwe vrienden maak".
Een eigen mening hebben is goed, dat is veel beter dan je altijd maar aanpassen omdat je er graag bij wilt horen. Uiteindelijk ben ik zelf nu ook jaren verder, ben niet meer zo onzeker, heb een hoop leuke vrienden waar ik gewoon mezelf bij kan zijn terwijl ik eerst ook zo graag bij een groep wilde horen. Soms vind ik het wel eens jammer dat ik geen echte vriendengroep heb maar allemaal losse vrienden, maar zeg nou zelf wat is nou beter? Een vriendschap waar je jezelf kan zijn of op je tenen moeten lopen omdat je er uiteindelijk niet zo goed bij de hele groep blijkt te passen. Denk er minder over na en wees jezelf, uiteindelijk wordt het echt beter! :)

Een boktmeeting kan inderdaad leuk zijn! Ik heb ook een paar vriendinnen via bokt leren kennen! Ook op school, maar school is vaak toch anders.. Zodra school voorbij is dan zie je elkaar veel minder en veel mensen zie je zelfs nooit meer terug ook al leek je nog zo goed bevriend. Het is jammer dat ik aan de andere kant van het land woon, maar er zijn vast een hoop bokkers die dichter bij je in de buurt wonen en eens willen afspreken, daar kan van alles uit groeien! :)

ilaan

Re: ik val altijd buiten de boot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:39

Ik herken je wel in je verhaal.. ik had dat ook altijd en kwam erachter dat het kwam door mezelf. Ik sloot juist hun buiten doordat ik teveel voor ze invulde. Op een gegeven moment sloot ik me bij voorbaat al af waardoor ik niemand kon vasthouden als vrienden.

Een boktmeeting zou leuk zijn! Ik heb mijn vrienden van nu ook op het mbo leren kennen dit jaar. Zelfde interesses etc werken ook gewoon mee. Zie dat je in de buurt woont (woon zelf in zutphen) dus als je het eens leuk vind of een meeting oid organiseert ben ik er zeker voor in :)

PureSG

Re: ik val altijd buiten de boot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 01:28

Ook ik herken mijzelf onwijs in je verhaal.
Opzicht lukt het om een contact op te bouwen, maar het onderhouden zonder het gevoel te hebben dat ik er net niet tussen pas, lijkt onmogelijk.

Ik heb kennissen, maar echt vrienden? Nee, die heb ik niet.
Vaak voel ik me ook eenzaam, ik wou dat ik een gezellig vriendengroepje had, maar die heb ik niet en ik acht mijzelf niet in staat om dit op te bouwen, simpelweg omdat ik altijd het gevoel heb om buiten de boot te vallen, omdat ik altijd net wat anders ben dan de rest. :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:23

Iedereen past ergens tussen. Ik denk dat er bijzonder weinig mensen zó uniek zijn dat ze echt met niemand voldoende overeenkomsten hebben om vrienden te worden. Vaker zal het een kwestie zijn van pech dat je niet de goede mensen bent tegengekomen, of misschien heb je er toch zelf niet helemaal voldoende in geïnvesteerd. Zelf ben ik ontzettend boos geweest toen mijn vriendengroep op de uni niets van zich liet horen toen ik langere tijd ziek thuis zat. Maar ja, diezelfde groep gaat nu nog wel eens met z'n allen eten. Dan kan ik concluderen dat ze mij er kennelijk gewoon niet bij wilden hebben, maar ik kan ook concluderen dat ik zelf onbewust toch de boot af heb gehouden. Later heb ik dat nog wel eens bij mezelf gemerkt. Ik ben gewoon niet zo goed in vriendschappen opbouwen. En ik heb blijkbaar ook niet zo'n enorme behoefte aan vrienden, anders deed ik er wel meer moeite voor. Ik ben ook heel slecht in koetjes-en-kalfjes-praat en heb een hekel aan geveinsde interesse, dat helpt waarschijnlijk ook niet mee. :P

Het is zonde als je vasthoudt aan "ja maar ik ben anders" als reden voor een gebrek aan vrienden. De kans is namelijk groter dat er een andere oorzaak is en je helpt jezelf meer als je die gaat begrijpen. Heb je wel mensen leren kennen die je écht gezellig vond en waar je graag vrienden mee had willen zijn? Ben je zelf niet te afwachtend? Vul je teveel in voor de ander? Zijn je verwachtingen wel realistisch?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:50

Poeh wat vervelend :(:)

Echt naar dat je je een buitenbeetje voelt.. maar ik denk dat het het wel waard is om een goede vriend voor iemand (of een aantal mensen) te zijn die dat waard is ipv voor mensen die het niet terug zijn. Misschien een nieuwe omgeving/hobby/sport zoeken? Een goede vriend zijn vergt veel, dus zoek met zorg de mensen uit in wie je wil investeren

T helpt soms wel om even naar een compleet ander milieu te gaan?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:55

PureSG schreef:
Ook ik herken mijzelf onwijs in je verhaal.
Opzicht lukt het om een contact op te bouwen, maar het onderhouden zonder het gevoel te hebben dat ik er net niet tussen pas, lijkt onmogelijk.

Ik heb kennissen, maar echt vrienden? Nee, die heb ik niet.
Vaak voel ik me ook eenzaam, ik wou dat ik een gezellig vriendengroepje had, maar die heb ik niet en ik acht mijzelf niet in staat om dit op te bouwen, simpelweg omdat ik altijd het gevoel heb om buiten de boot te vallen, omdat ik altijd net wat anders ben dan de rest. :+

Misschien kan je van je zwakte je sterkte maken?
Ik ben ook totaal niet subtiel, een enorme kluns, verdwaal in mn achtertuin, heb geen muzieksmaak, ben overdreven enthousiast over kleine vreemde dingen en zie soms niet helemaal in wat sociaal geaccepteerd gedrag is maar heb dat gewoon een trademark gemaakt :P . Mensen lachen erom als je het van jezelf niet als storend ziet.